Jump to content

DIY: Schimbare filtru de polen E36


florin83

Recommended Posts

Simptoma unui filtru de polen imbacsit: nu mai baga aer calumea pe nici o gura de ventilatie.

 

Unelte necesare: o surubelnita cruce si o tubulara de 8 (posibil sa nu fie nevoie, la mine a fost)

 

- Se deschide torpedoul. In partea de sus are 2 suruburi (fig.5-6). Apoi mai sunt 2 suruburi in spatele celor 2 guri de ventilatie de deasupra lui (fig.7). Astea mi-au dat cea mai mare bataie de cap. Trebuie o surubelnita mai subtire sa intre printre grile.

Nu e problema daca raman suruburile in gura de ventilatie pt ca or sa cada cand iese torpedoul.

Mai sunt 2 suruburi in partea de jos a torpedoului, care prind si placa de sub el (fig.8)

post-93-1231414950_thumb.jpg

 

ps: Becul nu este necesar sa il dati jos (fig.3-4) pt ca are firul destul de lung si nu incurca cand scoateti torpedoul.

 

- Se scoate toata bucata care contine torpedoul si cele 2 guri de ventilatie de deasupra lui (fig.9) si se lasa in jos..

- Se scoate conducta de ventilatie care duce spre picioare. (fig.12). Are in partea de sus o clema de plastic care o tine fixa (fig.11)

post-93-1231414988_thumb.jpg

 

- In spate e un tablou cu relee si multe fire.. (fig.13). Eu n-am reusit sa dau releele jos de pe suport (nu m-am prins cum se scot + ca era intuneric) asa ca am demontat suportul cu totul. Este necesara cheia tubulara de 8.

 

- Apoi se vede un fel de rotita (fig.14) de care se invarte si iese. Asta este capacul filtrului. Dupa ce se inlatura se vede filtrul. Sa il trageti usor ca e plin de praf si de frunze&ganganii tongue.gif.

 

- Cel nou e perfect drept, dar daca il studiati o sa vedeti ca are niste puncte care se rup sa-i permita sa se curbeze. Nu intra in carcasa daca nu sunt rupte punctele alea.(fig.16).

post-93-1231415027_thumb.jpg

 

- Se introduce la locul lui si se urmeaza pasii inversi demontarii..

 

La montaj cele mai mari batai de cap mi le-au dat capacul filtrului (fig.17) si cele doua suruburi din spatele gurilor de ventilatie (15 min am stat sa il pun pe ultimul mad.gif )

 

Timp de lucru: ~30min.

 

Nu dati drumul la ventilatie cand nu e filtrul pus. Eu eram curios daca din cauza filtrului nu baga aer si am dat drumul pe viteza 4 si tot praful de acolo mi-a intrat in fata conf (9).gif + ca oricum nu iese pe gurile de ventilatie aer pt ca trebuie sa treaca intai prin filtru, ori daca acesta nu e, iese pe langa..

post-93-1231415094_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu am desfacut, si am stat cred 1 ora si numai nu vedeam rotita aia (din fig. 14). Nu era acolo unde arata in imaginile de la DIY. Prin urmare, tot zic ca voi merge sa-l schimb, dar stau de 2 luni cu filtrul de polen in portbagaj. :)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Simptoma unui filtru de polen imbacsit: nu mai baga aer calumea pe nici o gura de ventilatie.

 

Unelte necesare: o surubelnita cruce si o tubulara de 8 (posibil sa nu fie nevoie, la mine a fost)

 

- Se deschide torpedoul. In partea de sus are 2 suruburi (fig.5-6). Apoi mai sunt 2 suruburi in spatele celor 2 guri de ventilatie de deasupra lui (fig.7). Astea mi-au dat cea mai mare bataie de cap. Trebuie o surubelnita mai subtire sa intre printre grile.

Nu e problema daca raman suruburile in gura de ventilatie pt ca or sa cada cand iese torpedoul.

Mai sunt 2 suruburi in partea de jos a torpedoului, care prind si placa de sub el (fig.8)

post-93-1231414950_thumb.jpg

 

ps: Becul nu este necesar sa il dati jos (fig.3-4) pt ca are firul destul de lung si nu incurca cand scoateti torpedoul.

 

- Se scoate toata bucata care contine torpedoul si cele 2 guri de ventilatie de deasupra lui (fig.9) si se lasa in jos..

