Jump to content

OMV perii sau spalatorie manuala?


dracula

Recommended Posts

  • 2 years later...

Buna ziua,

Si LA MULTI ANI!

Am ajuns dupa o vacanta la munte, inapoi in Sibiu. Deoarece intentionam sa vind masina, am zis sa o spal de mizerie. Alegerea cea mai putin inspirata: spalatoria OMV SIBIU,statia de linga aeroport.

Pe afisele de la intrare scrie: spalat, maxim 15 minute functie de program. AM ASTEPTAT 2 ORE, sa termine 2 masini. Trec si peste acest aspect, admitind ca au fost sarbatorile si lumea se misca mai lent cu sarmalele in burta...

Am platit programul 1, cel mai scump.

In timpul spalarii, mai bine zis la prima faza de uscare, grinda orizontala "uita" traseul-conturul masinii si loveste puternic partea din spate a masinii.

Rezultatul: stergator rupt, usa infundata vizibil.Masina VW noua!!! Frumoasa intoarce din concediu.

Cel de la utilaj. ..are o reactie cel putin ciudata: pai...haideti sa o spalam pina la capat..???!!!Nu tu scuze, nici o reactie, parca era ceva normal?!

Cer sa discut cu cineva, evident nu este nimeni care sa ia o decizie. Tot evident se vorbeste cu un sef-telefonic, dar cu usa inchisa, fara sa aud ceva, nu primesc nici nr de tel si nu imi cere cineva sa las numar de tel. La insistentele mele, se face un proces verbal de mana.

Revin azi la ei sa discut cu ..sefu:).

Reactie: daca dauna e mai mica de 100 ron va dam banii ( de dat inapoi contravaloarea loviturii-adica a spalarii nici vorba; nu ma cramponez de 21 de ron, e vorba de atitudine ...) ;

DECI LOVITURA IN USA PLUS STERGATOR CU BRAT, IN OPINIA LOR FACE 100 RON.E lipsa de respect si bun simt.

Vazand ca insist si le amintesc ca dauna este cu mult peste estimarile lor imi sugereaza sa ma duc la un service sa aduc un deviz estimativ si in functie de ce zic cei de la service imi despagubesc ...

Deci:

- valoarea masinii a scazut- orice masina lovita nu mai este ca noua , asta stie orice sofer sau sef de statie fie ea si OMV

- cel putin 10 zile stau fara masina din cauza incompetentei lor

- cel care vroia sa cumpere masina a zis ca nu cumpara masina lovita ( tranzactie esuata DIN CAUZA LOR )

Cele enumerate mai sus cine le "plateste"? Este ff usor sa te "speli" pe maini, sa spui iti dau asigurarea si restul te descurci. EU SA UMBLU LA SERVICE, EU SA SUPORT TOT.

NU SPALATI LA EI!!

Link to comment
Share on other sites

Foarte des inatlnit acest topic pe multe forumuri. Nu am stat sa citesc toate opiniile exprimate in acest thread pe care chiar daca le voi critica, prin ceea ce spun, totusi le respect.

 

Exista o singura metoda corecta de a spala o masina. Aceasta metoda, fiind de obicei cea folosita in atelierele de detailing. Partea proasta a acestui aspect este aceea ca atelierele de detailing, de obicei nu ofera acest seviciu exclusiv, adica nu veti putea merge la un detailer doar pentru a va spala masina. Motiv pentru care, trebuie aleasa acea spalatorie auto care ofera cat mai multe asemanari in serviciile pe care le ofera cu o spalare corecta.

 

Dezvoltata de-a lungul anilor, metoda 2BM (twoo bucket method), presupune spalarea masinii cu 1 aparat cu presiune sau un furtun, 2 galeti, washmitt si detergenti dedicati fiecarei zone urmeaza a fi spalate (jante, contraaripi, elemente vopsite, geamuri, plastic etc).

 

Metoda e simpla, se umplu cele 2 galeti cu apa, in una din ele vom pune si sampon (daca avem posibilitatea de a folosi un sampon cu PH neutru este si mai bine), astfel incat sa avem o galeata cu apa cu sampon si una cu apa curata.

 

Se uda bine masina peste tot fara sa scapam nici o zona si evident insistand in zonele in care mizeria se strange de obicei in cantitati mai mari. Contraaripi, praguri, zonele de imbinare a elementelor caroseriei.

 

Se inmoaie wash mitt-ul in apa cu sampon si incepand de sus, in jos se spala element cu element. Dupa fiecare element, wash mitt-ul se stoarce, iar apoi se limpezeste in galeata cu apa curata, inainte de a lua iarasi apa cu sampon pentru a spala alt element.

