Jump to content

Cum dam jos galeria fara sa rupem suruburile?


Recommended Posts

Salut tuturor,

 

Ma confrunt zilele astea cu o dilema destul de tampita. Masina in cauza 318is 93. Am galeria de evacuare fisurata la prinderea pe motor, sufla in partea superioara deci nu se poate suda pe masina. Galeria e din tabla pt cei care nu stiu. Solutia e simpla, o dau jos, o sudez in argon, toata lumea e fericita. Bun, dar cum dracu o dau jos cand toti mecanicii se prind de cap si ma roaga sa inteleg ca nu se pot baga la asa ceva. Problema principala e ca suruburile sunt coapte si toti se tem sa nu se rupa si apoi sa trebuiasca refiletat in bloc.

 

Exista cineva care a dat jos un saxofon la o masina mai veche si cu suruburile de prindere ruginite? Cunoasteti vreo solutie cu care as putea da suruburile sa le inmoi, sau ceva care sa reactioneze cu rugina sa pot sa slabesc piulitele respective? Inafara de liquimolly sau wd40.

 

Orice indicatie e bine venita.

Link to comment
Share on other sites

Cunoasteti vreo solutie cu care as putea da suruburile sa le inmoi, sau ceva care sa reactioneze cu rugina sa pot sa slabesc piulitele respective?

 

Lichid de frana, iar daca nu reusesti nici asa sa le pornesti, incearca la cald

 

nu incerca la cald , le rupi sigur. am avut o prb similara la e34 si am stat cu frica dar cu rabdare si simt se pot desface , secretul e sa insisti cu degresant si dupa ce acesta isi face efectul trebuie lovit prezonul sistematic , apoi repeta operatiune de 2-3 ori cu degresant si lovire, dupa care cu o cheie dinamometrica incerci sa desfaci usor fara sa fortezi la max, daca nu merge mai incerci cu lovire (nu dai ca animalu si vezi ca dornul sa fie dintr_un material mai moale ca daca strimbi prezonul iar nu e bine)si pana la urma trebuie sa iasa, nu incerca cu cheie fixa , pistol pneumatic sau clichet, ca il rupi, vezi poate gasesti in instructiunile de montare ale garniturilor de evacuare si valoarea de strangere a piulitelor si setezi acea valoare(un pic mai mare) pe cheia dinamometrica. succesuri

Link to comment
Share on other sites

Mersi, am gasit exact valorile astea si in service manual. Am gasit mecanicul care se apuca de treaba pe joi-vineri, ca e plin pana atunci. Un adevarat pasionat de bmw.

 

Intre timp am auzit despre un silicon termorezistent care tine pana la 1250 grade. Stie cineva ceva de el?

Mai exista un petec de aluminiu, exact pt esapament care la temperaturi inalte avea aderenta mai mare, erau in diferite forme petecele astea, dar a dat firma faliment mi-au zis la piese auto.

Link to comment
Share on other sites

Salutare. Problema s-a rezolvat vineri, relativ usor. Cu WD-40 din abundenta, lasat la inmuiat cam 40 min, apoi inca odata spreyat bine si am inceput sa le desfac pe rand si cu grija. Suruburile erau ruginite dar numai stratul exterior. Din cauza aceasta piulitele nu au iesit decat maxim o tura apoi a iesit surubul din _chiulasa_. Asa inainte cu toate inafara de unul din ele la care a iesit piulita. Operatiune destul de anevoioasa, locul este foarte stramt la 318 is, cursa la cheia cu clichet scurta rau, dar in cele din urma am dat jos galeria. Doua tevi fisurate pe suportul care vine prins pe motor. S-a sudat in argon si am montat-o. De dimineata de la 10.00 pana pe la 18.00 ne-am muncit cu ea. E grozav, acum ma bucur de adevaratul sunet al masinii.

 

Costuri:

Garniturile de la ambele capete ale galeriei - 70 lei

Sudura in argon pe fiecare teava centura exterioara si interioara - 40 lei

Manopera mecanic - 100 lei

 

Zambetul meu cand o aud in 6000 rpm .. priceless.

Link to comment
Share on other sites

Salutare. Problema s-a rezolvat vineri, relativ usor. Cu WD-40 din abundenta, lasat la inmuiat cam 40 min, apoi inca odata spreyat bine si am inceput sa le desfac pe rand si cu grija. Suruburile erau ruginite dar numai stratul exterior. Din cauza aceasta piulitele nu au iesit decat maxim o tura apoi a iesit surubul din _chiulasa_. Asa inainte cu toate inafara de unul din ele la care a iesit piulita. Operatiune destul de anevoioasa, locul este foarte stramt la 318 is, cursa la cheia cu clichet scurta rau, dar in cele din urma am dat jos galeria. Doua tevi fisurate pe suportul care vine prins pe motor. S-a sudat in argon si am montat-o. De dimineata de la 10.00 pana pe la 18.00 ne-am muncit cu ea. E grozav, acum ma bucur de adevaratul sunet al masinii.

 

Costuri:

Garniturile de la ambele capete ale galeriei - 70 lei

Sudura in argon pe fiecare teava centura exterioara si interioara - 40 lei

Manopera mecanic - 100 lei

 

Zambetul meu cand o aud in 6000 rpm .. priceless.

 

foarte scump mecanicu ala, 1milion ca sa dea jos o galerie :)

Link to comment
Share on other sites

100 lei pt 8 ore de munca migaloasa nu mi se pare foarte mult. Tinand cont ca a fost singurul care a zis ca se apuca de ea. Am fost la o gramada de alti mecanici care s-au uitat doar la ea si s-au prins de cap la propriu "Domnule... eu nu ma prind de ea". A mai fost unu care a zis ca se apuca pt 2 milioane dar ca sigur imi rupe suruburile ca a mai patit. Deci a fost cea mai buna solutie pt mine. Uita-te si tu la un motor de is cand ai ocazia sa vezi ce inseamna
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Eu l-am vazut si la cetariu cand a fost etapa de raliu in toamna, nici pe iesire din viraj nu putea sa-i dea calumea mergea in toate partile :) Dar e fantastic ce-a facut omul ala, m-am uitat intr-o zi cat de inghesuite sunt toate acolo sub capota, totul e la centimetru. Dar cu siguranta si el e foarte priceput la cate a facut cu Bmw-urile lui.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.