Jump to content

relanti 318i e46


AmonRa

Recommended Posts

Salut.

 

As vrea sa va cer sfatul in legatura cu o problema cu care ma confrunt cu al meu BMW 318i e46 din 1999.

Motorul este cel de 1895 cmc benzina de 118cp, M43TUB19.

 

Problema este urmatoarea:

Dupa ce plec cu ea cu motorul rece, pana se incalzeste, cand o scot din viteza sa opresc la semafor sau sa o las pe liber, acul de la turometru se duce undeva spre 500-600 de turatii si apoi revine la turatia normala. Face asa o data cel mult de doua ori indiferent ca o scot din viteza si sunt in mers, sau ca opresc imediat.

Deasemenea cand pornesc mai multi consumatori cum ar fi faruri si dezaburire, turatiile scad pana undeva la 600-700 si nu mai urca. Incepe sa si vibreze putin. Dupa ce se incalzeste motorul bine, aceste probleme dispar. Daca o opresc, o las 15 minute si o pornesc iar, istoria se repeta.

Mai mentionez ca se intampla uneori sa o pornesc si imediat dupa ce porneste, scade turatia si se opreste daca nu o accelerez eu cateva secunde.

Nu am fost cu ea la tester pana acum pentru ca nu stiu pe nimeni in Galati care sa se priceapa si sa aibe tester pentru masina mea.

 

Daca s-a mai lovit cineva de problema asta si a gasit o rezolvare sau daca stie cineva cam ce ar trebuie facut, va rog sa ma ajutati. Nu vreau sa schimb piese pe ghicite sau sa ma duc pe la cine stie ce mecanic si sa schimb jumatate de motor ca sa rezolv problema.

Ce am incercat sa fac pana acum a fost sa curat clapeta de acceleratie si regulatorul de relanti. Am reusit sa le fac curate ca noi insa problema a ramas.

 

 

Va multumesc pentru timpul acordat si va doresc o seara buna!

Link to comment
Share on other sites

Senzorul de la axul cu came ar trebui inlocuit probabil.

Deasemenea verifica toate furtunele de sub capota - in special furtunul CDV - pozitia 3 din schema : http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AL11-EUR-05-1999-E46-BMW-316i_19&diagId=11_1514

De obicei furtunele sunt ignorate si scaparile de vacuum provoaca comportamente ciudate la motorul asta.

Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa spun mai sus ca am schimbat senzorul de la axul cu came si nu s-a schimbat nimic. Ce am observat si mi s-a parut ciudat este ca merge la fel si cu mufa de la acel senzor scoasa. Cat despre furtunul ala, din cate am putut sa inspectez fara sa desfac nimic, pare ok. Ma gandesc sa desfac sa verific si valva pcv, sa nu fie de acolo problema.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut din nou!

Revin cu noutati.

Am verificat furtunul de la valva pcv si e ok. In schimb, nu e unit cu celalalt cum stiu ca trebuie sa fie, ci e separat. Probabil a fost schimbat doar el.

Am incercat sa scot furtunul care vine din capacul motorului in valva pcv si sa pornesc motorul. Daca nu tin acoperit orificiul unde intra furtunul in valva, motorul se opreste imediat dupa pornire. De asemenea valva trage aer prin orificiul ala. Din cate am citit, valva aia ar trebui sa se deschida doar cand este actionata de presiunea din furtun. Daca trage aer tot timpul eu zic ca e defecta. Voi ce parere aveti? Sa o schimb? Daca o schimb sa schimb si furtunele alea sau e ok daca le las asa?

 

Va multumesc pentru opinii si va doresc o seara placuta.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Resuscitez topicul pentru ca am observat ceva ciudat in comportamentul masinii mele...

Relantiul face figuri doar cand am mai multa benzina in rezervor. Daca merg cu ea cu 1/4 de rezervor de banzina, merge perfect. Porneste la sfert, relantiul sta unde trebuie si totul merge fara probleme. Cum ii fac plinul, cum apar din nou problemele, mai ales cand pornesc dezaburirea. Erori pe tester nu are. E posibil sa fie obosita pompa de benzina?

