Jump to content

Intrebare cutie automata


spaceboy

Recommended Posts

Salut,

 

Am la masina o cutie steptronic, si ma macina o chestie: este bine ca atunci cand ajung la semafor si stau ceva mai mult (>10 secunde sa zic) sa scot din drive pe neutru, sau e mai bine sa o las in drive mode?

Am inteles ca frecatul asta D <-> N nu e prea bun pentru cutie, insa in acelasi timp simt ca masina e mai relaxata cand o scot la neutru; si ma gandesc ca poate e bine...

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Am la masina o cutie steptronic, si ma macina o chestie: este bine ca atunci cand ajung la semafor si stau ceva mai mult (>10 secunde sa zic) sa scot din drive pe neutru, sau e mai bine sa o las in drive mode?

Am inteles ca frecatul asta D <-> N nu e prea bun pentru cutie, insa in acelasi timp simt ca masina e mai relaxata cand o scot la neutru; si ma gandesc ca poate e bine...

308231[/snapback]

 

 

las-o frate pe N la semafor...am avut si eu la fel ca a ta si n-am avut nici o prob..acum am e92 si 11000km si la fel fac

Link to comment
Share on other sites

ce sistem ?

308287[/snapback]

MI-a povestit cineva ca a vazut la un Mercedes nou (>2006) sistemul pe care l-am descris, adica atunci cand esti la semafor si te-ai plictisit sa tii apasat pe frana, iei piciorul scurt si mai apesi o data, iar masina se va opri. Apoi, cand apesi acceleratia pleaca normal. Sper ca si noile cutii de la BMW suporta asta, ca nu m-am interesat.

Link to comment
Share on other sites

e naspa senzatia cand pleci de pe loc la mercedes cu sistemu' ala...face zgomot si te smuceste

oricum nu e nevoie mai mult decat greutatea piciorului pt a tine masina nemiscata la semafor in D

dadogus,daca nu ai avut tu pb asta nu inseamna ca nu are uzura inutila ...

sia tunci la ce naiba ti-ai mai luat automata daca o tot freci D-N N-D? :blink: :) :)

Edited by Tesio
Link to comment
Share on other sites

e naspa senzatia cand pleci de pe loc la mercedes cu sistemu' ala...face zgomot si te smuceste

oricum nu e nevoie mai mult decat greutatea piciorului pt a tine masina nemiscata la semafor in D

dadogus,daca nu ai avut tu pb asta nu inseamna ca nu are uzura inutila ...

sia tunci la ce naiba ti-ai mai luat automata daca o tot freci D-N N-D?  :blink:  :)  :)

308311[/snapback]

 

 

 

arata-mi si mie concret un caz in care cutia automata s-a stricat din cauza aceasta..si crd ca ar fi fost scris in cartile tehnice cum e bine sau nu sa o tii(d sau N) la semafor..

..vechi deprinderi;)

Link to comment
Share on other sites

cutiile automate se strica ....si sti bine asta....auzim ca nu mai intra in R(cea mai frecventa),schimba la turatii ridicata aproape de rosu,smuceste in trapta 1,nu schimba ultima treapta....la niciuna din defectiunile enumerate nu s-a stiut cu precizie cauza....dar in primul rand uzura valvelor care nu mai lucreaza-nu intra in R (una dintre cele mai intalnite defectiuni).Tu daca o f*** tot timpul soliciti aiiurea valvele alea,si totusi sunt aproape 10l de ulei intr-o cutie automata....

una peste alta scrie in carte sa nu faci cerculete cu masina?scrie in carte sa nu faci burnout?scrie in carte sa nu faci liniute?scrie in carte sa nu megi cu piciorul apasat pe ambreiaj (la cut manuale) ?

Link to comment
Share on other sites

cutiile automate se strica ....si sti bine asta....auzim ca nu mai intra in R(cea mai frecventa),schimba la turatii ridicata aproape de rosu,smuceste in trapta 1,nu schimba ultima treapta....la niciuna din defectiunile enumerate nu s-a stiut cu precizie cauza....dar in primul rand uzura valvelor care nu mai lucreaza-nu intra in R (una dintre cele mai intalnite defectiuni).Tu daca o f*** tot timpul soliciti aiiurea valvele alea,si totusi sunt aproape 10l de ulei intr-o cutie automata....

una peste alta scrie in carte sa nu faci cerculete cu masina?scrie in carte sa nu faci burnout?scrie in carte sa nu faci liniute?scrie in carte sa nu megi cu piciorul apasat pe ambreiaj (la cut manuale) ?

