Jump to content

FiveThreeFive

Members
  • Posts

    630
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    16

FiveThreeFive last won the day on August 16

FiveThreeFive had the most liked content!

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    BMW

Recent Profile Visitors

9495 profile views

FiveThreeFive's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/15)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

232

Reputation

  1. Cauta pe Internet "BMW attachment 5 to SI B000113" - sau, pentru, mai multe rezultate: "BMW SI B000113". Vei afla ca prin 2014 BMW a redus intervalul de schimb ulei la 10.000 mile (16.000 Km) / 12 luni - cel putin pentru vehiculele vandute in US. Pe langa aceasta informatie, iata cateva alte teme de gandire conexe: s-a modificat brusc si in sens negativ, inainte de 2014, calitatea uleiurilor de motor, astfel incat sa fie necesara o astfel de reactie din partea BMW? de ce, la motoare identice, BMW recomanda in anumite piete sa se schimbe uleiul la 16.000 Km, iar in altele la 30.000 km? exista oare vreo legatura cu faptul ca combustibilii din Europa au un nivel mai redus de sulf, ceea ce implica mai putina contaminare a uleiului cu acid sulfuric? Oare combustibilii vanduti din Romania sunt mai "apropiati" de cei din US, sau de cei din EU? exista oare vreo legatura cu faptul ca pretul uleiului de motor este semnificativ mai mare in Europa decat in US, iar clientii europeni tind sa prefere masini cu intervale de revizii cat mai lungi, din motive de cost? de ce, atunci cand se identifica o problema de proiectare sau de calitate care afecteaza un anumit model, clientii din US beneficiaza de reparatii gratuite sau compensatii, iar clientilor din Europa li se prezinta degetul mijlociu pentru exact aceeasi problema? Si dezbaterea poate continua fara sfarsit. Priveste insa lucrurile simplu: schimband mai des uleiul, mentii motorul intr-o stare tehnica mai buna, dar ai cheltuieli mai mari de intretinere. Ia decizia care crezi ca este corecta, avand in vedere cazul tau particular.
  2. Salut. Ma bucur sa vad ca inca exista tineri care sunt atrasi de BMW-uri clasice. Chiar daca ai obtinut recent permisul de conducere, consider ca nu trebuie sa iti faci griji privind puterea unui 323i - si nici chiar pentru 325i sau 328i E36. Pe masura ce acumulezi experienta, vei observa ca te vei adapta la capabilitatile masinii. Conditia fundamentala este sa conduci prudent si cu simt de raspundere. Exemplarele E36 325i si 328i in stare tehnica si estetica buna au ajuns sa se vanda scump, de cativa ani incoace. In functie de bugetul pe care il ai alocat, s-ar putea sa fie inabordabile. Iti recomand totusi sa incerci sa gasesti un 323i. Pe termen lung, cred ca te va multumi semnificativ mai mult decat un 320i. Si avand in vedere scopul pentru care vrei sa il cumperi, parerea mea este sa te indrepti catre un Coupe, in loc de compact, limuzina sau cabrio. Este de preferat sa consumi (aproape tot) bugetul pentru o masina cat mai bine intretinuta (criteriul #1) si cu rulaj real cat mai mic (criteriul #2), in loc de un exemplar pe care il poti cumpara mai ieftin dar care va avea nevoie de reparatii. La o masina cu asemenea vechime, considera rugina ca fiind cea mai mare problema posibila. Gasesti pe Internet o cantitate uriasa de informatii, care acopera orice aspect privind platforma E36: sfaturi de cumparare, probleme tehnice specifice, ghiduri de reparatie si intretinere, etc. Trebuie doar sa iti aloci suficient timp pentru o documentare temeinica, chiar si inainte de a cumpara masina. Succes!
  3. DEX defineste cuvantul "chit" ca fiind "pastă formată dintr-un praf mineral și un lichid vâscos (ulei de in, glicerină etc.), care se întărește în contact cu aerul, folosită la fixarea geamurilor în cercevele, la astuparea găurilor în lemn sau în zid etc." Probabil ca ai o cutie foarte atipica, intrucat utilizeaza chit. Oricum, este important ca ai schimbat tot chitul. Nu ar fi fost deloc bine daca mai ramanea chit din acela vechi, in combinatie cu cel nou.
