Jump to content

Topic despre baterii pentru motoare ICE - incarcatoare - reconditionare - testare stare incarcare.


Recommended Posts

Iata mai jos topicul care am promis sa il fac in urma experientelor si intelegerii comportamentului unei baterii, dar nu doar bateriei din topic. Voi reveni in topic cu un alt raport al unei alte baterii Varta ce a fost pe masina mea cam 4-5 ani, timp in care din greseala am descarcat bateria sub 10V, tensiune nepermisa unei baterii din acid sulfuric! Asta scurtandu-i viata in sens capacitiv..

Descarcarea bateriei Bosch a inceput la 10 dimineata folosindu-se un bec de 12V, 35W, curent de descarcare de 2.9A, masurat de o clema de curent 3.1A.
Descarcarea a inceput la 98%, nivel indicat de testerul ANCEL si stare de sanatate (SOH) 91%.

Dupa o ora de descarcare ANCEL indica incarcare 91% si 709Ah capacitate de pornire.

Dupa 3 ore ANCEL indica 66% nivel de incarcare si 691Ah capacitate de debitare curent.

Dupa inca doua ore, la ora 16, ANCEL indica 56% incarcare si 681Ah capacitate totala de pornire.

La ora 17 ANCEL indica 38% si 661Ah ramasi.

La ora 18 mai putea 31% si 648A.     ...probabil putea porni motorul dar foarte probabil si placile bateriei ar fi avut de suferit, asa ca nu am vrut sa experimentez pe baterie noua..        Poate alta data.

 

Incarcarea s-a inceput dupa jumatate de ora de stabilizare interna a bateriei cu un curent putin peste 7A, dat de CTEK msx7.0.
Spre socul si surpriza mea, cel putin, doua zone in interiorul incarcatorului se incing la 90 de grade. Sunt sigur ca pot tine 1, 2, 3 ani dar probabil nu mai mult. Ceva o sa cedeze mai devreme sau mai tarziu. Pozele atasate vorbesc de la sine. Dupa cum se poate vedea in pozele 24 la 28 temperatura de pe unul din radiatoare a ajuns LEJER la 92 grade Celsius! Si vreau sa zic ca va sta la 90 de grade cat timp incarcatorul v-a "impinge" in baterie 7A; adica ore pentru o baterie descarcata pe jumatate. Singura posibilitate de a reduce temperatura la una rezonabila este ventilarea fortata. Bine asta e solutia gasita de mine pentru banii dati pe asa incarcator.

In privinta "indicatorului" ales de mine sa imi indice STAREA DE INCARCARE ca si capacitate a bateriei, pe mine unul ma satisface in totalitate pentru banii dati. Urmareste cat se poate de bine starea de descarcare-incarcare a bateriei, lucru care nu poate fi facut si analizat de nici un alt dispozitiv instalat pe masina sau incarcator. Nici nu cred ca exista incarcator comercial care sa faca asa ceva, pentru ca nu isi gaseste scopul in general, decat daca esti in afacere cu baterii..

Revenind la incarcatorul nostru cel mai cel.. in isntructiunile cu, care a venit nu scrie niciunde ca acesta estimeaza capacitatea bateriei incarcate sau descarcata. Daca voi aveti alte informatii mai oficial scrieti aici.
..Ce spune manualul despre reconditionare este ca reconditionarea sa fie facuta o data pe an cand baterie este mult descarcata, iar asta se poate face doar pentru bateriile pe acid sulfuric, nimic despre AGM.. Cred canu face decat o incarcare prin plusarea curentului in baterie pana la 15.8V si 1.2A dupa care revine la 13.6V. Fenomenul de plusare a curentului se intampla in ultimul stagiu cu, curent variind intre 2-7A la 14.7V.
Folosirea programului de reconditinare, zic ei, poate stresa intern electronica incarcatorului.
La temperaturi mai mari ambientale incarctorul ajusteaza automa curentul incarcarii, adica intre in auto-protectie.

Daca sunt intrebari puteti sa le puneti. Raspund in masura in care stiu.

 

(Din pacate pozele atasate nu au putut fi intoarse drept sa poata fi vazute cum trebuie pentru ca windows e cam prost si nu arata pozitia reala a unei poze..)

 

Inspirat din alta discutie despre baterii:

 

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

08.jpg

09.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

28.jpg

29.jpg

30.jpg

31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg

Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
7 hours ago, WIN60 said:

Gata, i ai blocat :))

Eu sper ca nu. 😉

Ca sa nu credeti ca incarcatorul modelului discutat o sa se strice prea curand, am cautat si pun aici si pentru altii fisa tehnica a diodei care se ocupa de curentul necesar incarcarii bateriei; rezista pana la 175 de grade - in jonctiunea ei.. adica aproape dublu.

https://html.alldatasheet.com/html-pdf/83106/IRF/30CPQ100/47/1/30CPQ100.html

Bine, o sa intrebati de ce am demontat incarcatorul? Pentru ca am avut altul aproape la fel de bun dar care a "crapat" dupa vreo 5 ani in care l-am folosit mult mai rar. Ce a crapat in el? S-a umflat un condensator electrolitic. Asteapta sa fie inlocuit, adica eventual reparat. Functional la fel de cald la interior..

Mai e un condensator nepolarizat pus pe filtrare, la alimentare incarcatorului pe 220V care nu e pe nici un radiator.. (nici nu exista asa ceva..) se incinge tot la 90 Celsius, e verde rotund, plat, si e in colt..

O sa ma postez aici, cum am zis, despre cum se incarca si descarca o baterie veche Varta, de 90Ah (candva..) si cel mai important, ce masuratoare si daca e reala.. pentru ca o sa fac si un test sa o pun pe masina cu 2-300Ah incarcati in ea.. sa vedem daca porneste motorul diesel rece.

 

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am si eu un Ctek mxs10 si confirm treaba cu incalzitul.Mai am si un telwin doctor50 care la fel se incalzeste dar are un ventilator  cu turatie variabila.

Edited by tzucul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.