Jump to content
Intalnire BMW Club 12-14 Decembrie 2025 - Resort 7 Crai, Zarnesti (Brasov). Hai si tu cu noi la intalnire! ×

Vreau să fac soft 1 f30 318d


cristi1244

Recommended Posts

On 4/27/2025 at 12:22 AM, cristi1244 said:

Ce probleme ar aduce pentru un 318d daca il duc in 180 cai, cat este un 320d stock?

Pai poate aduce o uzura prematura mai ales daca soft-ul nu este facut cum trebuie. Trebuie analizata si starea actuala a motorului tau, cati km ai, starea lui de sanatate cum se zice, turbina, injectoarele pt ca vor trebui sa livreze valori mai mari decat cele normale. Stiu ca sunt diferente si intre blocurile motor, pistoane, se face o sortare a lor in timpul procesului de turnare spre exemplu. La fel ca orice alt chip care iasa dintr-un wafer. Dintr-un wafer din asta spre exemplu, nu toate chip-urile  iasa i7, randamentul poate ca este de 30%, restul sunt i5-uri sau chiar i3-uri chiar daca ulterior mai sunt dezactivate manual anumite core-uri ca sa le duca intr-o familie mai jos. La fel, nu toate suporta acelasi nivel de OC. Ca si comparatie, acelasi lucru se intampla si atunci cand torni un bloc motor ori pistoanele dintr-un aliaj de aluminiu sau cand forjezi bielele. Unele vor fii mai rezistente ca altele, prin urmare cele mai putin rezistente vor merge in motoarele setate mai jos dpdv al puterii, care nu pun atat stres pe aceste componente. 

Link to comment
Share on other sites

Salut. Eu dețin un F30 318d 2014 de 1 an și câteva luni. Am fost în aceeași situație ca și tine. Fix după ce am adus mașina în România am ținut neapărat să îi fac soft, deși 3 service-uri diferite mi-au recomandat să nu fac asta. Am trecut peste ce au zis ei și am luat legătura cu o firmă din Brașov (de unde și sunt) pentru a face softul. De la 143 de cai a scos undeva la 175-180. Normal ca masina se simțea altfel acum, mai ales cand faceai o depășire. Problema este ca dupa softul asta au început să apară problemele și consumul de ulei. Începuse să îmi consume cam 1 litru și jumătate între schimburi. A doua problemă este ca cel care îmi făcuse softul limitase cutia de viteze. Practic cutia ajunsese să tot dea șuturi la fiecare schimbare de treaptă. Tot ce pot să zic este ca de câteva luni am revenit la soft-ul original al mașinii și nu am mai avut nicio problemă, iar consum de ulei nu am mai avut niciun gram, deși varianta de 318d este cunoscută pentru problemele cu segmentii de la motor și consum mare de ulei. Nu pot să spun cu certitudine ca piesele schimbate au picat din cauza softului sau pur și simplu datorită uzurii și numărului de kilometrii, dar un soft de genul mereu va pune un stres suplimentar pe tot ce înseamnă motor și alte componente. 
Tu iei decizia dacă merită sa riști pentru câțiva cai în plus sau te bucuri de mașină așa cum este, mai ales dacă nu are niciun fel de probleme. În oraș vei merge la fel oricâți cai ai avea, iar pentru putere mai bine te uiți la un motor de 3.0. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.