Jump to content

Turatie maxima la motorul diesel de 150CP


ionatan

Recommended Posts

la mine sunt 2 liniute inainte de 5000 rpm si dupa 5000 incepe cu rosu. http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?act...t&id=103126 . in treptele 1,2 se duce f rapid in 5000 unde taie complet alimentarea cu motorina. am patit asa de cateva ori pana m-am obisnuit cu ea. sper sa nu mi se mai intample. nu cred ca e f bine pt motor. este vorba de masina din semnatura. Edited by stef29
Link to comment
Share on other sites

La mine pe liber la 4100(adica putin dupa 4000) se plafoneaza. In viteza nu am incercat inca...insa am ajuns la 4300 pe turometru digital din optiunile ascunse din bord. Mai mult de atat, sincer, nu ma intereseaza sa dau, mai ales ca e vorba de un 318d deci acelasi motor de 1995cc ca si la 320 insa turbina mai mica...

 

Da.Iar la mine 320d 2002 incepe la 4600

Ceva similar era la fostul meu E39 525d 2002!

Link to comment
Share on other sites

Si totusi in manualele de la fiecare motor nu scrie unde este zona de cuplu maxim si de putere maxima ? Ca la diesel trebuie sa fie undeva intre 2000 - 2500 de cuplu maxim si 3400 - 3800 de putere maxima . Indiferent de motorizare , dupa turatia de putere maxima , NU are rost sa-i mai dati !
Link to comment
Share on other sites

La dieselul meu dupa 4500 - 4700 se plafoneaza. Asa e normal?

 

Am vazut ca linia rosie e de la 5000 de ture spre 6000 dar practic motorul nu ajunge vre-odata acolo.

stie cineva dc nu se mai tureaza knd accelerez?o fii turbina?am un e46 de 150cp,diesel....se duce turometrul pana la 4000 rot dar nu ia viteza,asta de azi k pana akm

era ok.astept informatii dak stie cineva.

Link to comment
Share on other sites

La dieselul meu dupa 4500 - 4700 se plafoneaza. Asa e normal?

 

Am vazut ca linia rosie e de la 5000 de ture spre 6000 dar practic motorul nu ajunge vre-odata acolo.

stie cineva dc nu se mai tureaza knd accelerez?o fii turbina?am un e46 de 150cp,diesel....se duce turometrul pana la 4000 rot dar nu ia viteza,asta de azi k pana akm

era ok.astept informatii dak stie cineva.

pai ori se tureaza ori nu? ca prima datã zici cã nu se tureazã când accelerezi, dar dupã aia zici cã se duce turometrul pânã la 4000 rot dar nu ia vitezã.

ĂŽn cazul al doilea pare ambreiajul cĂŁ patineazĂŁ, deci se tureazĂŁ dar fĂŁrĂŁ creșterea vitezei.

LĂŁmurește-ne un pic....

Link to comment
Share on other sites

La dieselul meu dupa 4500 - 4700 se plafoneaza. Asa e normal?

 

Am vazut ca linia rosie e de la 5000 de ture spre 6000 dar practic motorul nu ajunge vre-odata acolo.

stie cineva dc nu se mai tureaza knd accelerez?o fii turbina?am un e46 de 150cp,diesel....se duce turometrul pana la 4000 rot dar nu ia viteza,asta de azi k pana akm

era ok.astept informatii dak stie cineva.

Undeva pe la 70 baga in a 5-a si calc-o la maxim...daca turatia urca pana in 4000-4300 dar masina nu incepe sa ia viteza concomitent cu urcarea in turatii inseamna ca-ti patineaza ambreiajul. cum s-a spus si mai sus. Din cate stiu eu, daca ar fi fost sa fie turbina urca foarte puturos in turatii si tragea ca o bicicleta la deal.

