Jump to content

se incalzeste apa la relanti


Recommended Posts

va salut! am si eu o problema la un e34 525tds din *93 in urma cu 2 luni am schimbat pompa de apa cu una noua dupa care am rulat fara probleme pana acuma doua saptamani cand in urma unor lucrarii la clima a fost necesara demontare sistemului de racire si inclusiv a pompei, imediat dupa remontare am plecat la drum, dupa aproximativ 350 km apa sa incalzit, cauza= mecanicul a uitat sa puna si o "garanitura" mai exact un inel de cauciuc la una din tevile care tin de sistemul de racire in partea din fata a motorului undeva la 10 cm in dreapta axului de la pompa de apa, am improviat o garnitura dupa care am continuat drumul cu mici completarii de apa preventiv, completarii care dupa circa inca 1000 km sau oprit, dupa cateva zile am ajuns la mecanic si am pus inelul de cauciuc lipsa dar a doua zi apa sa incalzit de doua ori cu masina la relanti in timp ce incarcam clima, masina ruleaza bine, la tester motorul a iesit bine, care poate sa fie problema? uni zic ca garnitura de _chiulasa_..... altii habar nu au, dar masina ruleaza foarte bine distante mari cu 160 km si chiar pana in 200 fara ca apa sa treaca de 90 grade, in oras pot circula circa 20-30 minute si doar apoi apa sa ajunga la 90 iar daca nu turez motorul scade la 80, mecanicul a scos termoculpa (sper ca nu gressc cu denumirea)
Link to comment
Share on other sites

Pompa de apa e cu paleti de plastic ? Ce marca - tip ai folosit ?

 

Esti sigur ca termostatul deschide/ inchide ? Sunt termostate pentru TDS la 80 - normal asa ar trebui // dar sunt si la 89 gr.

 

De ce ai scos termocupla ? Vascul functionaza ?

 

Esti sigur ca aerisirea sa facut cum trebuie si nu ai aer pe instalatie ?

 

Verifica presiunea furtunelor care intra/ ies din radiator -- la rece si la cald : la rece trebuie sa fie cat de cat moi - sa le poti strange un pic mai uhsor -- la cald trebuie sa fie super tari si sa le poti strange doar daca exerciti o forta considerabila pe furtun.

 

Daca ai garnitura ciupita iti dai seama ff simplu .... consuma apa/ antigel vizibil , baga apa in baia de ulei - iese abur daca scoti joja si scoate fum alb ( abur ) pe esapament.

Link to comment
Share on other sites

Pompa de apa e cu paleti de plastic ? Ce marca - tip ai folosit ?

 

Esti sigur ca termostatul deschide/ inchide ? Sunt termostate pentru TDS la 80 - normal asa ar trebui // dar sunt si la 89 gr.

 

De ce ai scos termocupla ? Vascul functionaza ?

 

Esti sigur ca aerisirea sa facut cum trebuie si nu ai aer pe instalatie ?

 

Verifica presiunea furtunelor care intra/ ies din radiator -- la rece si la cald : la rece trebuie sa fie cat de cat moi - sa le poti strange un pic mai uhsor -- la cald trebuie sa fie super tari si sa le poti strange doar daca exerciti o forta considerabila pe furtun.

 

Daca ai garnitura ciupita iti dai seama ff simplu .... consuma apa/ antigel vizibil , baga apa in baia de ulei - iese abur daca scoti joja si scoate fum alb ( abur ) pe esapament.

 

 

A fost decizia mecanicului de la atelierul din franta sa scoata termocupla, da pompa este cu plaeti de plastic, marca nu o stiu deoarece factura a ramas in franta dar pompa a fost cumparata de la reprezentanta bmw din frantza, "vascul" spre rusinea mea nu stiu ce este aceasta piesa dar am trecut deja pe la 3 ateliere, care au dat apa jos si au facut plinul la instalatie fara sa verifice dupa 10 minute daca mai intra apa sau nu, nici vorba de ceva "valva" de aerisire (daca imi puteti zice unde o gasesc eu )

cat despre garnitura de _chiulasa_, de cand sa incalzit apa ultima data nu a scazut apa, uleiul este ok si nu scoate fum pe alb pe esapament

 

 

 

 

Pompa de apa e cu paleti de plastic ? Ce marca - tip ai folosit ?

 

Esti sigur ca termostatul deschide/ inchide ? Sunt termostate pentru TDS la 80 - normal asa ar trebui // dar sunt si la 89 gr.

 

De ce ai scos termocupla ? Vascul functionaza ?

 

Esti sigur ca aerisirea sa facut cum trebuie si nu ai aer pe instalatie ?

 

Verifica presiunea furtunelor care intra/ ies din radiator -- la rece si la cald : la rece trebuie sa fie cat de cat moi - sa le poti strange un pic mai uhsor -- la cald trebuie sa fie super tari si sa le poti strange doar daca exerciti o forta considerabila pe furtun.

