Jump to content

Eroare soft DDE 486D


Recommended Posts

Am 2 probleme aparent distincte la un e90 320d din 2007. Am pornit de la faptul ca masina scoate un miros puternic de motorina nearsa la relantiu si ocazional tente usoare de fum dupa ce sta mai mult timp la relantiu (5 - 10 min). Am schimbat filtru epurator cu tip vortex, iar masina nu consuma nici ulei nici antigel. Am mers atunci pe calea mai evidenta, verificat injectoarele. Le-am dus la un centru de verificare ce le-au verificat pe 2 standuri BOSCH diferite. Ambele indicau toate injectoarele in parametrii, iar atunci ei mi-au indicat ca am o eroare ciudata in modulul de control a motorului si ca sa o rezolv aia inainte sa suspectez injectoarele. Eroarea e 486D "Control unit software error". Foarte putine informatii se gasesc pe net despre eroarea asta. In DIS eroarea nu apare deloc. Apare insa in INPA si imi spune ca din cauza erorii software update nu e posibil. Totusi am fost la un "softist" si mi-a rescris softul pe modul cu aceeasi versiune avand in vedere ca aveam ultima versiune pe el. Din pacate problema nu a disparut. Eroarea asta nu imi cauzeaza nici o problema vizibila dar nu stiu daca e legata de prima problema cu fumul ocazional la relantiu. Avand in vedere ca injectoarele dau toate ok pe stand, ca sa elimin injectoarele ca sursa problemei va trebui sa le schimb pe toate, lucru ce implica un cost considerabil si n-as vrea sa o fac daca nu sunt sigur ca va rezolva problema. Ce as putea face, de unde sa incep cu diagnoza, sa incerc sa caut un calculator de motor din dezmembrari si sa schimb modulul de pe masina sau sa incerc cu injectoare din dezmembrari, sa verific daca dispare problema? Masina merge bine trage fara probleme, nu scoate fum in mers, iar dupa o perioada de mers tare, daca ma opresc cu masina si verific mirosul de esapament nu se simte deloc, doar dupa ce masina sta o perioada incepe sa se simta, dovada ca problema e doar la relantiu si nu in mers. Ceva sfaturi?

post-75123-0-22756000-1447747853_thumb.png

post-75123-0-37744700-1447747859_thumb.png

post-75123-0-00402700-1447747871_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Am DPF dar masina avand peste 200k km nu garantez ca e in stare buna, mai ales ca teava de esapament e neagra pe interior. Cand mi-au verificat injectoarele au dat jos si DPF-ul dar nu se vdea pe interior starea lui, doar catalizatorul se vede care parea ok. Presinea la DPF e ok, pe la 70 - 80mbar la 4000rpm.
Link to comment
Share on other sites

Da, este test pentru DPF, l-am facut si valorile au fost ok. Este si test pentru Mass Air Flow care testeaza tot ce tine de aer, debitmetru, presiuni in diverse puncte, inainte, dupa turbina in galeria de admisie. La fel, testul nu a indicat nici o problema la valori. Filtru de particule nu ma intereseaza asa mult atata timp cat "back presure" ii in parametrii ok. Totusi, toti mecanicii mi-au zis ca si cu filtru de particule crapat sau scos complect fumul nu ar trebui sa fie vizibil si ca cel mai probabil e o problema la motor.

 

Ca si complectare, am facut si un Balance Test in DIS si compensarile sunt:

 

Injector 1: 1.8

Injector 3: -1.1

Injector 4: 0.5

Injector 2: -1.1

 

Valorile trebuie sa fie intre +4 is -5 deci sunt in limite, totusi pe net am vazut ca valorile la majoritatea sunt in +-1. Cand apare problema cu fumul, adica masina a mers la relantiu vre-o 5 - 10 min, compensarile cresc putin, la injectorul 1 mergand pana pe la 2 - 2.5 dar tot e departe de limita maxima.

Edited by Stutzy
Link to comment
Share on other sites

Chiar la ei am fost. Intamplator tocmai isi cumparasera un aparat nou de testare si mi-au facut testele de 2 ori pe ambele aparate, si pe cel vechi si pe cel nou. Am atasat rezultatele si sincer mie nici unul nu mi se pare ca iese in evidenta. Ce-i drept pe raport nu apare "spray pattern" care din cate am intelese se verifica vizual in timpul testelor deci ar trebui sa-i cred pe cuvant

 

Valoare de 2 - 2,5 este mare pentru un injector in parametri. Trebuie sa fie cat mai apropiata de zero. Testul pe compensare il faci cu motorul la temperatura optima de functionare. La rece e posibil sa ai valori si mai mari.

Cu motorul cald le-am verificat. Totusi asta imi indica oare ca injectorul 1 e problema sau celelalte? Ma gandesc ca daca am probleme cu motorina nearsa, ceva injector baga prea multa motorina si atunci ma astept la valori cu - la compensare nu cu +. Aici ar fi injectoarele 2 si 3. Asta e chestia, nici un mecanic (si am fost la 3 pana acum) nu a putut sa-mi zica, da schimba injectorul x ca de acolo e problema, singura sugestie fiind sa le schimb pe toate ... cu altele care stiu ca merg bine, fie noi fie din dezmembrari dar luate de pe o masina ce functioneaza si care poate fi verificata cu ele in functiune. Cam greu de gasit.

jpg2pdf.pdf

Edited by Stutzy
Link to comment
Share on other sites

Singurul lucru ce-l observ la rapoarte e ca injectorul 1 si 4 au valori aproape de minim la "Pre injection 2" care habar nu am ce inseamna dar ar explica valorile mai mari la compensarile pozitive de pe 1 si 4. Dupa cum ziceam, in mai toate articolele se mentioneaza ca fumul pe esapament (excluzand pierderile de ulei) e cauzat de valori prea mari la injectie, nu prea mici, iar in cazul ala compensarile pe injectoarele cu probleme au valori mari negative. La mine sunt injectoarele 2 si 3 cu valori negative dar nu foarte mari. Care injector sa-l schimb, 1 ce are valoare pozitiva mare sau 2 si 3 ce au valori negative mai mici.
Link to comment
Share on other sites

Am reconditionat injectoarele de pe masina care aveau +1.4 si -1.2 +0.6 , erau deja iesite din parametrii, nu mai imprastiau uniform, debit marit , chiar daca valorile de corectie erau pe minus.

Dupa reconditionarea lor deja se simtea ca trage altfel masina(se pierdea aderenta mult mai repede decat inainte, asta ca prima constatare)

Link to comment
Share on other sites

Am inteles. Cei de la bosch mi-au spus ca au si curatat injectoarele inainte de teste dar nu mi-au spus exact in ce a constat procedura. Ce-i drept e ca valorile de compensare au scazut dupa testare + presupusa curatare, dar tot au ramas maricele. Reconditionatul injectoarelor costa 600 de lei la ei si mi se pare mult avand in vedere ca noi sunt pe la 1200 - 1300 de lei (care de altfel nu imi spune nimeni daca sunt noi sau remanufacturate :) ). Se merita sa le reconditionez sau mai bine le schimb? Tin la fel cele reconditionate ca si cele noi? Edited by Stutzy
Link to comment
Share on other sites

Ah, am mai contactat o firma ce se ocupa cu reconditionat injectoare pentru a 2-a opinie. Ei mi-au spus ca daca injectoarele dau ok pe stand nu am dece sa umblu la ele si problema e altundeva. Mi-au sugerat test de compresie. Foarte dificil de diagnosticat problemele astea, cati mecanici intrebi atatea pareri primesti.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.