Jump to content

Problema E60 . 525 D 2004


Bara Cristian

Recommended Posts

Salut ! Am schimbat galeria de evacuare si am pus si garnituri noi.Inainte de a avea probleme cu galeria de evacuare schimbasem catalizator-ul,sonda lambda si debitmetrul de aer.Cum ziceam ieri am schimbat galeria si de atunci imi sta aprins martorul galben (de la motor) insotit de frumoasa atentionare "Emisii Crescute" .Am pus masina pe tester si mi-a dat 2 erori :

 

1. Debitmetrul de aer (la care mesterul a zis ca ar putea fi imbacsit ....l-a curatat , a resetat dar eroarea a reaparut)

2.Bujie incandescenta (1 sau mai multe sunt duse)

 

 

Intrebarea mea este : E posibil ca martorul acela de motor sa se aprinda din cauza bujiilor ? are vre-o legatura ? sau mi s-a dus din nou debitmetrul de aer ? Chestie care m-ar socate din minti !

 

Model masina E60 din 2004 (525D) in caz ca este util :)

 

 

Multumesc anticipat

 

 

:lol:) Incredibil ,masinile astea chiar au probleme comune. Si eu am avut si am aceleasi belele ca si tine.Mie mi se aprinde martorul de emisii crescute dar se stinge singur.Apropo...acum un an, mie imi tremura urat motorul ...dadea rateuri si nu iesea nicio eroare la tester.Chiar o data am tinut 2 ore testerul pe masina si ne-am plimbat prin oras ca sa fie in sarcina..si ...nimic....nu stia nimeni ce are.Pana la urma m-am hotarat sa curat debitmetrul si am scapat de problema. Poate ca doar temporar pt ca s-ar putea sa se aprinda becul ala tot de la debitmetru. Dimineata la rece,motorul tot mai are niste mici tendinte de tremurat. Eu mai am o pb cu un releu de la o bujie dar n-are nicio treaba cu emisiile crescute.Bujiile sunt doar pentru pornire.Eu am remarcat ca atunci cand mi se aprinde becul emisiile chiar cresc.E un fum incolor si incecacios. In fine...n-am mai fost la tester deloc ,deci nici nu stiu ce sa mai zic...cred ca 90% debitmetrul e problema.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:)) Incredibil ,masinile astea chiar au probleme comune. Si eu am avut si am aceleasi belele ca si tine.Mie mi se aprinde martorul de emisii crescute dar se stinge singur.Apropo...acum un an, mie imi tremura urat motorul ...dadea rateuri si nu iesea nicio eroare la tester.Chiar o data am tinut 2 ore testerul pe masina si ne-am plimbat prin oras ca sa fie in sarcina..si ...nimic....nu stia nimeni ce are.Pana la urma m-am hotarat sa curat debitmetrul si am scapat de problema. Poate ca doar temporar pt ca s-ar putea sa se aprinda becul ala tot de la debitmetru. Dimineata la rece,motorul tot mai are niste mici tendinte de tremurat. Eu mai am o pb cu un releu de la o bujie dar n-are nicio treaba cu emisiile crescute.Bujiile sunt doar pentru pornire.Eu am remarcat ca atunci cand mi se aprinde becul emisiile chiar cresc.E un fum incolor si incecacios. In fine...n-am mai fost la tester deloc ,deci nici nu stiu ce sa mai zic...cred ca 90% debitmetrul e problema.

 

:) Da nu pot sa cred.Debitmetrul l-am schimbat acum 1 luna jumatate si nu a fost decat vre-o 1500 ron . Deja imi da dureri de cap masina asta... :lol:

 

si eu am schimbat galeria de evacuare la masina mea, 525d 2002 si ma costat 20 de mil, luata de la reprezentanta bmw (aia de langa baneasa) si era cea mai ieftina. colegu grozdan mi'a facut un pret parca asemanator dar pleca in concediu si nu sa putut. eu nu stiu de unde a'ti luat voi asa de ieftin (14 mil).. timpu pt a o schimba a fost relativ scurt.. o ora si putin.. maxim!!

