Jump to content

N42 turbo


sorinSTS

Recommended Posts

Salut,

 

A mai fĂŁcut cineva in România un proiect de genu? Stiu ca valvetronicurile sunt destul de sensibile, merge anulat? Am cĂŁutat pe diferite site-URI, dar nu am gĂŁsit nimic concret, doar un proiect pe Bimmer forum cu acest motor si fĂŁcuse turbina custom fara sa dea prea multe detalii. Are cineva idee ce presupune un astfel de proiect si ce așteptĂŁri pot sa am de la acest motor? Un target al meu in prima faza ar fi ~250hp fara sa umblu la interne.

Motorul e n42b20a din 2004

Edited by sorinSTS
Link to comment
Share on other sites

un singur cuvant vis-a-vis de N42B20 si turbo .....UITA!

 

cu banii respectivi iti cumperi un 6L capabil sa reziste la turbo !

 

http://mywikimotors.com/n42b20/

 

citeste tot !

 

Mulțumesc frumos pt link. M-am gândit la posibilitatea de a-l ĂŽnlocui cu m54b30 sau b28, ajung cam la aceeași bani sau chiar mai puțin. Dar totuși am vrut sa ĂŽntreb de ce nu e capabil acest motor sa suporte turbo.

Link to comment
Share on other sites

nu e facut pt turbo, e destul de sensibil fara, dar cu.

e prima generatie de valvetronic (normal sa fie cu probleme)

mototul in sine necesita mentenanta regulata, dar cu turbo.

 

un m54 in orice varianta e mult mai ok.

 

si n42 are partile lui bune performante/consum....doar ca sunt putin umbrite de costurile de intretinere.

personal sunt f multumit de el.

1 an si undeva la 15-16000 km cu el si sunt foarte multumit de el.

Link to comment
Share on other sites

Daca tu visezi sa treci de la 143hp la 250hp cu interne stock, deja este o problema :))). Sa pui turbo pe un motor care oricum este sensibil, complex si are o durata de viata de ~250k km este o idee foarte proasta. Iar ce vrei tu sa faci oricum este imposibil (aproape sa dublezi puterea cu interne stock).

Daca vrei sa faci un proiect frumos de turbo, ia un 320i nonfacelift (sa fie 6 cilindri de fabrica), modifici cartea la RAR sa nu fie trecuta seria motorului si dupa pui un 2.5 sau 3.0. Pentru astea doua gasesti o groaza de informatii si piese pentru o conversie turbo. Sunt mult mai rezistente si vei putea ajunge la 300+ cai destul de usor. Doar ca aia deja nu mai este masina de zi cu zi, din momentul in care treci la turbo cam renunti la fiabilitate si consum (care oricum e mare la motoarele respective chiar si fara turbo).

 

Ce buget ai, ce masina/masini ai in momentul de fata?

Link to comment
Share on other sites

Bugetul este de 1500e. Consumul nu ma intereseazĂŁ, oricum vorbim de peste 10l la suta in oraș. Daca o sa pun turbo, iese din discuție mersul de zi cu zi in oraș. Masini de uz familiar sunt (vw tiguan 2016, Skoda Octavia 2008 diesel amândouĂŁ). E primul meu BMW ( e46 2004 n42b20a) si sunt pasionat de acest model ĂŽncĂŁ din copilĂŁrie. De aceea am si ĂŽntrebat in legĂŁtura cu acest motor, citesc destul de mult pe forumuri despre proiectele bĂŁieților, dar nu am vĂŁzut pe nimeni sa facĂŁ acest motor turbo si nici prea multe detalii despre acest motor, doar critici ca e sensibil, valvetronicul. Am mașina de vreo 5 luni nu pot sa ma pronunț, dar nu am avut nici o problema cu ea. In bord am 160k km( nu stiu daca reali).

