Jump to content

Interesat de un E39


Davyjohnes

Recommended Posts

Salutare oameni buni,

 

De ceva timp am inceput sa intorc capul dupa cate un e39 negru prin trafic asa ca m-am decis sa imi cumpar unul care sper eu sa ma tina vreo 10 ani de acum incolo (intretinut corespunzator, evident)

Ce-mi recomandati?

Ce este de verificat la ele?

In viziunea mea as opta pentru un 525i/192 cp, nu as merge pe un 3l din cauza impozitului. Pur si simplu prefer sa dau banii aia pe altceva si nu sa ii bag in buzunarul statului.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt chiar specialist in motoarele BMW pe benzina , dar crezi ca ai sanse sa gasesti unul la varsta asta care nu manaca ulei sau nu are probleme cu valvetronic-ul/vanosul ?

Am avut pe vremuri un E39 523i/175 cp si pe la 250k km era deja destul de mancator de ulei . Au mai fost pe la mine unii care nu dadeau de cap valvetronicului si au bagat ceva bani in piese si in manopere .

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare oameni buni,

 

De ceva timp am inceput sa intorc capul dupa cate un e39 negru prin trafic asa ca m-am decis sa imi cumpar unul care sper eu sa ma tina vreo 10 ani de acum incolo (intretinut corespunzator, evident)

Ce-mi recomandati?

Ce este de verificat la ele?

In viziunea mea as opta pentru un 525i/192 cp, nu as merge pe un 3l din cauza impozitului. Pur si simplu prefer sa dau banii aia pe altceva si nu sa ii bag in buzunarul statului.

DacĂŁ știu bine, majoritatea acestor motoare are norma de poluare Euro 3,raritate fiind Euro 4. DacĂŁ dorești sĂŁ iei una pentru o perioadĂŁ așa lungĂŁ, s-ar putea sĂŁ te lovești de unele restricții de circulație ĂŽn anii urmĂŁtori, ĂŽn special dacĂŁ ești amator de ieșit pe afarĂŁ cu mașina. Succes!

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu mi-am luat un e39 525i fabricat in 12/2002(euro 4). Uite topicul meu aici.

 

L-am adus din Germania pe platforma. A durat cam 1 an de zile de cautari pana am gasit una in stare cat mai 'buna', adica fara km inapoi, unic propietar, fara istoric cu accidente, toate cheile(un fix de al meu), cartea de service. Daca ai curajul si te pricepi ce e de facut cu actele poti lua una de la privat pentru ca o iei mai ieftin cu 500 de euro poate. Pretul pentru o astfel de masina trebuie sa fie intre 2000-4000 de euro in functie de normal de poluare majoritatea fiind euro 3, nr de km, nr de propietari, starea ei, etc. Preturile care le vezi pe mobile.de sunt asa... 80% din ele au preturile mari si stau acolo de vanzare de luni de zile. Eu am urmarit preturile 1 an de zile si iti zic sigur ca ce este peste 4500 de euro nu se vinde. Mai apar raritati din cand in cand cu sub 150k km la 5000-6000-7000(depinde de ce vrei/buget). Poti folosi functia 'Park' de pe mobile.de si vezi ce se vinde, la ce pret se vinde. Eu am dat pe a mea 3100 de euro de la dealer, era pusa la vanzare la 3800. I-am facut oferta de 3000, el a zis 3200 iar eu dupa i-am zis ca mai mult de 3100 nu ii dau si nu mi-a mai raspuns. Dupa 1 sapt m-a contactat el ca batem palma pentru 3100. Dealerul mai mult de 2500 nu a dat pe masina. Singura problema majora la masina mea este ca are niste rugina pe care trebuie sa o scot in locurile tipice pentru aceasta caroserie. Pragurile sunt ok mai putin suprafata de pe partea pasager unde se scurge apa in pentru amandoua usile. La usi am mai gasit asa d-abea acum are un inceput de rugina prin colturi insa prima oara trebuie sa rezolv pragul ca ala e mai grav.

 

Ce e de verificat? Eu as zice in primul rand rugina. Daca cauti pe google 'e39 rust' te sperii, unele sunt ruginite atat de tare incat nici pe elevator nu le mai poti ridica. In rest ca la orice alta masina veche de 15-20 de ani, trebuie sa te astepti sa mai bagi in ea, ca nu degeaba le vand fostii propietari. La a mea dupa mai mult de 1000 de km parcursi am gasit ca imi scapa lichidul de servo de pe capac si vasul de expansiune e fisurat. 300 de lei pe original amandoua componentele pe care mi le-am comandat deja. De asemenea sa nu te astepti sa fie o masina fiabila(calitate nemteasca), are si pacatele ei... a fost printesa candva. Alte probleme... tot specifice varstei sunt scurgerile de fluide.

