Jump to content

Tacanit la motor


Recommended Posts

nu stiu,oricum uleiul care l-am schimbat avea culoare rosiatica.mecanicul spunea ca sa facut asa uleiul din cauza ca masina a stat o perioada mare de timp,nefolosita.

sincer ma bucur ca ai rezolvat problema cu tacanitu..partea proasta e ca nu ai pus uleiul potrivit...din pacate pt tipul de motor care il ai tu...trebuia sa bagi 15w40 pt temperaturi de clima cuprinse intre -10 peste 30 si 5w30 pentru 10 pana -30 celsius.si nu mai vreau sa aud comenturi de ce...trebuie un astfel de ulei...pentru ca asa cere cartea de intretinere pentru tipul asta de BMW si orice reprezentanta BMW din tara sau din lume.si eu am avut destui mecanici care miau spus sa bag in masina tot felul de uleiuri smechere gen 10w60 RS..care numai bine nu iau facut masini..de cand am bagat uleiul 15w40 parca e alta masina.oricum bafta.

 

A pus un ulei superok...putea sa treaca si de la semisintetic 10w40 la full 5w40 fara nici o problema. 15w40 e putin cam depasit de performantele motoarelor actuale...un simplu ulei mineral..nu crezi ca evolutia in tehnica merita tratata ca atare?

La tine 15w40 probabil ca-l cataloghezi ca superok fiindca probabil aveai ceva zgomote si la vascozitatea asta nemaiauzindu-le zici ca ai rezolvat problema...

Si unde zici ca este recomandat uleiul asta pentru wii?

Vezi mai jos si uita de zonele"hot" ca nu suntem la Rio si nici nu cred ca wii ajunge cu BMW-ul acolo....sau mai poti sa sti? <_< cu uleiul ala sigur e in siguranta

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu stiu,oricum uleiul care l-am schimbat avea culoare rosiatica.mecanicul spunea ca sa facut asa uleiul din cauza ca masina a stat o perioada mare de timp,nefolosita.

sincer ma bucur ca ai rezolvat problema cu tacanitu..partea proasta e ca nu ai pus uleiul potrivit...din pacate pt tipul de motor care il ai tu...trebuia sa bagi 15w40 pt temperaturi de clima cuprinse intre -10 peste 30 si 5w30 pentru 10 pana -30 celsius.si nu mai vreau sa aud comenturi de ce...trebuie un astfel de ulei...pentru ca asa cere cartea de intretinere pentru tipul asta de BMW si orice reprezentanta BMW din tara sau din lume.si eu am avut destui mecanici care miau spus sa bag in masina tot felul de uleiuri smechere gen 10w60 RS..care numai bine nu iau facut masini..de cand am bagat uleiul 15w40 parca e alta masina.oricum bafta.

 

A pus un ulei superok...putea sa treaca si de la semisintetic 10w40 la full 5w40 fara nici o problema. 15w40 e putin cam depasit de performantele motoarelor actuale...un simplu ulei mineral..nu crezi ca evolutia in tehnica merita tratata ca atare?

La tine 15w40 probabil ca-l cataloghezi ca superok fiindca probabil aveai ceva zgomote si la vascozitatea asta nemaiauzindu-le zici ca ai rezolvat problema...

Si unde zici ca este recomandat uleiul asta pentru wii?

Vezi mai jos si uita de zonele"hot" ca nu suntem la Rio si nici nu cred ca wii ajunge cu BMW-ul acolo....sau mai poti sa sti? <_< cu uleiul ala sigur e in siguranta

eu zic ca un motor M50 nu prea este un motor tocmai generatie asa noua ..un 15w40 pe timp de vara cand sunt caldurile alea infernale eu zic ca ii cel mai potrivit gasindu-se si Magnatec 15w40 care ii semisintetic acuma depinde si de starea fiecarui motor in parte.

Link to comment
Share on other sites

Si eu care inca folosesc 5w-40 <_<

 

Perfect

 

eu zic ca un motor M50 nu prea este un motor tocmai generatie asa noua ..un 15w40 pe timp de vara cand sunt caldurile alea infernale eu zic ca ii cel mai potrivit gasindu-se si Magnatec 15w40 care ii semisintetic acuma depinde si de starea fiecarui motor in parte.

 

 

Nu e semisintetic, e mineral.

