Jump to content

735IA din 90 probleme la sistemul de diagnoza


Recommended Posts

Am primit un mesaj pe forum acum citeva minute am sa il sciu mai jos asa cum a fost trimis in engleza sper sa nu fie cu suparare si am sa incerc asa cum a spus el in mesaj

 

Hi Gabriel,

 

It is possible the TxD and RxD (serial transmit and receive) are at some point crossed to ground or to another signal. The two serial wires are used by a couple of different control units. From the top of my head they are:

-Seat control unit (memory seats only)

-Park distance control control unit

-IR keyless entry control unit

-General body electronics control unit

-EML control unit

-ABS/ASC control unit

-Transmission control unit

-airbag control unit

-instrument cluster

-onboard computer

-climate control contrl unit

-LKM/Check control unit

-..I think that's all of them

 

Maybe one of the control units is interfearing with the read out from the motronic or maybe the cables are crossed at some point. There are two things I'd try:

1. Remove all the other control units and try reading from the motronic ECU again

2. Wire the Motronic ECU's RxD/TxD directly into the carsoft interface so it has it's own serial bus without interfearance from outside. You might need a pull up or pull down resistor for this.

 

Ofcourse the real question is what is the reason you want to read out the codes of the car? Are you having problems with the EML system? Often when these cars get older the EML lights in the instrument cluster burn out. Somehow this is a big problem for the EML system. Replacing the lights if they don't work has often solved problems with the EML on v12s. Try using the search function of the board. I'm sure Shogun has posted a link the the EML bulb repair before.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sti ce e curios WLF? daca scot bordul masina mergea ca atunci cind am cuparat-o adica naspa deci la mine se pare ca lipsa bordului afecteaza mersul masini. toti cu care am vorbit au spus exac ca tine nu are importanta bordul. Uite in cazul meu are tu ai perfexta dreptate cu T ul si la mine are efect, pe geata sau zapada eu pot sa plec fara probleme
Link to comment
Share on other sites

Sti ce e curios WLF? daca scot bordul masina mergea ca atunci cind am cuparat-o adica naspa deci la mine se pare ca lipsa bordului afecteaza mersul masini. toti cu care am vorbit au spus exac ca tine nu are importanta bordul. Uite in cazul meu are tu ai perfexta dreptate cu T ul si la mine are efect,  pe geata sau zapada eu pot sa plec fara probleme

45872[/snapback]

 

Pai asta e altceva, daca pleci fara probleme in conditii de foarte slaba aderenta. E posibil sa ai +T, dar atunci ai putea pleca de pe loc in forja fara probleme, eu cu ASC-ul cuplat nu puteam sa fac burnout. Totusi daca tu simti ca iti taie acceleratia, atunci nu ai +T. Am facut teste cu un 525ix care are ASC+T permanent. Cand faci burnout te duci ca racheta, nu patineaza nici o roata. Pe cand la tine daca iti taie acceleratia, e clar ca patineaza. In fine, ala era 4x4 si poate si de aia.

 

Pe gheata sau zapada de exemplu nu puteam pleca de pe loc decat daca decuplam ASC-ul.

 

Mda, eu la mine nu am scos bordul sa vad daca mai merge EML-ul. Aia cu care am mers fara bord era un 520 simplu.

 

Alta faza destul de ciudata. Am resetat OBC-ul la un 750iL cu functia 21 si nu a mai mers EML-ul, a ramas aprins in bord si nu se mai accelera, dupa cateva minute si-a revenit.

Link to comment
Share on other sites

In lincul asta care e tot de la tine (bun link) explica ASC+T http://www.318ti.org/notebook/asc/index.html

dar sa revenim la subiect ce parere ai despre ce mi-a raspuns tipul acela pe forum despre problema mea? si inca ceva am sa mai pun o problema in discutie

De ce toceste spatele tinind cont ca bucsile de la punte sunt schimbate bucsile de la bascula sunt schimbate opturile dintre bascula si punte schimbate telescoape noi

Edited by gabrielbecheanu
Link to comment
Share on other sites

Pai o sa fac ce a zis tipul ala pe forumo sa pun direct pe motronic testeru, da asta nu rezolva problema vreau sa mearga toate si de la conectorul de diagnoza, o sa scot fiecare modul in parte si o sa vad daca am link de la conector asta cred ca e primul lucru care o sa il fac , dar sa se opreasca ploaia ca nu pot sa lucrez.

e curios ce spui despre becul acela de check engine poate e ars nu sa aprins nici o data

Link to comment
Share on other sites

Pai o sa fac ce a zis tipul ala pe forumo sa pun direct pe motronic testeru, da asta nu rezolva problema vreau sa mearga toate si de la conectorul de diagnoza, o sa scot fiecare modul in parte si o sa vad daca am link de la conector asta cred ca e primul lucru care o sa il fac , dar sa se opreasca ploaia ca nu pot sa lucrez.

e curios ce spui despre becul acela de check engine poate e ars nu sa aprins nici o data

45939[/snapback]

 

In link-ul ala iti spune cum sa iti adaptezi unul, daca nu ai Check Engine. Si asa poti sa vezi codurile de eroare.

Link to comment
Share on other sites

Vico am vazut masini mai vechi care aveau becul de check engine dar nu aveau OBC

46004[/snapback]

 

Mi se pare primul lucru de incercat. In cel mai rau caz n-o sa primeshti coduri de eroare. Ai putea incerca deasemenea sa vezi, cu un voltmetru bun, ce tensiune vezi in pinii aia 2 la conectorul de diagnostic. Daca e 0, ai aproape sigur scurt la masa. Daca e undeva intre 0 shi 5 volti,e probabil bine. Daca e intre 5 shi 12 iar ai o problema.

