Jump to content

Retrofit ACC F30


Atomykatt

Recommended Posts

Salutare, pe masina mea am ca optiune, printre altele, collision detection. Una dintre optiunile pe care mi le-as fi dorit este tempomatul adaptiv, dar nu este prezent.

 

Avand in vedere ca dupa ceva cautari nu am reusit sa gasesc informatii elocvente, as vrea sa stiu daca radarul folosit de ACC si de colision detection este aceeasi piesa, si s-ar putea face usor un retrofit pentru aceasta optiune. :rolleyes: Teoretic ar trebui doar blocul de butoane de pe volan si codare.

 

Numai bine,

A.

Link to comment
Share on other sites

Puțin probabil sa fie așa :)

In cazul tĂŁu functia de collision detection folosește camera din parbriz cunoscuta ca și Kafas montata in partea superioarĂŁ a parbrizului (in spatele oglinzii interioare)

ACC ĂŽntr-adevĂŁr folosește o unitate radar, ce are inclusa și funcția collision detection, pt a calcula distanțĂŁ relativa fata de ceilalți participanți la trafic ce ruleaza in/pe același sens (vede de la mașini mari pana la biciclete, pietonii ĂŽnsĂŁ nu ii detecteazĂŁ)

Pe lângĂŁ radarul lipsa mai sunt și alte componente importantĂŁ ce lipsesc sau sunt diferite (ex unitatea ABS). Din câte am citit eu pe forumurile din State, au fost tentative pe seria 5 sa se realizeze acest retrofit ĂŽnsĂŁ fĂŁrĂŁ succes, considerând atât componentele hardware ce trebuiesc adaugate și/sau schimbate, cât și a costurile adiacente ce ajung la câteva mii bune de euro.

Link to comment
Share on other sites

De franat stiu sigur ca franeaza singura (pe testate, era sa dau cu capul de volan :blink: )

 

Nu vreau sa par Gica contra, dar imi vine greu sa cred ca functia de collision detection se bazeaza doar pe camera din parbriz. Este foarte greu de calculat cu o oarece exactitate distanta cu o singura camera mai ales cand avem in vedere ca distanta dintre stopuri difera de la o masina la alta, distantele dintre linile de pe sosea difera, sau alte elemente de care s-ar putea "lega" pentru o interpretare cat de cat corecta.

 

Mai mult, din cate stiu eu sistemul functioneaza si in conditii de vizibilitate redusa. Poate ma corecteaza cineva daca nu am dreptate :unsure:

 

A.

Link to comment
Share on other sites

Eu am sistemul asta pe F10, folosesc ACC-ul cam la orice drum extra-urban, doar ca-mi zicea cineva ca sistemul de collision ar fi default activ tot timpul si in caz iminent de impact cu ceva, franeaza singura. N-am testat sa vad ce si cum, doar ca din ce am observat ma atentioneaza de impact doar daca apas efectiv pe acel buton din stanga volanului. Ma gandesc ca prin acel buton activezi acest collision warning, iar partea de tempomat cu functie de franare functioneaza si fara ca acel buton sa fie actionat in prealabil. De altfel am si observat ca atunci cand setez tempomatul, functia de franare functioneaza si fara acel collision warning activ, deci radarul din bumper functioneaza si atunci, detectand vehiculele din fata.
Link to comment
Share on other sites

De franat stiu sigur ca franeaza singura (pe testate, era sa dau cu capul de volan :blink: )

 

Nu vreau sa par Gica contra, dar imi vine greu sa cred ca functia de collision detection se bazeaza doar pe camera din parbriz. Este foarte greu de calculat cu o oarece exactitate distanta cu o singura camera mai ales cand avem in vedere ca distanta dintre stopuri difera de la o masina la alta, distantele dintre linile de pe sosea difera, sau alte elemente de care s-ar putea "lega" pentru o interpretare cat de cat corecta.

 

Mai mult, din cate stiu eu sistemul functioneaza si in conditii de vizibilitate redusa. Poate ma corecteaza cineva daca nu am dreptate :unsure:

 

A.

 

Oricat de greu de crezut ar fi :) intradevar franarea automata este efectuata (in cazul in care nu ai ACC respectiv radarul din bara de protectie fata) doar pe baza a ceea ce "citeste" camera si binenteles a procesarii unitatii ECU aferente.

Nu cunosc exact limitele acestei optiuni insa din ce am retinut - Driving Assistant - initiaza franarea doar pana la viteza de 60-70 km/h iar in conditii de vizibilitate redusa (ex noapte, ceata etc) e posibil sa isi reduca functionalitatea.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

De franat stiu sigur ca franeaza singura (pe testate, era sa dau cu capul de volan :blink: )

 

Nu vreau sa par Gica contra, dar imi vine greu sa cred ca functia de collision detection se bazeaza doar pe camera din parbriz. Este foarte greu de calculat cu o oarece exactitate distanta cu o singura camera mai ales cand avem in vedere ca distanta dintre stopuri difera de la o masina la alta, distantele dintre linile de pe sosea difera, sau alte elemente de care s-ar putea "lega" pentru o interpretare cat de cat corecta.

 

Mai mult, din cate stiu eu sistemul functioneaza si in conditii de vizibilitate redusa. Poate ma corecteaza cineva daca nu am dreptate :unsure:

 

A.

 

 

___

 

Camera-based driver support systems (KAFAS)

Depending on the options fitted, various camera-based systems are available. Technical implementation is realised with a camera in the mirror base and a control unit, the KAFAS control unit.

 

The display functions of the camera-based driver support systems are:

 

  • Lane departure warning
  • High-Beam Assistant (not permitted in Japan)
  • Speed limit ( Speed Limit Info)
  • Collision warning
  • Overtaking ban
  • New: Urban traffic accident prevention
  • New: Preventive pedestrian protection
  • New: Traffic jam assistant

___

 

Urban traffic accident prevention

The camera monitors the area in front of the vehicle. The camera uses image processing to detect every vehicle (passenger cars, trucks, motorbikes) within visual range, including stationary vehicles. Based on the positions, distances and relative speeds calculated, the warning is output or braking is triggered.

 

This function warns the driver of critical collision situations and thus prevents rear-end collisions. The brakes are also applied automatically at speeds between 3 and 60 km/h, which reduces the consequences of an accident. Accidents can be avoided up to a speed differential of approx. 18 km/h. The function is available during both day and night.

 

The collision warning is emitted in two stages. The first stage (pre-warning) shows the warning symbol in the instrument cluster (KOMBI). The symbol flashes in the 2nd stage (acute warning). Additionally there is an acoustic warning.

 

Both stages can be switched on or off using the assist system operating facility. The function is always available when the vehicle is started. The pre-warning can be set on the central information display (early, medium, late). Shortly before a collision the brakes are applied automatically with a medium brake force in order to reduce the severity of the impact.

 

When an acute warning is output, the brakes are prepared to deliver emergency braking as quickly as possible.

 

___

Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.