Link to comment
Share on other sites

A pus un ulei superok...putea sa treaca si de la semisintetic 10w40 la full 5w40 fara nici o problema. 15w40 e putin cam depasit de performantele motoarelor actuale...un simplu ulei mineral..nu crezi ca evolutia in tehnica merita tratata ca atare?

La tine 15w40 probabil ca-l cataloghezi ca superok fiindca probabil aveai ceva zgomote si la vascozitatea asta nemaiauzindu-le zici ca ai rezolvat problema...

Si unde zici ca este recomandat uleiul asta pentru wii?

Vezi mai jos si uita de zonele"hot" ca nu suntem la Rio si nici nu cred ca wii ajunge cu BMW-ul acolo....sau mai poti sa sti? :) cu uleiul ala sigur e in siguranta

 

mai vezi odata mai sus cu cateva posturi, ce este atasat. Noi astia ce pierdem ceva timp pe aici nu ne lasam influentati de menacanici (scuzabil din cauza vitezei) ci pur si simplu stim din experienta noastra sau a altora avizati, si ai incredere ca aici sunt multi din aceasta categorie.

Si mai atasez o fila din cel mai nou soft, cu care probabil nu esti familiar si pe care noi astia care ascultam de menacanici si le mai zicem dupa ureche il folosim cateodata inainte de a posta replici.

PS: Probabil 15w40 avea mai multa greutate si nu a incaput <_<

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

1.Eu nu te-am intrebat unde scrie fiindca stiam ca dai cu Ben***y-ul

2.Manualul pe care-l tot lauzi e o editie veche si nu-mi bat capul sa-ti explic ca la acea vreme in ceea ce priveste vascozitatea cinematica a uleiurilor clasamentul era super subtire din cauze obiective...mai precis nu se foloseau din vari-cauze altele...

3.Daca-l vrei in engleza il poti avea si nu numai..important este sa calci frana si sa fi politicos.

4.Treaba ta ce ulei folosesti ca sincer nu ma intereseaza si nici lectii de cirese pe tort nu pot sa primesc de la tine.

5.Si ce e cel mai important...suntem offtopic si nu e fair sa-i facem pe ceilalti sa dea fuga sa-si goleasca baile de ulei si sa puna 15w40.

6. Atat..si te asigur ca treaba cu reprezentanta BMW m-a convins....

PS: Ai vazuti ca e un topic numit "uleiuri"..documenteaza-te

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

care e deosebirea?

deosebirea e ca ai postat si ai atasat o recomandare in 8 martie 2009 ora 21:46 pentru tipul 20 6S 2 la aceea ma refer.

 

Acum de s1 daca cea de pe mess nu ti-a fost suficienta si observa asemanarea

....ladies an restu...colegu a recunoscut in cele din urma ca a gresit acel atasament.multumesc nu mai fac nici un reply in acest topic.sanatate maxima tuturor.

 

si tie

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

intr`un fel are dreptate colegul xristian05 in 91,92 de cand o fii masina lui nu prea se gaseau uleiurile din ziua de azi si sunt pisicute si ursuleti care mai merg si in ziua de azi si sunt unele care au multi km facuti cu uleiurile din vremea respectiva 15w40 20w50 ce se punea pe vremea aia in ele si uite ca sunt unele care inca merg bine ..ma refer la motor in cazul asta si daca masina lui a mers pana acuma cine stie cu un 15W40 nu mai are rost sa treaca pe 5w cu toate ca ii un ulei mult mai avansat dar lui probabil iar face neplaceri adica sa ii bata tachetii sa ii curga pe la semeringuri sa il pape mai repede etc

la mine in carte de ex ii asa

post-9581-1236631282_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

nu mai are rost sa treaca pe 5w cu toate ca ii un ulei mult mai avansat dar lui probabil iar face neplaceri adica sa ii bata tachetii sa ii curga pe la semeringuri sa il pape mai repede etc

Daca bat tachetii nu inseamna ca e uleiul vinovat..,. La fel si cu semeringurile.

Si mie cu 5w-40 imi bat tachetii, i-am cumparat, insa nu am apucat sa-i schimb inca.

Link to comment
Share on other sites

nu mai are rost sa treaca pe 5w cu toate ca ii un ulei mult mai avansat dar lui probabil iar face neplaceri adica sa ii bata tachetii sa ii curga pe la semeringuri sa il pape mai repede etc

Daca bat tachetii nu inseamna ca e uleiul vinovat..,. La fel si cu semeringurile.

