Jump to content

arcuri normale sau bara de ranforsare?


CosminD

Recommended Posts

dragi tovarasi,

 

daca cumva exista deja un topic cu aceasta tema imi cer iertare daca nu, permite-ti-mi sa pun aceasta intrebare:

 

am un E46 320d din 2004 care are arcuri (nu si telescoapele) spor, rosii ceva cu tunning. La revizia de sapt. trecuta am schimbat si bucsele mari (oscilante?) dupa care am facut si o reglare a unghiurilor de fuga. Spre supararea mea, cel care a facut reglajele, mi-a spus ca unghiurile sunt foarte dereglate chiar imposibil de adus in parametrii normali din cauza ca am arcuri foarte tari, sport si nu am nustiu ce bare de ruliu??? adica acre intaresc verticalitatea telescoapelor si nu permite oalelor de telescop sa se incline spre interior. Na, nasol...baiatu a reglat cam o ora la unghiuri si a zis ca pe spate nu a fost asa grav si le-a adus la normal, iar pe fata este satisfacut de ce a facut si ca anvelopele nu se vor mai uza...parea multumit. Mi-a sugerat doua solutii: prima- sa schimb arcurile sport cu cele normale, iar a doua- sa imi montez barele alea de intarire.

 

Acu`eu va intreb pe voi ce-mi sugerati, si poate stiti si ceva preturi la cele doua variante.

 

Merci

Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc ca ar trebui sa ai si arcurile si amortizoarele la fel: ori sport ori normale.

 

 

pai...nu...am arcuri sport si telescoape normale...asa am adus-o di germania...neamtu`le-a schimbat...cred ca in nestiinta de cauza....

Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc ca ar trebui sa ai si arcurile si amortizoarele la fel: ori sport ori normale.

 

 

pai...nu...am arcuri sport si telescoape normale...asa am adus-o di germania...neamtu`le-a schimbat...cred ca in nestiinta de cauza....

 

m-as mira ...

 

daca avea arcurile si amortizoarele normale, neamtu tot cu normale le schimba

Link to comment
Share on other sites

...strut bar, sau bara de rigidizare se pune din alte motive si nu ca sa te ajute la reglatul geometriei....

Eu am asa, le-am pus eu si nu mi-a recomandat nimeni...si fara era la fel, si tot ca tine am arcuri rosii la una din ele (cea cu strut de aluminiu) si amortizoare normale..tot puse de mine fiindca imi picasera in mana atunci si ca omu' amator de senzatii, le-am montat probabil ca neamtul ala

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Si la mine a venit din DE cu arcuri sport galbene si amortizoare normale, si in portbagaj am gasit si cutia cu arcurile normale, deci neamtul a stiut ce face. In vara am schimbat pe spate niste bucse si amortizoarele si cand sa faca geometria...injura cat putea ala. Pe fata a iesit imediat, dar pe spate a strans pana la maxim si tot nu era in parametri. Asa ca mi-a zis sa merg asa cateva zeci de km si sa revin. La a doua incercare a reusit.
Link to comment
Share on other sites

dragi tovarasi,

 

daca cumva exista deja un topic cu aceasta tema imi cer iertare daca nu, permite-ti-mi sa pun aceasta intrebare:

 

am un E46 320d din 2004 care are arcuri (nu si telescoapele) spor, rosii ceva cu tunning. La revizia de sapt. trecuta am schimbat si bucsele mari (oscilante?) dupa care am facut si o reglare a unghiurilor de fuga. Spre supararea mea, cel care a facut reglajele, mi-a spus ca unghiurile sunt foarte dereglate chiar imposibil de adus in parametrii normali din cauza ca am arcuri foarte tari, sport si nu am nustiu ce bare de ruliu??? adica acre intaresc verticalitatea telescoapelor si nu permite oalelor de telescop sa se incline spre interior. Na, nasol...baiatu a reglat cam o ora la unghiuri si a zis ca pe spate nu a fost asa grav si le-a adus la normal, iar pe fata este satisfacut de ce a facut si ca anvelopele nu se vor mai uza...parea multumit. Mi-a sugerat doua solutii: prima- sa schimb arcurile sport cu cele normale, iar a doua- sa imi montez barele alea de intarire.

 

Acu`eu va intreb pe voi ce-mi sugerati, si poate stiti si ceva preturi la cele doua variante.

 

Merci

tunning la suspensie inseamna amortizoare moodificate (mai rigide) ,bara de torsiune cu elasticitate redusa folosirea unor arcuri mai inalte este o mare prostie

Link to comment
Share on other sites

Si la mine a venit din DE cu arcuri sport galbene si amortizoare normale, si in portbagaj am gasit si cutia cu arcurile normale, deci neamtul a stiut ce face. In vara am schimbat pe spate niste bucse si amortizoarele si cand sa faca geometria...injura cat putea ala. Pe fata a iesit imediat, dar pe spate a strans pana la maxim si tot nu era in parametri. Asa ca mi-a zis sa merg asa cateva zeci de km si sa revin. La a doua incercare a reusit.

 

ce a strans?

@vaduvaneagra: care e bara de torsiune? Arcurile pot avea aceeasi inaltime, numai ca pot fi mai rigide..sau uneori pasul spirelor diferit pe lungime (dar chestia asta nu la BMW)

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Mare grija cu barele de ramforsare

 

Nu degeaba fabricantii care le monteaza folosesc carbonul. Nu se gindesc ei la fitze sau altele. Spre deosebire de aluminiu sau otel, carbonul se dilata sau contracta de 20-30 de ori mai putin si e si mult mai usor si rigid.

Exista posibilitatea ca daca ati facut unghiurile iarna cu o bara de ramforsare de aluminiu, vara sa va uzeze un pic cauciucurile.

Uitati-va si voi http://www.rogueengineering.com/Merchant2/...p;Category_Code

Link to comment
Share on other sites

Mare grija cu barele de ramforsare

 

Nu degeaba fabricantii care le monteaza folosesc carbonul. Nu se gindesc ei la fitze sau altele. Spre deosebire de aluminiu sau otel, carbonul se dilata sau contracta de 20-30 de ori mai putin si e si mult mai usor si rigid.

Exista posibilitatea ca daca ati facut unghiurile iarna cu o bara de ramforsare de aluminiu, vara sa va uzeze un pic cauciucurile.

Uitati-va si voi http://www.rogueengineering.com/Merchant2/...p;Category_Code

 

Nu stiu ce unitate de masura e pe abscisa mm sau cm dar sper ca ai vazut ca se inmulteste cu 10 la puterea -6 deci total nesemnificativ.

 

Nu vreau sa spun ca nu este bun carbonul dar pentru o masina de strada nu se justifica pretul.

Link to comment
Share on other sites

facem asa: cobori la masina, te uiti la oala ta, urci sus te uiti la poza, iar cobori la masina, iar urci sus si tot asa pana te prinzi ce e in neregula...

n-ar fi mai simplu să ne spui tu direct care e problema? mie de exemplu mi se pare ca e ĂŽnclinată spre stânga cum te uiţi ĂŽn poză, adică spre partea dreaptă a maşinii.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.