Jump to content

Problema Chiloasa ..Oare?


iceklax

Recommended Posts

Salutare ...

 

Mi am schimbat garnitura de Ch acum vreo luna intre timp am facut vreo 2500 de km ..dar mec nu mi a mai strans chiloasa ...acum am observat ca dp ce opresc masina ...se aude un fasait ..Initial am crezut ca e de la apa ca mi scapa pe undeva ...dar am observat ca se aude de la chiloasa in partea stanga ( cum e capota deschisa ) ...

se poate ca daca scapa aer sau nu e stransa bine ghiloasa ...sa fiarba apa ???

 

 

Thx

Link to comment
Share on other sites

Salutare ...

 

Mi am schimbat garnitura de Ch acum vreo luna intre timp am facut vreo 2500 de km ..dar mec nu mi a mai strans chiloasa ...acum am observat ca dp ce opresc masina ...se aude un fasait ..Initial am crezut ca e de la apa ca mi scapa pe undeva ...dar am observat ca se aude de la chiloasa in partea stanga ( cum e capota deschisa ) ...

se poate ca daca scapa aer sau nu e stransa bine ghiloasa ...sa fiarba apa ???

 

 

Thx

 

Se poate...

La tine fierbe apa?

Strangerea ulterioara nu se practica la aceste tipuri de motor. Daca se respecta ordinea de strangere si se strange in final "la unghi", atunci este in ordine. In cazul unei nerespectari de procedura la remontarea chiulasei si odata cu descoperirea unor vicii de functionare ca urmare a montarii defectuoase (fierbe apa...), se slabeste si se restrange si de obicei se rezolva problema. A fost un caz aici pe forum in care unul din colegi dupa restrangere a rezolvat o problema de crestere anormala a temperaturii.

Numai ca o montare gresita nu va avea ca rezultat numai fierbere a lichidului de racire..efectele pot fi si altele..

Link to comment
Share on other sites

Se poate...

La tine fierbe apa?

Strangerea ulterioara nu se practica la aceste tipuri de motor. Daca se respecta ordinea de strangere si se strange in final "la unghi", atunci este in ordine. In cazul unei nerespectari de procedura la remontarea chiulasei si odata cu descoperirea unor vicii de functionare ca urmare a montarii defectuoase (fierbe apa...), se slabeste si se restrange si de obicei se rezolva problema. A fost un caz aici pe forum in care unul din colegi dupa restrangere a rezolvat o problema de crestere anormala a temperaturii.

Numai ca o montare gresita nu va avea ca rezultat numai fierbere a lichidului de racire..efectele pot fi si altele..

 

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Salutare ...

 

Mi am schimbat garnitura de Ch acum vreo luna intre timp am facut vreo 2500 de km ..dar mec nu mi a mai strans chiloasa ...acum am observat ca dp ce opresc masina ...se aude un fasait ..Initial am crezut ca e de la apa ca mi scapa pe undeva ...dar am observat ca se aude de la chiloasa in partea stanga ( cum e capota deschisa ) ...

se poate ca daca scapa aer sau nu e stransa bine ghiloasa ...sa fiarba apa ???

 

 

Thx

 

Se poate...

La tine fierbe apa?

Strangerea ulterioara nu se practica la aceste tipuri de motor. Daca se respecta ordinea de strangere si se strange in final "la unghi", atunci este in ordine. In cazul unei nerespectari de procedura la remontarea chiulasei si odata cu descoperirea unor vicii de functionare ca urmare a montarii defectuoase (fierbe apa...), se slabeste si se restrange si de obicei se rezolva problema. A fost un caz aici pe forum in care unul din colegi dupa restrangere a rezolvat o problema de crestere anormala a temperaturii.

Numai ca o montare gresita nu va avea ca rezultat numai fierbere a lichidului de racire..efectele pot fi si altele..

 

 

pai daca las masina pornita pe loc apa creste si aveam presiune in furtun .. ..in mers ..nu am nici o problema ...dar fasaitul sa fie din cauza ca nu a fost stranza cgiloasa ?

Link to comment
Share on other sites

Am ceva intrebari fiindca eu unul nu inteleg ceva:

-Cand sta pe loc, creste temperatura peste limita acceptabila (trece acul de jumatate?)asa incat apa fierbe si da pe afara sau cum?

-A fost aerisita instalatia corect?

Furtunele se intaresc in mod normal si asta nu trebuie sa te sperie.

Daca apa da pe afara pe la buson, atunci da, e o problema...

Fasaitul depinde unde se aude...posibil sa nu fie bagat corect furtunul ala care trece pe sub galerie, sau sa ai o problema la furtunul care vine din PCV.