Link to comment
Share on other sites

Ai cd ul cu autodata 2004?

acolo e scris foarte clar daca vrei sa masori tensiunile sa vezi daca sunt bune tre sa faci urmatorul lucru. Conectorul de diagnoza trebuie sa fie inchis pui contactul si ai pe pinul 55 de la motronic 0v pe pinul 13 intre 11 si 14v si pe pinul 39 0v si astea sunt tensiunile

Link to comment
Share on other sites

Ai cd ul cu autodata 2004?

acolo e scris foarte clar daca vrei sa masori tensiunile sa vezi daca sunt bune tre sa faci urmatorul lucru. Conectorul de diagnoza trebuie sa fie inchis pui contactul si ai pe pinul 55 de la motronic 0v pe pinul 13 intre 11 si 14v si pe pinul 39 0v si astea sunt tensiunile

46025[/snapback]

 

Pe 55 0 e plauzibil.

Pe 13 , intre 11 shi 14? Hmmm... Or shti ei ceva. Totushi, Motronic lucreaza cu toate inputurule pe TTL, 5V. De ce ar ieshi pe seriala la 12? Doar daca e o ieshire open collector shi e vorba de 5V fata de plus 12.

Ceea ce justifica shi remarca tipului de pe celalalt forum ca s-ar putea sa fie nevoie de rezistente de pull-up sau pull-down.

Oricum, legarea unor fire "separate" este inutila. Ar trebui sa deconectezi toate celelalte controlere mentionate de el shi sa faci proba. Daca pui alte fire fara sa deconectezi controlerele. legatura cu alt semnal ramane. Daca le deconectezi, nu mai ai de ce sa pui alte fire.

In plus, prin faptul ca ai pus alt ECU shi se comporta la fel shtii ca problema este in afara ECU, pe traseul celor doua fire.

Link to comment
Share on other sites

Salut

am un bmw 735IA din 90 cu EML ASC+T o am de 2 ani si nu o pot conecta cu nici

45684[/snapback]

 

 

Nu ai specificat daca poti diagnostica alte computere.DME este singurul care nu merge diagnosticat?

Daca este singurul ,exista alt computer care creeaza aceasta problema.Iti recomand sa urmezi sfatul celui care a scris in engleza.

 

 

Cel mai bine, deconecteaza pinii de diagnoza din DME , pune alti pini si leaga-te la diagnoza.Daca functioneaza ,este clar o problema de comunicare.

 

Poti sa deconectezi computerele ,unul cate unul(eu as incepe cu ABS,EML,IHKA...) sau poti sa gasesti locul unde se intanlesc firele de diagnoza si sa incepi de acolo.

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Salut

Este foarte interesant ce spune Bavaria si am sa verific informatia, am si bordul vechi este primul care i-mi spune lucrul acesata. Trebuie verificat multumesc Bavaria

cit desore ce a spus tipul acela in engleza am sa verific pare interesant ce spune, daca am sa gasesc un modul care face fitze am sa va dau de stire este un subiect interesant de discutat (unde sunt multi puterea creste nu?) Bavaria sa sti ca am reusit cu testerul sa verific si alte masini mai putzin a mea. Programul carsoft este super

Link to comment
Share on other sites

Salut

Fratilor am inebunit Duminica nu stiu ce sa mai fac.

am dat mochetele jos de la masina, am scos si alarma, am izolat toate firele masini care erau decojite de cel care a pus alarma. Acum masina practic are instalatia electrica originala fara interferente din alta parte. Am verificat firele de transmisie de date sunt toate ok catre toate sistemele masini (motronic ABS EML Climatronic OBC cutie viteze inchidere centrelizata) nu au nici o probleme. Testeul nu comunica decit intr-o singura directie aia de trensmis cerere catre echipamente in schimb cind e vorba sa primeasca informatii nimic. Am anulat pe rind fiecare sistem in parte, am lasat numai motronic sau cutia de viteze si nimic nu vrea sa comunice si pace. poate ma vine cineva cu o idee.

Astept raspuns.

Merci

Link to comment
Share on other sites

in schimb cind e vorba sa primeasca informatii nimic. Am anulat pe rind fiecare sistem in parte, am lasat numai motronic sau cutia de viteze si nimic nu vrea sa comunice si pace.

47092[/snapback]

 

 

Raspunsul meu nu o sa-ti placa :blink: .

 

Testerul sau programul pe care il folosesti....

 

Daca ai verificat singur DME-ul si nu merge, ce alt motiv ar mai exista?

Link to comment
Share on other sites

Bavaria

Poate nu am fost eu explicit.

Testerul pe care il folosesc a diagnosticat duminica doua masini un e38 di 96 si un e 34 din 90. Deci testerul functioneaza perfect si inca ceva cu acest tester vine si un programel care diagnosticheaza link ul intre laptop si masina prin internediul interfetei. In momentul in care rulez acest program deruleaza legatura K line si este eroare, legatura L line si este ok si pentru ca nu primeste nici un fel de date de la masina cind ruleaza testul de microcontroler de pe interfata da si cpu error. Acelasi ptogramel cind ruleaza pe alta masina toate sunt ok inclusiv cpu, dupa care pot sa ma apuc sa diagnostichez masina si merge. L line este calea prin care testerul trimite o cerere catre masina iar K line este calea pe care testerul ar trebui sa primeasca informatii de la masina.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.