Jump to content

Prezoane galeria de evacuare (118i - N13)


blkk

Recommended Posts

Salutare.

 

Am fost cu masina la service (Dormag) sa imi fac revizia si inca cateva chestii (niste senzori de ulei etc).

M-au sunat de acolo in timp ce o faceau sa imi spuna ca au gasit 2 suruburi sarite/rupte de la galeria de evacuare pe cilindrul 4. Din pacate cica nu se pricep sa repare si a trebuit sa caut prin alte locuri.

Problema e ca manoperele sar de 2-3k lei. A mai avut cineva problema asta? Nu realizez daca e grav si nu mai pot circula cu ea pana nu o repar sau pot merge si asa - am auzit mai multe pareri.

Pe langa asta, nu inteleg nici din ce cauza puteau fi sarite prezoanele alea - asta e alta problema la care ma gandesc.

Am atasat aici niste poze, imi spuneti daca nu se pot vedea si incerc sa le pun altfel.

 

Multumesc.

post-102525-0-64167900-1623502535_thumb.jpeg

post-102525-0-22444100-1623502543_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Nu i-ai intrebat daca ei au trebuit sa desfaca acea galerie de evacuare sa schibe senzorii?

Fii mai precis si spune aici ce senzori au trebuit schimbati, ce masina (pune vin-ul) si INCERC sa aflam daca trebuia ca ei sa desfaca ca sa ajunga la senzori.

 

Sa ne intelegem de la inceput. Suruburile alea NU SAR si se rup de nebune, ca nu au altceva mai bun de facut.. alea se desfac de obicei FOARTE GREU si se si rup daca nu se desfac. Daca asta te lamureste ,atunci nu mai trebuie sa ne dai alte detalii.

 

Cred ca ai fost prostit.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nu i-ai intrebat daca ei au trebuit sa desfaca acea galerie de evacuare sa schibe senzorii?

Fii mai precis si spune aici ce senzori au trebuit schimbati, ce masina (pune vin-ul) si INCERC sa aflam daca trebuia ca ei sa desfaca ca sa ajunga la senzori.

 

Sa ne intelegem de la inceput. Suruburile alea NU SAR si se rup de nebune, ca nu au altceva mai bun de facut.. alea se desfac de obicei FOARTE GREU si se si rup daca nu se desfac. Daca asta te lamureste ,atunci nu mai trebuie sa ne dai alte detalii.

 

Cred ca ai fost prostit.

Am schimbat asa (luate din deviz): garnitura suport f ulei, garnitura, garnitura racitor, senzor presiune ulei, filtru ulei, filtru aer, mikrofiltru inst ac, simering palier.

 

Eu doar ce am cumparat masina (BMW 118i 2013 - WBA1A31000VY01433). M am gandit ca s-a umblat acolo cand a fost la unul dintre fostii proprietari.

 

As vrea totusi sa stiu daca este ceva ce necesita atentie imediata. Pentru ca repararea, din ce am inteles, presupune demontarea chiulasei si dureaza cam 2 zile - adica o manopera destul de costisitoare. Aveam in plan sa ii fac si alte reparatii (rulment fata, brate inferioare, amortizor spate) si din cauza asta as vrea sa le prioritizez si sa fac acum ce e mai important.

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat asa (luate din deviz): garnitura suport f ulei, garnitura, garnitura racitor, senzor presiune ulei, filtru ulei, filtru aer, mikrofiltru inst ac, simering palier.

 

Din ce e scris pe deviz nici una din operatiuni nu implica demontarea partiala sau totala a galeriei de evacuare..

 

Intreb si eu in continuare, suruburile rupte erau ruginite? Ma refer strict la capatul lor. Daca metalul din capat este metal curat sau are rugina? Daca are rugina insemna ca au fost rupte de ceva timl.

Dar acestea unde ti-au zis ei ca erau?

Si stii ce nu inteleg, sau nu se explica nicicum? Adica daca acestea ar fi cazul in scut, ma gandesc ca ceva zgomot faceau.. apoi, daca fostul proprietar le rupea.. mi-e nu imi vine sa cred ca le lasa sa cada in scut.. si daca avea sau nu avea de gand sa vanda masina. Suruburile alea nu sunt mici si de obicei cand se rup avand o portiune care intra in corpul galeriei e greu sa iti cada din cheie, mana.. ca nu se rupe piulita ci surubul care are doua tije..

 

Bine-nteles cel mai bine ar fi sa ai un cuvant de discutat cu fostul proprietar in care aceasta sa iti spuna, fara sa il intrebi de suruburi rupte, ce operatii (mari) au fost facute la masina? Oricum de acum e lucru consumat pentru el..

 

Sincer, in general nu prea te atingi de galerie de evacuare decat in foarte putine situatii..

 

Stiu ca ti-ai turnat nitica otrava in minte dar e bine si sanatos sa te intrebi daca merita sa mai lasi masina pe mana lor.. a unora.

 

Daca masina a fost de curand la ei cel mai bine ar fi sa poti sa si faci ceva poze sa vezi cat de proaspata e ruptura prin gaura sau gaurile ramase ale galeriei..

