Jump to content

Al meu F10 520D


MrDevILL

Recommended Posts

  • 1 month later...

Salutare lume,

 

se pare ca problmele distributiei la N47 au aparut si la mine, well problemele sunt destul de pronuntate din cate se pare.

 

O sa pun copy/paste la detalii de pe threadul legat de distributie:

 

Se pare ca nu am fost crutat de cruzimea distributiei (cel putin asa mi-au zis de la service).

 

Masina e un F10 520d din 05/2011 cu 205.000 km reali. Pana acuma nu au fost semne premergatoare, doar un zgomot "normal" de lant.

Ok toate bune si frumoase pana ieri dupamasa, cand la nici 5 minute dupa pornire si un pic de mers prin trafic in momentul in care am dat sa pornesc de pe loc de la un semafor s-a intamplat minunea.

 

Zgomot infernal de la motor ca si cum s-ar fi spart/rupt ceva. O bataie metalica foarte pronuntata, motorul mergea, nici un martor sau eroare pe bord doar transformarea din BMW in tractor.

 

Mers urgent la service, constatare fara sa desfaca motorul ca lantul e de vina, mai specific un intinzator care a cedat si a spart o patina.

 

Oricum zgomotul e INFERNAL.

 

Momentan masina e in service... nu stiu daca am voie sau nu sa pun numele service-ului, dar ca si informatie aproximativa e vorba de service-ul lui Adi din Floresti (Cluj). Deviz destul de maricel 4800 de RON, piesele sunt comandate.

 

Astept confirmarea problemei si remedierea ei.

 

Azi dimineata nu am mai avut curajul sa conduc masina si am pus-o pe o platforma.

 

Dupa cum ziceam masina (motorul) functioneaza in parametri, nu par sa fie probleme de putere, etc doar acel zgomot de zici ca se bat 2 ciocane cap in cap.

 

O sa va tin la curent cu ce se intampla si daca a fost intradevar distributia.

 

Sper sa se rezolve si sa nu mai fie alte probleme.

 

Pana la urma si distributia asta e un consumabil, cei care nu o schimbam ne asumam un risc.... eu mi l-am asumat iar acum platesc, oricum plateam si daca o schimbam preventiv, deci in mare tot acolo sunt. Se schimba povestea daca au aparut si alte probleme din cauza asta dar o sa aflu in curand ce s-a intamplat defapt.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Azi am ridicat masina de la service, totul pare ok la motorul "nou" suna mult mai bine decat cel initial care a trebuit schimbat.

Am ales sa schimb distributia cu ultimele piese aparute, din ce mi-au zis baietii de la service acum de 2-3 saptamani s-au mai schimbat niste coduri pentru lanturi cica un material mai rezistent.

 

Motorul suna foarte bine, zgomotul de lant a disparut in proportie de 90%, am ales sa pun noul ulei BMW facut de Shell o sa vedem daca exista sau nu diferente.

Link to comment
Share on other sites

Da asa e cu masinile fabricate mai nou, mai ales luate SH, fiabilitatea Germana pare sa fie doar un mit mai nou.

 

Pana acum am fost destul de multumit de Adi desi are preturi un pic mai ridicate decat in alte parti, dar se vede ca are angajati priceputi si isi respecta clientii. Ramane de vazut ce va fi pe viitor, oricum sper si nu cred sa mai fie probleme ulterioare. Motorul ce e acum in masina e fabricatie 2013 + kit de distributie nou .

Link to comment
Share on other sites

E gata masina, suna ca una noua :good: :yahoo: multumesc baietilor de la DTMKIT Cluj.

 

Cateva poze cu parbrizul nou proaspat montat pe masina :

 

http://i946.photobucket.com/albums/ad303/MrDevILL/WP_20150826_002_zpssqvulcg5.jpg

 

http://i946.photobucket.com/albums/ad303/MrDevILL/WP_20150826_003_zps48doxeoq.jpg

 

http://i946.photobucket.com/albums/ad303/MrDevILL/WP_20150826_005_zpsskarpox2.jpg

 

De la o mica distanta are o tenta bleu/mov.