Link to comment
Share on other sites

ca o fi bmw ca o fi alta marca motoarele sunt facute sa fie fiabile....o caracteristica importanta la orice producator.a tura motorul mai ales diesel care lucreaza la ture mai mici e daunator.nu cred ca tiar place sa schimbi motorul dupa 15 20000 de km....si deja la 4000 de ture in trapta a 6 ai o viteza cre te face sa te intrebi "mai au astai locuri in salonuri la reanimare?"nu uita ca ai o masina care se vrea sa te duca si sa te aduca de undeva nu sa faci curse cu ea...mai ales diesel...sau o fi si formula 1 diesel mai nou?
Link to comment
Share on other sites

Problema nu este daca schimbi motorul la 20.000 km , ci daca-l schimbi la 200.000 km sau acea masina ajunge la peste 500.000 . Ideea ca daca turezi un motor care are in parametrii acea turatie ( adica cuplu maxim sau putere maxima ) se strica , este total gresita . Si mie imi plac diesel-urile si am mers cu cateva care nu aveau nici o jena nici intre 4000 - 4500 de ture si se simteau f bine , dar erau motoare de capacitate mica ( 1,3 - 1,5 ) .

Multe masini au probleme tocmai ca soferii merg cu ele subturat si apoi se plang dupa cativa zeci de mii de km ca nu mai trage bine masina .

Dupa titlul asta de topic ma asteptam ca macar o persoana sa afiseze un grafic in care sa se vada o curba de cuplu si una de putere sau cel putin un test de dyno , dar pana acum nimic ...

Chiar nu are nimeni un astfel de grafic sau informatii despre diferite motoare diesel unde este cuplul , puterea si limitarea ?

Link to comment
Share on other sites

Problema nu este daca schimbi motorul la 20.000 km , ci daca-l schimbi la 200.000 km sau acea masina ajunge la peste 500.000 . Ideea ca daca turezi un motor care are in parametrii acea turatie ( adica cuplu maxim sau putere maxima ) se strica , este total gresita . Si mie imi plac diesel-urile si am mers cu cateva care nu aveau nici o jena nici intre 4000 - 4500 de ture si se simteau f bine , dar erau motoare de capacitate mica ( 1,3 - 1,5 ) .

Multe masini au probleme tocmai ca soferii merg cu ele subturat si apoi se plang dupa cativa zeci de mii de km ca nu mai trage bine masina .

Dupa titlul asta de topic ma asteptam ca macar o persoana sa afiseze un grafic in care sa se vada o curba de cuplu si una de putere sau cel putin un test de dyno , dar pana acum nimic ...

Chiar nu are nimeni un astfel de grafic sau informatii despre diferite motoare diesel unde este cuplul , puterea si limitarea ?

uite aici un grafic de putere și cuplu la E46 320d (ĂŽnainte și după chiptuning) dar te interesează doar partea de ĂŽnainte.

 

P.S. deci după 3700-3800 ĂŽl turezi fără folos, inutil.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

ca o fi bmw ca o fi alta marca motoarele sunt facute sa fie fiabile....o caracteristica importanta la orice producator.a tura motorul mai ales diesel care lucreaza la ture mai mici e daunator.nu cred ca tiar place sa schimbi motorul dupa 15 20000 de km....si deja la 4000 de ture in trapta a 6 ai o viteza cre te face sa te intrebi "mai au astai locuri in salonuri la reanimare?"nu uita ca ai o masina care se vrea sa te duca si sa te aduca de undeva nu sa faci curse cu ea...mai ales diesel...sau o fi si formula 1 diesel mai nou?

Corect ce spui aici. Partea proasta e ca multi o dau si in cealalta extrema si schimba viteza sub 2000rpm ceea ce inseamna moarte sigura pentru turbina.

Link to comment
Share on other sites

Un lucru e sigur diesel-urile actuale nu mai sunt motoarele "puturoase" de alta data care urcat greu in ture.

 

Corect e sa utilizezi plaja apropiata turatiei de cuplu maxim, deci intre 2000-3000 motoarele diesel actuale de BMW ar trebui sa se simta foarte bine. Se simte cum dupa 2000 -2200 de ture motorul trage energic pana la 3000-3500 de ture fara sa dea vre-un semn de oboseala.

 

Problema uzurii la turatiile mari apare mai ales atunci cand motorul nu este la temperatura de regim si se forteaza nota.

 

Pana se incalzeste motorul prefer sa nu il folosesc la turatii ridicate si nici sa demarez in tromba. Dupa ce s-a incalzit turez masina in functie de necesitati, in demaraje mai fortate urc si pana la 3800-4000 depinde cum ma misc cu schimbatul vitezelor. In regim normal urc pana la 2800-3200 de ture.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.