Jump to content

problema cu geamul


ceaun

Recommended Posts

Am un priten care are urmatoarele probleme cu geamurile pe un e46(318i) din 2000....

--pe fata daca actioneaza butonul,geamul merge foarte greu ,mai ales la ric\dicat ca trebuie sa il ajut cu mana.....Motorasul se aude ca lucreza...

--pe fata dreapta e mort complet si pe spate tot dreapta la fel.....Se aude doar un tacanit de la releu (sau contactorul din usa probabil),dar motorasele nu se aud ca lucrand....

--pe spate stanga motorasul merge,dar am vazut ca firul ala(ca ala de frana de bicicleta)e sarit si cinstit sa fiu nu stiu pe unde vine....,

Toate 4 geamurile sunt electrice....

 

Masina a luat-o de la unu care o adusese pe platforma si cand ia aratat aluia problemele a scos-o la un pret super bun...in rest probleme nu are!Acum rugamintea mea,daca poate cineva si vrea sa ma ajute,vreau o schema la tot ansamblul din usa...eventual un diy cum se da jot tot ce e pe usa....ma rog cred ca ati inteles ideea, ca e coleg cu mine de munca si avem vreo 2-3 zile libere si sa ne facem de lucru....Greu nu pare,piese daca e nevoie facem rost,ideea e sa mai si invete si el si eu cate ceva....Va multumesc anticipat!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Un sfat; daca motorasele nu merg chiar si cand le scoti din macara si nu sunt angrenate ...nu te speria ...si nu cumpara alte motorase care costa 350 Ron bucata (sau cat mai costa) ...cel mai probabil ai periutele colectoare de pe rotor tocite si deasemenea ai rugina in zona melcului din cutiuta aia rotunda din capul motorului(reductorul)

.

Desurubeaza cele 4 suruburi de la motoras trage de carcasa si va ramane rotorul liber ... scoate periutele planeaza-le cu niste jmirghel fin si monteaza carcasa la loc ... daca tot nu porneste dar motorul se incalzeste e clar ca ia curent dar nu porneste ptr. ca e blocat melcul de care spuneam(reductorul) ... in cazul asta ...desfaci capacelul ala rotund dai cu sprei degripant pe melc apoi pui niste vaselina si testezi ...daca merge lipeste capacul la loc si ai terminat.

 

asa am scapat eu sa cumpar un motoras si al meu merge perfect de cateva luni dupa reparatie

 

daca ai bobinele arse din motorase ... e caput ...cumperi motoras nou

Link to comment
Share on other sites

Uite niste DIY pentru usi:

 

A. Pentru usa fata:

1. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=356847

2. http://www.skene.org/bmw/window/index.html

3. http://www.impee.co.uk/windowregulator_repair.htm

 

B. Pentru usa spate:

1. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=104035

 

C. Despre treaba cu motorasul:

1. Scoti fata de usa pana ajungi la motoras (vezi exemplele de mai sus)

2. Mai intai verifici daca se aude releul ca face TAC cand dai comanda pe usa la care nu mai functioneaza motorul ... daca dupa cateva comenzi de deschidere motorul se incalzeste inseamna ca periile colectoare fac contact dar motorul este blocat de reductor (de aia se incalzeste).

 

3. deconectezi din mufa si desurubezi motorasul de pe macara (vezi ca nu e nevoie sa dai macaraua cu totul jos daca ea este buna si doar motorasul e blocat)

4. dupa ce ai motorasul scos din macara il desfaci (sunt 4 suruburi) vezi poza

post-5328-1254921812_thumb.jpg

 

5.Verifici daca manual poti roti rotorul ... daca nu inseamna ca reductorul este blocat si vei desface capacelul (lipit) al reductorului (vezi poza urmatoare) vei degripa cu wd40 sau alt sprei degripant si vei pune niste vaselina. Rotesti rotorul (atentie doar rotorul nu rotita dintata ptr. ca rotita dintata nu are voie sa se miste ..fiind reductor) ...daca rotorul se roteste inseamna ca ai degripat reductorul.

post-5328-1254922156_thumb.jpg

 

6. Pui capacul motorului peste rotor la loc si conectezi motorul la mufa din usa ...apoi testezi daca motorul se roteste. Daca se roteste insemna ca doar reductorul a fost blocat si a trebuit degripat.

