Jump to content

schimbare trepte turatie optima liniute e46 316i


Aditza

Recommended Posts

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fiecare concureaza la categoria lui. Ca la box....este si musca si cocos :)

Nu se poate spune o turatie anume pentru plecare. Depinde de latimea cauciucurilor de asfalt daca e ud, uscat, fierbinte (vara), rece. Ideea e sa dai cat mai putin scart posibil (sa nu iti patineze rotile). Iar treapta superioara o schimbi exact inainte sa intre pe rosu.

 

L.E. Cel mai bine este sa exersezi cateva plecari de pe loc inainte sa vezi ce si cum.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Nu prea sunt de acord in totalitate cu tine... Cand o masina are activat sistemul " ce nu permite patinarea rotilor " startul este mai lent ! Rotile trebuie sa patineze intr-o oarecare masura dar nu exagerta...

 

Exista si o explicatie pt acest fenomen. Daca ai niste roti prea late cu aderenta foarte buna, nederapand, ajungi mult mai greu in turatii mari. De aceea cand iti patineaza intr-o oarecare masura ajungi mai repede in ture inalte iar cand prinde aderenta deja esti cu cai mai multi si trage mai bine. Sa nu uitam ca un motor de 1800-1900 de centimetri la 2500 de turatii are cam 50 de cai... Deci rahat cu apa rece... Toate masinile au caii multi la peste 3500 de ture.

Conteaza intr-adevar conditiile de rulare dar sa presupunem ca vorbim de conditii optime. Deci temperattura intre 20 si 30 de grade si asfalt uscat.

Rotile iti patineaza si daca e frig sub 5 grade celsius si daca e foarte cald afara sau cauciucurile sunt incinse...

Cand aerul e mai rece sau te afli la altitudine masina trage mai bine pt ca aerul e mai bogat in oxigen.

Cred ca trebuie sa pleci de pe loc la 2000-2200 de ture pt 316. Intr-devar... viteza trebuie schimbata inainte de a intra pe rosu.

 

 

P.S. @Taz Nu prea te-ai dat la liniutze in viatza ta... :)

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Bagi ĂŽn viteza 1, calci acceleraţia la podea, dai drumu` brusc la ambreiaj şi te ţii bine de volan ... :D

 

Tu asa faci ? Pleci cu 6000 de ture de pe loc ? WOW ce cool... :)

Restul vitezelor le schimbi cu puţin ĂŽnainte să ţi se taie injecţia ... :)

 

 

Tu asa faci ? Pleci cu 6000 de ture de pe loc ? WOW ce cool... :)

Cand te tii strans de volan trebuie sa strangi si din fund ? :lol:

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Cuvantul "liniute" din topic l-am introdus doar pentru a face diferenta intre schimbarea treptei la turatie optima pentru consum redus, pentru uzura minima a motorului ori pentru mersul cat mai lin si obtinerea unui rezultat cat mai bun la plecarea de pe loc pana la 100km/h.

Multumesc pentru raspunsurile colaterale,dar avand in vedere ce am intrebat nu cred ca e relevant daca mai exista o alta masina cu care "sa ma dau" sau ce categorie si ma refer doar la conditiile optime de rulare : uscat , 25 grade celsius, cauciucuri stock.

Am pus aceasta intrebare pentru ca desi nu sunt sofer incepator am constatat ca la plecarea de pe loc la acest model se intarzie foarte mult, turatia mare rezulta pierderea aderentei, turatie mai mica,nu patineaza dar acelereaza greu, iar la schimbarea treptelor superioare am impresia ca schimbarea la "rosu" nu este cea mai rapida ci cea pe la aproximativ 5000 de turatii.

Are vreo legatura schimbarea treptelor cu puterea maxima sau cuplul la o anumita turatie?

Link to comment
Share on other sites

"Are vreo legatura schimbarea treptelor cu puterea maxima sau cuplul la o anumita turatie? "

Da ! E decisiv. Masina trage optim in cuplu maxim !

Deci cum ai estimat tu in aproximativ 5000 de ture. Cifra exacta nu o stiu dar poti consulta un tabel cu motoare si vezi in cate ture ai tu cuplu maxim. Din acelasi motiv la un diesel schimbi mai repede vitezele pt ca dieselul are cuplu mare in ture joase.

Link to comment
Share on other sites

Bagi ĂŽn viteza 1, calci acceleraĂžia la podea, dai drumu` brusc la ambreiaj Âşi te Ăžii bine de volan ... :lol:

 

Restul vitezelor le schimbi cu puĂžin ĂŽnainte sĂŁ Ăži se taie injecĂžia ... :)

 

am incercat si varianta asta de pornire de pe loc, e spectaculoasa dar nu rapida

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu cuplu reprezinta fortza propriu-zisa iar caii capacitatea motorului de a trage la viteza mare...