Si mie cu 5w-40 imi bat tachetii, i-am cumparat, insa nu am apucat sa-i schimb inca.

 

 

@pyu:Salutare! Eu unul sunt convins ca esti multumit de 5w...Pe mine m-au surprins neplacut acele remarci prin care eram acuzat de nu stiu ce greseli inchipuite ...de fapt se referea la atasamentul de specificatie pentru s2 care de fapt e identic cu s1 si se poate vedea mai sus...

Fiecare foloseste ce crede de cuviinta si iti dau dreptate referitor la zgomotele care pot avea vari cauze...nu numai uleiul...ca vascozitatea mai mare le atenueaza (a se citi ascunde...) asta e alta problema....

Link to comment
Share on other sites

Salutare <_<

Poate voi trece pe 10w-40, dar in nici un caz pe 15w. De fapt sa zicem ca pun 15w - 40. Fiind mai vascos, motorul nu tacane, nu scoate zgomote ciudate. Asta inseamna ca s-au insanatosit tachetii? De unde ar trebui sa stiu eu ca uleiul ala face mai bine motorului?

Mi-am pus de mai multe ori intrebarea asta, si nu-mi dau seama care ar fi raspunsul.

Link to comment
Share on other sites

Salutare <_<

Poate voi trece pe 10w-40, dar in nici un caz pe 15w. De fapt sa zicem ca pun 15w - 40. Fiind mai vascos, motorul nu tacane, nu scoate zgomote ciudate. Asta inseamna ca s-au insanatosit tachetii? De unde ar trebui sa stiu eu ca uleiul ala face mai bine motorului?

Mi-am pus de mai multe ori intrebarea asta, si nu-mi dau seama care ar fi raspunsul.

ia mai gandeste`te masina ta la inceput cand a fost noua odata cu ce a mers in anii aia cu Castrol EDGE Sport 0W-40 ?

pai probabil un rasp la intrebarea ta ii ca tachetul ramane amorsat o perioada mai lunga cu un ulei mai vascos

Link to comment
Share on other sites

nu mai are rost sa treaca pe 5w cu toate ca ii un ulei mult mai avansat dar lui probabil iar face neplaceri adica sa ii bata tachetii sa ii curga pe la semeringuri sa il pape mai repede etc

Daca bat tachetii nu inseamna ca e uleiul vinovat..,. La fel si cu semeringurile.

Si mie cu 5w-40 imi bat tachetii, i-am cumparat, insa nu am apucat sa-i schimb inca.

pyu si in topicul lu wii ii vb de un motor 320 cu vanos care ii cam alta mancare de peste fata de al tau daca ii cel din semnatura ..de ce crezi ca eu care folosesc 10w40 nu imi bat tachetii deloc si am o masina mai veche ca a ta si tu deja iti schimbi tachetii ca bat.

''Daca bat tachetii nu inseamna ca e uleiul vinovat..,. La fel si cu semeringurile.'' bine in cazul semeringurilor ii cauciuc se uzeaza infinne curge pe langa el dar daca bat tachetii pe langa uzura axului cu came ce mai este vinovat?

Link to comment
Share on other sites

Pai tu parca ziceai ca folosesti 15w-40, sau 10w-40?

bine in cazul semeringurilor ii cauciuc se uzeaza infinne curge pe langa el dar daca bat tachetii pe langa uzura axului cu came ce mai este vinovat?

Si daca pui 15w-40, se atenueaza uzura axului cu came? Devine ca nou?

