Jump to content

Comportare ciudata cutie viteze E70 X5


andreisaioc

Recommended Posts

Pentru ca daca vrei sa le scoti cum trebuie, iti ia cateva ore bune daca sunt arse mai ales de mult timp, nu invarti ca 'vararu', cand vezi ca trebuie sa te fortezi bine, mai dai inapoi..mai invarti in fata si tot asa, mai astepti, mai dai cu niste lichid,etc. Am nimerit sa le scot si super usor, dar de obicei am nimerit sa fie nenorocire.

Este mare scula de procedeu pentru ca nu trebuie sa te grabesti, este o diferenta mare intre unul care nu se grabeste si unul care invarte si scartaie bujia de zici ca se rupe in 10 bucati.Eu nu am rupt si nici nu-mi doresc, insa de fiecare data am stat foarte mult, nu m-am grabit.

Problema este ca manopera pentru 4 bujii este si de 50 de lei...si ca sa stai 1-2-3 ore pe asa ceva esti cam neplatit.

 

Sunt curios ce le face de le scoate ca pe masele ca altceva nu are ce sa faca decat sa invarta cum am mentionat mai sus.

Edited by WIN60
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Omu are problem la cutie si voi va bateti in bujii ... Oare este cineva care sa fii schimbat 2 randuri de bujii la aceasi masina ? Nu de alta , dar la Mercedes le-am schimbat pe la 280.000km (2 erau arse din 6) Teoretic ar fii sa le mai schimb pe la 600.000km. Asa ca nu este ceva de care te bati foarte des. (asta daca nu lucrezi la service si iti trebuie diploma de dentist :D )
Link to comment
Share on other sites

problema e ca in august am observat problema in primii 200 de metri de cand am luat-o de la Service Scream (Tezparii) bmw. Am zis atunci ca asa o face masina pana se lasa (problema nu s-a inrautatit sau imbunatatit de atunci pana acum, a ramas constanta). Dupa aceea am mai facut cateva drumuri lungi (unde nu s-a manifestat deloc) apoi nu prea am mai mers cu masina pentru ca am mers cu alta masina avand numai drumuri in oras. Cand am schimbat anvelopele de iarna am apucat sa merg mai mult cu ea prin oras, si atunci am simtit din nou problemele si de asta m-am decis acum sa merg cu ea la un service dedicat pe cutii automate(ieri). Inainte de asta am mers si la Service Scream (Tezparii) bmw (ieri adica), si am zis si mai sus ca nu au gasit nimic, dar sincer nu se pricep la cutii de viteze, nici macar procedura de schimb de ulei nu o fac corect.

 

Cum zicea si cineva mai sus, singurele avantaje ale accestor service-uri dedicate pe bmw, este ca iti trec in istoric, in rest sunt la fel , poate chiar mai slabe ca orice alt service. Eu am mers la ei (si e al naibii de departe de mine eu stand in cealalta parte a orasului) pentru ca ma gandeam ca bmw o fi cine stie ce nava spatiala, si daca e service dedicat, atunci stiu ei ce fac....

 

Voi vedea exact ce probleme se descopera, probabil maine voi afla mai multe. Bujiile cred ca se schimba la 80.000, eu aveam 2 arse din 6, si imi dadea si o eroare de la unitatea de bujii. De asta am decis sa le schimb, plus ca citisem ca DPF se regenereaza doar in anumite conditii (viteza mare, bujiile si unitatea de bujii in stare de functionare, etc, aici poate ma insel)

Edited by andreisaioc
Link to comment
Share on other sites

am terminat cu bujiile, am scris si mai sus, problema este rezolvata cu bujiile, daca nu aparea aceasta problema la cutie exact dupa vizita la service (poate sa fie si o coincidenta), nici macar nu mai aveam aceasta discutie despre faptul ca a durat 4 zile sa scoata niste bujii. Oricum asta nu mai conteaza acum Edited by andreisaioc
Link to comment
Share on other sites

Tu ai fost la reprezentanta de cand ai masina, sa faci update de soft la toate calculatoarele masinii? Costa 250-300 lei la reprezentanta

 

Am vazut destule BMW-uri care in urma update de soft, sa imbunatateasca mersul cutiei de viteze. Din ce an este masina?

