Jump to content

FiveThreeFive

Contributors
  • Posts

    1127
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    99

FiveThreeFive last won the day on October 9

FiveThreeFive had the most liked content!

2 Followers

About FiveThreeFive

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    BMW

Recent Profile Visitors

12737 profile views

FiveThreeFive's Achievements

  1. Sper ca vei fi fair play si ca il vei informa in mod corect si complet, pe cumparator, despre starea tehnica a masinii. Succes.
  2. @Baros777 Din pacate, problemele pe care le-ai descris sunt aproape un modus operandi in cazul motoarelor N57 cu rulaje mari si care (fie si doar in prima parte a vietii) au beneficiat de schimburi de ulei la 30k km. Ce indica odometrul masinii? Este o buna practica sa ceri o a doua opinie, dar ma tem ca mecanicul tau are dreptate si ti-a dat un sfat bun.
  3. Gresesti. Masina ta are o problema foarte mare: ii otraveste pe cei din jur, prin poluarea mult iesita din parametrii proiectati. Daca, pentru tine, a anula EGR si DPF sunt fapte absolut normale si justificabile, arunci ar fi bine sa anulezi si la tine ceva, apeland la o vasectomie.
  4. Din proprie experienta si din urmatoarele considerente, nu iti recomand aceasta abordare: - kit-urile in care poti sa ai cat de cat incredere sunt cele formate dintr-un compresor de aer si un bidon cu un smac. Cele tip "spray", cu smac intr-un recipient sub presiune, sunt in general junk si nu te poti baza pe ele. Smacul functioneaza aproape sigur numai in cazul unor gauri de max. 3mm. Unele dintre ele - anume cele de cea mai buna calitate - pot estansa si gauri de pana la 6mm. In cazul unei perforatii mai mari, sau a unei taieturi pe flanc - problema foarte frecventa in cazul anvelopelor cu profil relativ mic - vei ramane in drum; - smacul respectiv are termen de valabilitate. Daca uiti sa il schimbi la termen, este ca si cum ai uitat kit-ul acasa; - in conditii de iarna (= la temperaturi scazute), smacul isi mai pierde din eficienta. In plus, imagineaza-ti ca trebuie sa faci interventia pe marginea drumului, noaptea, in frig, cand viscoleste: pe langa faptul ca vei suferi fizic, riscul sa gresesti ceva este foarte mare; - kit-urile care contin un snur si un dispozitiv de introducere a acestuia in gaura sunt imposibil de utilizat cand este frig afara si pe o roata montata pe masina. Pe scurt, pentru sezonul rece, a utiliza anvelope non-runflat implica sa ai cu tine o roata de rezerva (normala / slim) + cric + cheie roti, sau un abonament la un serviciu foarte eficient de asistenta 24/7 pe marginea drumului. Nici anvelopele runflat nu sunt un panaceu universal, dar probabilitatea sa iti continui drumul pana la un service roti este mult mai buna, in comparatie cu un kit pentru pana.
  5. Aceasta este una dintre problemele care se pot rezolva "a doua zi", singurul lucru necesar fiind vointa politica. Este suficienta adoptarea unei legi care sa prevada o amenda de (spre exemplu) 1.500€ pentru fiecare masina depistata la ITP cu DPF sau EGR dezactivate in mod voit, din care 25% sa revina unitatii ITP , plus inca 25% mecanicului care a depistat neregula. Peste noapte, nimeni nu isi va mai permite spaga necesara.
  6. https://oilprice.com/Energy/Energy-General/Tariffs-Backfire-as-China-Outmaneuvers-Rivals-with-Global-EV-Investments.html
  7. Subscriu la sfatul pe care l-ai primit mai sus. Retine ca pe carosabil umed, zapada sau gheata, un pneu mai ingust asigura o aderenta mai buna, in comparatie cu unul mai lat. Utilizand anvelope mai late pentru iarna, reduci aderenta exact in conditiile critice de drum. Cauta pe internet poze cu masini de raliu si compara anvelopele acestora in competitiile de vara, versus cele de iarna.
  8. @Robert29 Fiind la al treilea technical update, N63TU3 este, fara dubii, o platforma matura. Pe de alta parte, fiind construit pe baza lui N63, nu te poti astepta sa prezinte fiabilitatea si durabilitatea unui B58. As privi insa problema din alt unghi. Evident, intentionezi (si nici nu ai cum altfel) sa cumperi un M550i G30 in conditie second-hand. Ai un risc foarte mic daca bugetul iti permite sa te orientezi catre un exemplar din ultimii 2-3 ani de productie, care inca are ceva garantie de producator si cu un rulaj redus (ceea ce din punctul meu de vedere inseamna in jur de cca. 20.000km, desi probabil ca ai putea extinde limita catre cca. 50.000 Km pentru un exemplar bine intretinut si din sursa sigura). Daca insa bugetul te forteaza sa cauti o masina cu rulaj semnificativ mai mare, atunci este foarte util sa fii norocos de fel. Modelele varf de gama imbatranesc repede si necesita reparatii costisitoare.
