Jump to content

Vacuum leak smoke test


Recommended Posts

Va salut!

 

Navigand pe forumul colegilor din UK, am descoperit un topic unde un utilizator propunea metoda "Smoke Test" pentru a depista eventualele scurgeri de vacuum (furtunase fisurate, imbatranite, iesite, sau chiar si alte locuri pe unde trece vacumul) .

 

Inainte de a va adresa intrebarea cu care am ramas dupa ce am vizionat mai multe tutoriale prin care iti poti face o pompa cu fum, vreau sa va spun exact despre ce este vorba.

 

Intr-o cutie metalica, fie se introduce o rezistenta la 12v care va fi infasurata pe o carpa imbibata in ulei mineral, astfel incat in momentul in care se incalzeste, aceasta sa degaje fum, fie poti folosi chiar lemn, carton, sau chiar o tigara :laugh: .

 

Se dau doua gauri, una prin care sa intre presiunea venita de la un compresor, minicompresor (acvariu) sau de la o pompa de bicicleta.

Cea de-a doua gaura, va fi pentru iesirea fumului, unde va veni mufat un furtun pe care il vom introduce in sistemul de vacuum pentru a vedea fisurile.

 

Intrebarea mea este: Am vazut acest test facut pe multe masini, insa nu am vazut pentru modelul meu (e46 320d 136cp )

Unde ar trebui sa mufez furtunul prin care este degajat fumul cu presiune, pentru a vedea exact daca sistemul de vacuum este "inchis" ?

Banuiesc ca se poate pe orice furtun de vacuum, mai ales ca toate fac parte din acelasi circuit. Corect?

 

Aici aveti filmuletul despre care va spuneam.

Metoda tigara--> https://www.youtube.com/watch?v=zMok2y05jNE

Metoda cutiei metalice--> https://www.youtube.com/watch?v=PnU-SY6egr4

 

PS: foarte amuzant mosulica :laugh:

 

Multumesc anticipat !

 

Le: am incercat sa gasesc un topic la subiect pe clubul nostru, insa nimic.

Daca totusi mi-a scapat, cu scuzele de rigoare va rog sa ma luminati oferindu-mi un link cu topicul respectiv.

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

In loc sa te complici, cu 50 lei cumperi o rola de furtunas de vacuum (e chiar mai mult de cat ai nevoie) si schimbi toate furtunasele.

 

 

Apreciez raspunsul tau, insa nu cred ca m-ai inteles.

 

Tocmai ce am schimbat furtunasele de vacuum, si tot nu am vacuum in butoias la 20 de secunde dupa ce opresc motorul, desi am verificat inclusiv butoiasul si fiecare furtun in parte. nu pot sa imi dau seama pe unde pierde.

 

In plus de asta, in unele cazuri ar putea fi folositoare aceasta metoda.

Eu banuiesc conducta ce pleaca din pompa de vacuum (cea din plastic) , dar efectiv nu am cum sa o verific.

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

La cateva secunde dupa oprirea motorului, iti elibereaza automat vacuumul. Problema masinii care e? Nu trage?

 

Spuneau mai multi pe forum ca ar trebui sa ai vacuum in butoias dupa oprirea motorului, la maxim 20 de secunde sa verifici.

 

Da, nu trage ca inainte.

Acceleratie greoaie, parca se chinuie sa traga pana ajunge undeva pe la 2500rpm, dupa 2500 trage ok.

Acum doua saptamani am reparat electromotorul, bateria fiind scoasa pe o perioada de 3-4 ore, la reconectarea ei cand am plecat cu masina tragea exceptional ( am spus ca poate aveam o eroare si s-a resetat, sau poate a fost si de la un cablu rupt sub masina, care ulterior a fost lipit si izolat ) .

 

Dupa un drum de 200km, a inceput iar sa faca la fel.

 

Din cate stiu ai avut si tu modelul meu, si cand spun ca trage greu ma refer la faptul ca nu mai simt sensibilitatea pedalei, cand o "pisti" putin si incepe sa traga constant, fara batai de cap.

 

 

Daca o duc pana la 2k- 2,2k rpm , apoi calc pedala la podea, simt ca trage, dar are o mica intarziere si turometrul urca mai greu decat inainte.

Dupa faza cu electromotorul, tragea perfect, ca la inceput. urca usor in ture, fara ezitari si intarzieri.

 

Mai am un topic deschis aici -> My link

 

De asemenea, egr nu functioneaza (din cauze de el stiute) , topic aici -> http://www.bmwclub.ro/forums/topic/60349-senzor-miscare-ac-injector-cu-fir-e46/page__view__findpost__p__2405534

 

In orice caz, testerul imi poate da raspunsul la toate intrebarile. Sunt constient ca trebuie sa ajung acolo, insa timpul nu e de partea mea in acest moment.

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.