Si treaba cu rar-ul... Sa fim serioși, câți dintre bĂŁieți ĂŽși omologheazĂŁ motorul? Poate 10%

 

Cum am mai spus am vĂŁzut pe Bimmer forum un bĂŁiat care a fĂŁcut acest motor turbo, dar nu da prea multe detalii. De aceea tot ĂŽntreb, ce nu rezista, ce picĂŁ?

 

Sj ideea cu swapul ma Încânta si m-am gândit la câteva motoare m54b30 si m70, cel din urma nu prea stiu ce implica si ce modificãri trebuie fãcute, stie careva acest lucru?

 

Mulțumesc frumos!

Link to comment
Share on other sites

nu merita turbo pe motorul acela. bugetul tau nu este foarte mare. faptu' ca motoru' exista de 15 ani insa de pe internet lipsesc aproape cu desavarsire exemple pentru astfel de conversii ar trebui sa-ti dea destul de mult de gandit.

 

vrei sa fii tu pionierul? vrei in capul tau sa se sparga toate complicatiile la care n-aveai cum sa te gandesti cand ai facut planificarile initiale? si in loc de 1500, sa cheltui 4000, cel putin? ca doar n-o s-o lasi desfacuta la garaj dupa ce ti s-au consumat cei 1500 de euro.

 

nu cunosc starea masinii tale, dar poate iei 3000 de euro pe ea. Cu aceeasi bani, sau chiar mai putini, gasesti un 320i non-FL cum a sugerat un coleg mai sus. Cu seria gasesti solutii usor, nu discutam asta pe forum, si odata ce ai pe carte 6 cilindri si "fara serie", folosesti cei 1500 de euro ca sa treci la m54b30. Si, pe urma, daca te plictisesti de 230 de cai, poti sa te interesezi de un kit turbo bazat in jurul unei turbine clona de Garret GT30. Si pentru asta gasesti tone de build-uri pe forumuri, foarte probabil chiar si din romania.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Starea tehnica cât si optica e foarte buna, de aceea nu as vrea sa o schimb. La pana in 3000 nu sunt prea multe opțiuni. O sa optez pt Swap. Omologarea unui m54b22 sau m50b20 cam ce costuri sunt?

 

Va mulțumesc pt rĂŁspunsuri

Edited by sorinSTS
Link to comment
Share on other sites

cam complicat 6 cilindri cand din fabrica erau 4.

 

gasit urmatoarele informatii referitor la omologare, n-am cautat foarte mult, poate ar trebui sa aprofunezi. un telefon la RAR sau un email sigur iti vor oferi un raspuns complet.

 

"Daca detineti document legal de provenienta bloc motor ,exista posibilitatea omologarii blocului motor,cu stantarea oficiala numai de catre RAR si completarea cartii de identitate a autovehiculului"

 

"Diferitele motoare care au echipat modele diferite de autoturisme, si nu este numai cazul dvs, cu Ford, sunt codificate de catre fabricant cu combinatii de litere sau litere/cifre iar autoritatile nationale au baza de date cu tipurile de motoare care au fost montate pe un anumit model si care au omologare de tip obtinuta de constructor."

 

sursa: http://www.avocatnet.ro/content/forum%7CdisplayTopicPage/topicID_286507/RAR-nu-face-omologare-pe-motor-schimbat-motorul-e-piesa-de-schimb-unde-e-problema.html

 

 

deci ...

- trebuie sa ai acte de provenienta pt motorul 'nou'. de interesat daca nu merge si cu declaratie pe proprie raspundere la notar.

- la punctul 2 s-ar putea sa intervina problema cu 4cyl vs 6cyl...

Link to comment
Share on other sites

Starea tehnica cât si optica e foarte buna, de aceea nu as vrea sa o schimb. La pana in 3000 nu sunt prea multe opțiuni. O sa optez pt Swap. Omologarea unui m54b22 sau m50b20 cam ce costuri sunt?

 

Va mulțumesc pt rĂŁspunsuri

 

M50B20 pe hartie este mai slab decat valvetronicul pe care il ai acum... Timpul 0-100kmh sunt de 9,9s declarat vs actualul 9,3s. Iar consumul va creste cu ~20%.

