E o problema cunoscuta la N43, se sulfurizeaza senzorul NOx din cauza concentratiei mari de sulf din benzina. Sulfurizarea forteaza DME sa mearga in "lean-mode" cu consum mare si erori pe sondele Lambda.
Din cauza "lean-mode" (amestec egal de aer si benzina), bujiile se afuma, bobinele cedeaza si ulterior si injectoarele au probleme.
Solutia este folosirea benzinei recomandate de BMW cu o concentratie de sulf de maxim 0.05%, pe la benzinariile noastre gasesti concentratie de sulf de 2-3%, am vazut la Lukoil acum ceva ani si 7%.
Am avut si eu un BMW cu motorul N43 ceva ani in urma pe care l-am vandut exact din cauza asta. Cat a fost la mine de la 0 la aprox 90.000km am schimbat pe garantie de 2 ori sondele lambda, de 2 ori senzorul NOx si de 4 ori bujii/bobine/injectoare. Dupa ce a iesit din garantie pe cheltuiala mea am mai schimbat de 2 ori senzorul NOx si inca 2 seturi de bujii/bobine/injectoare.
Ca o paranteza, de fiecare data cand ieseam cu masina in Europa si alimentam din Austria, Germania, Olanda, Franta, nu aveam nici o problema, eroarea de NOx disparea si masina mergea perfect cu un consum de autostrada de 6-7l/100km, in tara cu benzina locala aveam un cosnum de 14-16 autostrada si 20-23 in regim de oras.