308320[/snapback]

 

 

crd ca sunt putin exagerate comparatiile..si tu stii exact ca asta ar fi cauza?...ca schimbi din d in n si invers?...eu sincer nu prea am auzit sau sa spunem doar zvonuri gen 150000 200000km ca s-ar putea strica cutia automata si crd ca mult mai rpd se strica o cutie manula prin traficul din Bucuresti avand in vedere cat de solicitat este ambreiajul si de cate ori schimbi vitezele

Link to comment
Share on other sites

din experienta mea prima cauza e nivelul scazut de ulei....pot sa pariez.Pt ca putini sunt cei care stiu sa verifice nivelul de ulei la cutie.Asta e prima cauza reala.Ideea e ca nu stiu adevarul absolut de ce se strica cutiile,si cu atat mai mult sa evitam uzura suplimentara(care e o certitudine) cu schimbatul D-N la semafor.

asta incercam sa sugerez

Link to comment
Share on other sites

din experienta mea prima cauza e nivelul scazut de ulei....pot sa pariez.Pt ca putini sunt cei care stiu sa verifice nivelul de ulei la cutie.Asta e prima cauza reala.Ideea e ca nu stiu adevarul absolut de ce se strica cutiile,si cu atat mai mult sa evitam uzura suplimentara(care e o certitudine) cu schimbatul D-N la semafor.

asta incercam sa sugerez

308330[/snapback]

 

 

k...nu vreau sa ma contrazic...o fi asa..eu mi-am spus punctul de vedere avand in vedere ca am avut un e46 320da si i-am facut in jur 60000km(masina avea 90000km din germania) si n-am avut vreo prob cu ea..acum am tot cutie automata pe actuala masina si la fel procedez...si in + logic vorbind care mai este semnificatia literei N dk nu se foloseste in nici un fel?... fiindca de ex dk stai si astepti pe cineva in masina o pui pe P nu?

Link to comment
Share on other sites

nici eu nu ma contrazic...

Eu de ex nu foloseam niciodata N la fosta mea masina dar gandeste-te cum ar fi sa ai o masina care la relanti poate fi numai cu rotile blocate sau in viteza

si sa nu uitam un element de baza si la cutiile automate cat si cele manuale:toate vitezele trec pe la punctul mort .Pt ca si cutia automata are pinioane,are un tren fix si unul mobil(N) :blink:

seara buna!

Edited by Tesio
Link to comment
Share on other sites

MI-a povestit cineva ca a vazut la un Mercedes nou (>2006) sistemul pe care l-am descris, adica atunci cand esti la semafor si te-ai plictisit sa tii apasat pe frana, iei piciorul scurt si mai apesi o data, iar masina se va opri. Apoi, cand apesi acceleratia pleaca normal. Sper ca si noile cutii de la BMW suporta asta, ca nu m-am interesat.

308305[/snapback]

 

 

Exista asa ceva si la BMW seria 1.

La X5 de exemplu, nu se opreste motorul, insa se actioneaza frana automat, la apasarea pe acceleratie se deblocheaza.

Link to comment
Share on other sites

si tot la fel de brutala si incomoda e ca la merc?

eu am mers cu E270CDI care avea chestia asta....super enervanta....E ca si cum ai frana (la automata) si in acelasi timp acc sa pleci de pe loc....si pe la 1300 rmp ridici rapid piciorul de pe frana

308677[/snapback]

 

 

Nu am mers cu seria 1 cu sistemul care opreste motorul, insa am mers cu X5-ul care franeaza automat cand opresti.La plecare nu se simte practic nimic, frana se elibereaza imediat ce se apasa pedala de acceleratie.

Link to comment
Share on other sites

k...nu vreau sa ma contrazic...o fi asa..eu mi-am spus punctul de vedere avand in vedere ca am avut un e46 320da si i-am facut in jur 60000km(masina avea 90000km din germania) si n-am avut vreo prob cu ea..acum am tot cutie automata pe actuala masina si la fel procedez...si in + logic vorbind care mai este semnificatia literei N dk nu se foloseste in nici un fel?... fiindca de ex dk stai si astepti pe cineva in masina o pui pe P nu?

308337[/snapback]

Hm. Si daca ai vrea sa impingi masina cam unde ar trebui sa fie schimbatorul, pe D, R, sau P? Eu zic ca pe N :blink: La semafor se tine pe D. Parerea mea!

Link to comment
Share on other sites

Hm. Si daca ai vrea sa impingi masina cam unde ar trebui sa fie schimbatorul, pe D, R, sau P? Eu zic ca pe N  :blink:  La semafor se tine pe D. Parerea mea!

310588[/snapback]

 

Deci prin urmare, pozitia N la automata se foloseste cand vrei sa impingi masina.De exemplu la vama daca e coada mare si vrei sa faci economie de combustibil, pui N inchizi motorul si o impingi cate un pic :) :)

Link to comment
Share on other sites

Deci prin urmare, pozitia N la automata se foloseste cand vrei sa impingi masina.De exemplu la vama daca e coada mare si vrei sa faci economie de combustibil, pui N inchizi motorul si o impingi cate un pic :)  :)

310664[/snapback]

 

Poate era mai indicat sa se treaca direct din R in D. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Nu am mers cu seria 1 cu sistemul care opreste motorul, insa am mers cu X5-ul care franeaza automat cand opresti.La plecare nu se simte practic nimic, frana se elibereaza imediat ce se apasa pedala de acceleratie.

308688[/snapback]

 

Am mers eu cu E92 320i si se simte foarte bine la plecare. Nicio problema dupa ce opreste motorul, dar e diferit.

 

Opreste motorul cand lasi liber ambreiajul si e scoasa din viteza si il porneste cand din nou este calcat ambreiajul pentru a fi introdus in viteza.

 

In plus, e un buton pe bord care dezactiveaza sistemul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.