Jump to content

Ce e strut bar ?


oSerX

Recommended Posts

  • 8 months later...
  • 2 months later...
masina e E39 520d, dar am dedus din "discutia" din link-ul care mi l-a dat tytus ca nu imi va schimba viata in mod pozitiv acest strut bar. Spunea cineva care si-a pus ca "se simte intr-o oarecare masura" si nu parea prea entuziasmat. Aveti careva?...merita deranjul....si banii?
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 1 month later...

Eu mi-am pus pe fata si urmeaza si pe spate.

Pot spune ca efectul este foarte sesizabil si pozitiv.

Toata fata se simte ca un tot unitar, nu mai face la fel de mult balans ca inainte si o simti cu totul mai inchegata.

 

Oricum, pentru motoare mari si diesel (mai grele ca cele pe benzina) se recomanda sa o pui si doar ca sa nu se "ciuperceasca" oalele si sa nu se aproprie din cauza "metal fatigue".

 

Ca si efecte negative vei gasi pe net pareri ce spun ca articulatiile si caseta de directie se vor uza mai rapid. Nu pot confirma sau infirma dar recomand cu mare caldura oricui sa isi puna aceasta bara de rigidizare, macar pe fata.

 

Eu am cumparat initial de la Racing Nick (produsa de Wiechers dar nu s-a potrivit la mine - a fost cam 70EUR si era mult mai solida decat cea pe care o am montata acum). Am cumparat pana la urma de la un tip de pe net produsa de Ta-Technix (parca asa se scrie - in jur de 200 RON parca a fost) si e montata. E cam firava dar nici nu merg la raliu eu.....

Edited by ntdone
Link to comment
Share on other sites

Cele mai nice sunt cele facute de ac schnitzer. Fiind fixe ajuta mult mai mult decat cele cu 1000 de reglaje. Dezavantajul este ca sunt destul de scumpe, la mine a fost ~10mils si a durat cam 2 sapt pana a venit. Pe spate nu poti pune decaat daca e break, sau .... in functie de cat de mult conteaza poti suda prin interiorul portbagajului o bara fixa intre amortizoare.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Chiar daca este confectionat din metal, sasiul masinii este flexibil. Pe masura ce o masina avanseaza intr-un viraj, fortele vor face ca acea masina sa se deformeze. Aceasta contorsionare trebuie minimizata.

 

Aceasta contorsionare nu este inclinarea sasiului data de arcurile care se vor comprima pe o parte si se vor alungi pe cealalta parte. Aceasta este o deformare reala a sasiului. In aceeasi maniera in care o suspensie flexeaza, aceasta contorsionare influenteaza si modifica pata de contact a anvelopei prin schimbarea unghiurilor geometriei rotilor, atat in raport cu sasiul, cat si in raport cu suprafata de rulare.

 

Cea mai populara modificare pentru masinile de strada in scopul reducerii contorsionarii sasiului o reprezinta barele de rigidizare superioare (intre clopotele amortizoarelor), sau asa numitele 'strut bars". Pentru ca masinile trebuie sa aiba usi, compartiment motor, portbagaj sunt necesare niste spatii libere pentru dispunerea acestor elemente. Aceste spatii libere, precum niste gauri intr-o cutie, ii reduc din rezistenta sasiului si il fac mai susceptibil contorsionarii.

 

Barele rigidizatoare superioare sunt foarte usor de montat (bolt in). In plus fata de aceste bare, atelierele specializate pot avea informatii si despre alte locuri (puncte slabe) cu o rigiditate redusa si pot instala elemente de rigidizare si in acele puncte.

 

Efectele unei forme diferite a barelor rigidizatoare nu pot genera diferente majorie in comportamentul masinii, sau daca induc o oarecare imbunatatire, este foarte greu de sesizat. Unele masini pot permite montarea unor bare drepte intre clopote in timp ce altele, din restrictii de acces/subsamble in compartimentul motor, pot conecta clopotele de peretele principal (cel dinspre sofer) al compartimentului motor. In acelasi fel, unele masini permit montarea de bare rigidizatoare la partea din spate, in timp ce altele nu permit acest lucru.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.