 

La cutia 8HP este o imbunatatire, inclusiv la seriile F.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

tu de undeai aparut?

ai idee ce recomanda ISTA, dupa resetarea adaptarilor?

 

 

 

ce mare scula de procedeu este, de il ridici atat la rang de arta?!?!?!

am schimbat bujii la diesel destule la viata mea si am si rupt....se intampla, mai ales cand trec anii peste ele.

dar situatia se rezolva simplu.

am dat peste un baiat din chitila, care le scoate ca pe masele.

 

Pariezi ca am aparut cam din aceeasi parte a corpului omenesc de unde ai aparut si tu?

I-am relatat omului o chestie auzita in service-ul BMW...fiind gratuita de incercat si fara a putea sa ii faca rau cu ceva...

Daca vrei sa fii badaran, succes...dar cauta alti musterii...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@radu: nu am fost decat cand s-a stricat(la o luna de cand am luat-o de la ei si a fost reparata pe garantie) si odata cu o problema la baterie. Nu cred ca e de la soft din 2 motive

 

1. de ce nu ar merge pe vechiul soft daca a fost asa de cand a fost fabricata ? Nu a fost schimbata nici o piesa a masinii sa necesite un alt soft. Sau poate nu inteleg eu.

2. nu cred ca un update de soft ar rezolva o problema de genul. Cum cred ca nici un simplu schimb de ulei fara alte investigatii ar fi schimbat ceva.

 

masina este 2010 si eu o am din 2014

apropo de baiatul din chitila, cand am cumparat 330d -ul e90, fostul proprietar imi daduse numarul unui mecanic bun independent din chitila, poate o fi aceeasi persoana (parca il chema mihai, dar nu mai tin minte ca nu am ajuns la el)

Edited by andreisaioc
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

1. de ce nu ar merge pe vechiul soft daca a fost asa de cand a fost fabricata ?

 

 

Softul este facut de BMW, nu este facut de oricine.

 

De ce crezi ca a scos o versiune mai noua BMW, asa de flori de mar?

 

BMW remediaza diferite probleme aparute pe parcursul timpului, asupra functionarii masinii.

 

BMW cand scoate cate un update de soft, el face o imbunatatire a mersului masinii, adica si la motor si la cutie, navigatie, etc.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Am auzit ceva de softul de dupa 2013 ca ar schimba putin cutia 8hp ... dar aici este clar o problema fizica si nu are treaba cu versiunea de firmware pe care o are cutia.

Oricum nu este rau un update la cutie sau chiar la toata masina.

Link to comment
Share on other sites

Am auzit ceva de softul de dupa 2013 ca ar schimba putin cutia 8hp ... dar aici este clar o problema fizica si nu are treaba cu versiunea de firmware pe care o are cutia.

Oricum nu este rau un update la cutie sau chiar la toata masina.

 

 

Este soft nou facut in 2017, am facut eu acum 1 luna :rolleyes: si se simte diferenta si la cutie si la motor.

 

Oricum update de softul trebuie sa il faca si ar fi mai bine sa inceapa cu el si abea dupa, sa vada daca mai sunt sunt probleme la cutie.

 

Tu nu stii exact cat de mari sunt socurile, el nemaiavand aceste simptome niciodata, normal ca se sperie si i se pare total aiurea.

 

La cutia 6HP, au fost probleme de socuri la cutie dupa un nr. de km. si au rezolvat din soft.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

La ce pret te-a ajuns update-ul de soft?

 

 

A fost 250 lei, a durat cam 3 ore pentru toate calculatoarele.

 

Singura problema cand actualizeaza, vei pierde toate codarile care le faci tu.

 

Iar smecherii acum au blocat navigatia, nu mai pot sa intru pe ea sa-mi activez video in motion, senzori roti.

 

Cel putin cu E-sys nu mai pot sa intru pe navi, pe celelalte module pot.

