Jump to content

S55 - discuție tehnică


PzKpfW

Recommended Posts

Salut.

Nu am multă experiență cu BMW și am două nelămuriri despre motorul S55:

  • Cât de comună este problema cu butucul de arbore (crankshaft hub)? Mă refer aici la motoare utilizate normal, nu la tuning-uri și motoare stresate.
  • Este vreo diferență fizică/de hardware între motorul de pe F80/F82/F83 și cel de pe F87 (M2 C și M2 CS)? Sau este vorba doar despre hărți diferite?

@moderatori - sper că nu am postat un duplicat al vreunei alte discuții; am căutat înainte să deschid topic-ul și am găsit nimic specific despre subiect.

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

 

Revin cu o completare legată de al doilea punct: extern, motoarele par să fie identice. Singura diferență pare să fie legată de capete gurilor de admisie (ceva minor și cvasi-irelevant).

image.thumb.png.22f15d291cf96135bc64e774448bbdfa.png

Aș fi însă interesat dacă și internele motoarelor (materiale de exemplu) sunt identice.

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, alex230ro said:

In teorie compari part number si vezi ce si cum .

Lucrurile nu sunt atât de simple. În afara faptului că numărul pieselor este foarte mare, unele dintre ele sunt identice dar au serii diferite. Exemplu concret în schema de mai sus: elementele 13 și 14 (Intake duct, left și Intake duct, right) sunt în mod evident identice (lucru verificat) dar au serii distincte.

Speram să găsesc pe cineva pe aici care fie are cunoștințe tehnice avansate despre acest motor și variantele lui, fie a avut aceeași dilemă și a găsit răspuns.

Cât despre prima întrebare, este mai generică și aplicabilă tuturor modelelor care au fost echipate cu acest motor (F80, F82, F83, F87).

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, alex230ro said:

pai nu imi e clar ce dilema ai , ce vrei sa compari

Clarific întrebarea #2 din post-ul inițial: aș vrea să știu dacă diferențele de performanță dintre diferitele aplicații ale motorului sunt datorate exclusiv soft-ului sau sunt și diferențe fizice între ele. Mai precis, din câte știu sunt 4 variante** de putere ale S55-ului, toate sub același cod motor (S55B30):

  • 302 kW (pe F87 C)
  • 317 kW (pe F80/F82/F83)
  • 331 kW (pe F87 CS și F80/F82/F83 cu "Competition package")
  • 338 kW (pe F80/F82 CS)

Cuplul variază și el între 550 și 600Nm, cu diferite valori de plaje de turații. Este deci același motor cu diferența strict la nivel de soft/hartă?

**Sunt de fapt 6, dar două sunt irelevante în acest context, fiind aplicații de curse (cele de pe M2 CS Racing și M4 GTS).

Link to comment
Share on other sites

Merci amândurora pentru păreri și feedback. Și eu vreau să cred că diferențele sunt doar markting din partea BMW și că motorul duce "nativ" 338 kW și 600Nm, fiind varianta maximă de putere cu care poate veni stock.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Tzitzicat said:

Specificatiile maxime sunt la GTS cu racirea admisiei

Specificația respectivă (368 kW) nu am luat-o în calcul de la bun început știind clar că are modifcări tehnice (la fel ca și cea de pe M2 CS Racing).

Mi se pare totuși suspect faptul că, dacă motoarele sunt identice, nu am găsit pe nimeni care să fi pus de exemplu softul de F80/F82 CS pe una dintre celalalte variante "detunate".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.