 

Dupa ce am terminat de spalat intreaga masina, aceasta se limpezeste bine, insistand in zone gen chedere, sau imbinari ale caroseriei pentru a nu lasa apa cu sampon in acele zone.

 

Uscarea se face, cu lavete sau prosoape din micrifibra, fara a insista sa uscam din prima elementul respectiv. Dupa ce 95% din apa a fost daa jos de pe masina, cu o laveta din mocrofibra curata si cu un quick detailer se usuca perfect intreaga masina ca sa nu apara pete de apa uscate sau urme de calcar.

 

Nu se folosesc sub nici o forma spumele active. De ce ?? E foarte simplu. Spuma activa, chiar si cea de cea mai buna calitate este practic un acid. Este foarte adevarat cu o putere mica, dar totusi un acid, care, nu are de unde sa stie care din suprafetele pe care este aplicat trebuie atacat si care nu. Astfewl atatcand atat mizeria de pe masina cat si vopseaua sau elementele de plastic sau cuciuc.

 

Spuma activa mai este totodata nerecomandata datorita efectului pe care il are pe suprafetele tratate (ceara de pe vopsea sau dressing-ul de pe diferite elemente), inlaturand protectia oferita de acestea.

 

Se va spune NU si spalatoriilor automate gen OMV care nici nu spala calumea si mai mult de atat fac rau masinii Dvs.

 

Ideea e ca, de principiu mare parte a defectelor aprute pe vopsea de la spalatorii pot fi reparate la un atelier de detailing. Dar, daca dupa plecarea de acolo, masina va fi tratata in acelasi fel, acestea nu vor intarzia sa reapara.

 

Dat fiind faptul ca se spune ca "the way a man treats his car, reflects the way he treats himself.." aveti grija de masinile voastre. Si tineti minte ca spalatul masinii nu are exclusiv un rol estetic.

 

EVOLUTION DETAILING 2011

Link to comment
Share on other sites

+1 la ce a zis Evo mai sus. Totusi, nicio spalatorie din Romania nu practica aceasta metoda din simplul motiv ca este consumatoare de timp, iar in loc sa faca 5 masini pe ora fac 2-3 deci profit mai mic.

 

Nu e vorba de timp, e vorba de bani, sti cat costa toate produsele care sunt necesare pentru o spalare corecta a masini, cati sunt interesati sa plateasca 40-50 lei pe o spalare?

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de timp, e vorba de bani, sti cat costa toate produsele care sunt necesare pentru o spalare corecta a masini, cati sunt interesati sa plateasca 40-50 lei pe o spalare?

 

Eu nu pot sa cred ca nu exista o gama lowcost acceptabila cat sa faca fata unei spalari si sa existe un pret de 20-25 ron ,dar asta e realitatea si eu stiu pe cineva care face detailing si imi spune ca nu merita sa-si piarda timpul cu spalat ....pt ca e f ocupat cu detailingul unde in final se fac si bani frumosi :twoup:. Daca mi-o trantesti pe aia cu lucrul din pasiune ..ma retrag .

Link to comment
Share on other sites

Nu e vorba de timp, e vorba de bani, sti cat costa toate produsele care sunt necesare pentru o spalare corecta a masini, cati sunt interesati sa plateasca 40-50 lei pe o spalare?

 

Eu nu pot sa cred ca nu exista o gama lowcost acceptabila cat sa faca fata unei spalari si sa existe un pret de 20-25 ron ,dar asta e realitatea si eu stiu pe cineva care face detailing si imi spune ca nu merita sa-si piarda timpul cu spalat ....pt ca e f ocupat cu detailingul unde in final se fac si bani frumosi :twoup:. Daca mi-o trantesti pe aia cu lucrul din pasiune ..ma retrag .

 

:) din pacate nu exista gama low cost pentru calitate.In detailing toate sunt scumpe, spuma activa cu ph neutru e scumpa, samponul auto e scump, manusa pentru spalare, prosopul de uscare, etc.Totusi, daca ar exista un patron de splaltorie in Bucuresti care sa si citeasca forumurile si-ar da seama ca la 20-25 ron ar putea trece pe spuma activa cu ph neutru si prosoape de uscare din microfibra dar ajungem din nou la factorul uman adica angajatul care iti spala si iti usca masina din punctul caruia de vedere esti doar un alt fitos in lumea lui si-ti va trata masina cu maxima durere in cot....

Link to comment
Share on other sites

angajatul care iti spala si iti usca masina din punctul caruia de vedere esti doar un alt fitos in lumea lui si-ti va trata masina cu maxima durere in cot....