Edited by radu95
Link to comment
Share on other sites

Pentru masinile fabricate pana in 2013 este o diferenta si cu versiune de soft din 2013, eu momentan am versiune din 2012, stiu de la cineva care si-a facut prin 2015-2016 update la toate modulele, a zis ca s-a schimbat putin masina si cutia este mai vioaie.
Link to comment
Share on other sites

Pentru masinile fabricate pana in 2013 este o diferenta si cu versiune de soft din 2013, eu momentan am versiune din 2012, stiu de la cineva care si-a facut prin 2015-2016 update la toate modulele, a zis ca s-a schimbat putin masina si cutia este mai vioaie.

 

La mine este masina din 2014 si crede-ma este altceva, fata de cum era inainte.

Link to comment
Share on other sites

da cred 90% ca e o problema fizica. Oricum ar fi imbunatatirile nu pot fi de asa natura sa faca o cutie sa mearga daca are ceva fizic. Sau cutia nu se va strica prematur daca are acel soft vechi asta e sigur. Probabil ca o imbunatatire exista cu nou soft dar nu cred ca e mai mare de 10%

Oricum ar fi defectiunea este fizica la mine si poate voi face treaba cu softul apoi, numai sa o vad eu mergand cum mergea inainte

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

da cred 90% ca e o problema fizica. Oricum ar fi imbunatatirile nu pot fi de asa natura sa faca o cutie sa mearga daca are ceva fizic. Sau cutia nu se va strica prematur daca are acel soft vechi asta e sigur. Probabil ca o imbunatatire exista cu nou soft dar nu cred ca e mai mare de 10%

Oricum ar fi defectiunea este fizica la mine si poate voi face treaba cu softul apoi, numai sa o vad eu mergand cum mergea inainte

 

 

Daca iti place sa arunci cu banii, atunci iti doresc succes. Vezi daca vorbesti fara sa stii.

 

Pai de aceea va pacalesc mai toti marii meseriasi pe la service si dupa aia hai pe forum sa ma plang ca ce am patit, dar cand e vorba sa primesc un sfat......faci tot ce stii.

Edited by radu95
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca iti place sa arunci cu banii, atunci iti doresc succes. Vezi daca vorbesti fara sa stii.

 

Pai de aceea va pacalesc mai toti marii meseriasi pe la service si dupa aia hai pe forum sa ma plang ca ce am patit, dar cand e vorba sa primesc un sfat......faci tot ce stii.

 

Asa fara sa cunosti zici ca e din soft ? Daca era din soft trebuia sa fie asa tot timpul , omul a specificat clar ca dupa ce a iesit cu ea din service a simtit ca, cutia nu mai este ce a fost. Nu zic ca nu ii strica si un update , dar nu cred ca asta ii rezolva problema. Vedem zilele astea ce zic ''doctorii''si cu siguranta e ceva fizic.

Edited by OPaul
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

mai cu siguranta nu e din soft, ce discutam aici. Avea niste socuri de te dadea cu capul de bord. Cand au testat-o tehnicienii aia, au reusit sa o bage in modulde avarie (rotita aceea pe bord) in cateva randuri. Orice soft ar fi fost, o cutie normala nu ar fi avut voie sa intre pe avarie/eroare oricat ai abuza masina... mi se pare ca aia stiau ce fac, si oricum eu nu sunt genul sa schimb niste suruburi pe la motor si sa dau tot motorul jos, cu cateva mii de euro. Pur si simplu nu te mai puteai baza pe masina. Gandeste-te ce ar fi insemnat sa intri intr-o depasire periculoasa si sa iti faca una ca asta....

 

Initial primul care a testat masina nu a reusit sa ajunga sa o faca sa reactioneze prost. Si nici sa dea vreo eroare. Si imi recomandase ca atat timp cat nu da eroare, sa o las asa, ca abea dupa ce va da eroare vom sti sigur ca are ceva. Si era gata sa plec de la ei.

