Jump to content

Scurgeri lichid de racire


Recommended Posts

Salut, am următoarele probleme la mașina, un seria 1 2.0 diesel 163 ps M47 2006, cand activez AC-ul este foarte ciudat, se scurge pe sub mașina lichid de răcire din vasul de expansiune si in interiorul mașini pe mocheta din zona șoferului. Cand merg cu el dezactivat nu am aceasta problema doar cand îl activez ma trezesc ca pierd apa din vasul de expansiune.. si culmea după ce merg o perioada așa ma trezesc cu apa la picioarele mele.
De cand a început sa se încălzească afara, dacă merg 15-20 de minute cu mașina se supraîncălzește motorul face si un zgomot ciudat cand accelerez pana in 40-50kh, iar cand iau piciorul de pe acceleratie iese un fum albastrui. Dacă merg cu AC-ul pornit nu am aceasta problema. Cand opresc motorul,  după 10-15 minute încă e fierbinte, nu se răcește, cand pun mâna pe furtunul de la radiator care duce lichidul de răcire in motor este foarte fierbinte. Am observat ca ventilatorul nu se pornește automat, el pornește doar cu AC-ul activ. Ventilatorul nu ar trebui sa se pornească automat cand motorul e cald?
Am schimbat senzorul de temperatura al lichidului de răcire, capacul de la vasul de expansiune, termostatele si pompa auxiliară, am schimbat lichidul de racire si l-am aerisit corect.

S-a confruntat cineva cu una dintre aceste probleme? Ce părere aveți?

IMG_6266.jpeg

Link to comment
Share on other sites

@adelina Este dificil de pus un diagnostic. Ar putea fi chiar cateva probleme diferite. Idei:

a) verifica daca lichidul care se aduna la picioare, respectiv cel de sub masina, este intr-adevar lichid de racire. Ar mai putea fi condens de la AC. Il poti identifica dupa culoare, miros si simt (usor uleios), dar cel mai sigur (si totodata scarbos) dupa gustul dulceag;

b) nu atat ventilatorul electric pare sa aiba o defectiune, ci mai degraba circuitul care il comanda, de vreme ce spui ca atunci cand AC este pornit ventilatorul se invarte. Aceasta ar explica si supraincalzirea motorului la viteza mica, temperatura ambientala mare, dar cu AC oprit. Ar trebui sa faci o diagnoza cu soft original BMW;

c) faptul ca pierzi lichid de racire (mocheta + sub masina, dar de verificat conf. pct. a) trebuie diagnosticat imediat. Este musai sa descoperi exact de unde curge;

d) daca din testul de la pct. a) rezulta ca lichidul nu este din circuitul de racire, iar din testul de la pct. c) rezulta ca nu exista o sursa a scurgerilor de lichid de racire, garnitura de chiulasa ar putea fi compromisa;

e) in fine, fumul albastru denota o problema la simeringurile de supape, posibil pe fondul uzurii si acutizata de supraincalzire.

Ar fi util sa ne tii la curent.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

@FiveThreeFive  mulțumesc mult de răspuns! 
Lichidul de la picioare era antigel, se pare ca era defect schimbătorul de caldura sau radiatorul din interior, nu știu exact cum se numește. Am schimbat piesa asta și nu mai am probleme.

Lichidul de sub mașina e apa, cel mai probabil condens de la AC. E normal sa curgă pe acolo sau prin alta parte trebuie?

Fumul albăstrui și zgomotul ciudat au dispărut odată ce am anulat EGR-ul și răcitorul de gaze, acum nu știu dacă era racitorul de gaze defect sau termostatul acestuia, cert e ca de când l-am anulat nu mai am probleme. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.