Link to comment
Share on other sites

Un ulei mai vascos, are capabilitatea de a atenua anumite zgomote cauzate de uzura normala sau premtura, si asta nu are numic comun cu capabilitatea de a asigura UNGEREA datorata vascoztatii cinematice sau compozitiei chimice. Ce trebuie sa intelegem de aici, adica ce invatam din disputa asta: ca 15w asigura ungere ca si 5w sau 10w au 0w?...putem afirma acest lucru numai ca haideti sa vedem diferentele: durata de viata in conditii variate de exploatare, gradul de aderenta intermoleculara in cazul diviziunii micro la diferite temperaturi, constanta peliculei formate la diferite temperaturi..Aceste lucruri se vad in conditii de laborator si nu cu ochiul liber...De exemplu: 15w este "apa" la un motor fierbinte ca si celelalte (0w, 5w, 10w..) numai ca proprietatile acestora din urma sunt net superioare in aceste conditii...de ce? asta nu pot spune eu ci trebuie sa studiem niste rapoarte de testare si sa le intrpretam...unul este mineral si celalale au baza sintetica... Afirmatia ca va curge pe la simeringuri daca-i mai subtire e neintemeiata, deoarece in acest caz, scopul fundamental al acestui tip de etansare - simeringul - este contrazis...Este adevarat ca datorita unei uzuri ce apare in zona de frecare pot exista scapari dar astea sunt cazuri care nu tin de cat e uleiul de subtire. Uzura in axul cu came, tacheti..etc, are diferite cauze ce nu fac obiectul topicului. La data cand s-a produs acest tip[ de motor, 15w era un ulei des folosit, ulterior s-au creat o intreaga gama si constructorii in baza testlor au inceput sa-l recomande pentru tipul lor de produse.

Ceea ce vad eu ca a generat aceasta discutie este faptul ca ramanem conservatori in ceea ce citim numai ca nu vedem cand a fost editata acea brosura / carte pe care noi o consideram ca referinta.

Oricum, pyu foloseste un ulei foarte bun iar daca are uzura, asta poate a aparut in timp si nu datorita faptului ca nu are grija de masina lui...

Este normal oare sa dam motorului ce i s-a recomandat la vremea constructiei si sa nu tinem seama de evolutie? Daca am facut scoala de soferi cu dacia sau oltcit, asta inseamna ca nu vom conduce altceva decat aceste marci....?

Si in final, daca motorul a fost "invatat" cu un anumit ulei, asta este exclusiv la latitudinea user-ului ce va folosi in continuare...

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Pai tu parca ziceai ca folosesti 15w-40, sau 10w-40?
bine in cazul semeringurilor ii cauciuc se uzeaza infinne curge pe langa el dar daca bat tachetii pe langa uzura axului cu came ce mai este vinovat?

Si daca pui 15w-40, se atenueaza uzura axului cu came? Devine ca nou?

iarna 10 si vara 15w si nu devin axele cu came ca noi dar nici rau nu le face un ulei cu vascozitatea asta ,vb de parca numai 0 si 5w sunt uleiuri bune eu la asta mam referit,oricum fiecare baga ce vrea <_<

Link to comment
Share on other sites

Pai tu parca ziceai ca folosesti 15w-40, sau 10w-40?
bine in cazul semeringurilor ii cauciuc se uzeaza infinne curge pe langa el dar daca bat tachetii pe langa uzura axului cu came ce mai este vinovat?

Si daca pui 15w-40, se atenueaza uzura axului cu came? Devine ca nou?

iarna 10 si vara 15w si nu devin axele cu came ca noi dar nici rau nu le face un ulei cu vascozitatea asta ,vb de parca numai 0 si 5w sunt uleiuri bune eu la asta mam referit,oricum fiecare baga ce vrea <_<

 

:) cu asta chiar ai dreptate...important e cat de vascoasa e berea...15, 0, 5, 10.... :bashwall:

Da cine o da...wii, pyu....eu votez pentru pyu

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

<_< cu asta chiar ai dreptate...important e cat de vascoasa e berea...15, 0, 5, 10.... :unsure:

Da cine o da...wii, pyu....eu votez pentru pyu

Verifica pm-ul, ai o bere de la mine... :bashwall:

Glumeam :blink: as da o bere, dar probabil ca din cauza distantei nu prea se poate in acest moment.

 

 

Pai tu parca ziceai ca folosesti 15w-40, sau 10w-40?
bine in cazul semeringurilor ii cauciuc se uzeaza infinne curge pe langa el dar daca bat tachetii pe langa uzura axului cu came ce mai este vinovat?

Si daca pui 15w-40, se atenueaza uzura axului cu came? Devine ca nou?

iarna 10 si vara 15w si nu devin axele cu came ca noi dar nici rau nu le face un ulei cu vascozitatea asta ,vb de parca numai 0 si 5w sunt uleiuri bune eu la asta mam referit,oricum fiecare baga ce vrea :)

 

Ieri mi-am luat un Castrol Magnatec 10w-40, vreau sa vad cum se comporta motorul cu acest ulei.