- Se scoate conducta de ventilatie care duce spre picioare. (fig.12). Are in partea de sus o clema de plastic care o tine fixa (fig.11)

post-93-1231414988_thumb.jpg

 

- In spate e un tablou cu relee si multe fire.. (fig.13). Eu n-am reusit sa dau releele jos de pe suport (nu m-am prins cum se scot + ca era intuneric) asa ca am demontat suportul cu totul. Este necesara cheia tubulara de 8.

 

- Apoi se vede un fel de rotita (fig.14) de care se invarte si iese. Asta este capacul filtrului. Dupa ce se inlatura se vede filtrul. Sa il trageti usor ca e plin de praf si de frunze&ganganii tongue.gif.

 

- Cel nou e perfect drept, dar daca il studiati o sa vedeti ca are niste puncte care se rup sa-i permita sa se curbeze. Nu intra in carcasa daca nu sunt rupte punctele alea.(fig.16).

post-93-1231415027_thumb.jpg

 

- Se introduce la locul lui si se urmeaza pasii inversi demontarii..

 

La montaj cele mai mari batai de cap mi le-au dat capacul filtrului (fig.17) si cele doua suruburi din spatele gurilor de ventilatie (15 min am stat sa il pun pe ultimul mad.gif )

 

Timp de lucru: ~30min.

 

Nu dati drumul la ventilatie cand nu e filtrul pus. Eu eram curios daca din cauza filtrului nu baga aer si am dat drumul pe viteza 4 si tot praful de acolo mi-a intrat in fata conf (9).gif + ca oricum nu iese pe gurile de ventilatie aer pt ca trebuie sa treaca intai prin filtru, ori daca acesta nu e, iese pe langa..

 

 

 

 

La compact e la fel ????

Link to comment
Share on other sites

si cele fara AC au filtru de polen,insa arata altfel...si culmea e mult mai scump...aproape dublu fara de unul normal cu AC.

eu l-am scos pe al meu si l-am suflat bine deoarece nu era atat de jegos si nici nu aveam de gand sa dau 3 mil si ceva pe un filtru nou.

cel mai simplu de a umbla la el nu este prin interiorul masinii,ci prin exterior!!!!!!!!

adica se scoate bucata de plastic care vine la stergatoare,stergatoarele si se vede pe acolo filtrul,e f usor de scos si pus la loc!

nu mai trebuie sa desfaci torpedouri si alte minunatii.

Link to comment
Share on other sites

nu stiu unde e pozitionat la cele cu aer conditionat,or fi in alta parte,insa la cele fara aer e acolo unde ti-am spus,mai exact in dreptul stergatorului din dreapta sub plasticul acela lung care vine la nivel cu parbrizul.

Si da la cele fara aer conditionat atat e un filtru... http://autokarma.ro/catalog_fisa.php?idfis...&filtru=013

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Deci, stie cineva sigur unde e filtrul de polen la cele fara AC, sau ma apuc sa desfac tot pana il gasesc?

 

e scris un pic mai sus...desfaci capota scoti stergatoarele cu tot cu brate,apoi desfaci plasticul acela mare care vine langa parbriz,il dai jos si ai sa vezi pe centru ,sub parbriz,filtrul.Bagi manuta ,il desfaci,schimbi ,pus la loc si gata!O fi greu?Iti trebuie o surubelnita dreapta si o cheie cu care sa desfaci piulitele de la stergatoare,de8 daca nu ma insel.

Link to comment
Share on other sites

la cele fara A/C e acolo sub stergatoare cum zice RWD. Doar la cele cu A/C este sub torpedou. Apropo Florin am schimbat si eu de ceva vreme si am facut niste poze. cred ca s-ar intelege mai bine decat astea (doar ca-s cam mari ca am facut cu rezolutie maxima). daca vrei sa le vezi si daca o sa le poti folosi...
Link to comment
Share on other sites

In cazul asta nu ai ce schimba,cel patrat e pentru cele cu aer conditionat.

Mi-e ciuda ca abia acum aflu.

Pana acum am desfacut de doua ori torpedoul, odata am tras de niste cleme la un capac pe acolo, si am si rupt una din ele.

Si ma miram de ce nu gasesc capacul la filtru.

 

Maine ma apuc sa desfac si poate pun niste poze <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.