 

Daca ai garnitura ciupita iti dai seama ff simplu .... consuma apa/ antigel vizibil , baga apa in baia de ulei - iese abur daca scoti joja si scoate fum alb ( abur ) pe esapament.

 

 

A fost decizia mecanicului de la atelierul din franta sa scoata termocupla, da pompa este cu plaeti de plastic, marca nu o stiu deoarece factura a ramas in franta dar pompa a fost cumparata de la reprezentanta bmw din frantza, "vascul" spre rusinea mea nu stiu ce este aceasta piesa dar am trecut deja pe la 3 ateliere, care au dat apa jos si au facut plinul la instalatie fara sa verifice dupa 10 minute daca mai intra apa sau nu, nici vorba de ceva "valva" de aerisire (daca imi puteti zice unde o gasesc eu )

cat despre garnitura de _chiulasa_, de cand sa incalzit apa ultima data nu a scazut apa, uleiul este ok si nu scoate fum pe alb pe esapament

Link to comment
Share on other sites

uni zic ca garnitura de _chiulasa_..... altii habar nu au, dar masina ruleaza foarte bine distante mari cu 160 km si chiar pana in 200 fara ca apa sa treaca de 90 grade, in oras pot circula circa 20-30 minute si doar apoi apa sa ajunga la 90 iar daca nu turez motorul scade la 80, mecanicul a scos termoculpa (sper ca nu gressc cu denumirea)

 

posibile probleme la termostat.

Eu unul iatai as scoate pompa si m-as uita la paleti...Daca sunt de plastic, este foarte posibil sa ai ceva surprize pe acolo (este suficient sa crape una...se pune intr-o pozitie aiurea care le rupe si pe celelalte...stiu sigur ce zic :) ). Garnitura de chiulasa, din ce zici tu nu pare a fi dusa. Fa o proba..cu motorul rece verifica daca ai ceva ulei/ mizerie uleioasa in antigel (posibil si invers fata de ce spunea holby mai sus)

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi garnitura in primul rand ai pierde lichidul de racire. Mai poti incerca sa vezi daca e garnitura cu motorul rece, se desface busonul vasului de expansiune de la baza parbrizului si se porneste motorul. Daca bolboroseste cand turezi e garnitura.

Insa eu cred ca la tine e facuta aerisirea prost. E doar o presupunere. La modelul asta TDS, care are vasul de expasiune la baza parbrizului aerisirea se face cu masina ridicata usor de spate, pe o bordura sau ceva de genul asta pt a iesi aerul mai usor. Motorul trebuie sa fie cald cand se face aerisirea, caldura data pe maximum, obligatoriu combinatie de antigel cu apa, nu doar apa.

Ar mai fi de verificat ventilatorul AC din fata masinii, care in momentul in care temperatura ajunge pe la 99gr porneste pe treapta 2 si ajuta la racire plus acel vascocuplaj de care spunea colegul, care are elicea prinsa de pompa de apa. La ralanti sau la viteze mici vascocuplajul cu elice de la motor si acel ventilator de AC ajuta la racirea suplimentara.

Cat timp apa nu dispare din vas, nu e problema mare si cred ca e doar chestie de aerisire sau de racire eficienta a motorului de catre auxiliare. E adevarat ca pompele de apa cu pale din plastic fac figuri si sunt recomandate cele cu pale metalice insa eu nu cred ca noua fiind pompa face figuri. Iar cel mai important argument e ca motorul nu se incinge cand se merge tare cu ea, daca era pompa facea figuri mai ales atunci, in turatii. Spor!

Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi garnitura in primul rand ai pierde lichidul de racire. Mai poti incerca sa vezi daca e garnitura cu motorul rece, se desface busonul vasului de expansiune de la baza parbrizului si se porneste motorul. Daca bolboroseste cand turezi e garnitura

 

am incercat sa vada daca apa "bolboroseste" in vasul de expansiune si totul este ok, masina nu a rulat de 24 ore, in seara aceasta am facut 30 km iar apa deabia a urcat la 90gr doar in ultimele 5 minute, am verficat presiunea in tubulatura si in partea dreapta cat si in cea stanga, presiune egala dar nu foarte dificil de strans cu mana. maine am programare la alt service am sa cer sa demonteze pompa si sa ia toate cele pe rand,

Link to comment
Share on other sites

Daca ar fi garnitura in primul rand ai pierde lichidul de racire. Mai poti incerca sa vezi daca e garnitura cu motorul rece, se desface busonul vasului de expansiune de la baza parbrizului si se porneste motorul. Daca bolboroseste cand turezi e garnitura

 

am incercat sa vada daca apa "bolboroseste" in vasul de expansiune si totul este ok, masina nu a rulat de 24 ore, in seara aceasta am facut 30 km iar apa deabia a urcat la 90gr doar in ultimele 5 minute, am verficat presiunea in tubulatura si in partea dreapta cat si in cea stanga, presiune egala dar nu foarte dificil de strans cu mana. maine am programare la alt service am sa cer sa demonteze pompa si sa ia toate cele pe rand,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.