 

Stiti cumva cu ce se desface surubul de la baie? Nu prea am avut cum sa ma bag sub masina, si nu as descoperi canalul degeaba, sa vad ca nu am cu ce desface.

 

Un ulei mai vascos, are capabilitatea de a atenua anumite zgomote cauzate de uzura normala sau premtura, si asta nu are numic comun cu capabilitatea de a asigura UNGEREA datorata vascoztatii cinematice sau compozitiei chimice. Ce trebuie sa intelegem de aici, adica ce invatam din disputa asta: ca 15w asigura ungere ca si 5w sau 10w au 0w?...putem afirma acest lucru numai ca haideti sa vedem diferentele: durata de viata in conditii variate de exploatare, gradul de aderenta intermoleculara in cazul diviziunii micro la diferite temperaturi, constanta peliculei formate la diferite temperaturi..Aceste lucruri se vad in conditii de laborator si nu cu ochiul liber...De exemplu: 15w este "apa" la un motor fierbinte ca si celelalte (0w, 5w, 10w..) numai ca proprietatile acestora din urma sunt net superioare in aceste conditii...de ce? asta nu pot spune eu ci trebuie sa studiem niste rapoarte de testare si sa le intrpretam...unul este mineral si celalale au baza sintetica... Afirmatia ca va curge pe la simeringuri daca-i mai subtire e neintemeiata, deoarece in acest caz, scopul fundamental al acestui tip de etansare - simeringul - este contrazis...Este adevarat ca datorita unei uzuri ce apare in zona de frecare pot exista scapari dar astea sunt cazuri care nu tin de cat e uleiul de subtire. Uzura in axul cu came, tacheti..etc, are diferite cauze ce nu fac obiectul topicului. La data cand s-a produs acest tip[ de motor, 15w era un ulei des folosit, ulterior s-au creat o intreaga gama si constructorii in baza testlor au inceput sa-l recomande pentru tipul lor de produse.

Ceea ce vad eu ca a generat aceasta discutie este faptul ca ramanem conservatori in ceea ce citim numai ca nu vedem cand a fost editata acea brosura / carte pe care noi o consideram ca referinta.

Oricum, pyu foloseste un ulei foarte bun iar daca are uzura, asta poate a aparut in timp si nu datorita faptului ca nu are grija de masina lui...

Este normal oare sa dam motorului ce i s-a recomandat la vremea constructiei si sa nu tinem seama de evolutie? Daca am facut scoala de soferi cu dacia sau oltcit, asta inseamna ca nu vom conduce altceva decat aceste marci....?

Si in final, daca motorul a fost "invatat" cu un anumit ulei, asta este exclusiv la latitudinea user-ului ce va folosi in continuare...

Interesant ce ai scris mai sus :blink:

Am 10.500 km cu acest ulei, si am completat 2 litri pana acum. Probabil 300-400 ml au curs pe la semering, iar restul s-a consumat. Nu am mers chiar "lin" cu masina, a vazut rosu de n ori, de obicei cam odata la 2 zile (treptele 1, 2 si 3).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Da Dane,asa este,sa revenim la topic,apropo de tacanit la distributie acolo,un amic ia un 320i coupe recent,nu al mai porneste cateva zile,trec acum 2 zile pe la el, al porneste ,ridicam capota si el al ambaleaza un pic si cand colo....acelasi simtom,cand o tura peste 2 mii ture se auzea un zgomot in carcasa de la lant,dar facea mai rau ca a mea si zgomotul asta dispare dupa ce se mai incalzeste masina,cand este cald afara adica de la 10 grade in sus nu mai face nici cand e pornita masina dupa o zi si o turezi,e un mister si aici Dane.........nu inteleg si nemtii astia nu au grija de masini deloc,ca doar acolo e mama lor Germania,au oameni specializati,piese se gasesc acolo,stiu ce sa le faca,dar treaba asta cu distributia e nasol,ca nu poti sa fi indiferent,ca hai ati bubuie vasul de expansiune,se rupe flansa cardanica,sau eu stiu ce altceva pe acolo se face relativ usor dar....daca sare lantul de acolo.......,zic si eu.....

 

salut..am si eu un e 36 de ceva timp si aveam aceleasi zgomote la distributie..am bagat un 10w60 si zgomotele au disparut..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.