De exemplu. o motocicleta de viteza are cai multi ce-i permite sa ajunga la viteze mari dar nu are fortza de tractiune...

Opusul motocicletei sa zicem ar fi tractorul sau camionul.... Acelasi numar de cai sa zicem 150 dar cuplu mult mai mare ceea ce-i permite sa traga dupa sine o greutate mult mai mare dar nu ajunge la viteza foarte mare.

 

Explicatia nu este foarte academica dar se potriveste foarte bine in practica.

Edited by the_rifle
Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu cuplu reprezinta fortza propriu-zisa iar caii capacitatea motorului de a trage la viteza mare...

De exemplu. o motocicleta de viteza are cai multi ce-i permite sa ajunga la viteze mari dar nu are fortza de tractiune...

Opusul motocicletei sa zicem ar fi tractorul sau camionul.... Acelasi numar de cai sa zicem 150 dar cuplu mult mai mare ceea ce-i permite sa traga dupa sine o greutate mult mai mare dar nu ajunge la viteza foarte mare.

 

Explicatia nu este foarte academica dar se potriveste foarte bine in practica.

 

316i E46 cu M43 are max. 105 CP la 5300 rpm si 165 Nm la 2500 rpm Avand in vedere aceste caracteristici in concluzie care ar fi turatia de plecare de pe loc si cea de schimbare a treptelor?

Link to comment
Share on other sites

Pentru liniute obligatoriu schimbi viteza ininte sa-ti taie benzina (aproape de zona rosie) pentru ca motorul sa mearga de la turatia pentru cuplul maxim in sus. Altfel pana va ajunge la cuplul maxim te va incetini. Pentru economie schimbi la turatia corespunzatoare cuplului maxim.
Link to comment
Share on other sites

care ar fi turatia cu care sa poti pleca de pe loc si la ce turatie in functie de fiecare viteza pentru a accelera in cel mai scurt timp cu startul de pe loc?

 

 

m-ai facut sa rad cu topicul asta. :lol:

 

ai grija sa nu te vedem la stirile de la ora 5.

 

:)

Edited by wind-3er
Link to comment
Share on other sites

Pentru liniute obligatoriu schimbi viteza ininte sa-ti taie benzina (aproape de zona rosie) pentru ca motorul sa mearga de la turatia pentru cuplul maxim in sus. Altfel pana va ajunge la cuplul maxim te va incetini. Pentru economie schimbi la turatia corespunzatoare cuplului maxim.

 

 

Nu ma pricep, dar avand in vedere ca la 2500 de rot/min cuplul este maxim, tot ce trece si se afla sub acest indice de rotatie scade valoarea cuplului, daca sunt spre exemplu in treapta a doua, schimb la 6000 rot/min, trec in treapta a 3-a si voi avea sa zicem aproximativ 4600 rot/min nu sunt cumva cu vreo 2100 de rot/min prea departe de cuplul maxim?

Link to comment
Share on other sites

schimbi cam la 5500 , ca sa nu cada prea mult in ture dupa schimbarea treptei.

cat despre plecare....depinde de la masina la masina.....in cazul 316, ca sa ai o plecare buna , cam in 4500 cred ca trebuie sa debreiezi. am mers o singura data cu 318, si cu plecare la 3000 dadea in nas, nu avea forta sa impinga masina, iar din 6000 scartaie prea mult . presupun ca tot cam asa e si la 316

 

ps :NEAPARAT sa scoti ASC/DCS , altfel te chinui degeaba

Link to comment
Share on other sites

care ar fi turatia cu care sa poti pleca de pe loc si la ce turatie in functie de fiecare viteza pentru a accelera in cel mai scurt timp cu startul de pe loc?

 

 

m-ai facut sa rad cu topicul asta. :lol:

 

ai grija sa nu te vedem la stirile de la ora 5.

 

:)

 

culmea e ca decat tie ti se pare amuzant, vezi ce inseamna sa uiti sa-ti iei pastiluta?

Link to comment
Share on other sites

Pentru liniute obligatoriu schimbi viteza ininte sa-ti taie benzina (aproape de zona rosie) pentru ca motorul sa mearga de la turatia pentru cuplul maxim in sus. Altfel pana va ajunge la cuplul maxim te va incetini. Pentru economie schimbi la turatia corespunzatoare cuplului maxim.

 

 

Nu ma pricep, dar avand in vedere ca la 2500 de rot/min cuplul este maxim, tot ce trece si se afla sub acest indice de rotatie scade valoarea cuplului, daca sunt spre exemplu in treapta a doua, schimb la 6000 rot/min, trec in treapta a 3-a si voi avea sa zicem aproximativ 4600 rot/min nu sunt cumva cu vreo 2100 de rot/min prea departe de cuplul maxim?