 

Nu stiu cum e pusa la tine galeria de evacuare.Tu ai modelul mai vechi,nu E60. E39 sau cum se numeste.La E60 trebuie date jos o gramada de piese ca sa poti ajunge la galerie.Si referitor la pret galeria am luat-o de la Grozdan (user pe forum) si m-a costat cu tot cu garnituri undeva in 1550 Ron.

 

Timp de lucru pentru galerie minim 4-5 ore,asta in cazul in care cel care lucreaza la masina a mai facut chestia asta si are idee ce si de unde trebuie dat jos! daca nu ...poate dura si 12 ore linistit :).Manopera banuiesc ca difera de la service la service,dar pe mine m-a costat 400 ron

Edited by Bara Cristian
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cum e pusa la tine galeria de evacuare.Tu ai modelul mai vechi,nu E60. E39 sau cum se numeste.La E60 trebuie date jos o gramada de piese ca sa poti ajunge la galerie.Si referitor la pret galeria am luat-o de la Grozdan (user pe forum) si m-a costat cu tot cu garnituri undeva in 1550 Ron.

 

Timp de lucru pentru galerie minim 4-5 ore,asta in cazul in care cel care lucreaza la masina a mai facut chestia asta si are idee ce si de unde trebuie dat jos! daca nu ...poate dura si 12 ore linistit :).Manopera banuiesc ca difera de la service la service,dar pe mine m-a costat 400 ron

 

 

 

 

ASA E! 4-5 ore dureaza, daca sunt meseriasi.Tre sa demontezi toata evacuarea ,turbina...etc...:lol:

Link to comment
Share on other sites

Salut ! Am schimbat galeria de evacuare si am pus si garnituri noi.Inainte de a avea probleme cu galeria de evacuare schimbasem catalizator-ul,sonda lambda si debitmetrul de aer.Cum ziceam ieri am schimbat galeria si de atunci imi sta aprins martorul galben (de la motor) insotit de frumoasa atentionare "Emisii Crescute" .Am pus masina pe tester si mi-a dat 2 erori :

 

1. Debitmetrul de aer (la care mesterul a zis ca ar putea fi imbacsit ....l-a curatat , a resetat dar eroarea a reaparut)

2.Bujie incandescenta (1 sau mai multe sunt duse)

 

 

Intrebarea mea este : E posibil ca martorul acela de motor sa se aprinda din cauza bujiilor ? are vre-o legatura ? sau mi s-a dus din nou debitmetrul de aer ? Chestie care m-ar socate din minti !

 

Model masina E60 din 2004 (525D) in caz ca este util :)

 

 

Multumesc anticipat

 

 

ia spune, daca cand apesi pedala la maxim deodata, auzi ceva intre 1700- 2300 turatii? dupa aceste manopere!?

 

si eu am schimbat galeria de evacuare la masina mea, 525d 2002 si ma costat 20 de mil, luata de la reprezentanta bmw (aia de langa baneasa) si era cea mai ieftina. colegu grozdan mi'a facut un pret parca asemanator dar pleca in concediu si nu sa putut. eu nu stiu de unde a'ti luat voi asa de ieftin (14 mil).. timpu pt a o schimba a fost relativ scurt.. o ora si putin.. maxim!!

 

 

ofer 1000 euro celui care o schimba in 2 ore !

Link to comment
Share on other sites

=)) 1000 E? pune 10.000 sa ii stimulezi :))) e imposibil sa o schimbi asa de repede.Eu nu stiu cum e pusa galeria la modelul vechi de seria 5.Dar la E60 e imposibil de pus in 2 ore. Cel mai bun timp care poate fi scos este daca mecanicul nu e fumator,are mana de doctor si e cel mai bun prieten al tau intelegand ca te grabesti :lol:) Edited by Bara Cristian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Am patit-o si eu cu galeria de evacuare la 525d E60 din 2004, s-a fisurat si intra gaze in masina (vezi poza, fisura se vede in oglinda). Este intr-adevar greu de schimbat pe E60 galeria de evacuare.

 

Am gasit pe un forum englezesc metoda de schimbare nr.1, insotita de poze.