 

Si un film cu sunetul motorului "nou" care a primit un upgrade la distributie cu ultimul kit :

 

Edited by MrDevILL
Link to comment
Share on other sites

Da se aude foarte foarte putin cand e rece motorul, dar e un sunet sanatos de distributie nu ca inainte, dupa ce se incalzeste motorul nu se mai aude de loc.

 

In legatura cu parbrizul eu zic ca merita varianta asta fata de cel standard. O sa vad cum se comporta in timp.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salutare lume,

 

Deja am aproximativ 1000 KM cu motorul nou si totul pare ok, trage bine, suna bine nu bate etc.

 

DAR... am cateva nelamuriri:

 

1 -- Dupa reconditionarea turbo se aude un sunet (fasait) chiar si la accelerare undeva la 1500 de turatii, am intrebat la service de cateva ori daca e ok si ei au zis ca e normal. Inainte nu aveam nici un fasait sau sunet de la tubo.. sa fie de la axul nou, palete etc? O sa incerc sa merg si la un alt service pentru o alta parere.

 

2 -- Dimineata cu motorul rece imi iese pe esapament un fel de abur (ma gandesc ca e condes normal de la diferenta de temperatura zi/noapte) dar care are un miros mai ciudat un pic dulceag, dupa ce se incalzeste motorul dispare. Am verificat nivelul antigelului cu motorul rece si nu am observat sa fi scazut, probabil foarte putin dar insesizabil pentru mine. Masina functioneaza in parametrii (temperatura, turatii, etc). Claudiu de la service zicea ce e posibil sa se fi fisurat racitorul EGR.

 

3 -- La pornire se aude un tacait de la ceva valva de aerisire pentru traseul motorinei, again inainte nu aveam tacaitul respectiv, dupa ce pornesc de pe loc si merg cca 500m si opresc nu se mai aude.

 

OK OK se fisureaza, dar de ce acuma dupa reparatie si inainte nu facea asa (abur avea doar iarna si fara miros dulceag). Incep sa ma satur de "calitatea" asta "premium".

 

Oricum o sa mai monitorizez nivelul antigelului o data la cateva zile sa vad daca scade sau nu.

 

Am auzit ca exista ceva solutie care se poate pune in antigel ca sa blochezi porii sau microfisurile de pe traseul de racire, a folosit cineva asa ceva? Si daca da, ce marca ati recomanda?

 

O alta intrebare e legata de schimbul uleiului la cutia automata, daca a facut cineva schimbul asta in Cluj, la ce service si cu ce costuri? Mi se pare exagerat aprox 4000 de lei pentru asa ceva la service-ul din floresti avand in vedere ca am intrebat si la BMW Cluj si mi-au zis ca e in jur de 3300 cu tot cu manopera.

Link to comment
Share on other sites

verifica vasul de antigel, daca nu ai spuma in el, atunci nu e nimic fisurat. incearca sa schimbi motorina in prima faza.

 

 

Am verificat vasul... nu are spuma, la fel am verificat si busonul pentru ulei sa vad daca nu exista spuma sau depuneri maro, am verificat si uleiul de pe joja si arata ok.

Link to comment
Share on other sites

Am intrebat acum câteva luni prețul pentru schimb ulei in cutie la auto lkm si era in jur de 2500 cu ulei si baie oe, daca bine imi aduc aminte. Oricum eu nu as avea ĂŽncredere sa il fac in Cluj, nici mĂŁcar la Autotransilvania. Poti sa ĂŽncerci in bucuresti sau sa cauți ceva reprezentanta zf in Ungaria sau Austria.
Link to comment
Share on other sites

Motorina am pus evo diesel de la MOL, astept sa scada acul pana la sfert si o sa incerc si eu de la rompetrol.

