Jump to content

sistem racire


soryn37

Recommended Posts

salve.sa va povestesc.am inlocuit termostatul, dupa aceea am schimbat antigelul acum 3 luni la BanatCar .dupa 1 luna mi-i sa-a spart vasul de expansiune pe care l-am inlocuit tot la BantCar.dupa 2 saptamani mi-a curs antigel pe la ventilul de aerisire pe care l-am schimbat tot la BanatCar.ieri am vazut ca am scurgeri de antigel pe la acelasi ventil, cand l-am desfacut am vazut ca si asta era rupt.am pus altul nou si nu mai curge pe acolo ,am aerisit instalatia dar am vazut ca imi scade nivelul antigelului in vas.nu se vede ca ar curge pe undeva,nici in spatele blocului motor nici in fata pe la furtune,vas,pompa de apa.uleiul nu are spume deci nu intra antigel in baie(garnitura chiulasa arsa).temperatura nu trece de jumatate.totusi am impresia ca presiune pe furtunul de la radiator la motor este cam mare(este destul de tare furtunul), stiu ca presiunea este in jur de 1,5 dar parca este prea tare furtunul.furtunul era asa tare si dupa ce am inlocuit vasul si cei de la BanatCar mi-au spus ca ar fi normal asa deoarece este presiune destul de mare in instalatie.ventilatorul functioneaza normal, pompa de apa functioneaza normal, termostatul la fel.

stie cineva daca este normal sa fie asa tare furtunul acela in timpul functionarii motorului?

cand este rece motorul furtunul este moale dar nu este supt,este normal.

si daca stie cineva cum se face aerisirea ca la carte ca am vazut mai multe topicuri care se cam bateau cap in cap.

eu am aerisit astfel: am pornit motorul,am desfacut busonul de la vas, am desfacut usor ventilui de aerisire pana nu a mai iesit aer ci doar antigel,l-am strans la loc, am turat motorul cam 1 minut si am pus busonul la vas cu motorul turat.am lasat motorul sa se raceasca si am completat putin antigel.

daca vi-i se pare tampita problema mea nu raspundeti la topic.

la rece nivelul antigelului este mai mic decat la cald(nu foarte cald) eu cred ca este normal deoarece la cald lichidul isi modifica volumul si ridica joja mai mult.

deci este normal ca furtunul acela sa fie asa tare?

m-am gandit ca vasul s-a spart din cauza presiunii foarte mari din instalatie.ceea ce ma nelinisteste este presiune care mi-i se pare prea mare.

mersi

Link to comment
Share on other sites

Furtunele trebuie sa fie moi tot timpul....

Daca se intaresc furtunele inseamna ca ai probleme la racire...

Eu am avut problema asta si am schimbat pompa de apa si garnitura la _chiulasa_....

Acum furtunele sunt moi indiferent cat merg cu masina..

 

 

Multa bafta

Link to comment
Share on other sites

n-au cum sa fie moi furtunele la cald... chiar n-au cum! pai de ce n-ai voie sa desfaci capacul de la vasul de expansiune??? ca sa nu iti puste in fata din cauza presiunii!!! deci daca in instalatie se creeaza presiune, nu vad cum furtunele pot fi moi! La temperatura aia de aprox 100 de grade la care sta apa, iti dai seama ca lichidul are alt volum decat la rece, mai mare... deci volum mai mare de lichid in instalatia cu volum fix.. deci presiune asupra peretilor...deci furtune mult mai incordate! :)
Link to comment
Share on other sites

n-au cum sa fie moi furtunele la cald... chiar n-au cum! pai de ce n-ai voie sa desfaci capacul de la vasul de expansiune??? ca sa nu iti puste in fata din cauza presiunii!!! deci daca in instalatie se creeaza presiune, nu vad cum furtunele pot fi moi! La temperatura aia de aprox 100 de grade la care sta apa, iti dai seama ca lichidul are alt volum decat la rece, mai mare... deci volum mai mare de lichid in instalatia cu volum fix.. deci presiune asupra peretilor...deci furtune mult mai incordate! :)

 

 

Mai omule la mine asa sunt furtunele.....moi..indiferent cat merg cu masina......

Link to comment
Share on other sites

e logica treaba aprob si eu cand e motorul cald automat furtunele sunt tari exact ce a zis si colegu ......si la dacie e asa cum o fi la tine moi nu pot sa imi dau seama ......dimineata de exemplu daca strangi mai tare de el aproape ca il si strangulezi ....iar la cald tari si fierbinti.....
Link to comment
Share on other sites

Mai omule la mine asa sunt furtunele.....moi..indiferent cat merg cu masina......

 

 

pai asta nu e bine.

asta inseamna ca poti desface businul de la radioator oricand ? ( ca sunt furtunele moi si nu ai presiune ? )

 

 

 

Daca se intaresc furtunele inseamna ca ai probleme la racire...

Eu am avut problema asta si am schimbat pompa de apa si garnitura la chiulasĂŁ ....

Acum furtunele sunt moi indiferent cat merg cu masina..

 

 

Multa bafta

 

am avut si eu niste probleme si am schimbat termostatul si garnitura, de atunic NU am probleme cu racirea ( si furtunele sunt tari , cand e motorul cald :) )

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

Furtunele trebuie sa fie moi tot timpul....

Daca se intaresc furtunele inseamna ca ai probleme la racire...

Eu am avut problema asta si am schimbat pompa de apa si garnitura la _chiulasa_....

Acum furtunele sunt moi indiferent cat merg cu masina..

 

Fals

Poti strange cu mana de ele numai la rece. Daca ai schimbat componentele alea a fost din alte cauze, legate specific de masina ta, nu ca erau furtunele tari. Tari se fac si daca iti lipseste antigelul din instalatie, si daca functionarea este normala. Cazul tau a fost unul particular si nu general.

Un termostat defect il vezi cu ajutorul indicatorului de temperatura care te avertizeaza ca se supraincalzeste motorul iar nivelul scazut ti-l arata martorul din bord. Daca furtunele sunt moi, este posibil ca defectul sa fie de la termostatul ala pe care l-ai schimbat.

Documenteaza-te si posteaza corect altfel creezi confuzii.

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.