 

pai da , ca te duci la detailing si stii ca platesti xxx nu ? Sau poate xxxx , ca de xxxxx nu am auzit inca dar tot ce e posibil . Si ar fi destui care ti-ar da tie 40-45 ron sa speli masina bine si sa fii atent , ca nenea coate goale de la spalatorie tot asteapta si el ceva , indiferent ca a spalat masina bine sau prost , el e acolo pt bani , nimic altceva . Rulajul e important si pt el si pt patron , adevarul e ca sunt atatea masini in Buc incat daca la 7 -8 ron spalatul , se face profit si apar spalatoriile ca ciupercile si sunt si pline atunci roata se invarte .

Link to comment
Share on other sites

Vanzarea e un principiu simplu, se bazeaza pe echilibrul dintre cerere si oferta. Atat timp cat vor fi consumatori pentru spalatoriile de 7..8 lei, acestea nu vor disparea. Pe de alta parte, la mine in Craiova, la sfatul meu exista spalatorii care ofera un serviciu premium de spalat care costa in jur de 45 ron. Partea ciudata in toata treaba asta este ca, nimeni nu apeleaza la respectiva metoda. Ma refer aici la masini gen A8, Serie 7 sau S Classe. Spala masina tot cu 10 lei si prefera sa injure rezultatele proaste.

 

Asa ca, mergand pe ideea cererii si ofertei, pana cand consumatorul nu va constientiza nevoia unui serviciu de calitate, parerea mea este ca ofertantii -spalatoriile- nu au decat o parte de vina.

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua,

Si LA MULTI ANI!

Am ajuns dupa o vacanta la munte, inapoi in Sibiu. Deoarece intentionam sa vind masina, am zis sa o spal de mizerie. Alegerea cea mai putin inspirata: spalatoria OMV SIBIU,statia de linga aeroport.

Pe afisele de la intrare scrie: spalat, maxim 15 minute functie de program. AM ASTEPTAT 2 ORE, sa termine 2 masini. Trec si peste acest aspect, admitind ca au fost sarbatorile si lumea se misca mai lent cu sarmalele in burta...

Am platit programul 1, cel mai scump.

In timpul spalarii, mai bine zis la prima faza de uscare, grinda orizontala "uita" traseul-conturul masinii si loveste puternic partea din spate a masinii.

Rezultatul: stergator rupt, usa infundata vizibil.Masina VW noua!!! Frumoasa intoarce din concediu.

Cel de la utilaj. ..are o reactie cel putin ciudata: pai...haideti sa o spalam pina la capat..???!!!Nu tu scuze, nici o reactie, parca era ceva normal?!

Cer sa discut cu cineva, evident nu este nimeni care sa ia o decizie. Tot evident se vorbeste cu un sef-telefonic, dar cu usa inchisa, fara sa aud ceva, nu primesc nici nr de tel si nu imi cere cineva sa las numar de tel. La insistentele mele, se face un proces verbal de mana.

Revin azi la ei sa discut cu ..sefu:).

Reactie: daca dauna e mai mica de 100 ron va dam banii ( de dat inapoi contravaloarea loviturii-adica a spalarii nici vorba; nu ma cramponez de 21 de ron, e vorba de atitudine ...) ;

DECI LOVITURA IN USA PLUS STERGATOR CU BRAT, IN OPINIA LOR FACE 100 RON.E lipsa de respect si bun simt.

Vazand ca insist si le amintesc ca dauna este cu mult peste estimarile lor imi sugereaza sa ma duc la un service sa aduc un deviz estimativ si in functie de ce zic cei de la service imi despagubesc ...

Deci:

- valoarea masinii a scazut- orice masina lovita nu mai este ca noua , asta stie orice sofer sau sef de statie fie ea si OMV

- cel putin 10 zile stau fara masina din cauza incompetentei lor

- cel care vroia sa cumpere masina a zis ca nu cumpara masina lovita ( tranzactie esuata DIN CAUZA LOR )

Cele enumerate mai sus cine le "plateste"? Este ff usor sa te "speli" pe maini, sa spui iti dau asigurarea si restul te descurci. EU SA UMBLU LA SERVICE, EU SA SUPORT TOT.

NU SPALATI LA EI!!

 

 

nu inteleg de ce vorbesti cu toti saracii.... sefi de statie?!? aia sunt niste absolventi de liceu care au fost promovati dupa 10 ani de spalat parbrize si facut plinuri.

am avut acum aprox. 1 an o problema la un omv din nordul buucrestiului, tot la spalatorie era un putoi care vorbea urat... am dat mail (eu nu am reusit sa gasesc la mom respectiv o adresa oficiala pt sugestii si reclamatii asa ca am dat pe ceva gen romania@omv sau info@... ceva), am primit in ceva gen 5-6 zile mail inapoi cu atasamente cu procese verbale, act constatator prin care i-au retinut o buna parte din salariu putoiului, avertismentul scris, etc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.