 

Legat de schmibul uleiului in cutie, asa ma gandeam si eu ca nu e prea safe in Cluj, desi la service la Adi am vazut un E60 la care se facea schimbul si parea ca se pricep, dar totusi pretul e muuult prea mare cel putin cel aproximativ. O sa incerc sa caut ceva reprezentante ZF prin Austria sau Ungaria, daca nu in cel mai rau caz o sa imi fac un drum pana in Bucuresti la ZF Faur (am observat ca majoritatea au facut schimbul acolo).

 

Legat de zgomotul de la turbo ceva pareri? Am primit garantie la el, dar totusi nu as vrea sa imi strice altceva pe acolo...

 

A da si inca o chestie cu motorul vechi tipsurile de la toba erau curate ca lacrima, dar acum au depunere de funingine pe o portiune de 2-3 cm chiar la final.

Edited by MrDevILL
Link to comment
Share on other sites

Premium e cand o cumpara ei, cand le luam noi la 170-180000 km nu mai este ... si eu am luat la 180000 iar acum am aproape 216000, nu i-am facut nimic deocamdata, distributia e neschimbata asa ca mergem inainte, pana cand? Nu stiu, vom vedea, deocamdata service la fiecare 15000.

Bafta in continuare.

 

Vizavi de schimbul de ulei, am doi prieteni care au facut acolo ... un e60 - 1700 lei, un e70 facelift, 8 trepte - 1400 lei.

Edited by lucianWRC
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca e39-le e masina de suflet iti recomand sa o pastrezi, ca si costuri de intretinere pentru F10 nu sunt sume mari atata timp cat ai grija de masina.

 

Ce spuneai tu aici? :))

Fierul e fier si oricata grija ai avea de masina tot te poate lasa.

Si eu cand le calculez unor amici suma de 9000 de lei doar intr-o luna bagata intr-un E90, se mira, ei facand calcule cu piese second, ajung la 30% din suma.

Si asta pentru o intretinere corespunzatoare/consumabile, in mare parte.

Edited by Alex_wly
Link to comment
Share on other sites

Ce spuneai tu aici? :))

Fierul e fier si oricata grija ai avea de masina tot te poate lasa.

Si eu cand le calculez unor amici suma de 9000 de lei doar intr-o luna bagata intr-un E90, se mira, ei facand calcule cu piese second, ajung la 30% din suma.

Si asta pentru o intretinere corespunzatoare/consumabile, in mare parte.

 

Da asa e din pacate, eu atunci ma refeream la costurile dupa 1 an de cand am luat masina, oricum eram cat de cat constient de costurile posibile in momentul unei defectiuni mai mari... da nu ma asteptam sa se duca chiar motorul dupa 4 ani!

 

Eu faceam comparatie cu Fordul Focus ce l-am avut inainte care in 14 ani (din care 11 a fost la mine in familie) nu a avut nici cel mai mic defect la motor, consumabilele sunt consumabile, dar se pare ca la BMW aproape toata partea mecanica e consumabila ceea ce ma dezamageste profund. Plus ca nu vb de masini care au un pret de noi de aprox 25.000 de euro ci masini care au un pret de 70.000 + in cazul meu din fabrica a fost 78.600.

 

Daca nu dispuneam de banii pentru a o intretine nu o cumparam, dar mi se pare bataie de joc ce face mai nou BMW (rabat grav la calitate in detrimentul profitului), am citit foarte foarte mult despre BMW in ultima perioada si peste tot am vazut doar probleme, nu conteaza ca e motor diesel sau benzina, aproape toate modelele mai noi au probleme.

 

Nu mi se pare ok ca o masina sub 5 ani, oricare ar fi ea sa aiba probleme mecanice sau electrice grave, daca ar fi dupa mine as concedia toata lumea care a facut parte din procesul de proiectare/productie. BMW nu mai e ce a fost acum 10-15 ani.

 

Dar se pare ca e un trend interesant ce se intampla mai nou cu marcile premium BMW, AUDI, MERCEDES, toate au probleme mari cu masinile noi si se fac ca nu vad. Dar marketingul merge mai departe... si fraierul plateste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.