Numai un mecanic ascultand motorul poate sa-ti spuna de unde vine...asa pe forum mai greu...fasait nu apare din cauza chiulasei nestranse..ar trebui sa fie chiar nestransa ca sa fasaie..Iti repet, o chiulasa stransa necorespunzator, poate sa-ti cauzeze la temperatura lichidului de racire...dar asta cu zgomotul, numai un mecanic care va asculta motorul va decide..

Link to comment
Share on other sites

Am ceva intrebari fiindca eu unul nu inteleg ceva:

-Cand sta pe loc, creste temperatura peste limita acceptabila (trece acul de jumatate?)asa incat apa fierbe si da pe afara sau cum?

-A fost aerisita instalatia corect?

Furtunele se intaresc in mod normal si asta nu trebuie sa te sperie.

Daca apa da pe afara pe la buson, atunci da, e o problema...

Fasaitul depinde unde se aude...posibil sa nu fie bagat corect furtunul ala care trece pe sub galerie, sau sa ai o problema la furtunul care vine din PCV.

Numai un mecanic ascultand motorul poate sa-ti spuna de unde vine...asa pe forum mai greu...fasait nu apare din cauza chiulasei nestranse..ar trebui sa fie chiar nestransa ca sa fasaie..Iti repet, o chiulasa stransa necorespunzator, poate sa-ti cauzeze la temperatura lichidului de racire...dar asta cu zgomotul, numai un mecanic care va asculta motorul va decide..

 

deci ..apa pe la buson nu mi pierde , dar apa creste peste 90 , iar furtunul se intarea ffff tare ...innainte sa i schimb busonul ..acum ia m schimbat busonul ..nu se mai intaresete furtunul ..

Link to comment
Share on other sites

Daca esti convins ca toate astea sunt in ordine: buson, termostat, pompa de apa, aerisire..si tot creste temp. peste 90, eu unul as incerca o restrangere a chiulasei conform regulii stabilite de BMW la aceasta operatie. Daca nu se rezolva....atunci nu mai stiu...numai un mecanic la fata locului poate rezolva...
Link to comment
Share on other sites

Daca esti convins ca toate astea sunt in ordine: buson, termostat, pompa de apa, aerisire..si tot creste temp. peste 90, eu unul as incerca o restrangere a chiulasei conform regulii stabilite de BMW la aceasta operatie. Daca nu se rezolva....atunci nu mai stiu...numai un mecanic la fata locului poate rezolva...

\

pompa de apa e noua , termostatul e dat jos , si aerisiea e oki .

 

o sa incerc sa strang chiloasa .

 

multumesc.

 

sper sa dea rezultyate

Link to comment
Share on other sites

Intrebare...inainte sa montezi garnitura de _chiulasa_ noua....ai fost cu _chiulasa_ la verificat, rectificat, aplatizat si refacerea "scaunelor" supapelor???...in cazul in care ai montat garnitura fara aceste operatiuni vei avea probleme mari cu temperatura apei din sistemul de racire...

 

Cristi, acum depinde de cat s-a mers cu garnitura arsa...daca a fost depistata la timp problema, nu cred ca se pune problema flambarii (curbarii) chiulasei. Deasemeni trebuie tinut cont si de cat de tare s-a incins in momentul in care s-a produs "masacrul".

Bun punctul tau de vedere. Frezarea scaunelor nu este necesara, dar oricum un mecanic serior verifica etansarea supapelor, cu siguranta. Dar daca termostat nu e..atunci circulatia cu presiune a fluidului care asigura recirculare a unui volum marit intr-un timp dat..deci racire... este serios diminuata

Link to comment
Share on other sites

Intrebare...inainte sa montezi garnitura de _chiulasa_ noua....ai fost cu _chiulasa_ la verificat, rectificat, aplatizat si refacerea "scaunelor" supapelor???...in cazul in care ai montat garnitura fara aceste operatiuni vei avea probleme mari cu temperatura apei din sistemul de racire...

 

Cristi, acum depinde de cat s-a mers cu garnitura arsa...daca a fost depistata la timp problema, nu cred ca se pune problema flambarii (curbarii) chiulasei. Deasemeni trebuie tinut cont si de cat de tare s-a incins in momentul in care s-a produs "masacrul".

Bun punctul tau de vedere. Frezarea scaunelor nu este necesara, dar oricum un mecanic serior verifica etansarea supapelor, cu siguranta. Dar daca termostat nu e..atunci circulatia cu presiune a fluidului care asigura recirculare a unui volum marit intr-un timp dat..deci racire... este serios diminuata

Ideea este urmatoarea...indiferent de cat de mult s-a mers cu garnitura arsa sau indiferent de motivul schimbarii garniturii se face verificarea planiitatii chiuloasei...si aici nu ma refer la verificare la ochi sau la rigla...iar cu frezarea scaunelor nu intru in polemica cu tine dar este obligatorie deoarece odata data jos _chiulasa_, supapele nu mai au acelasi "traseu"...