 

Incearca sa pui cap la cap niste lucruri..

Link to comment
Share on other sites

Din ce e scris pe deviz nici una din operatiuni nu implica demontarea partiala sau totala a galeriei de evacuare..

 

Intreb si eu in continuare, suruburile rupte erau ruginite? Ma refer strict la capatul lor. Daca metalul din capat este metal curat sau are rugina? Daca are rugina insemna ca au fost rupte de ceva timl.

Dar acestea unde ti-au zis ei ca erau?

Si stii ce nu inteleg, sau nu se explica nicicum? Adica daca acestea ar fi cazul in scut, ma gandesc ca ceva zgomot faceau.. apoi, daca fostul proprietar le rupea.. mi-e nu imi vine sa cred ca le lasa sa cada in scut.. si daca avea sau nu avea de gand sa vanda masina. Suruburile alea nu sunt mici si de obicei cand se rup avand o portiune care intra in corpul galeriei e greu sa iti cada din cheie, mana.. ca nu se rupe piulita ci surubul care are doua tije..

 

Bine-nteles cel mai bine ar fi sa ai un cuvant de discutat cu fostul proprietar in care aceasta sa iti spuna, fara sa il intrebi de suruburi rupte, ce operatii (mari) au fost facute la masina? Oricum de acum e lucru consumat pentru el..

 

Sincer, in general nu prea te atingi de galerie de evacuare decat in foarte putine situatii..

 

Stiu ca ti-ai turnat nitica otrava in minte dar e bine si sanatos sa te intrebi daca merita sa mai lasi masina pe mana lor.. a unora.

 

Daca masina a fost de curand la ei cel mai bine ar fi sa poti sa si faci ceva poze sa vezi cat de proaspata e ruptura prin gaura sau gaurile ramase ale galeriei..

 

Incearca sa pui cap la cap niste lucruri..

Inteleg ce spui. O sa pun si eu mai multe intrebari ca sa vad daca pot afla motivul pt care suruburile alea erau acolo.

 

Dar intre timp, pana aflu asta, crezi ca este un risc mare sa circul cu masina? Lipsa celor 2 suruburi ar trebui remediata cat mai repede? Sau pot merge linistit?

Link to comment
Share on other sites

Poti merge linistit un timp.

Cate suruburi sunt lipsa?

Sunt din locuri diferite?

Adica unul rupt, are in vecinatatea lui unul bun?

Asta ar insemna ca gazele de esapament inca ies pe unde trebuie..

Daca sa simti miros de gaze de asapament venind din fata masinii.. stii de unde vin.

Pana la urma rolul suruburilor este acela de etansa cat mai bine (permanent) galeria din fonta pe chiulasa.

 

Iti zic sa nu mergi la nesfarsit asa.. salveaza niste bani pt asa ceva, si afla daca mao poate fi gasita si alta solutie decat demontarea chiulasei care e solutia clasica..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt in total 2 suruburi scoase, ambele de pe cilindrul 4. Nu e riscant sa arda/topeasca ceva pe acolo?

 

Am pus aici o poza: https://imageupload.io/i/QWI5vBSrig

Omule eu ti-am dat un raspuns sa iti faci o idee..

Mai ai un pic si ceri garantie..

As zice ca nu prea are ce sa se arda, dar stiu eu ce planuri ai sa amani.., cum conduci, ce calatorii lungi vrei sa intreprinzi..?

Pana la urma conduci o benzinara..

O alta idee ar fi ca trebuie sa iei in calcul ca acolo sunt doua suprafete cu coeficient de dilatare diferit. Asta ce inseamna? Ca in timp o sa inceapa foarte probabil sa scoata/iasa gaze, fum pe acolo.. pentru ca garnitura de acolo nu va tine foarte mult.

Ia in valcul ca nu poti sa o lasi asa mult timp. Acest mult timp depinde de banii din buzunar.

In alta nota mai "optimista" masina te va tine asa cum o ingrijesti si o conduci. Intotdeauna va toca bani, dar probabil te va si duce.

Cu cat mai confortabila cu atat mai scumpa la intretinut. Sincer, ar trebui sa o faci cat mai curand nu cat mai tarziu pana nu vin altele peste ea/tine.

 

..De pe forum nu prea rezolvi mare lucru ci doar primesti niste pareri, poate mai bune, poate mai rele.

Mai degraba te-ai lamuri cum si la cine scoti prezoanele alea.

Sincer, orice ar fi si/sau daca simti ca ai fost mintit la Dormag sau nu comunica cu tine atat cat vrei sa stii, sa nu mergi la ei sa faca/scoata ei prezoanele.

Atat.

 

Sau mai vezi, poate mai au si altii pareri.

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

in Buc, pentru orice surub, rupt, retezat, etc, care nu se mai poate scoate :

 

0766.212.169 Fane (orice surub)

 

100 ron, 1 surub ( nu conteza unde e, cat de mare/mic e) 100 ron/surubul

 

asa am dat eu 100 ron, pentru un prezon care "era rotund"...dar s-a rezolvat in 2-3 min.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.