Jump to content

BMW F11 2013/2014 RDKs (TPMs)


nutu_tim

Recommended Posts

Salutare tuturor. Acum 2 luni am achizitionat un bmw f11 2014, facelift. A fost echipat cu anvelope de iarna, care este momentul sa le schimb.

Am comandat deja si un set nou de jante, anvelope noi de vara, si bineinteles senzorii TPM cu care cred ca trebuie echipate rotile. Sunt senzori activi, cu transmisie wireless pe fiecare roata.

Am cumparat senzorii dupa ce m-am informat putin pe net, si din cat am priceput eu, astia trebuiau cumparati.

Intrebarea mea este..cum stiu/aflu ce fel de sistem are masina mea exact?? Dupa mai multe cautari, sunt tot mai in ceata.

Momentan in iDrive sistemul este inactiv (??), in sensul ca la meniul cu presiunea roti, este totul gri, si nu ma lasa sa fac resetare. Credeam ca sistemul este dezactivat, poate de fostul proprietar, ca s-or fi terminat bateriile de la senzorii din roti (care eu credeam ca sunt senzori activi, m-am uitat la roti, si sunt cu piulita hexagonala, metalica, peste valva).

Acum sunt si mai in ceata! Am pus o diagnoza pe masina (Carly, din dotarea personala 🙂) si surpriza..la codari, sistemul nu este dezactivat! Apare ca "on" sau activ!

Cum este posibil? Sau unde pierd firul?? Sau este posibil ca masina sa nu aibe deloc sistem de monitorizare presiune roti?? Ceea ce este improbabil!

Anterior am detinut un 530 e61, 2006 si pana si ala avea sistemul activ si functiona, modelul mai vechi ce masura pe senzorul abs, rotatia. Si puteam sa il resetez daca vroiam sa las rotile mai desumflate, sau mai tare umflate, pentru a salva noile valori.

Deci inca odata, pentru cei ce cunosc problema..cum pot activa sistemul? Sau cum pot afla mai exact daca il am pe masina instalat?

Sau care sistem este mai exact, cel vechi..sau cel nou cu citire wireless pe fiecare roata? (Inca odata, dupa anul masinii, dotarile, imaginea din idrive cu masina si toate rotile, plus ventilele ce sunt actual montate pe roti, ma fac toate sa ma gandesc la sistemul activ). Doar ca este...complet inactiv pe masina!

Multumesc pentru info/raspunsuri..

Link to comment
Share on other sites

WBA5J31010D072365

Daca nu este problema, imi spui si mie unde exact poti verifica detaliile masinii, djpa VIN?

M-ar interesa sa vad si eu detalii mai exacte, cum sunt dotarile care nu se vad, data exacta a productiei (nu data primei inmatriculari, din talon), etc.

Mersi mult

Link to comment
Share on other sites

VIN WBA5J31010D072365

Prod. Date 2014-01-30

Service History !! CHECK HISTORY !!

Type 520d

Series F11 (5 Series)

Body Type Touring

Steering Left Hand Drive

Engine N47T

Displacement 2

Power 135kw / 184hp

Drive HECK

Transmission Automatic

Colour Alpinweiss 3 (300)

Upholstery Fabric 'Grey Shadow/anthracite' (AZAT)

Check mileage http://www.auto-records.com

 

 

 

 

 

Editions and packages

 

S7RS Package Comfort

S710 M leather steering wheel

S7A2 Innovation pack II

S7XP Navigation package Connected Drive

S715 M Aerodynamics package

S337 M Sports package

 

 

Comfort and interior equipment

 

S428 Warning triangle and first aid kit

S4NB Autom. climate control with 4-zone ctrl

S441 Smoker package

S423 Floor mats velours

S494 Seat heating driver/passenger

S481 Sports seat

S4UR Ambient interior light

S418 Luggage compartment package

S417 Roller sun visor, rear door

S430 Interior/outside mirror with auto dip

S4MR Interior trim strips, alum. hexagon

S4U2 Driving experience switch incl. ECO PRO

S459 Seat adjustment, electric, with memory

S431 Interior mirror with automatic-dip

S488 Lumbar support, driver and passenger

 

 

 

 

 

Multimedia

 

