Jump to content

Fluierat alternator - E39


Recommended Posts

Acum vreo 3 luni mi-a murit alternatorul (din pacate carbunii se terminasera, astfel incat s-a ajuns la carbonizarea releului pe rotoul alternatorului).

Am hotarat sa cumpar rotor + releu noi.

Am mers la magazin cu talonul masinii si am cumparat releu si rotor pt E39 520i....

Mecanicii mi le-au montat.

Ei bine, de atunci fluiera alternatorul de ma scoate din minti. Mecanicii au zis ca poate isi da drumul dupa un timp.

Au trecut mai bine de 3 luni, am facut vreo 3.000 km si fluiera ca si in prima zi.

 

Intrebare: oare de ce??!?!?! :)

Il urasc!!! :)

 

Are cineva o explicatie?

Are cineva vreo solutie? :lol:

 

Multumesc anticipat...

Link to comment
Share on other sites

Schimba-i si rulmentii.

 

Merci.

Unul dintre rulmenti (cel din spate) a venit impreuna cu rotorul.

Ce-i drept, cel din fata (de la rola) e cel vechi... care nu fluiera inainte.

Aaa... intre timp am schimbat si cureaua, am zis ca poate - poate...

Dar tot asa a facut si dupa...

Link to comment
Share on other sites

Masinile mele... (foste si prezente)... pe toate le-am iubit :)

 

BMW E39 iA / '96, 2.0ib (prezent)..........................................Audi 100CD / '84, 2.2ib

BMW E39 / '96, 2.0ib............................................................Honda Prelude / '85, 1.6ib

Nissan Micra / 2005, 1.4ib (prezent)......................................Audi 100CC 4x4 / 2.2ib

Audi 80 / '88, 2.0ib..............................................................BMW 320i / '86, 2.0ib

BMW E34 / '89, 2.0ib...........................................................Opel Omega / '90, 2.0ib

Toyota Celica / '83, 1.5b......................................................BMW 525i / '83, 2.5ib

BMW 735iLA / '93, 3.5ib.......................................................Audi 100CD / '86, 2.2ib

Mercedes W126 350 SE / '86, 3.5ib.......................................BMW 323i / '84, 2.3ib

Nissan Patrol / '86, 2.4b.......................................................Mazda 323 / '86, 1.6ib

BMW 325i / '86, 2.5ib (rosu + int. piele bej)...........................AlfaRomeo 90 / '87, 2.4TD

BMW 528i / '87, 2.8ib...........................................................BMW 320i / '83, 2.0ib

BMW 328i / '84, 2.8i (modif., motor de 325e+inj de 320i)........Audi 100L / '78, 1.6b

Mercedes 190 / '87, 2.0ib

 

WOW ai avut ceva masini. De curiozitate: schimbi masina de 2 ori pe an sau esti samsar?

Link to comment
Share on other sites

curea insuficient de intinsa fluieratul se intensifica cu sarcina curelei (cand aprinzi farurile)

rulmenti uzati: alternator, pompa apa, pompa servo, etc.

posibil si alte cauze

 

Am omis sa spun ca daca scot excitatia de la alternator (deci daca alternatorul nu mai este in sarcina, nu mai functioneaza ci doar se invarte aiurea), atunci nu mai fluiera absolut de loc :)

 

Fluieratul nu se schimba odata cu aprinderea farurilor (sau a altor consumatori).

Parca nu mai este atat de puternic la turatii mari (sa zicem peste 3.000 ture).

 

WOW ai avut ceva masini. De curiozitate: schimbi masina de 2 ori pe an sau esti samsar?

 

:) Nu sunt samsar. Am avut o problema psihica cu masinile :D In permanenta ma indragosteam de cate o alta masina decat ceea pe care o aveam :)

Grea boala!

Se pierd ceva bani cu astfel de boli :D

Desi, daca mi-as fi cumparat (in acesti vreo 12 ani) 2 masini noi sa zicem, si le-as fi tinut cate 6 ani pe fiecare, as fi pierdut mult mai mult.

Dar nici nu aveam atata bataie de cap.