M54B22 la fel il pui degeaba. Chiar crezi ca merita sa cheltuiesti ~500 euro, sa risti sa ai probleme cu RAR-ul etc. ca sa treci de la 143 cai la 150-170cai? Si repet, consumul o sa creasca. Daca in trafic un Valvetronic mananca 12-13, asteapta-te de la un motor in 6 cilindri sa creasca la ~16. Iar in afara orasului va creste de la 7 la ~9.

Daca vrei sa iti pui motor mai mare in principiu va trebui sa schimbi si franele fata/spate, nu e chiar asa simpla toata operatiunea.

 

Sfatul meu este in primul rand sa te decizi ce vrei. Iar daca vrei ceva mai puternic, vinde`o si cumpara o versiune cu 2.5-2.8-3.0. O sa iesi mai ieftin si o sa fie mai simplu.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Sunt persoane care au pus compresor/turbina si pe masini precum Polo 1.4. Daca s'a facut si se poate face asta nu inseamna ca are sens sau e rentabil.

Cel mai simplu daca ai 318i este sa il dai si sa iei un 325-330i. Daca vrei neaparat sa pastrezi masina pui deoparte 1000 euro si iei motor,cutie,frane etc. dar daca vei ramane vreodata fara talon si va trebui sa ajungi la RAR nu mai ai ce sa faci, nu te intelegi cu ei de nicio culoare. Poti doar sa pastrezi motorul original sa il pui la loc... A incercat un prieten sa faca identificarea la RAR la un 318i cu motor de 2.5, a platit vreo 300euro spaga si tot n'a reusit.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

DacĂŁ mai este cineva in ziua de azi pe acest forum , respectiv subiect , am vĂŁzut conversii turbo pe motoare mult mai "penale" . ĂŽĂâşi sugerez sa intri in contact cu DBILAS in marea britanie , ei fac conversii turbo la motoare care nu vin echipate din fabrica cu toate schimburile necesare ca acel motor sa funcĂâşioneze in parametrii normali o sa scoĂâşi cam 4000 de euro ðŸâÂś din buzunar pentru treaba asta mult noroc oricum !

 

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Daca tu visezi sa treci de la 143hp la 250hp cu interne stock, deja este o problema :))). Sa pui turbo pe un motor care oricum este sensibil, complex si are o durata de viata de ~250k km este o idee foarte proasta. Iar ce vrei tu sa faci oricum este imposibil (aproape sa dublezi puterea cu interne stock).

Daca vrei sa faci un proiect frumos de turbo, ia un 320i nonfacelift (sa fie 6 cilindri de fabrica), modifici cartea la RAR sa nu fie trecuta seria motorului si dupa pui un 2.5 sau 3.0. Pentru astea doua gasesti o groaza de informatii si piese pentru o conversie turbo. Sunt mult mai rezistente si vei putea ajunge la 300+ cai destul de usor. Doar ca aia deja nu mai este masina de zi cu zi, din momentul in care treci la turbo cam renunti la fiabilitate si consum (care oricum e mare la motoarele respective chiar si fara turbo).

 

Ce buget ai, ce masina/masini ai in momentul de fata?

Durata de viata~250k :))) nu stiu cum mergi doar atat cu el sau ai zis pe o roata... Bine acum stai asa avnd in vedere ce se vb aici de turbo ,modificari genetice ,pedale, kerosen.. nu ma mira ca il tii doar atat :))))

Link to comment
Share on other sites

"

BMW N42B20 engine tuning

 

N42B20 Chip tuning

N42 engines are not the best choice for tuning. You may face difficulties in finding necessary dimensions and performance parts on the market. That is why you will hardly be able to implement serious upgrading project. The only way to increase the level of HP is to proceed with chip tuning. You need to buy cold air intake and cat back performance exhaust system. Don’t forget to complete engine management tuning to make everything work properly. Such modifications will make it possible to increase power rate up to 160 HP.

If you still require more power the best way is to sell your BMW 318i and buy BMW M3 E46."

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.