S6NS Comfort telephony w/ enhanced Smartphone

S654 DAB tuner

S698 Area-Code 2 for DVD

S6AP Remote Services

S6AE Teleservices

S6AN Concierge Services

S6AC Intelligent emergency call

S6NR Apps

S6AK Connected Drive Services

S6AM Real-Time Traffic Information

S610 Head-up display

S6WB Multifunctional instrument display

S688 Harman/Kardon surround sound system

S609 Navigation system Professional

 

 

Driver assistance and lightning

 

S502 Headlight cleaning system

S5AL Active Protection

S524 Adaptive Headlights

S5AC High-beam assistant

S5AG Lane change warning

S5AT Driving Assistant Plus

S548 Kilometre speedo

S575 Additional 12V sockets

S5A1 LED Fog lights

S5AR Traffic jam assistant

S508 Park Distance Control (PDC)

 

 

 

 

 

Wheels and drive

 

S223 Electronic Damper Control (EDC)

S2TE Automatic transmission w/ shift paddles

S2V3 BMW LA wheel, M double spoke 613

S248 Steering wheel heater

S258 Tyres with runflat properties

S230 Extra package, EU-speciifc

 

 

Environment and safety

 

S302 Alarm system

S3MC Indiv.roofrailing,mirror-fin.Shadow Line

S8V1 Information plate

S320 Deleted, model lettering

S8TF Active pedestrian protection

S316 automatic trunk lid mechanism

S879 On-board literature, German

S322 Comfort access

S3AG Reversing camera

S801 National version Germany

S851 Language version German

S8TH Road sign detection

S319 Integrated universal remote control

S8KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km

 

 

Individual equipment

 

S760 High gloss shadow line

S761 Individual sunshade glazing

S775 Headlining anthracite

 

 

Other equipment

 

S1CC Auto start/stop function

S1CD Brake Energy Regeneration

S1CB CO2 equipment

S1CA Selection of COP-relevant vehicles

 

 

Available Upgrades

 

- F11 BLACK GRILL

- Vgate iCar Pro OBD for Bimmercode

- Highest quality Bluetooth 5.0 Audio Receiver with AptX HD support

Edited by UY.Scuti
Link to comment
Share on other sites

WBA5J31010D072365

Daca nu este problema, imi spui si mie unde exact poti verifica detaliile masinii, djpa VIN?

M-ar interesa sa vad si eu detalii mai exacte, cum sunt dotarile care nu se vad, data exacta a productiei (nu data primei inmatriculari, din talon), etc.

Mersi mult

 

 

Masina ta nu are optiunea 2VB - Tyre Pressure Display adica varianta cu senzori in roti care afiseaza presiune + temperatura.

TPM la masina ta merge pe senzorii de rotatie conectati la DSC.

 

Faptul ca nu ii poti reseta, inseamna ca masina a mers mult timp cu roti neconforme si functia a fost blocata in DSC, trebuie facut un reset din diagnoza.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Masina ta nu are optiunea 2VB - Tyre Pressure Display adica varianta cu senzori in roti care afiseaza presiune + temperatura.

TPM la masina ta merge pe senzorii de rotatie conectati la DSC.

 

Faptul ca nu ii poti reseta, inseamna ca masina a mers mult timp cu roti neconforme si functia a fost blocata in DSC, trebuie facut un reset din diagnoza.

Super..deci senzorii i-am cumparat degeaba! 😅

Poti sa imi spui cum se face resetarea despre care spui? DSC?

Se poate cu Carly? Este singura diagnoza ce o detin.

Si inca odata, daca se poate, unde faci verificarea VIN?

Mersi pentru lamuriri.

O zi frumoasa

Link to comment
Share on other sites

Daca tot ai dat banii pe senzori, poti cumpara si modulul RDC si dupa instalarea lui pe masina vei avea optiunea 2VB full functionala.

Modulul RDC nu este foarte scump, gasesti pe eBay pe la 60-80 euro, iti trebuie part number: 36 10 6 881 474.

 

Suplimentar mai ai nevoie de suportul pentru modul si mufa de conectare. (61 13 8 365 356, 32 60 6 771 836)

Instalarea este relativ simpla dar necesita codare.

 

Nu am idee daca merge din Carly, nu am folosit niciodata.

 

Trimite PM o adresa de email si iti dau istoricul si configuratia masinii tale.