Faptul ca acel "mecanic" nu i-a montat termostatul la loc...mie personal imi da de gandit.... <_< ...apropo ca nu am fost atent...ce motor ai si ce tip de masina este??

Link to comment
Share on other sites

Ideea este urmatoarea...indiferent de cat de mult s-a mers cu garnitura arsa sau indiferent de motivul schimbarii garniturii se face verificarea planiitatii chiuloasei...si aici nu ma refer la verificare la ochi sau la rigla...iar cu frezarea scaunelor nu intru in polemica cu tine dar este obligatorie deoarece odata data jos _chiulasa_, supapele nu mai au acelasi "traseu"...

Faptul ca acel "mecanic" nu i-a montat termostatul la loc...mie personal imi da de gandit.... <_< ...apropo ca nu am fost atent...ce motor ai si ce tip de masina este??

 

La ochi nu se face in nici un caz si te asigur ca nu este necesara rectificarea supapelor...nu e nici o problema cu "traseul"...crede-ma indiferent la ce te referi tuvorbind de traseu...Supapa trece printr-un ghid prin al carui centru trece axul supapei si care la randul lui trece prin centrul geometric al scaunului supapei . mai precis centrul ghidului si centrul scaunului se afla in permanenta pe axul supapei..Daca asta e traseul, te asigur ca orice abatere ar face ca supapa sa nu mai culiseze prin acel ghid. Ceea ce probabil zici tu, se refera la arderea scaunului ca urmare a mai multor factori ce nu fac obiectul acestui topic, si care duce la pierdere de presiune in cazul supapei inchise dupa detonatie si anume inainte de detenta si la compresie care ambele ar fi serios diminuate.

Un mecanic dupa cum am spus face verificarea etanseitatii (eu unul o fac cu acetona...MEC... ca e mai fluida si se vede mai bine)daca isi respecta meseria si isi respecta deasemeni timpul si clientul ceea ce este important.

Dar revenind, nu ai cum sa intri in polemica cu mine pentru ca nu ai de ce si nu asta e scopul nostru aici. Faptul ca se pot rectifica scaunele supapelor la inlocuirea garniturii, asta e la decizia mecanicului serios mentionat mai sus sau la cererea clientului.Masina din profil e 316i.

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Am intrebat de tipul motorului...ma gandeam la motoarele cu vasul de expansiune independent de radiator..tipul acela de vas care era pozitionat undeva deasupra motorului sub parbriz..acele tipuri au mari probleme cu infundarea traseelor ...si busonul vasului are un orificiu care la o anumita presiune sau ma rog temperatura se deschide....si poate de acolo fasaitul acela...
Link to comment
Share on other sites

Am intrebat de tipul motorului...ma gandeam la motoarele cu vasul de expansiune independent de radiator..tipul acela de vas care era pozitionat undeva deasupra motorului sub parbriz..acele tipuri au mari probleme cu infundarea traseelor ...si busonul vasului are un orificiu care la o anumita presiune sau ma rog temperatura se deschide....si poate de acolo fasaitul acela...

 

imi dadusem seama...dar aici nu e cazul...chiar sunt curios daca ii foloseste userului ceea ce am zis noi

Link to comment
Share on other sites

Am intrebat de tipul motorului...ma gandeam la motoarele cu vasul de expansiune independent de radiator..tipul acela de vas care era pozitionat undeva deasupra motorului sub parbriz..acele tipuri au mari probleme cu infundarea traseelor ...si busonul vasului are un orificiu care la o anumita presiune sau ma rog temperatura se deschide....si poate de acolo fasaitul acela...

 

imi dadusem seama...dar aici nu e cazul...chiar sunt curios daca ii foloseste userului ceea ce am zis noi

 

 

deci ..lamuriri ..din cate am inteles de la mecanic nu a planat chiloasa pt ca era perfecta ..iar garnitura era arsa putin ..

 

dar cum va spunea initiall..dupa ce mi a montat garnitura noua am mers vreo 2500 de km ...si cand zic mers adica chiar mers ..problema cu apa a aparut imediat dupa ce mi a pus faina de mustar|( ca sa acopere o mica fisura in cotul care iese din radiator si intra in vasul de expansiune ) <_< ........ fasitul se aude dupa de opresc masina si credeti ma ca habar nu am cum se aude fasitul de la pcv :bashwall: ... ..deci io care nu sunt mecanic ma gandesc ca daca erqa o problema cu garnitura aparea problema asta in cei 2500 de km efectuati pana la mustar :) ...

 

thx

Link to comment
Share on other sites

[..deci io care nu sunt mecanic ma gandesc ca daca erqa o problema cu garnitura aparea problema asta in cei 2500 de km efectuati pana la mustar <_< ...