  9. 1. A inlocui cele de mai sus este o operatiune banala. Poate fi efectuata de catre orice mecanic competent, inclusiv de tine, daca ai ceva inclinatie catre mecanica, scule si dispozitia necesara. Important este sa cumperi consumabile de foarte buna calitate, din sursa sigura. 2. A face schimburile prea des este o alta forma de risipa de bani. Uleiul motor si filtrul de ulei merita inlocuite la 8.000 km, daca ai circulat preponderent in oras. Altfel, la un mix normal oras / drum intins, a schimba la 10.000 km este arhi suficient. Cate case, atatea obiceiuri, dar filtrele de aer si polen rezista fara probleme 30.000 km, iar cel de motorina 60.000 km. Urmareste si schimbul de lichid de frana o data la 2 ani. De asemenea, schimburile de ulei in cutia de viteze si in diferential - in functie de tipul acestora si rulaj.
  10. @Adrian097 Din ceea ce reusesc sa vad in imagine, probabil ca ai min. 4-5mm interstitiu intre roata si suspensie. Atat timp cat roata nu atinge in nicio situatie, din punct de vedere al interferentei nu ai nicio problema. Este insa o cu totul alta discutie daca janta si anvelopa sunt de dimensiunile corecte, omologate pentru modelul tau de masina, pe care nu am reusit sa-l ghicesc. Iti recomand sa nu folosesti distantiere.
  11. @rusumihaita Pe E50 525i M54 cutia automata este tip GA6HP19Z. Exact acelasi tip de cutie a fost montat pe o groaza de alte modele de BMW-uri. Ciudat insa, part number-ul BMW este specific per model, difera inclusiv intre E60 525i M54 si E60 530i M54. Singura explicatie logica pe care o vad (atentie: este posibil sa gresesc total) este ca, din punct de vedere mecanic, cutia este aceeasi, dar difera partea de control / computer / mecatronica. Ca urmare, cred ca ai putea sa extinzi cautarea la orice alt model de BMW care a avut cutie automata GA6HP19Z si motor M54. Dupa caz, ar putea fi necesar sa preiei computerul / mecatronica de pe cutia veche, daca acestea inca mai sunt OK.
  12. https://www.electrive.com/2024/09/23/us-researchers-find-trick-to-extend-battery-life/
  13. @lupu_danut In medie, sunt aici pe forum cateva topicuri noi pe saptamana, deschise de proprietari care tocmai s-au lovit de probleme serioase la BMW-ul lor extrem de second-hand, cumparat cu putin timp in urma. Imi dau seama ca agasez, dar, dupa nenumarate de astfel de cazuri, cred ca este timpul sa invatam cu totii ca o masina cu o vechime de peste 15 ani si un rulaj de cateva sute de mii de Km, chiar daca este un BMW, are o (foarte) mare parte din resursa de viata consumata. Aceasta nu inseamna ca trebuie trimisa la dezmembrat - desi in unele cazuri poate fi cea mai buna decizie. Dar sigur inseamna ca, pentru a o utiliza in mod curent, necesita cheltuieli semnificative, facand astfel futila satisfactia achizitiei masinii la un pret de chilipir. Exista si exceptii, dar acestea sunt rare si se regasesc la exemplarele care pe de o parte au avut din fabrica o configuratie deosebit de durabila, iar pe de alta parte au fost intretinute in mod exigent inca de cand au fost noi. Cei care isi cumpara BMW-uri noi, sau de fabricatie recenta si putin rulate, nu fac asta pentru ca sunt idioti sau vor sa arunce banii pe geam, ci pentru ca un exemplar cu uzura ridicata poate fi in fapt mai costisitor, in bani, timp si stres. In cazul tau particular, retine ca daca un BMW este inregistrat in Germania nu inseamna automat ca rulajul sau este real. Daca l-ai cumparat de la un dealer BMW oficial si totodata recunoscut pentru seriozitate, da, poti avea incredere. Dar daca a fost un dealer obscur, sau o persoana fizica (chiar si din ceva otel nemtesc, dar cu o doza mai mica sau mai mare de rugina migratorie), autenticitatea rulajului nu mai este o garantie. In ceea ce priveste motorul, nu ai cum sa afli un raspuns exact aici, pe forum. Este necesar sa il inspecteze un mecanic cu experienta in motoare M57 si sa ia decizia in functie de starea tehnica a acestuia.
  14. @Alin018 Daca interpretez corect ceea ce ai scris mai sus, planul tau este de a cumpara un E90, cu scopul de a-l folosi ca autoturism de uz zilnic, inclusiv in traficul din Bucuresti. Avand in vedere faptul ca o valoare impozit + asigurare de cca. 800€ pe an o consideri ca fiind greu de suportat, trag concluzia ca bugetul pentru a cumpara un E90 nu iti permite sa te apropii de putinele exemplare din piata second-hand cu motorizari durabile, in stare tehnica excelenta si cu un rulaj relativ redus. Pe de alta parte, te astepti ca o astfel de masina, veche de cel putin 12 ani, sa iti ofere o buna fiabilitate, suma disponibila intretinerii ei fiind destul de modesta. Recomandarea mea este fie sa abandonezi acest plan, fie sa-l regandesti pe alte baze. Vezi si: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/186809-ghidul-cumparatorului-novice-de-bmw/
  15. Anvelope 225 sunt la limita de latime acceptata pentru jante de 7". Vor sta putin mai "bulbucate", dar, pentru anvelope de iarna, ar putea fi acceptabil. Marimea ideala pentru jante 7J ar fi fost 205/60R17, dar nu cred ca aceasta dimensiune este omologata pe F34. Iti recomand sa montezi pe jantele 7J un set de anvelope pe care il ai deja, apoi sa faci o proba de drum. Proba ar trebui sa cuprinda macar vreo 200 km, combinat autostrada / oras / drum cu multe viraje. In functie de comportamentul masinii, vei sti sa iei decizia corecta.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.