1 - se demonteaza galeria de admisie, apoi capacul chiulasei care implica si demontarea injectoarelor. Accesul este foarte usor astfel la galerie dar problema cu demontarea injectoarelor implica extractor de injector, scule de curatat canalul in care se monteaza injectoarele, garnituri etc... Lucrarea nu necesita rampa dar demontarea injectoarelor e problematica datorita sculelor speciale.

 

In TIS - insa se demonteaza altfel ocolind demontarea injectoarelor:

2 - se demonteza tot de pe parte dreapta, tevi de admisie, racitorul gazelor de la EGR (necesita scoatere antigel), se trage de un capac din scutul termic de deasupra galeriei pentru acces la cele 3 suruburi care fixeaza turbina de galerie, se scoate turbina si se ajunge la galeria de evacuare fara a indeparta capacul chiulasei. Lucrarea necesita rampa deoarece se lucreaza si pe dedesupt.

 

Intrebarea este cum au procedat mecanicii la masina dvs. ce anume s-a demontat pentru accesul la galeria de evacuare.

post-3516-1262508601_thumb.jpg

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

prietene! eu nu sunt mecanic . am dat-o singur jos, acu aud cu injectoarele, desi le-am dat jos, si daca tot am umblat am verificat si bujiile, am sudat-o cu co2, am 20000 facuti, totul este normal deocamdata. e simplu, numai ca trbuie sa ai rabdare, cat de atent am fost tot am mai pirdut 2 piulite de 7. daca ma duceam la service... .

 

 

Am patit-o si eu cu galeria de evacuare la 525d E60 din 2004, s-a fisurat si intra gaze in masina (vezi poza, fisura se vede in oglinda). Este intr-adevar greu de schimbat pe E60 galeria de evacuare.

 

Am gasit pe un forum englezesc metoda de schimbare nr.1, insotita de poze.

1 - se demonteaza galeria de admisie, apoi capacul chiulasei care implica si demontarea injectoarelor. Accesul este foarte usor astfel la galerie dar problema cu demontarea injectoarelor implica extractor de injector, scule de curatat canalul in care se monteaza injectoarele, garnituri etc... Lucrarea nu necesita rampa dar demontarea injectoarelor e problematica datorita sculelor speciale.

 

In TIS - insa se demonteaza altfel ocolind demontarea injectoarelor:

2 - se demonteza tot de pe parte dreapta, tevi de admisie, racitorul gazelor de la EGR (necesita scoatere antigel), se trage de un capac din scutul termic de deasupra galeriei pentru acces la cele 3 suruburi care fixeaza turbina de galerie, se scoate turbina si se ajunge la galeria de evacuare fara a indeparta capacul chiulasei. Lucrarea necesita rampa deoarece se lucreaza si pe dedesupt.

 

Intrebarea este cum au procedat mecanicii la masina dvs. ce anume s-a demontat pentru accesul la galeria de evacuare.

 

Am mai citit odata cu injectoarele sunt prostii, sa te duci la service autorizat sa iti poata justifica de ce iau o gramada de bani. garantez eu ca nu ai nevoie de asa ceva, eu m-am apucat dupa ce am fost la un service fara pretentii si numai pe montat si demontat fara altceva, fara garantii, 10 mil asta in vara, in toiul crizei.

Link to comment
Share on other sites

Am mai citit odata cu injectoarele sunt prostii, sa te duci la service autorizat sa iti poata justifica de ce iau o gramada de bani. garantez eu ca nu ai nevoie de asa ceva, eu m-am apucat dupa ce am fost la un service fara pretentii si numai pe montat si demontat fara altceva, fara garantii, 10 mil asta in vara, in toiul crizei.

 

Multumesc de sfat si incurajare, si eu vreau sa o fac singur.

Nu stiam cum ies injectoarele credeam ca sunt intepenite si canalele in care se monteaza trebuie curatite cu scule speciale sa indepartezi calamina. Trebuie sa ma apuc de lucru de saptamina viitoare. Am sa demontez injectoarele. Spune-mi te rog ai inlocuit garniturile injectoarelor?

