Jump to content

Probleme E46 318D


Recommended Posts

Salut,

Am o problema mai ciudata la E46, 318D, 2002, 180000 Km.

In frana de motor (cateodata si daca o tin constant la 1500 rpm), pe la 1500 rpm apare o vibratie (parca ar merge motorul in

trei pistoane) si un zgomot destul de urat (ceva in genul motorului subturat, dar muuuult mai pronuntat).

Problema se manifesta in treapta a 5-a (mai rar), a 4-a si a 3-a (tot timpul), a 2-a (rar), a 1-a (nicioda).

Initial era doar la 1500 rpm. Mai nou trepidatia si zgomotul se manifesta de la 1500 pana la 1200 rpm.

Daca apas ambreiajul sau e pe liber e OK.

In rest trage ok, nu consuma mult, nu scoate fum, porneste la sfert.

Schimbate pana acum (evident fara rezolvare): tampoane motor, tampoane cutie viteze, flansa cardan, bucsa centrare cardan,

kit ambreiaj, toate furtunasele de vacuum, curatat si verificat EGR.

Sper ca s-a mai lovit cineva de problema asta si i-a dat de cap.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Nimeni? <_<

Mai nou, ieri dupa ultimul drum lung prin tara s-au mai modificat putin manifestarile: tremuratul incepe de pe la 1700 si tine pana pe la

1400rpm, zgomotul e parca si mai mare, apare o pauza mica de putere cam pe la 2000rpm si apoi isi revine. In plus, tremuratul ala

apare si in accelerare, in orice treapta, tot intre 1400-1700 rpm, indiferent daca accelerez rapid sau lent.

I-am curatat si senzorul de presiune combustibil fara nici un rezultat evident (de altfel nici nu era prea jegos).

Heeeeeeeeeeeeelp! Ma dispera ca nu stiu ce sa ii fac.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Am scos furtunul de la EGR si nu s-a modificat absolut nimic in functionarea motorului nici in sarcina, nici la ralanti.

Am verificat si vacuumul care iese din convertorul de presiune. Mie personal mi se pare cam mic (ce-i drept la ralanti)

in comparatie cu cel necesar miscarii supapei EGR.

Am scos si mufa de la debitmetru. Rezultate: trepidatiile au mai scazut putin, dar inca mai sunt prezente, motorul

este mai putin zgomotos si in ralanti, si in sarcina si in frana de motor (mai apare zgomotul ala urat o secunda si

apoi dispare si parca este mai diminuat) si o pierdere f. mica de putere (cine nu cunoaste masina cu greu isi da

seama ca e in neregula ceva).

Acum dupa ultimele teste inclin spre debitmetru in primul rand si apoi spre convertorul de presiune aferent supapei

EGR.

Senzorul de presiune combustibil (pe realoem e botezat "FUEL INJECTION SYSTEM-RESSURE SENSOR" este prins pe

galeria de admisie, in spate (deasupra electromotorului).

O zi buna!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Volanta e ok. Nu imi trepideaza cand plec de pe loc si nici dupa ore bune de stat pe DN1 si prin Bucuresti. Nu cred sa fie trepidatiile

alea din volanta.

Mai degraba as zice intreruperi decat trepidatii, ceva in genul celor care le facea dacia cand avea avansul mare sau o bujie pe duca <_< .

Link to comment
Share on other sites

Deci in frana de motor intre 1700 si 1400 de ture , DAR motorul accelerat intre acele valori PE LOC face ceva ? Intreb pt ca daca motorul nu face acel zgomot singurel , necuplat la cutie e clar ca acel zgomot este dat de trenul de rulare / transmisie .
Link to comment
Share on other sites

Salut,

E adevarat ca pe loc nu scoate zgomotul ala, dar in acelasi timp, accelerata pe loc nu face nici intreruperile alea.

Deci, eu cred ca tot din motor este.

La cutie nu are ca sa fie: schimbat uleiul cu MTF-LT2 de la reprezentanta, de intrat in viteze nu a intrat niciodata

ca acum (de cand i-am schimbat kit-ul de ambreiaj), cardanul dat jos si verificat: nu are joc in rulmenti, nici in cruci.

Am comandat deja debitmetrul si o sa vad dupa. Cred ca are ceva si electrovalva de la EGR. Dar asta dupa ce schimb

debitmetrul.

O zi buna!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Revin cu noutati.

Am schimbat electrovalvele de la turbina si EGR, curatat EGR, curatat filtru epurator. Simptomele s-au mai diminuat, dar tot

mai apar.

Am schimbat si debitmetrul, dar aici e problema. S-a schimbat muuult sunetul si functionarea motorului (in bine) dar, normal

ca este si un dar, la relanti merge cam 20 secunde, apoi da sa moara, isi revine, dupa 20 sec da sa moara iar si tot asa. Daca

o tin turata 1200-1300 rpm are aceleasi simptome. Trebuie recodat debitmetrul?

Pe carsoft, valoarea la air mass volume variaza intre 288 si 560 in functie de suturile alea (cand merge ok are 288). Am vazut

in carsoft ca valoarea nominala la air mass volume este de 220. E corecta? Atat trebuie sa imi arate si debitmetrul? Debitmetrul

vechi, la relanti sta constant pe la 400 si ceva.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut,

Revin cu noutati: am schimbat debitmetrul cu unul nou si original, acelasi cod cu cel de pe masina. Si surpriza, surpriza...

merge absolut identic la fel si neschimbat ca inainte <_< (intr-un fel ma asteptam).

Atasez si datele live obtinute cu INPA, poate stie cineva sa le interpreteze (datele sunt cu debitmetrul vechi, dar si cu cel

nou sunt foarte apropiate).

Din ce am vazut eu acolo e valoarea debitmetrului mult prea mare si avansul injectiei mult prea mic, dar eu nu vad legatura

intre ele. Nu ar fi logic ca valoare debitmetru mare sa aiba ca rezultat si o cantitate de motorina injectata mai mare? :)

HEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLP!

post-6404-1246041181_thumb.jpg

post-6404-1246041191_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Un zgomot in genul asta am si eu, numai ca se intampla pe la 3000 rpm si numai in treapta 5 si foarte rar. Eu sunt sigur ca in cazul meu este volanta, am schimbat recent ambreiajul si am un usor joc la ea. Edited by CatalinE
Link to comment
Share on other sites

si eu am ceva probleme cu al meu , insensul ca am o vibratie ciudata dar numai la relatiu . Verifcat tot , tampoane , esapament , volanata cardan , cam tot .

Debitmetru functioneaza bine sincer nu stiu ce sa ii mai fac ....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.