Cateodata am observat ca supapa care e prinsa de carcasa filtrului de aer (care trage gazele din rezervor si le baga in admisie) face un fel de ticait. Nu face tot timpul. E normal sa faca asa? Are cineva vreo solutie la ciudateniile astea? :))

Link to comment
Share on other sites

Salutare ! Si eu am aceastĂŁ problema,am schimbat valva pcv de la gaze carter,situația s-a imbunatatit nu mai papĂŁ mult ulei și nu mai tremura decât rar.Suspectez motorul de relantiv,unul când l-am desfcut l-am crĂŁpat,am luat altul din dezmembrĂŁri ,dupĂŁ o vreme iar tremurat,l-am desfĂŁcut și am observat ruginĂŁ pe partea metalicĂŁ (stator)care aacționeazĂŁ ca și electromagnet.CurĂŁțat bine,degresat,merge dar tot nu ma convinge,e un electromagnet de 15 ani,dacĂŁ nu e nou nu pot spune sigur ca lucreazĂŁ cum trebuie.Unul nou costa aproximativ 200 euro,nu ma tenteazĂŁ prețul,cred ca o sĂŁ merg pe variantĂŁ de pe ebay produs ĂŽn UK cu 50 euro,clona pe original.DacĂŁ fac și acest schimb și nu rezolv problema caut alte posibile defecte.BineĂŽnțeles clapeta de accelerație curĂŁțatĂŁ și debitmetru funcțional.
Link to comment
Share on other sites

La fel am patit si eu cu regulatorul ala. L-am desfacut sa il curat si l-am crapat. Am luat altul de la dezmembrari, dar nu s-a schimbat nimic in comportamentul masinii. Am schimbat valva pcv, toate furtunasele alea de vacuum si debitmetrul (bosch nou). Nu s-a schimbat nimic. Am observat ca merge mult mai bine cand are mai putina benzina in rezervor. Nu stiu ce sa ii mai fac si nici nu vreau sa mai dau bani aiurea, de asta tot postez pe aici poate gasesc cumva o rezolvare...
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Doar ce am schimbat garnitura de la capacul culbutori si momentan pot spune ca nu am mai observat tremurĂŁturi,probabil avea și scĂŁpĂŁri de aer ( de ulei erau vizibile) .Trebuie luatĂŁ ĂŽn vedere și garnitura nu doar valva pcv și motorașul de relanti.Garnitura mea plus cĂŁpĂŁcelele de la șuruburi erau carbonizate,plastic.
Link to comment
Share on other sites

Relantaiul iti oscileaza doar cand e rece motorul sau si cand e cald?

 

La fel am patit si eu cu regulatorul ala. L-am desfacut sa il curat si l-am crapat. Am luat altul de la dezmembrari, dar nu s-a schimbat nimic in comportamentul masinii. Am schimbat valva pcv, toate furtunasele alea de vacuum si debitmetrul (bosch nou). Nu s-a schimbat nimic. Am observat ca merge mult mai bine cand are mai putina benzina in rezervor. Nu stiu ce sa ii mai fac si nici nu vreau sa mai dau bani aiurea, de asta tot postez pe aici poate gasesc cumva o rezolvare...

Salut. Cat costa valva pvc si de unde ai cumparat o. Multumesc

 

La fel am patit si eu cu regulatorul ala. L-am desfacut sa il curat si l-am crapat. Am luat altul de la dezmembrari, dar nu s-a schimbat nimic in comportamentul masinii. Am schimbat valva pcv, toate furtunasele alea de vacuum si debitmetrul (bosch nou). Nu s-a schimbat nimic. Am observat ca merge mult mai bine cand are mai putina benzina in rezervor. Nu stiu ce sa ii mai fac si nici nu vreau sa mai dau bani aiurea, de asta tot postez pe aici poate gasesc cumva o rezolvare...

Salut. Cat costa valva pvc si de unde ai cumparat o. Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Oscileaza doar dupa ce incepe sa se incalzeasca si pana ajunge la temperatura optima. Cat este acul de la temperatura pe partea albastra, nu oscileaza. Mai face si cand pornesc dezaburirea sau ventilatia la viteza mai mare.

Pe valva am dat 100 de lei. Am luat-o de la un magazin de piese.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.