Jump to content

Probleme Turbina / Turbo - F45 - 218d - 150Cp / Valva PCV


Recommended Posts

Probleme Turbina / Turbo - F45 - 218d - 150Cp / Valva PCV

As dori o parere a celor care au mai avut o problema asemanatoare, este cea de 3 a turbina care o schimb la masina si nu mai stiu ce sa i fac, am inteles ca ar fi de la capacul de la motor si anume de la supapa PCV. Acum nu stiu cu siguranta daca aceasta este sau nu, daca nu este vreo conducta infundata in procesul de recirculare a gazelor de carter sau nu.... un sfat sau un ajutor as aprecia maxim...

Link to comment
Share on other sites

Toata problema a aparut cand din senin fara a da semne sau a face vreo problema in trecut am auzit turbina mieunand aiurea... nu a durat mult gen de pe o zi pe alta, chiar ma indreptam catre un service al unui prieten cand mi a aparut o eroare si motorul s a oprit... Platforma direct si service.... Racitorul de gaze plin de ulei si faramat, turbina faramata... Curatat tot, racitor nou, schimbat turbina, ulei, filtre si aparent totul ok.... Apoi mers cu cea de a doua 2-3 zile si luand o de la inceput... mieuna din nou... schimbat a 2 a turbina, ulei filtru, verificari , nimc neobisnuit...

Am ajuns la a 3 - turbina, in continuare aparent ok.... dupa 700km din nou acelasi problema...  inceput mieunatul... o iau de la inceput... deja nu mai suport si nu mai cred ca i dau de cap. Am inteles ca supapa PCV poate strica turbina daca este faramata... in rest mi am pierdut rabdarea cu ea... tot caut solutii ....

Link to comment
Share on other sites

Plecând de la principiul de funcționare al egr și turbina ,respectiv : gazele rezultate in urma arderii sunt direcționate o parte către egr care le reintroduce, prin răcitor, in galeria de admisie  și cealaltă parte către eșapament ,întâlnind in drumul lor partea fierbinte a turbinei acționand  turbina astfel încât partea rece a turbinei trage aerul din filtrul de aer + gazele de Carter , pe care le împinge ,prin intercooler, în galeria de admisie și de aici în camera de ardere,in amestec cu gazele reintroduse de egr  , părerea mea este următoarea :

                         (1)

- problema este undeva in ansamblul piston ,segmenți ,garnitura chiulasa ,chiulasa .

- turbina este doar o pierdere colaterală din cauza faptului că nu mai ajunge ulei la ea ,pentru ungere . Nu ea este vinovatul principal .

 

                          (2)

- ai presiune foarte mare in capacul culbutorilor ,astfel încât în loc de gaze de Carter , e aruncat uleiul cu totul în traseul de aer ,turbina impingandul împreună cu aerul in galeria de admisie ,prin intercooler ,astfel ajungând ulei mult in camera de ardere .

 

                          (3)

-turbina defecta ,uleiul care trece prin miezul ei pentru ungere ,nu mai ajunge pe retur ci este aruncat împreună cu aerul in galeria de admisie ,prin intercooler ,ajungând mult ulei in camera de ardere !

 

Însă ,in toate cele 3 cazuri se pune întrebarea : de ce uleiul ajuns in camera de ardere ,nu este ars și este aruncat odată cu gazele arse ,in egr și probabil pe eșapament ?

 

Pentru varianta 1 ,as verifica cu o camera de inspecție pistoanele + test de gaze în antigel (e un kit special pentru asta) ,ca sa elimin varianta de garnitura chiulasa arsa ,segmenți aliniați (rupți) ,piston topit . Daca se dovedește că e arsa garnitura ,as verifica răcitorul de gaze să nu fie spart ,astfel încât uleiul ar ajunge in răcitor odată cu antigelul care îl răcește .

Pentru varianta 2 ,as monta un oil catch tank , ca sa elimin varianta cu presiune mare in culbutori .

 

Pentru varianta 3 ,as curăta foarte bine tot traseul de aer ,inclusiv intercooler , și as verifica din nou ,după o oră de funcționare a motorului ,daca e ulei in intercooler , inspectand conducta dintre turbina și intercooler . Oil catch tank trebuie sa fie deja montat sau macar conducta care iese din capacul culbutorilor scoasă  ,altfel te păcălește .

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.