Jump to content

Test M2 LCI vs Civic Type R FK8


mike2005

Recommended Posts

Toate ca toate, pe mine asta m-a zgariat pe...ochi. Daca stai in zona de boost, inseamna ca turbina face deja boost si nu ai cum sa ai lag.

 

In alta ordine de idei, desi sunt de acord ca plasticele din F20 sunt sub ce ar trebui sa fie pentru o masina de 39.000 euro (sotia are un F20 118i LCI), diferenta fata de cele din FK8 e inca mare. Includ aici si imbinarile, antifonarea, nu doar materialul efectiv. Si daca mi-e permis, eu sunt un om simplu si inteleg lucrurile asa: daca ce-ti doresti e o masina sport si-ti permiti varianta RWD, efectiv nu vad nici o varianta sa alegi un FWD in dauna unui RDW, mai ales cand vorbim de un L6, la care BMW se pricepe cel mai bine. Honda facea treaba buna cand se tinea de motoare aspirate (parerea mea, evident): NSX, S2000, DC2, EP3 au fost masini foarte misto. Acum, in era turbo, mi se pare ca nu mai au nimic special. Personal as alege oricand un M140i cu B58 peste Type 3.

 

Altminteri, fiecare cu pasiunea lui, avem toti loc destul in lumea asta.

A fost exprimarea mea nefericita. Ma refeream la plaja de turatii. Daca stai la 3500 rpm e deja ok.

Spuneam in postare ca interiorul lui M2 lci era sub cel de F20. Imi parea mai calitativ interiorul M2 non face-lift.

Am condus F36(interior aproape standard, doar sport trim, scaune textil, volan M) si FK8 suficient deja. Interiorul FK8 este usor sub cel F36, dar nu cu mult. Nu vad pr cu imbinari, calitatea fabricatiei. Diferenta o vad maidegraba in textura unor plastice, faptul ca sunt dure. Designul tine de gust.

Problema mea cu M2 si alte modele era greutatea cam mare - 1600 kg. Oricata putere ar avea, greutatea penalizeaza, masina nu se mai simte la fel de agila. Am testat-o, puteam sa intind putin bugetul dar nu m-a impresionat. Cum nu sunt fanul unei marci anume am mers pe ce mi-a placut. Iesi, vezi, testeaza, poate iti place alta masina.

 

FK8 are putin sub 1400kg. Diferenta se simte chiar si cand demarez (normal) de pe loc. Nu mai spun pe viraje la schimbari rapide de directie. Stabilitate fenomenala, control, chiar si la viteze mari. E altceva. Imi faceam griji la inceput, daca o iau si nu imi place. M-a impresionat. Acum pot spune ca nu ma mai uit inapoi.

 

Acum fiecare cu prioritatile lui, multi isi doresc interioare de tip sufragerie(lemn, piele, perfectiune pana la ultimul detaliu, accentul pe comfort). E ok, gusturile nu se discuta. Pentru mine merge si un interior mai modest(chiar il prefer) dar doresc o masina unde performanta e prioritara: o dinamica mai buna, masina mai usoara, agila, senzatii mai neflitrate. Aminteai de antifonare. Poate fi deranjant zgomotul motorului pentru unii dar mie imi place. Ma incanta de fiecare data cand sunt la volan. Astept orice ocazie sa conduc masina.

 

Tot legat de zgomot. Am fost pasager intr-un Merc AMG GT-R (aproape 600hp si 700nm) la un hotlap pe Norschleife. Acolo sa vezi zgomot :). Nu te intelegeai cu pilotul decat prin statie. Performanta cere compromisuri, mai scazi din comfort.

 

@mike, a fost un sondaj acum 10 ani si doar 20% dintre posesorii de seria 1 stiau ca ei au RWD.

 

pt bmw, a face seria 1 fwd, inseamna minim 3000 euro profit in plus pe bucata.

 

cum pe o masina fwd cu motor transversal nu incap 6 cilindri, este clar ca seria 1 nu va mai fi ceea ce a fost.

 

oricum, li se rupe celor de la BMW de nostalgici si de adn-ul brand-ului bmw. asta e doar pe forumuri important si acei nostalgici sunt doar 1% dintre posesorii de bmw. celorlalti li se rupe, inclusiv mie.

 

pt mine masina trebuie sa fie in primul rand frumoasa.