Apoi a mai venit un al doilea mecanic, care a reusit sa o "gadile" exact la plaja de turatie/viteza unde facea asta

 

le: Ziceau ceva ca prima viteza o tine, apoi din 2-3 are probleme, si ca ar mai fi din 5-6 (dar deja nu aveam cum sa testam viteza 5-a in full force) Intre aceste rapoarte cutia are cate un ambreiaj (sau cate o frana, sau ceva de genul)

baietii aia chiar se pricep, si masinile pe care le-am vazut eu la ei nu erau unele ieftine (mercedes s class, g class, glk, q7)

 

le2: sfatul l-am primit, si am multumit, apoi am incercat cu resetarea adaptarilor, dar aia nu a rezolvat problema (desi eu initial credeam ca a rezolvat-o, nu cred ca am reusit sa mai ating exact momentul cand facea ea "minunile")

Edited by andreisaioc
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

sper sa o rezolve, pe de alta parte sa stii ca si soft-ul poate rezolva astfel de simptome. Eu in cazul tau as fi facut un schimb de ulei si daca nu se diminuau nici dupa socurile, faceam si update de soft. Eu am patit la E65 dupa schimbul de ulei la cutie si adaptari resetate sa ma trezesc cu niste socuri si apoi intrat in mod de avarie de ziceai ca fizic e grava problema, cand de fapt trebuia doar terminata procedura de re-adaptare, dar de care mecanicul nu stia, si pe care am efectuat-o singur inainte sa ma arunc la alte cheltuieli, si totul a fost ok dupa. Ce aveai tu si fara a avea erori, inseamna ca ea functiona inca in parametri, daca ar fi patinat sau era convertizorul de vina, aveai erori. La fel de posibil e sa fie doar garnitura dintre mecatronic si cutie, dar probabil nu iti vor spune ca doar asta a fost, sunt curios sa vad ce vor zice ca iti cauza aceste probleme si daca iti si dau inapoi piesele defecte. Edited by mik15
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

chiar si eu sunt curios, oricum daca nu rezolva cum trebuie e problema lor, eu voi lua garantie 1 an si daca cumva nu au rezolvat, sigur se va vedea si apoi voi merge peste ei. Daca nici cu garantia in mana nu mai poti face ceva in tara asta, atunci, suntem complet pierduti....

problema la schimbul de ulei, este ca mi-au zis si cei de la Service Scream (Tezparii) bmw (ei sugerau sa incep cu asta si sa schimb la ei, evident) ca e posibil sa fie ceva din cutie cu asemenea comportament violent. Si cei de la kata tehnic tot asa au zis. Si eu cred asta...

 

daca era de la ulei, erau niste simptome care apareau treptat si nu brusc si violent. Vorbim de niste socuri, cam cum ai pune o frana cu piciorul stang (daca stiti ce zic)...

 

Mentionez ca partea cu adaptarea nu prea se pupa, masina facea la fel si inainte si dupa resetarea adaptarilor. In plus nu vad de ce ar fi de la asta, nu s-a umblat la cutie sa necesite aceste resetari de adaptari de prima data. Ii voi suna maine sa aflu ce se intampla si ce au gasit

 

 

le:

 

Si ca sa fac o paralela, daca te duci la reprezentanta cu o problema, ei nu vor face carpeli (de genul celei de care ai zis tu sa schimbe o garnitura si sa zica ca au schimbat altceva) tocmai din acest motiv, ca te vei intoarce la ei, pe garantia pe care ti-o ofera si vor trebui sa munceasca de 2 ori mai mult.... Poate asta merge undeva la un nene pe marginea drumului, unde nu ai nici o garantie... dar la nivelul asta de reparatii sofisticate nu cred (sau cel putin ar fi o prostie din partea lor sa faca asta)

Edited by andreisaioc
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

si un nivel scazut al uleiului poate genera un astfel de comportament...nu au gasit nicio dovada ca pierdea ulei? au verificat nivelul mai intai? asta chiar nu costa nimic, nu pierdeai ulei, doar ceva timp si eventual ce ulei puneau si manopera...
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.