 

Daca gasesc rapid galerie de E39 525d sau 530d, turnata din fonta am sa urmez sfatul lui Vali D.

Link to comment
Share on other sites

Am mai citit odata cu injectoarele sunt prostii, sa te duci la service autorizat sa iti poata justifica de ce iau o gramada de bani. garantez eu ca nu ai nevoie de asa ceva, eu m-am apucat dupa ce am fost la un service fara pretentii si numai pe montat si demontat fara altceva, fara garantii, 10 mil asta in vara, in toiul crizei.

 

Multumesc de sfat si incurajare, si eu vreau sa o fac singur.

Nu stiam cum ies injectoarele credeam ca sunt intepenite si canalele in care se monteaza trebuie curatite cu scule speciale sa indepartezi calamina. Trebuie sa ma apuc de lucru de saptamina viitoare. Am sa demontez injectoarele. Spune-mi te rog ai inlocuit garniturile injectoarelor?

 

Daca gasesc rapid galerie de E39 525d sau 530d, turnata din fonta am sa urmez sfatul lui Vali D.

nu am inlocuit garniturile, ele vin fest, ai sa vezi. ideal ar fi sa pui o galerie de e39, sa inlocuiesti garniturile la galerie si pe turbina sa le verifici pe cele de pe admisie, sa nu uiti sa scoti borna la baterie ca vei avea erori pe sonda de oxigen si presiune pompa. scuze de scriere am o tastura in franceza. daca o sudezi o sa intre ceva mai greu ca se deformeaza putin. bafta!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am inlocuit galeria de evacuare. Este o operatie foarte laborioasa. Am ales calea sa desfac capacul culbutorilor, operatie care implica si demontarea injectoarelor.

Lucrarea a durat 2 zile, 1 zi demontarea si a doua montarea, aprox 8 - 10 ore dar a fost executata perfect.

Cred ca se putea demonta si mai putin dar nu ai atita vizibilitate si acces. In plus demontarea a fost si un control al turbinei si zonelor adiacente.

Turbina am gasit-o curata si fara pic de joc, semna ca o sa ma mai duca inca muti KM.

Motorul dupa cum se vede in poze este extrem de curat pe interior, asta datorita Castolului 5W30 cu care a fost alimentat.

 

Galeria de E60 - 525d sau 530d - modelul nou, este cam slabuta mecanic dar asigura o curgere a gazelor spre turbina excelenta. Nu este ca la cea de fonta E39 525 sau 530d. Am preferat sa dau ceva mai mult pe o galerie originala care pote tine tot cam 100.000 Km dar care asigura performanta in evacuarea gazelor si alimentarea turbinei cu gaze arse. Cei care doresc o solutie mai ieftina pot monta de E39. Difera doar garnitura dintre galerie si turbina.

 

Am gasit galeria de evacuare crapata in zona centrala, asa n-ar fi nimic, dar flansa de la cilindrul #1 se defacuse de galerie si pe aici erau pierderile mari de gaze.

Vezi poze (cu rezolutie mare, cine doreste poate sa vada amanunte).

Rezultatul destul de spectaculos, nu mai spun ca au disparut gazele din interior lucru de neacceptat nici la Trabant, dar:

- a scazut consumul de la 13,8l/100Km la

- 10,8l/100Km pe drumurile mele, ceva oras cu putina sosea,

- se simte ca turbocompresorul merge mai bine, clar a crescut puterea motorului, accelereaza mult mai bine.

 

Anexez si alte poze poate mai ajuta si pe altii in interventiile lor

 

Pentru o masina de 2 tone (cu plinul facut si 2 persoane) acum merge ca un BMW, face suta cam in 8 - 8,5 sec si are reprize foarte bune de la 100KM/h in sus, asta pentru autostrazile Germane.... In mers constant la 85 - 90KM/h pe indicatorul instantaneu consumul scade cam la 6% ceea ce e destul de bine pentru un steptronic si acum cind afara sunt -8 grade C. Motorul are cam 8,2l litri de ulei, cutia automata are si ea cam 8 - 9 litri, toate fluidele astea trebuie incalzite si se incalzesc in 15 - 20 Km cind afara sunt -8 grade C, dupa aia merge foarte bine si economic si are reprize foarte bune.

