Jump to content

Sfaturi de sezon


MuadDib

Recommended Posts

• intre 0 si plus 7°C - Daca trei zile consecutiv temperaturile zi-noapte se situeaza in acest interval, treceti pe cauciucurile de iarna. Acestea raspund mai bine comenzilor decat cele de vara datorita compozitiei materialului din care sunt facute. Pont: Schimbarea trebuie facuta cel tarziu in aceasta situatie; pentru a evita cozile de la ateliere, folositi ca repere in timp datele de 1 Octombrie si 1 Aprilie pentru a trece de pe cauciucurile de vara pe cele de iarna si invers.

• la 0°C - Geamurile ingheata, yalele de la portiere se infunda cu dopuri de gheata, chederele de guma adera la suprafetele metalice cu care intra in contact. Pont: Asezati pe parbriz folie izolatoare sau cel putin, ridicati stergatoarele, astfel incat acestea sa nu inghete. Daca autoturismul are senzor de ploaie, asigurati-va ca acesta nu este pe ON in permanenta; in caz contrar, la punerea contactului stergatoarele vor efectua o cursa completa si lamela de guma va suferi de pe urma contactului cu gheata de pe parbriz. Chederele trebuie tratate cu glicerina sau cu pudra de talc (siliconul nu ajuta), yalele portierelor si cea de la portbagaj trebuie tratate preventiv cu solutie anti-inghet (flacon disponibil la toate hyper-marketurile si benzinariile), chiar daca aveti inchidere centralizata din telecomanda. Iarna, bateriile se descarca mai repede si puteti ajunge in situatia sa va doriti sa fi dat 10 lei pe un flacon de degivrant. Racleta de dezghetare si sprayul anti-inghet trebuie tinute in masina - intai se aplica o pelicula de spray si de-abia apoi se indeparteaza gheata mecanic, cu racleta. Inca un pont: Parcata sub un pom sau langa un gard viu, autoturismul se raceste mai putin si va ingheta mai incet. Daca este parcat paralel cu un gard viu, pe partea cu gardul nu se va forma gheata.

• minus 14°C - Adaugarea de spirt sanitar in lichidul de spalare conduce la gelifiere si la mazgalirea parbrizului. Pont: Se goleste complet rezervorul lichidului de spalare, dupa care se inlocuieste cu lichidul potrivit pentru conditii de iarna, fie concentrat in amestecul recomandat de catre producator, fie nediluat.

 

• minus 15°C - Uleiul de motor cu index 15W devine vâscos. Pont: La schimbul de ulei optati pentru unul cu grad de viscozitate mai mare. Astfel, nu numai ca rezistenta la temperaturi scazute sporeste, insa concomitent se reduce si frecrea pieselor metalice din motor, ceea ce semnifica si o economie a consumului de carburant.

 

• minus 20°C - Cauciucurile au o presiune mai scazuta cu 0,5 bar decat la 0 Grade. Pont: La fiecare a doua oprire la statia de alimentare cu carburant sau la fiecare doua saptamani, verificati presiunea din cauciucuri si eventual, completati pana la limita indicata. Apropo: La aceasta temperatura, uleiul de motor cu index 10W devine vâscos.

 

• minus 22°C - Motorina produce spuma, chiar si in ciuda aditivilor de fluiditate. Pont: Faceti plinul doar pe jumatate, astfel carburantul se incalzeste mai rapid si se misca mai rapid in interiorul rezervorului. Doar la motoarele mai vechi pe motorina si doar in caz de extrema necesitate se adauga un plus de benzina sau alcool (~100 ml.) pentru a facilita pastrarea lichiditatii motorinei. Motoarele diesel moderne cu tehnica Pumpe-DĂźse sau Common-Rail pot fi grav afectate de aplicarea acestui procedeu. In cazul aparitiei neasteptate a starii de inghet, este recomandata dezghetarea in garaj sau schimbarea filtrului de carburant.

 

• minus 25°C - La aceasta temperatura, radiatorul plezneste daca apa din interior nu are antigel. Pont: Verificati starea antigelului cu regularitate la benzinarie sau la service, iar in caz de nevoie, completati. A, da: Uleiul de motor cu index 05W curge mult prea incet.

 

• minus 30°C - Lichidul de spalat parbrizul ingheata, in ciuda aditivilor speciali. Pont: Porniti la drum doar daca afara este uscat. Intotdeauna sa aveti in masina un spray anti-inghet.

 

• minus 40°C - Amortizoarele devin rigide. Pont: Incepeti sa sofati cu viteza redusa, fiindca odata cu incalzirea treptata a autoturismului prin rulare, acestea isi revin.

 

• minus 63°C - Chiar si uleiul sintetic, ca de pilda Castrol Formula RS 0W-40, nu mai curge. Pont: Vacanta de iarna nu se petrece niciodata in Siberia.

Link to comment
Share on other sites

:)) Foarte Funny.

 

La -63 iti ingheata si antigelul iar la masinile diesel ar trebui sa stiti ca motorina ingheata pana in -35 de grade. Benzina are o temp de inghet mai mare, nu mai stiu exact undeva sub -80 de grade.

 

PS: Anul trecut mie mi-a pornit "la sfert" la -23 .... ziceai ca-i vara si sunt +30 :) si avea in motoras castrol formula RS 0w40, care e ok pana in -60 de grade, deci daca ai noroc si mergi in siberia si sunt pana in -60 :) te-ai scos :)

Edited by dean.s
Link to comment
Share on other sites

• minus 22°C - Motorina produce spuma, chiar si in ciuda aditivilor de fluiditate. Pont: Faceti plinul doar pe jumatate, astfel carburantul se incalzeste mai rapid si se misca mai rapid in interiorul rezervorului.

 

motoarele diesel moderne toate au un circuit pt. incalzirea motorinei. Credca plinu se poate face linistit, oricum exista pompe de motorina electrice pe circuitu de alimentare.

Link to comment
Share on other sites

Te vor contrazice baietii de la Top Gear, care au ajuns la Polul Nord cu o masina (Toyota Hilux), daca nici acolo nu e frig......

Da dar acea masina nu era stock si nu a stat nepornita...e vb aici daca aporneste sau nu masina la acea temperatura. Eu zic ca nu :)

 

Te vor contrazice baietii de la Top Gear, care au ajuns la Polul Nord cu o masina (Toyota Hilux), daca nici acolo nu e frig......

Au fost cazri cand a ingetat kerosenul pe traseu la elicoptere :) ar fi culmea sa nu inghete motorina dintr-un Hillux STOCK. :)

Link to comment
Share on other sites

toti ne uitam la top gear.... Teoretic pe perioadele cand astia dormeau masinile erau oprite. Si cand may s-a pus pe colac masina era oprita.

 

Referitor la temperaturi extreme... Tot cei din top gear (hammond) au dovedit ca cedeaza omul inainte de masina... La ---63 C eu zic ca masina are cele mai putine probleme :)

Link to comment
Share on other sites

toti ne uitam la top gear.... Teoretic pe perioadele cand astia dormeau masinile erau oprite. Si cand may s-a pus pe colac masina era oprita.

 

Referitor la temperaturi extreme... Tot cei din top gear (hammond) au dovedit ca cedeaza omul inainte de masina... La ---63 C eu zic ca masina are cele mai putine probleme :)

daca tot va ganditi sa mergeti acolo va ajut cu sol de parbriz Wynns ,nediluat rezista la -70 grade celsius :)

Edited by grozadan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.