  4. Da, dar trebuie totusi evidentiata o diferenta majora. Tu, banuiesc ca ai acel E90 de ceva timp. In plus, se pare ca te pricepi mai mult decat rezonabil sa faci diagnoza si reparatii. Ca urmare, ai avut pana acum timp, know-how si buget ca sa aduci E90-ul la o stare tehnica care sa iti asigure, in prezent si in viitorul previzibil, o buna fiabilitate. @vali2k pe de alta parte, tocmai intentioneaza sa isi cumpere un E90. Din pacate, nu isi va permite decat unul a carui stare tehnica este de asteptat sa sufere, avand in vedere bugetul alocat. Si nici nu pare sa aibe experienta anterioara privind intretinerea si reparatia unui BMW de aceasta generatie. Consider ca este o alegere nepotrivita ca masina de familie, mai ales avand si un copil mic.
  5. @vali2k, poate ar fi bine sa iti iei timp suficient, sa cauti si sa citesti pe acest forum macar cateva dintre nenumarate situatii in care mai mult sau mai putin proaspetii posesori de BMW-uri vechi / cu rulaje mari / ieftine au ajuns in probleme tehnice costisitoare. Obiectivul tau, anume un BMW sau un Mercedes pentru familie in zona de pret indicata, este un non-sens. Poate ar avea o oarecare logica doar ca o masina de hobby - in ideea ca aveti deja o masina de familie, fiabila, economica si ieftin de intretinut. Consider ca @alex230ro ti-a dat, mai sus, cel mai bun sfat. Vezi si: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/186809-ghidul-cumparatorului-novice-de-bmw/
  6. @mikee, lasand la o parte invatamintele pe care sper ca le-ai tras din aceasta "experienta", consider ca ar trebui sa incerci sa recuperezi banii de la vanzator - mai intai pe cale amiabila, iar daca aceasta nu da rezultate, pe calea justitiei. Ca ultim resort, daca nu vei avea succes, atunci nu iti va ramane decat sa iti asumi paguba si sa repari masina. In principiu, faptul ca motorul s-a faramat nu inseamna ca acesta a fost singurul viciu ascuns al masinii, ci este posibil sa fie doar una dintr-o serie de probleme tehnice. Sunt anumite prevederi legale in favoarea ta - dar nu ai un caz simplu, cu castig de cauza cvasi-garantat. Spre exemplu, ai putea invoca art. 1708 din Codul Civil: Alin (2) de mai sus indica si o alta pista: sa verifici cat se poate de bine daca kilometrajul masinii a fost dat inapoi, sau nu. Daca acest lucru s-a intamplat si poti aduce dovezi - chiar daca nu samsarul a fost cel care a masluit kilometrajul, atunci ai un caz destul de solid impotriva vanzatorului. De asemenea, poti invoca si legislatia europeana, care, desi precizeaza ca bunurile second-hand cumparate de la persoane fizice nu beneficiaza de garantie, totusi, daca vanzatorul persoana fizica isi asigura (parte din) veniturile personale cumparand si vanzand masini (= definitia samsarului), atunci acesta este asimilat unui business si trebuie sa iti asigure garantie. Aceasta inseamna sa aduni dovezi: faptul ca ai gasit masina pe un site de anunturi online, faptul ca respectivul individ a mai vandut si/sau mai are la vanzare si alte autoturisme, etc. Vezi si: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/shopping-consumer-rights/index_en.htm# In orice caz, va trebui sa consulti un avocat.
  7. La motoarele N54 si N55, pompa de lichid de racire este electrica. In plus, este destul de faimoasa pentru faptul ca nu are o durata de viata foarte lunga. Atat erorile de mai sus, cat si faptul ca motorul se incinge la drum intins, sugereaza ca pompa circuitului de racire ar putea fi cauza problemei.
  8. Filmul de mai sus, foarte probabil, a fost facut in România. Ma intreb daca nu simti macar o oarecare greata la stomac atunci cand circuli cu o masina cu volan pe dreapta, intrucat, de vreme ce ai un astfel de autoturism, este evident ca nu te intereseaza riscul semnificativ mai mare de accident. O statistica publicata de Poiitie prin primavara 2022 arata ca in Romania erau inmatriculate cca. 120.000 de autoturisme cu volan pe dreapta, care insa "generau" 10% din totalul accidentelor, pe an. Spre referinta, numarul total de autoturisme inmatriculate in Romania era de cca. 8.800.000 la inceputul anului 2020. Era si un proiect de lege introdus relativ recent in Parlament pentru interzicerea, in Romania, a masinilor cu volan pe dreapta. Spre binele tuturor, sa speram ca va fi adoptat. Cu riscul de a deranja, eu unul sper ca, intr-un viitor apropiat, sa se faca pasul mult asteptat in legislatie si sa scapam in sfarsit de concetateni care circula cu masini cu volan pe dreapta, fac DPF/ EGF off, cumpara brate de suspensie si directie de la dezmembrari, trec ITP-ul cu spaga, sau inca mai au masini "de Bulgaria". Atat siguranta pe sosea cat si aerul pe care il respiram sunt mult mai importante decat nevoia cuiva de a se afisa cu un BMW "cârpit". Utza-smith, nu am absolut nimic personal cu tine. Sunt doar aspecte ce tin de un primitivism de care trebuie sa ne despartim, daca vrem sa evoluam ca tara.