Ce iti mai recomand e sa-ti iei un cablu de diagnoza + ISTA, ieftin si bun. Ai o problema citesti codurile singur si faci cercetare online decat sa te iei dupa mecanici. Daca te iei dupa astia schimbi jumatate de masina.

 

Acum ramane sa decizi tu daca merita sau nu. Daca te pricepi cat de cat la desurubat si iti face placere sa mai lucrezi pe la masina, foarte multe din componentele care cedeaza la masina asta sunt usor accesibile. Exista o gramada de continut pe youtube despre cum sa servisezi motorizarea asta. Eu prea mult habar nu am despre masini si nici experienta dar tot m-am incapatanat sa cumpar una pe benzina in ciuda faptului ca nu cunosc ABSOLUT pe nimeni care stie sa lucreze cu acest motor intr-o tara unde toata lumea repara diesel. Ce pot schimba singur si e usor accesibil am sa-mi fac curaj si o sa ma apuc eu sa schimb pe la ea. Abea astept sa-mi ajunga piesele sa le schimb. Ce tine de motor, distributie, vanos acolo trebuie sa imi gasesc pe cineva, nu o sa ma bag. In rest masina este o placere, eu vin de pe un e46 318d... chiar imi aduce zambatul pe fata din momentul in care intru in masina si aud acel sunet de usa unui seif de banca cand inchizi usa + sunetul motorului cand il pui la treaba.

 

Motivul pentru care am mers pe 525i este ca... desigur. Recunosc, nici eu nu am vrut sa fac donatii statului pentru aerul din cilindrii + ca ce dracu sa faci intr-o tara cu limita de viteza de 130km/h(si asta pe autostrada) cu sute de cai? Eu cred ca eram fericit si cu un 520i, oricum nu folosesc toata puterea de pe 525i. Foarte rar il turez pe 5000, in rest merg normal unde imi schimba cutia automta, 2000+, 3000. Daca nu aveam impozitele astea nenorocite, poate ma incurcam cu un 530i... poate.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Domnilor, l-am gasit si l-am luat!

Asta da masina, pur si simplu ma simt bine in ea si imi place cum se conduce.

Detalii despre masina:

 

525i - euro 4

170.000 km

Carte service pana la 169.000 km

Nu bate nimic, nu troncane nimic...interior e in stare foarte buna (cel putin pe bancheta zici ca nu a stat nimeni)

Motorul...impecabil cu o mica exceptie (pica putin ulei si trebuie schimbata o garnitura, e ca si rezolvata)

Estetic...mici zgarieturi fine si un prag ruginit superficial.

Saptamana viitoare intra la vopsit.

Minusuri?

Volanul e cam greu...ori m-am obisnuit eu cu volanul electric de pe mercedes.

Am avut si e46, si e90 dar parca nu era asa dur.

In rest, recomand 525i oricui, oricand,! Da-l incolo de consum! Pun gaz daca o sa ma supere pe viitor.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Si eu am la pragul pasager fix unde se scurge apa intre aripa si usa inceput de rugina. Fostul propietar a facut el o improvizatie acolo sa nu se raspandeasca, pare doar suprafata afectata cam cat o moneda si este pe suprafata orizontala si verticala, cum se scurge de pe prag in jos. Rugina am mai gasit in portbagaj la roata de rezerva la una din scurgeri(e foarte putin), la busonul de rezervor e inceput de rugina se vede vopseaua cum face bule, la vreo 2 din usi fix in colturile usii, la butonul de la portbagaj si sub masina langa cutia de viteze e un cot, parte din caroserie, acolo pare ca e adanc. In rest pe la surubele majoritatea au rugina pe ele, in spcial alea mici, diferentialul e acoperit de rugina tot, alea asa se fac.

 

Daca vrei sa faci o treaba buna, da si plasticele jos de la praguri verifica si zonele alea, eu momentan am vazut doar la filtru de benzina... acuma cand da caldura o sa dau tot jos sa verific.

 

Consum... consuma cat ii dai... 8 la drum lung daca mergi pana in 100 la ora, 14 in oras conditii extreme, 9 la plimbari seara cand e orasul gol. Eu merg mai putin ziua si mai mult noaptea, am consum 11 pe pompa, fostul 318d aveam vreo 9 cu acelasi stil de exploatare. Pe asta am dublu cai putere aproape si 2 cilindrii in plus, asa ca sa zic mersii.

 

Volanul si la mine merge greu fata de fostul e46, m-am obisnuit.

 

Masina e... eu caut motive sa ma duc undeva doar ca sa conduc masina. De fiecare data cand o inchid intorc capul :))

 

Deschide si tu topic cu masina, pune niste poze :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.