Edited by neo_andersson
Link to comment
Share on other sites

Daca tot ai dat banii pe senzori, poti cumpara si modulul RDC si dupa instalarea lui pe masina vei avea optiunea 2VB full functionala.

Modulul RDC nu este foarte scump, gasesti pe eBay pe la 60-80 euro, iti trebuie part number: 36 10 6 881 474.

 

Suplimentar mai ai nevoie de suportul pentru modul si mufa de conectare. (61 13 8 365 356, 32 60 6 771 836)

Instalarea este relativ simpla dar necesita codare.

 

Nu am idee daca merge din Carly, nu am folosit niciodata.

 

Trimite PM o adresa de email si iti dau istoricul si configuratia masinii tale.

Mersi pentru raspuns/ajutor.

Intrebarea este, daca masina nu este dotata cu sensori presiune roti, in iDrive de ce este in meniu? Ma refer la pictograma (imagine) cu masina si cele 4 roti, care sunt pe gri, inactive.. nu ar trebui sa lipseasca din meniu, daca nu exista o astfel de optiune?

Daca cumpar modulul RDC, mufa, suport si tot ce mai trebuie, cu ce se codeaza? Ca sa fie activ si functional?

Link to comment
Share on other sites

Mersi pentru ajutor, raspunsuri, mail si..rabdare 🙂👍

As trece cu placere pe la tine, insa esti cam departe, eu ajung doar la Timisoara.

Cam ce optiuni as avea sa pot reseta DSC, sau ce ar trebui sa fac sa revina TPM activ? Mai intai in versiunea care este acum pe masina, apoi cand am tot ce este necesar, am sa revin pentru retrofit..

Link to comment
Share on other sites

Mersi pentru ajutor, raspunsuri, mail si..rabdare 🙂👍

As trece cu placere pe la tine, insa esti cam departe, eu ajung doar la Timisoara.

Cam ce optiuni as avea sa pot reseta DSC, sau ce ar trebui sa fac sa revina TPM activ? Mai intai in versiunea care este acum pe masina, apoi cand am tot ce este necesar, am sa revin pentru retrofit..

 

Salut,

Ai optiunea sa incerci o resetare cu Ista, apoi mai vezi daca vrei sa investesti in alte module. Daca ajungi in TM te ajut eu cu resetarea, da-mi un PM.

 

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update..

Astazi am schimbat rotile de iarna cu unele noi, de vara. Cauciucuri si jante noi, exact dimensiunea din talon/de pe stalp.

Si surpriza.. dupa cateva sute de metri condusi, apare eroare presiune roata stanga spate!

Credeam ca sistemul este inactiv, deoarece in meniul idrive optiunea de resetare este blocata (apare gri, nu ma lasa sa resetez presiunea)

Am mai citit putin pe net, si am vazut ca unii sau altii fac tot felul de codari.

Masina a venit cu roti de iarna, pe care erau montati senzori. Este posibil ca datorita erorilor (posibil sa fie dus receptorul, am vazut ca se intampla destul de des la F10/F11) fostul proprietar sa fi codat (dezactivat) functia de tpms? Si sa fi activat doar modulul rdc, cel pe baza senzorului ABS??

Ma gandesc ca de aceea nu ma lasa sa fac resetare in idrive, este inactiva optiunea.

Cel mai simplu ar fi sa caut modulul RDC. Stie cineva unde se afla situat exact, la bmw f11 din 2014? Asa pot sa ma uit fizic, daca exista sau nu. Si daca nu este, si monitorizarea se face pe baza abs, cum pot reseta NBT-ul? Am vazut ca la unii si-a revenit dupa resetarea idriv-ului..

Chiar nu stiu cum sa mai incerc. Cu rotile de iarna era inactiv, dar macar nu sadea eroare. Acum imi sta non stop eroarea de pana, si nu pot reseta din idrive presiunea. In s himb masina nu ma mai lasa sa selectez modurile (comfort, sport, eco..etc)!!

Link to comment
Share on other sites

Ti-am mai spus si cateva posturi mai sus, masina ta nu are optiunea 2VB deci nu are modul RDC. Daca ar fi instalat este sub masina central langa puntea spate.

 

Ai sistemul de monitorizare pe DSC, deoarece ai mers mult timp cu roti neconforme este blocat si necesita o resetare cu diagnoza, apoi totul va reveni la normal.