Suspectez ca are o problema cu termostatele - cel de la EGR sau cel principal, parca se incalzeste cam greu. Clapetele din fata se inchid sa nu patrunda aerul rece la motor, de, BMW tehnica...

 

Imi pare rau ca n-am gasit un 530d, ca era si mai si. In ultima vreme am mers citeva zile cu un 330XD, manual, si este impresionant acest motor pe o caroserie mica. Te joci cu masina.

 

Anexez si alte poze poate mai ajuta si pe altii in interventiile lor (pozele sunt de 1,3MB, daca nu merg am sa le micsorez)

post-3516-1264272182_thumb.jpg

post-3516-1264272207_thumb.jpg

post-3516-1264272229_thumb.jpg

post-3516-1264274377_thumb.jpg

post-3516-1264274436_thumb.jpg

post-3516-1264274458_thumb.jpg

Edited by nene
Link to comment
Share on other sites

Revin cu o alta problema ...cand accelerez pe la 1500 - 2000 de ture se aude un suierat (pare a fi metalic) puternic si nu imi pot da seama de unde se aude si ce anume il provoaca.A mai intalnit cineva problema asta ? Mentionez ca problema a aparut dupa schimbare filtrului epurator ...nu stiu daca are vre-o legatura .Multumesc anticipat
Link to comment
Share on other sites

Problema asta cu galeria de evacuare apare doar asa , sau doar dupa ce schimbi evacuarea toata. Masina mea are aproape 300.000 km si pina acum doar fulia ce sa dus in rest nimic . Apropo , de o perioada se simte o usoare vibratie la relanti , a'ti mai patit asa ceva? si dimineata cand pornesc masina , sare direct la 2000 ture , trroncane motorul de zici ca sare de la loc dar dupa vreo 20 secunde isi revine la normal, mentionez ca doar dimineata cand e rece de tot
Link to comment
Share on other sites

# nene stii caret e diferenta de greutate intre 530d si 330d(xd cred ca e mai greu) ?

 

 

 

 

 

 

.....aproape 200kg

 

330 XD-ul cu care am mers, din 2002 are parca 192 CP, trage foarte bine dar cel mai bine se simte dupa 100 Km/h.

 

Cei 6 cilindri pe o caroserie mica fac minuni, este o masina extrem de dinamica. Am mers cu ea si pe zapada si transmisia 4X4 clar este un avantaj. Trebuie sa fii atent la ceilalti, ei nu au aderenta ta. In plus zomotul motorului de 6 cilindri te imbie la acceleratie.

 

Eu am un E60 525d, steptronic (de aproape 2 luni) si accelereaza si el destul de bine. Deabia acum am inceput sa-l testez ca am avut problema cu galeria sparta.

Link to comment
Share on other sites

Problema asta cu galeria de evacuare apare doar asa , sau doar dupa ce schimbi evacuarea toata. Masina mea are aproape 300.000 km si pina acum doar fulia ce sa dus in rest nimic . Apropo , de o perioada se simte o usoare vibratie la relanti , a'ti mai patit asa ceva? si dimineata cand pornesc masina , sare direct la 2000 ture , trroncane motorul de zici ca sare de la loc dar dupa vreo 20 secunde isi revine la normal, mentionez ca doar dimineata cand e rece de tot

 

Se pare ca este o problema cu galeria de evacuare de la E60 525d si 530d. Se intimpla cam des si pe la altii nu numai la noi (forum http://forums.5series.net/index.php?showto...amp;hl=cracked).

Totusi nu la toate masinile. Am impresia ca la cele automate (steptronic), daca te repezi cu piciorul in acceleratie, imediat porneste suvoiul de gaze incinse in galeria de evacuare spre turbina, apar eforturi termice mari si cam pe la 100K Km crapa. Cred ca la cele manuale, unde turatia motorului urmareste viteza masinii galeriile de evacuare rezista mai bine.

 

Vezi pozele de galerie crapata - citeva posturi mai sus si pe forumul mai sus referit.