  9. Off-topic (dar nu neaparat), Caragiale a fost genial in a surprinde esenta trasaturilor românilor si a societatii românesti. Desi au trecut peste 100 de ani de cand a scris operele sale, ele sunt inca actuale - uneori chiar la zi. Va rog sa imi permiteti sa exemplific cu doar trei cuvinte din schita "Caldura mare", publicata in anul 1901. Interpretarea ii apartine lui Radu Beligan:
  10. M-am confruntat si eu cu o "vibratie" inexplicabila, cu mult timp in urma, la un alt model de BMW si in cu totul alta interval de viteza - dar tot un interval ingust. Evident, este imposibil de spus daca vibratia era similara cu a ta. In cazul meu, solutia a fost inlocuirea rulmentilor de roata de la puntea fata. Rulmenti care, cu exceptia vibratiei mentionate, nu prezentau niciun alt semn tipic de uzura. A fost extrem de greu si costisitor de diagnosticat, mai ales ca masina avea un rulaj de numai ~60.000 Km. Acesta nu inseamna implicit ca si la tine este exact aceeasi cauza. Dar este o pista care merita investigata.
  11. Pedro, teoretic ai dreptate, iar acest principiu are foarte multi adepti - printre care ma numar. Pe de alta parte, luand in considerare numarul urias de oameni care cumpara masini noi, rezulta ca fie lumea este plina de tampiti la cap, fie - mai degraba - acest principiu aduce dupa sine dezavantaje pe care multi oameni prefera sa le evite. Ma intreb oare ce parere au cei care cumpara masini noi despre cei care vaneaza masini second-hand "ultra profitabile"...
  12. La seria 3 F30 si derivatele sale (F31 Touring, F32 Coupe, etc.), in special cele din primii ani de fabricatie, se pare ca sunt relativ multe cazuri in care "radiatorul" (in fapt, condensatorul) de la sistemul de aer conditionat isi pierde etanseitatea. Trebuie sa verifici etanseitatea sistemului in general si a condensatorului in particular. Daca e defect, va trebui inlocuit.
  13. Indiferent de tipul de motor puterea si cuplul se inrudesc in mod identic, conform formulei: Puterea (CP) = Cuplul (Nm) x Turatia (rpm) / 7023 Ceea ce este particular fiecarui motor in parte este graficul cuplu - turatie.
  14. Rockstar, un F10 550i in stare tehnica buna este, cu siguranta, o masina care impresioneaza. Este foarte posibil sa fii inca in euforia entuziasmului creat de acel test drive, si nu e nimic rau in asta. Inainte de a lua o decizie insa, iti recomand sa mai astepti cateva zile, timp in care euforia va reveni la cote normale. Poti folosi acest timp pentru a cauta si a citi, pe net, cat mai multe informatii despre acest model si problemele aferente lui. Probabil ca ai aflat deja faptul ca 550i pana in ~ iulie 2013 avea motorul N63, care este probabil cel mai problematic motor produs de BMW in istoria sa. Dupa cca. iulie 2013 motoarele au fost N63TU. Desi a fost o evolutie semnificativa, in sens pozitiv, al lui N63, acestea nu sunt atat de lipsite de probleme pe cat sugereaza baietii de la Bavaria. Consumul de ulei este doar una dintre probleme. Obs: nu inteleg, tehnic, cum rezolva un stage 1 consumul de ulei... Insist, documenteaza-te cat mai mult posibil. Mai departe, analizeaza toate costurile asociate detinerii unui F10 550i. Nu ma refer doar la costurile evidente (combustibil, impozit, revizii) ci si la cheltuielile pentru reparatii neprevazute - pe care iti recomand sa nu le subestimezi deloc, precum si devalorizarea masinii. Ma astept ca, peste vreo 2-3 ani, sa fie extrem de greu sa vinzi in Romania, la un pret decent, un F10 550i cumparat second-hand din strainatate in perioada aceasta, cand preturile masinilor rulate sunt la maxime istorice. Pe scurt: doar tu poti decide daca merita sau nu sa iti cumperi un F10 550i.
  15. Daca interpretez corect situatia, cred ca problema ar putea veni de la sistemul de imobilizare / antifurt EWS. Scopul lui e exact acesta: sa nu poti porni motorul fara cheia originala a masinii. Cauta pe Internet daca exista vreo metoda simpla de a dezactiva EWS la acest model de motor / ECU.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.