Link to comment
Share on other sites

Mersi inca odata pentru raspuns. Din cate am citit pe net, este posibil sa se codeze aceste optiuni, cu mi-ai spus si tu, ca retrofit se poate face si monta versiunea RDC.

In acest caz, este posibil ca fostul proprietar sa fi dezactiva modulul RDC, si sa fi codat versiunea pe ABS? Am citit si vad ca la modelele dupa 2010 nu este ceva rar, dimpotriva chiar se intampla des ca receptorul wireless sa se duca, datorita corosiunii, umiditatii. Din cate am vazut din istoricul ce mi l-ai trimis, cauciucurile au fost si ele schimbate la service partener bmw, si ei au montat senzori pe fiecare roata! Ma gandesc ca nu ii montau doar asa aiurea, daca masina nu avea RDC.

Ce imi vine acuma in minte, dupa ce am citit peste tot, ca este posibil sa se fi dus antena RDC, care spui ca ar trebui sa fie sub masina, si ca sa scape de eroare, sau sa nu investeasca intr-o noua piese (care noua costa ca 250-300 eur, dar nu la reprezentanta, unde probabil este mult mai scumpa, plus codare, etc ajunge la ceva de genul 1000 eur lejer) fostul proprietar a decodat modulul, si a activat sistemul vechi, pe ABS.

Este posibil asa ceva? De asta am intrebat unde exact ar trebui sa fie situat, sa ma uit sub masina daca fizic este acolo. Sau cablurile macar. Ca atunci stiu ce e de facut.

Cu roti neconforme este putin probabil, mai ales ca spui "mult timp". Nu isi permite nimeni acest lucru in Austria, controalele sunt stricte, amenzile enorme, se ridica numerele si te trimit inapoi la TUV, care este practic o reomologare a masinii. Plus ca pe masina au fost montate dimensiunea corecta, din talon. Fara eroare in bord, fara nimic. Eu am pus acuma noi, la fel dimensiunea din talon.

Ca si varianta, daca decuplez bateria, este posibil sa se reseteze? Nu am posibilitatea aici sa merg decat la bmw.. si presupun ca pentru o simpla resetare imi factureaza ceca de genul 300-400 eur lejer, ceea ce este absurd.

Mersi inca odata

Edited by nutu_tim
Link to comment
Share on other sites

Ultimul update, problem solved! 🎉🙂👍

Postez exact si cum, poate se lovesc si altii de problema si va fi de ajutor!

Este corect, s-a dovedit a fi cum a spus neo_andersson (multumesc inca odata!!), am pe masina sistemul RPA, adica cel vechi, fara senzori wireless. ReifenPanneAnzeige, in germana.

Masina fiind facelift si avand toate update-urile la zi, are si softul NBT actualizat, asadar in soft se pot coda chestii interesante cum ar fi temperatura individuala pe roti si presiunea in bari! Cineva s-a jucat cu ele si le-a activat, codate pe "on". Le-am gasit in meniul de codare, in modulul Idrive (NBT).

Aici se pare ca era conflictul. Masina, sau computerul incerca sa gaseasca/citeasca valorile de la transmitatorul wireless, cel putin asa gandesc eu, iar efectiv pe masina sistemul RPA era cumva in stand by.. era ceva conflict intre ele! Deh..nici prea multa tehnologie nu e buna! 😅

Vorba multa..timp pierdut. Am decodat optiunea de afisare temperatura, si presiune...si...magie! S-a deblocat in iDrive butonul resetare presiune roti! Yuhuuuuuuu.. l-am apasat, a resetat..posesor fericit de bmw! 1🎉😅

 

Pe mai departe, dat fiind ca sunt montati deja senzorii wireless in roti, am sa urmez sfatul lui neo_andersson si am sa achizitionez modulul de receptie si am sa incerc un retrofit, pentru versiunea noua de monitorizare roti.

Ar fi pacat sa nu il pun, daca pe jumatate treaba este facuta.

Doar partea de codare va fi mai grea, ca nu am cu ce sa il codez. Eu am folosit Carly pentruce am facut acum, dar este la nivel de novici..incepatori..jucarie, pe langa ce trebuie (insta, inpa, etc).

Inca odata multumesc pentru raspunsuri!

Edited by nutu_tim
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.