 

Ma bucur ca ai ajuns la 300k Km, poate nu sunt chiar asa de slabe aceste galerii.

Intrebare: masina ta este manuala sau automata?

Link to comment
Share on other sites

Revin cu o alta problema ...cand accelerez pe la 1500 - 2000 de ture se aude un suierat (pare a fi metalic) puternic si nu imi pot da seama de unde se aude si ce anume il provoaca.A mai intalnit cineva problema asta ? Mentionez ca problema a aparut dupa schimbare filtrului epurator ...nu stiu daca are vre-o legatura .Multumesc anticipat

 

 

Aceiasi problema, dar exact, o am si eu de dupa ce am umblat la galerie. Eu, nu am inlocuit nici o garnitura de pe evacuare si nici de pe turbina, trebuia sa astept si nu am mai avut rabdare. Am mai postat un topic dar nu a scris nimeni. Daca nici tu nu le-ai schimbat banuiesc ca de la asta e! de ce ai schimbat catalizatorul? o fi sufland foarte fin pe la o etansare si de aceia apare acel suerat! Nu am vrut sa-mi dau cu parere ca sa nu induc in eroare pe asa zisii cunoscatori. Cand o fi mai cald o sa desfac ca ma cam deranjeaza. La schimbarea catalizatorului ai umblat numai pe jos nu? Astept rasp.

Link to comment
Share on other sites

Revin cu o alta problema ...cand accelerez pe la 1500 - 2000 de ture se aude un suierat (pare a fi metalic) puternic si nu imi pot da seama de unde se aude si ce anume il provoaca.A mai intalnit cineva problema asta ? Mentionez ca problema a aparut dupa schimbare filtrului epurator ...nu stiu daca are vre-o legatura .Multumesc anticipat

 

 

Aceiasi problema, dar exact, o am si eu de dupa ce am umblat la galerie. Eu, nu am inlocuit nici o garnitura de pe evacuare si nici de pe turbina, trebuia sa astept si nu am mai avut rabdare. Am mai postat un topic dar nu a scris nimeni. Daca nici tu nu le-ai schimbat banuiesc ca de la asta e! de ce ai schimbat catalizatorul? o fi sufland foarte fin pe la o etansare si de aceia apare acel suerat! Nu am vrut sa-mi dau cu parere ca sa nu induc in eroare pe asa zisii cunoscatori. Cand o fi mai cald o sa desfac ca ma cam deranjeaza. La schimbarea catalizatorului ai umblat numai pe jos nu? Astept rasp.

 

 

salut.Garniturile de la galerie le-am schimbat ca au venit impreuna.De la turbina nu.De acolo oare sa apara suieratul respectiv ? Da.la catalizator numai pe jos am umblat.

Link to comment
Share on other sites

Baieti - verificati ridicind capota, daca sunt scurgeri de gaze trebuie sa miroasa a gaze arse in zona galeriei de evacuare. Eventual rugati pe cineva sa accelerze usor, in timpul acceleratiei creste putin presiunea pina in turbina daca este o neetanseitate sigur o veti depista.

Puteti sa plimbati si mina prin zona sau o foaie mare de hirtie alba ca sa depistati eventualii curentii de gaze scapate.

Eu asa am gasit initial scaparile de gaze, apoi am cautat cu o oglinda de inspectie.

 

 

Sper sa fie din alta parte eu unul m-am saturat de galeria de evacuare cred ca si voi.

Link to comment
Share on other sites

Bara Cristian

 

Ai rezolvat problema cu galeria pana la urma ?

1.) ai filtru de particule

2.) daca ai filtru de particule ai mare grije ca aceiasi soarta va avea si cea dea 2a galerie..

problema e de la filtru de particule cate e innfundat deasta ti-sa fisurat galeria de evacuare.

 

Bara Cristian

 

Ai rezolvat problema cu galeria pana la urma ?

1.) ai filtru de particule

2.) daca ai filtru de particule ai mare grije ca aceiasi soarta va avea si cea dea 2a galerie..

problema e de la filtru de particule ca e innfundat deasta ti-sa fisurat galeria de evacuare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.