 

Daca motorasul tot nu porneste si la inceput nici nu se incalzea cand erai la pasul nr. 2 ... => ca periile colectoare de pe rotor nu mai fac contact ...

7. Scoti periile le dai cu jmirghel pana cand sunt plane la 90 de grade.

8. Montezi periile la loc ... pui capacul la rotor si iar faci proba cu el liber in usa.

 

9. La sfarit lipesti si capacelul de la reductor cu niste superglue sau ce vrei tu.

 

Asa am facut eu si l-am reparat ...am avut si reductorul blocat(gripat) si periile colectoare tocite ...

 

Sper sa fie de ajutor cuiva si sa-l scuteasca de cumparatul unui motoras, pe mine m-a scutit.

post-5328-1254921835_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Uite niste DIY pentru usi:

 

A. Pentru usa fata:

1. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=356847

2. http://www.skene.org/bmw/window/index.html

3. http://www.impee.co.uk/windowregulator_repair.htm

 

B. Pentru usa spate:

1. http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=104035

 

C. Despre treaba cu motorasul:

1. Scoti fata de usa pana ajungi la motoras (vezi exemplele de mai sus)

2. Mai intai verifici daca se aude releul ca face TAC cand dai comanda pe usa la care nu mai functioneaza motorul ... daca dupa cateva comenzi de deschidere motorul se incalzeste inseamna ca periile colectoare fac contact dar motorul este blocat de reductor (de aia se incalzeste).

 

3. deconectezi din mufa si desurubezi motorasul de pe macara (vezi ca nu e nevoie sa dai macaraua cu totul jos daca ea este buna si doar motorasul e blocat)

4. dupa ce ai motorasul scos din macara il desfaci (sunt 4 suruburi) vezi poza

post-5328-1254921812_thumb.jpg

 

5.Verifici daca manual poti roti rotorul ... daca nu inseamna ca reductorul este blocat si vei desface capacelul (lipit) al reductorului (vezi poza urmatoare) vei degripa cu wd40 sau alt sprei degripant si vei pune niste vaselina. Rotesti rotorul (atentie doar rotorul nu rotita dintata ptr. ca rotita dintata nu are voie sa se miste ..fiind reductor) ...daca rotorul se roteste inseamna ca ai degripat reductorul.

post-5328-1254922156_thumb.jpg

 

6. Pui capacul motorului peste rotor la loc si conectezi motorul la mufa din usa ...apoi testezi daca motorul se roteste. Daca se roteste insemna ca doar reductorul a fost blocat si a trebuit degripat.

 

Daca motorasul tot nu porneste si la inceput nici nu se incalzea cand erai la pasul nr. 2 ... => ca periile colectoare de pe rotor nu mai fac contact ...

7. Scoti periile le dai cu jmirghel pana cand sunt plane la 90 de grade.

8. Montezi periile la loc ... pui capacul la rotor si iar faci proba cu el liber in usa.

 

9. La sfarit lipesti si capacelul de la reductor cu niste superglue sau ce vrei tu.

 

Asa am facut eu si l-am reparat ...am avut si reductorul blocat(gripat) si periile colectoare tocite ...

 

Sper sa fie de ajutor cuiva si sa-l scuteasca de cumparatul unui motoras, pe mine m-a scutit.

multam de linkuri si eplicatii,super utile.....

Link to comment
Share on other sites

hai ca am desfacut macaraua la geamul pe spate azi si era piesa aia aia care tine un arculet rupta....am rezolvat-o da faza e ca nu mai stiu cum se pune firul ala pe tambur :) am sta vreo 2-3 orea azi si tot nu i-am dat de cap....stie cineva cum dracu se pune ca mai am un pic si o iau razna.....dupa parerea mea ar trebui sa fie f simplu si usor da chiar nu prind smecheria....oricum il pun tot imi ramane o bucata de fir care atarna....un pic de ajutor va rog,ca am ramas cu usa desfacuta.... Edited by ceaun
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.