Dar nici nu imi luam atatea "bobirnace" de la cei din jur! :lol:

Dar nici bani nu am avut sa-mi iau masini noi :D

Dar nici nu as fi trait atatea clipe frumoase in compania unor masini deosebite!! :)

 

Mai sufera si altcineva de boala asta? :D

 

 

Se plictiseste repede (da, cam de 2 ori pe an) Asta ultima o are deja de un an jumate! Cred ca cineva i-a zis "dormi in cusca cu cainele daca nu incetezi"

 

Partea proasta e ca si cainele m-a amenintat ca daca mai schimb masina, cu el in cusca nu mai stau! ;)

Link to comment
Share on other sites

Sau credeti ca ar putea bateria (tipul ei, starea ei...) sa genereze o suprasolicitare si implicit fluieratul alternatorului? Ca de cand am cumparat masina din Germania (acum un an si jumate) mi-am propus sa schimb bateria, ea fiind complet descarcata cand am cumparat masina. Apoi s-a mai descarcat de doua ori complet: cand mi-a murit alternatorul (mergand doar pe baterie pana am observat) + cand mi-am pus mp3 playerul si subwoofer-ul, lasandu-le prea mult pornite fara a porni motorul. In rest "e vie", ca altfel ma fortam eu sa o schimb... :)
Link to comment
Share on other sites

se poate sa fie un element din baterie sulfatat si bateria sa nu ajunga la starea de incarcare totala, deci alternatorul incarca in continuu... oricum vine iarna si acele descarcari totale oricum nu i-au facut bine, asa ca e timpul sa o inlocuiesti...:)
Link to comment
Share on other sites

se poate sa fie un element din baterie sulfatat si bateria sa nu ajunga la starea de incarcare totala, deci alternatorul incarca in continuu... oricum vine iarna si acele descarcari totale oricum nu i-au facut bine, asa ca e timpul sa o inlocuiesti...:)

 

Paul... zici tu ce zici... :)

Azi dimineata am trait 3-4 minute de fericire!!! :lol:

Am pornit masina (nu o mai pornisem de 2-3 zile si peste noapte au fost cam -2 grade afara) si am observat la baterie o usoara descarcare (becurile de la bord au clipit de 2-3 ori cat a invartit demarorul). Iar motorul nu a mai pornit "la sfert de cheie" ca de obicei, ci... na, la juma' de cheie :)

Si... uimire!!! 3-4 minute alternatorul nu a mai fluierat!!!! Am crezut ca brusc am scapat, desi... imi era si teama sa nu se fi dus cumva alternatorul, nemaiauzindu-l :)

Dar dupa 3-4 minute iar a pornit fluieratul.

Au fost 3-4 minute fericite in ultimele 3-4 luni... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

si eu aveam un fluierat aproape insesizabil, dar era de la o rola presoare. S-a remediat cand am schimbat curele si role, la cald la relanti a devenit foarte silentios.

 

 

App de asta. Am reusit sa schimb rolele (2 buc) si cureaua de la alternator, cea mare si striata. Inainte imi fluiera in draci si am zis ca oricum aveau joc iar cureaua era pe ruptel, insa nu am scapat de zgomot. La pornire este ca un scartiit usor insa cum acceleraz incepe sa se auda din ce in ce mai tare. Am observat ca uneori cand se incalzeste motorul nu se mai aude deloc..iar atunci cand nu isi mai revine, zomotul dispare cand o scot din viteaza sau cand apas ambreiajul ..doar cand acceleraz o ia razna.

 

aveti vreo idee la ce sa ma uit? masina este un E39 2.2i 2001

Edited by tho_klan
Link to comment
Share on other sites

E posibil ca la montarea rotorului noi pe rulmentul ramas sa fi fortat rulmentul, sa nul fi presat asa cum trebuie si sa il fi deteriorat.Sau poate montat aiurea, prea presat/slab daca spui ca de atunci a inceput sa suiere. Faptul ca o sa isi revina dupa un timp e vrajeala sa scape de tine, asa cv nu se intampla.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

salut, postez aici pt ca e un topic cu alternatoare...

pt un E39 525i, 06/2001, motor M54, automat;

Rola intinzatoare de la alternator este mecanica sau hidraulica? Trebuie sa o schimb si pe realoem.com e confuza treaba, apar in tabel ambele tipuri ( mecanica si hidraulica).

Furnizorii de piese sunt si ei confuzi, imi cer codul de pe piesa veche....dar inca n-am dat-o jos. daca stie cineva si ma poate ajuta....ms anticipat.

Asta sa nu dau piesa jos si sa astept cu masina pe butuci vreo 5 zile pana vine piesa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.