Poate FWD inseamna si eficienta mai buna, greutate mai mica (150-200kg), nu-i neglijabil.

Bmw e deja un simbol al excelentei. Marea majoritate a clientilor sunt persoane cu relativ succes - "costumele". Multi nu sunt cunoscatori, fani ci vor doar sa se asocieze cu o asemenea marca. Iar Bmw vinde ceea ce cauta segmentul respectiv de clienti: imagine, design, comfort, eleganta, tehnologii noi. Performanta nu mai e asa prioritara precum inainte.

Si pt mine la fel conteaza aspectul. Criteriu eliminatoriu :) Am crescut in anii 80/90 ma fascinau masinile din perioada respectva. Puteai sa nu vezi marca si stiai ce model e. Nu mai e cazul acum, trist.

Edited by mike2005
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

FK8 are putin sub 1400kg. Diferenta se simte chiar si cand demarez (normal) de pe loc. Nu mai spun pe viraje la schimbari rapide de directie. Stabilitate fenomenala, control, chiar si la viteze mari. E altceva. Imi faceam griji la inceput, daca o iau si nu imi place. M-a impresionat. Acum pot spune ca nu ma mai uit inapoi.

 

Poate FWD inseamna si eficienta mai buna, greutate mai mica (150-200kg), nu-i neglijabil.

 

Stiu la ce te referi. Pe langa "daily", am un Scirocco 2 din '82 cu un 1.8 16V si un hibrid T3/T4 cu 50/63 cu wastegate-ul setat pe 2.0 bar, adica 315 cai printr-o manuala cu 5 trepte si LSD. Cu totul sub 800kg fara mine. Da, e mai agila pana la o anumita viteza, dar la plecari, franare, viteze mai mari e incomparabila cu 435i-ul, chiar si stock. In viata reala tractiunea fata, cu tot LSD-ul si sasiul bine facut (cum Honda stie intr-adevar sa faca FWD) nu-ti pot oferi aceeasi satisfactie cu un sasiu bun si propulsie (vezi Subaru BRZ sau Nissan 200SX, daca esti fan japoneze). E foarte greu sa faci distributia 50/50 fata/spate cand tu ai motor si cutie in fata. Sunt de parere ca, desi exista masini FWD foarte bune, nu exista masina sport pur sange cu tractiune fata.

 

Inca ceva. Daca ma iau dupa indicatia din bord, turbina nu face boost decat cand creste sarcina motorului(accelerezi, urci o rampa).

 

Asa e si normal. Motiv pentru care exista brakeboost sau launch control.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Felicitari! Interesanta modificare. Se vede ca te pricepi. Imi plac Scirocco 2&3 printre alte clasice. Mi-ar placea si mie sa invat, sa am un proiect. Dar pt asta e nevoie de timp si nu prea am momentan. Sper pe viitor. Cu tot respectul dar compari 2 masini la 30+ ani distanta. Tehnologia evolueaza indiferent de tractiune.

Despre FWD, sunt destule in competitii: wtcc, dtm, wtcc, wrc. Am fost anul asta la Nurburgring 24h(full pass- boxe, grila start) invitat de Hyundai N Motorsport. Masinile fwd oficiale i30n, velostern, typer s-au comportat onorabil. Le cam dadeau batai de cap seriilor 6 ac schnitzer.

Avantajul rwd devine evident la motoare f puternice. Peste nivelul de care vb aici. La nivelul asta da pleaca mai bine dp loc. In rest drifturi, fineturi care sunt pt profesionisti.

Eu am facut alegerea luand o doza mare de realitate: imi stiu abilitatile. Prefer subviraj decat supraviraj. In aceeasi ordine de idei cred ca 1/1000 din soferi reusesc sa redreseze un m2 intrat in vrie. Si ala cu noroc.

Edited by mike2005
Link to comment
Share on other sites

Felicitari! Interesanta modificare.

Multumesc

 

Eu am facut alegerea luand o doza mare de realitate: imi stiu abilitatile. Prefer subviraj decat supraviraj. In aceeasi ordine de idei cred ca 1/1000 din soferi reusesc sa redreseze un m2 intrat in vrie. Si ala cu noroc.

De cele mai multe ori capacitatile sasiului/masinii sunt peste capacitatile soferului obisnuit. Jos palaria pentru ca ai realizat asta. Majoritatea constientizeaza asta dupa primul accident, poate nici atunci.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.