Mustar ?! Pai tu ai fost la bucatar sau la mecanic ? :)

Link to comment
Share on other sites

cum fasaie?

La PCV fasaie cand opresti cam 2-3 secunde si atat, si se aude sub filtrul de polen, in spatele motorului.

Daca e fasaitul mai lung dupa ce l-ai oprit, atunci nu e PCV.

 

 

fasiei dp ce opresc motorul ..si mai mult de 2-3 secunde ...

 

si se aude fasitul din partea stanga a motorului ....

Link to comment
Share on other sites

Am intrebat de tipul motorului...ma gandeam la motoarele cu vasul de expansiune independent de radiator..tipul acela de vas care era pozitionat undeva deasupra motorului sub parbriz..acele tipuri au mari probleme cu infundarea traseelor ...si busonul vasului are un orificiu care la o anumita presiune sau ma rog temperatura se deschide....si poate de acolo fasaitul acela...

 

imi dadusem seama...dar aici nu e cazul...chiar sunt curios daca ii foloseste userului ceea ce am zis noi

 

 

deci ..lamuriri ..din cate am inteles de la mecanic nu a planat chiloasa pt ca era perfecta ..iar garnitura era arsa putin ..

 

dar cum va spunea initiall..dupa ce mi a montat garnitura noua am mers vreo 2500 de km ...si cand zic mers adica chiar mers ..problema cu apa a aparut imediat dupa ce mi a pus faina de mustar|( ca sa acopere o mica fisura in cotul care iese din radiator si intra in vasul de expansiune ) <_< ........ fasitul se aude dupa de opresc masina si credeti ma ca habar nu am cum se aude fasitul de la pcv :bashwall: ... ..deci io care nu sunt mecanic ma gandesc ca daca erqa o problema cu garnitura aparea problema asta in cei 2500 de km efectuati pana la mustar :) ...

 

thx

Noi discutam aici de dragul discutiei...pai daca ai fisura la sistemul de racire si mecanicul a rezolvat-o cu ingrediente de la bucatarie, atunci ce mai vorbim aici??..o intrebare ...cum a observat mecanicul ca _chiulasa_ este perfecta? a verificat cu facaletul?? :unsure:

Iti garantez ca acel fasait este si in timpul mersului motorului....daca fisura nu este mare incearca cu stop leak ...la un 524td din 90 am reusit sa astup fisura cu asa ceva

Link to comment
Share on other sites

Am intrebat de tipul motorului...ma gandeam la motoarele cu vasul de expansiune independent de radiator..tipul acela de vas care era pozitionat undeva deasupra motorului sub parbriz..acele tipuri au mari probleme cu infundarea traseelor ...si busonul vasului are un orificiu care la o anumita presiune sau ma rog temperatura se deschide....si poate de acolo fasaitul acela...

 

imi dadusem seama...dar aici nu e cazul...chiar sunt curios daca ii foloseste userului ceea ce am zis noi

 

 

deci ..lamuriri ..din cate am inteles de la mecanic nu a planat chiloasa pt ca era perfecta ..iar garnitura era arsa putin ..

 

dar cum va spunea initiall..dupa ce mi a montat garnitura noua am mers vreo 2500 de km ...si cand zic mers adica chiar mers ..problema cu apa a aparut imediat dupa ce mi a pus faina de mustar|( ca sa acopere o mica fisura in cotul care iese din radiator si intra in vasul de expansiune ) <_< ........ fasitul se aude dupa de opresc masina si credeti ma ca habar nu am cum se aude fasitul de la pcv :bashwall: ... ..deci io care nu sunt mecanic ma gandesc ca daca erqa o problema cu garnitura aparea problema asta in cei 2500 de km efectuati pana la mustar :) ...

 

thx

Noi discutam aici de dragul discutiei...pai daca ai fisura la sistemul de racire si mecanicul a rezolvat-o cu ingrediente de la bucatarie, atunci ce mai vorbim aici??..o intrebare ...cum a observat mecanicul ca _chiulasa_ este perfecta? a verificat cu facaletul?? :unsure:

Iti garantez ca acel fasait este si in timpul mersului motorului....daca fisura nu este mare incearca cu stop leak ...la un 524td din 90 am reusit sa astup fisura cu asa ceva

 

 

de unde cumopar???

Link to comment
Share on other sites

daca are fisurat sistemul de racire trebuie sa piarda si lichid antigel zic eu verifica nivelul lichidului si vezi daca ai pierderi daca sunt pierderi acel fasait este din presiunea din sistemul de racire iar daca fisura este mica se poate remedia

 

 

pai am mai completat cam cu vreo 200-300 de grame la 1500 de km ..

 

dar am o problema dupa ce opresc masina ..si sta cam toata noaptea ..dim gasesc furtunul supt ca si cum ar fi fara apa deloc ...

 

de la ce sa fie oare >?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.