Jump to content

Recommended Posts

In manualul 520-ului meu D exista un tabel ce contine diverse dimensiuni de pneuri, fiecare dimensiune avand recomandata o alta presiune de umflare. Nenorocirea este aceea ca pneurile mele nu se incadreaza in niciuna dintre dimensiunile enumerate de manual. De exemplu, pneurile mele (de iarna) sunt 195/65 R15 - 91T, iar, din cele enumerate in manual, cele mai apropiate , ca si cote, de ale mele sunt 205/65 R 15 - 94V pentru care presiunea recomandata este 2/fata si 2,3/spate.

Eu ce sa fac? Exista, cumva, o formula, o ecuatie pentru a calcula presiunea in diverse dimensiuni de pneuri? Se calculeaza presiunea si functie de greutatea masinii? Etc... Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

eu folosesc ce e recomandat plus 2-3 psi

 

conteaza ce marime are cauciucu ? intre 205 si 195 e fsk all diff

 

La noi nu e iarna deci habar nam daca e mai bine mai moale sau mai tare iarna, ce stiu e ca niciodata sa nu lasi cauciucurile umflate de aia care tzile schimba, investeste in un manometru dala sau cum se cheama la voi (unul bun ca numa odata il cumperi) si punetzi tu cat aer ai nevoie.

 

In locul tau iarna ash pune nitrogen in ele

Link to comment
Share on other sites

aerul e 78% hidrogen parca, restu oxigen si altele, problema e ca contzine vapori de apa care iarna se transforma in apa poate inghetza si daca nu ai rotzi de alloy ruginesc. Solutzie ar fii aer uscat (greu de facut rost) sau nitrogen, poate argon ar fii si mai bun din cauza proprietatzilor de expansie la caldura dar e greu de procurat, nitrogenul este simplu de procurat si foate portabil deoarece este lichefiat.

 

vara nu e diff intre a umfla cu aer sau nitrogen really, si cei care platesc mai mult pentru nitrogen arunca banii.

 

Nitrogen este folosti la avione deoarece daca foloseau aer de la frane vine o imensa caldura si daca bubuie un cauciuc ia foc, cu nitrogen nu ia foc plus de la o anumita altitudine daca se foloseste aer in pneuri la avionae ingheatza vaporii de apa din ele.

 

ash putea sa dau o explicatzie mai buna dar nu cred ca pot in romana scuze

Link to comment
Share on other sites

aerul e 78% hidrogen parca, restu oxigen si altele, [...]

67031[/snapback]

 

:blink:

 

Ce bine ar fi fost sa fi fost hidrogen. Aveam un combustibil pentru masini in cantitati industriale...

 

21% oxigen, 78% azot (Nitrogen), 1% alte gaze

 

Deci cand umfli in mod normal roata e 78% azot. Daca o umfli cu azot, probabil o umbli cu 95% azot. Singura diferenta e ca nu mai ai probabil decat 5% oxigen in loc de 21% si alte lucruri insumate la 1%...

Link to comment
Share on other sites

In afara de coroziune ( nu are vapori de apa si nici oxigen ) si de faza ca in caz de accident azotul nu intretine ardererea unii sustin ca se pierde mai lent presiunea.

 

Cauciucul s-ar comporta ca o membrana prin care oxigenul trece de 3 ori mai repede dacat azotul.

Link to comment
Share on other sites

Dar raspunsul la intrebarea initiala tot nu l-a nimeni :blink:

 

Presiunea optima din pneuri o poate stabili doar producatorul masinii impreuna cu cel al pneurilor.

 

Parerea mea ca ai ales putin gresit cauciucurile.

195/65 R15 - 91T sant prea mici din toate punctele de vedere. Atat la dimensiune cat si la coeficientul de sarcina care e doar 91 fata de 94 recomandat, precum si la viteza maxima suportata care este doar 190km/h.

 

Probabil ca le vei utiliza doar iarna, asa ca riscurile nu vor fi asa mari. Cred ca poti folosi fara probleme presiunea recomandata in cartea masinii pentru 205/65 R 15 - 94V. 2 pe fata si 2.3 pe spate la incarcare usoara a masinii.

 

Ai incercat sa te uiti pe site-ul producatorului ? Unii au un tabel cu presiunile recomandate pentru diverse tipuri de masini.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
pentru iarna cred ca este, eu vara cand cauciucurile sunt calde de tot incerc sa am 40psi, dupa cateva incercari am ajuns ca reci dimineatza le dau 36.5 psi si cand se incalzesc au 40 psi, este perfect pentru stilu meu de condus si nu vad ca se mananca pe spate atat de repede fatza de cum recomanda ei 32 psi la rece. 235/45/17
Link to comment
Share on other sites

pentru iarna cred ca este, eu vara cand cauciucurile sunt calde de tot incerc sa am 40psi, dupa cateva incercari am ajuns ca reci dimineatza le dau 36.5 psi si cand se incalzesc au 40 psi, este perfect pentru stilu meu de condus si nu vad ca se mananca pe spate atat de repede fatza de cum recomanda ei 32 psi la rece. 235/45/17

71500[/snapback]

 

pai si daca este prea mult cat recomanzi pt 225/55/16,in atmosfere te rog :blink:

sau da-mi formula de la psi,ca nu am mai avut tangente cu ''psi'' :)

sau nu are cineva un link sa-ti calculezi singur presiunea,in functie de ce tipuri de roti ai...

salve amigos

Link to comment
Share on other sites

sau nu are cineva un link sa-ti calculezi singur presiunea,in functie de ce tipuri de roti ai...

salve amigos

71573[/snapback]

 

10 PSI = 0,689 atm.

Aici gasesti un convertor on-line.

 

Presiunea nu se poate calcula pur si simplu doar in functie de pneu.

Depinde de caracteristicile masinii, de greutate, de regimul de viteza, de incarcare si de cine stie cate inca.

Doar producatorul masinii poate determina presiunea optima. Uneori mai gasesti si la producatorul pneului. Pentru acelasi pneu presiunea recomandata poate fi diferita in functie de masina pe care este montat.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

10 PSI = 0,689 atm.

Aici gasesti un convertor on-line.

 

Presiunea nu se poate calcula pur si simplu doar in functie de pneu.

Depinde de caracteristicile masinii, de greutate, de regimul de viteza, de incarcare si de cine stie cate inca.

Doar producatorul masinii poate determina presiunea optima. Uneori mai gasesti si la producatorul pneului. Pentru acelasi pneu presiunea recomandata poate fi diferita in functie de masina pe care este montat.

71593[/snapback]

 

ok mersi fain,acu pot sa aflu exact cat recomanda bmw pt rotile mele.salut :blink:

Link to comment
Share on other sites

trust me, pune cu 2 PSI mai mult decat recomandat vara, no o sa scimbi cauciucurile din spate ca chilotzi :blink: plus se simte mai bine.

 

Depinde de felul cum conduci, eu conduc mai agresiv in curbe si +2 PSI pentru mine face diferentza

Link to comment
Share on other sites

trust me, pune cu 2 PSI mai mult decat recomandat vara, no o sa scimbi cauciucurile din spate ca chilotzi :blink: plus se simte mai bine.

 

Depinde de felul cum conduci, eu conduc mai agresiv in curbe si +2 PSI pentru mine face diferentza

72016[/snapback]

 

presiunea in carte mi-e recomandata 2.2 front/2.1 rear pt roti de 15''.

acuma eu am roti de 16/225,conteaza sau nu?sa pun mai mult daca -mi sunt rotile mai mari ca si in carte?(ma refer peste aia "2psi ai tai") :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.