Jump to content

Upgrade la masina (Diferential)


gabrielbecheanu

Recommended Posts

Salut

Am deschis acest topic aici pentru ca cele mai multe modificari se fac pe seria 3

E cineva care a studiat mai mult despre diferential?

Eu am un E32 735IA si as cam vrea sa fac un upgrade de diferential. Numai ca nu prea stiu cum sta treaba cu ele, nu prea stiu ce raport trebuie pus fata de ala original ca sa modifici performantele masini. As vrea de la masina o acceleratie mai buna si in acelasi timp si o viteza de top mai mare. Acum am pe masina un diferential autoblocabil si se pare din cite am citit ca raportul este 3.91.

Am sa pun o lista cu rapoartele de diferential la seria 7, poate ma lumineaza cineva.

Sunt pe internet citeva programe de calcul, dar nu le mai gasesc poate stie cineva.

Asta e lista

 

730 iA from 09/88.......: 4.10

730 iA Switzerland......: 3.64

730 iA Switzerland from 09/89....: 4.10

730 iA Australia /Japan..........: 4.27

730 i M60 engine..............: 3.15

730 il M60 engine.............: 3.15

730 iA M60 engine.............: 3.23

730 iAL M60 engine............: 3.23

735i..........................: 3.45

735 iA........................: 3.45

735 iA from 09/88.............: 3.91

735 iA Switzerland from 09/89.: 3.91

735 iA Australia..............: 3.64

735 iA Australia from 9/89....: 3.91

735 iA USA / Canada / Japan...: 4.27

740iA.........................: 2.93

740iAL........................: 2.93

750iA.........................: 3.15

750iAL........................: 3.15

750 iAL USA / Canada / Japan..: 3.64

 

merci

Link to comment
Share on other sites

As vrea de la masina o acceleratie mai buna si in acelasi timp si o viteza de top mai mare. Acum am pe masina un diferential autoblocabil si se pare din cite am citit ca raportul este 3.91.

74405[/snapback]

 

Asta e ca masina ideala : mica pe dinafara si mare pe dinauntru :blink:

 

Prin schimbarea diferentialului - in speta a raportului - poti ori obtine un cuplu mai mare la roti, deci acceleratie mai buna dar viteza de top mai mica, ori o viteza de top mai mare dar cuplu la roti mai mic si deci si acceleratie mai modesta.

Diferentialul nu adauga performanta masinii. Doar o transforma.

Diferentialul are la iesire acelasi produs turatie x cuplu ca la intrare.

Un diferential cu raport mai mare creste cuplul la iesire pe seama reducerii turatiei. Unul cu raport mai mic creste turatia dar reduce cuplul.

 

Ca sa imbunatatesti SI acceleratia SI viteza de top ai nevoie de un motor mai puternic, nu de alt diferential.

 

Hotaraste-te deci ce vrei : performante dinamice mai bune sau viteza de top mai mare ( asta in masura in care motorul are putere suficienta) . Ori una , ori alta :)

De obicei se urmareste un cuplu mai mare la roti in detrimentul vitezei de top si a consumului. Deci se pune un diferential cu un raport mai mare decat cel original. Oricum se "lucreaza" cu procente mici.

 

Diferentialul se alege si in functie de cutie. Uita-te un pic si la rapoartele de la cutie, nu doar la cele ale diferentialului si ai sa vezi ca sant diferite si ele.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Salut

Merci mult

Mai luminat

Citisem io cite ceva dar vroiam o confirmare. Asta am gasit si eu pe situri

E drept ca cel mai mult merg in oras nu pe "autostrada" . Cred ca am sa ramin la ce am pe masina sunt foarte multumit de ce e acum. Am de ceva timp si un soft nou la ECU, asa e cel mai bine. oricum 250 e de ajuns. cam cu atit fuge si acceleratia de la 200 este buna, atunci cind am ocazia. Am sa incerc sa fac rost de un soft pentru cutie sa vad daca e ceva in plus sau nu. In definitiv tu ai dreptate sa ma fotarasc,(o las asa cum e).

 

Merci tare mult

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.