Pentru o masina de liniute cuplul maxim este in jur de 4500 rot/min si taie injectia pe la 6000 (bmw in afara de M).

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu cuplu reprezinta fortza propriu-zisa iar caii capacitatea motorului de a trage la viteza mare...

De exemplu. o motocicleta de viteza are cai multi ce-i permite sa ajunga la viteze mari dar nu are fortza de tractiune...

Opusul motocicletei sa zicem ar fi tractorul sau camionul.... Acelasi numar de cai sa zicem 150 dar cuplu mult mai mare ceea ce-i permite sa traga dupa sine o greutate mult mai mare dar nu ajunge la viteza foarte mare.

 

Explicatia nu este foarte academica dar se potriveste foarte bine in practica.

+1

Link to comment
Share on other sites

Nu prea sunt de acord in totalitate cu tine... Cand o masina are activat sistemul " ce nu permite patinarea rotilor " startul este mai lent ! Rotile trebuie sa patineze intr-o oarecare masura dar nu exagerta...

 

Exista si o explicatie pt acest fenomen. Daca ai niste roti prea late cu aderenta foarte buna, nederapand, ajungi mult mai greu in turatii mari. De aceea cand iti patineaza intr-o oarecare masura ajungi mai repede in ture inalte iar cand prinde aderenta deja esti cu cai mai multi si trage mai bine. Sa nu uitam ca un motor de 1800-1900 de centimetri la 2500 de turatii are cam 50 de cai... Deci rahat cu apa rece... Toate masinile au caii multi la peste 3500 de ture.

Conteaza intr-adevar conditiile de rulare dar sa presupunem ca vorbim de conditii optime. Deci temperattura intre 20 si 30 de grade si asfalt uscat.

Rotile iti patineaza si daca e frig sub 5 grade celsius si daca e foarte cald afara sau cauciucurile sunt incinse...

Cand aerul e mai rece sau te afli la altitudine masina trage mai bine pt ca aerul e mai bogat in oxigen.

Cred ca trebuie sa pleci de pe loc la 2000-2200 de ture pt 316. Intr-devar... viteza trebuie schimbata inainte de a intra pe rosu.

 

 

P.S. @Taz Nu prea te-ai dat la liniutze in viatza ta... :)

Eu am explicat bine tu nu ai inteles nimic....(nu o spun cu rautate).

Eu am vrut sa zic ca daca dai drumul la ambreiaj de la 6000 de ture vei da scartz ca inecatul 10 metri, prima secunda chiar stand pe loc in timp ce adversarul pleaca. Sa nu dai scart deloc este foarte greu pentru un sofer amator dar crede-ma ca indicat este sa nu dai scart pentru ca atunci forta cu care masina este impinsa inainte se iroseste invartind roata in gol! Nu stiu de unde si pana unde ai ajuns la sisteme electronice desi nu am adus vorba de asta. La fel nu era nevoie sa-mi spui ca poti sa patinezi si cand e frig afara. Eu am spus ca nu poti spune o turatie exacta la care sa ridici ambreiajul deoarece aceasta turatie depinde de factorii sus mentionati. Daca ai cauciucuri subtiri si afara e ud 3000 rpm poate fi mult prea mult la fel daca ai slick-uri 225 sa zicem vara pe uscat la 316 poti da drumul la ambreaj din 6000 rpm si o sa patinezi le fel(poate chiar mai putin ca pe udeala la 2000 rpm asta daca nu ti se rupe transmisia (cum ai patit tu cu diferentialul). Acum iarasi ai luat-o pe langa subiect incepand sa-mi explici cum functioneza motorul si cat de rarefiat este aerul la diferite altitudini neavand nici o legatura cu liniutele baiatului. Daca vorbim de conditii optime din experienta iti spun (detin un 318i) ca 2000-2200 rpm sunt prea putine ture pentru o plecare in forta. Masina va invarti jumate de roata in gol apoi va cadea in nas dintr-o mare lipsa de turatie (forta). Pe la 2800 rpm este cea mai buna plecare (pe uscat dupa parerea mea). Vei patina ceva insa nu foarte mult. La fel concluzia ca nu m-am dat la liniute este una pripita. Nu am fost niciodata la concursuri organizate dar nu ratez nici o ocazie la semafor (nu mai mult de 70-80kmh).Si crede-ma nu au fost putine mai ales noaptea in Bucuresti dai numai de reisari cu TDI-uri pe care 318-le meu spre mirarea mea le face fata cu brio.

Edited by Taz
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.