Jump to content

regenerare filtru particule (DPF) X3 2.0d


Recommended Posts

Eu am curatat filtrul cu hipoclorit. L-am lasat peste noapte sa stea cu solutia in el si i-am mai facut o spalare a doua zi.Apoi l-am spalat cu jet de apa. Arata super curat cand am terminat. Mai aveam 4000 de km pana la schimbare -era pe galben,nu pe rosu.

Am vrut sa-l si incalzesc cu o lampa de gaz,dar s-a cam terminat butelia si am renuntat.

Am resetat apoi intervalul din nou la 200.000km cu DIS.

Nu prea am avut vreme sa testez prea mult masina dupa aia,ca am plecat din tara. Dar oricum tragea bine. O sa urmaresc in istoria erorilor cat de des intervine regenerarea,cand o sa apuc sa umblu cu masina din nou.

vrei sa spui ca poti reseta numarul de km la filtru din resetarea intervaleleor de service?

auzisem ca nu merge si nu vreau sa incerc sa il resetez ca imi mai arata 70k km.

referitor la regenerare am auzit fel si fel de variante.niciuna de Doamne ajuta.

nu imi mai dau si eu cu parerea ca deja sunt prea multe variante.si in pus nu sunt sigur de ceea ce stiu si nu vreau sa vb aiurea.

Link to comment
Share on other sites

vrei sa spui ca poti reseta numarul de km la filtru din resetarea intervaleleor de service?

 

da se poate, si eu am resetat.

tii apasat butonul de la vitezometru inainte sa pui contactul si alegi ce service vrei sa resetezi.

stiu procedeul numai ca nu stiam ca si DPF se poate reseta intervalul.auzisem ca nu.daca tu ai facut asta te cred pe tine :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut toti expertii in X3 !

Am o problema mare ! Am un X3 2.0D din 2007 luat din Germania cu 14.000 km, iar acum are 69.000 km. Acum citeva zile venem de la Bucuresti, am oprit intr-o parcare iar cin am vrut sa pornesc sa aprins in bord lampa de la ABS, frina de urgenta ( aia cu rosu ) si lampa de la 4x4. In plus masina parca era turata si infrinata. Am stat citeva minut in parcare cu notorul oprit, dupa care cind am plecat a disparut. Pe drum se tot aprindeau si se stingeau fara nici un motiv. Astazi am fos la Trado Motors din iasi si mi-au spus ca este motorasul de la cutia de transfer ( in urma dignozei pe partea electrica), poate si cutia de transfer. care cica costa foarte mult. Este adevarat ce spun astia de la service ? Poate cineva sa-mi dea ceva sfaturi ?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Este singurul topic pe care l-am gasit referitor la filtrul de particule, DPF.

 

Am un X3 E83, an 2007, cu 120.000 Km. In cartea de identitate este trecuta norma de poluare E3, de catre RAR. Cand am cumparat masina, in 2007, nu m-am uitat in carte sa vad acest amanunt. In Urma cu ceva vreme am dus-o la ITP si in service pentru schimburi de consumabile. Mecanicul, vazand CIV in masina a comandat ulei pentru EURO 3. de la acest moment incep problemele mele.

 

Pentru inceput, dupa maxim 300 Km, s-a aprins martorul in bord, iar masina a inceput sa devina "puturoasa". La test imi spune regenerare DPF. Am scos-o pe autostrada, becul s-a stins si am fost bucuros de reusita. Dar... bucuria a tinut cam tot 300 Km si iar m-am suparat.

.

Iar service, iar testare, iar nimic. Nu-i dadeam de cap si am mers cu ea asa cam 10-12.000 km

 

La intervalu de service o duc la acelasi mecanic pentru ulei, filtre etc. ma intreaba ce ulei sa puna la masina si ii spun sa foloseasca ce a folosit si anterior. Avand zi libera am ramas langa el. Cand a venit uleiul am inlemnit. Era pentru masini diesel fara DPF. L-am intrebat pe amicul meu daca este compatibil cu masina mea si atunci i-a picat fisa si zice... "bai, data trecuta i-am bagat acelasi ulei, am belit filtrul de particule". Nu i-am gasit nicio vina omului, el s-a luat dupa CIV, dar nu dupa seria de sasiu. In fine, comanda uleiul adecvat masinii mele, face schimbul de ulei si o scot pe autostrada. Am mers 2 ture, Bucuresti - Lehliu in 3000-3500 ture. Totul bun si frumos, becul s-a stins, masina merge bine, trage bine dar, ca mereu exista acest "DAR", scoate fum negru foarte mult si are momente cand oboseste. Cred ca filtrul este in regenerare permanenta iar consumul a crescut destul de mult, de la 9.5 la 11.5 la 100 Km urban.

Intrebarea este urmatoarea. Am un filtru de particule aproape nou, fagurele se vede curat in interior, dar este de la un 525 E60 E4 55.000 Km avariat, dauna totala. Ca forma seamana cele doua, cel de 2,5 cred ca este mai mare. Pot sa montez acest filtru de particule pe motor de 2.0d ?

 

Mecanicul meu, cel care s-a ocupat de masina, nu-mi poate raspunde, lucreaza in Norvegia si nu am tinut legatura.

post-41195-0-31749600-1405435747_thumb.jpg

post-41195-0-92108100-1405435763_thumb.jpg

Edited by Ovidius
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut toti expertii in X3 !

Am o problema mare ! Am un X3 2.0D din 2007 luat din Germania cu 14.000 km, iar acum are 69.000 km. Acum citeva zile venem de la Bucuresti, am oprit intr-o parcare iar cin am vrut sa pornesc sa aprins in bord lampa de la ABS, frina de urgenta ( aia cu rosu ) si lampa de la 4x4. In plus masina parca era turata si infrinata. Am stat citeva minut in parcare cu notorul oprit, dupa care cind am plecat a disparut. Pe drum se tot aprindeau si se stingeau fara nici un motiv. Astazi am fos la Trado Motors din iasi si mi-au spus ca este motorasul de la cutia de transfer ( in urma dignozei pe partea electrica), poate si cutia de transfer. care cica costa foarte mult. Este adevarat ce spun astia de la service ? Poate cineva sa-mi dea ceva sfaturi ?

Salut,

Am cautat si eu informatii despre ce zici tu, desi sa stii ca nu are legatura cu acest topic, iti raspund totusi aici. Cele trei erori apar in cazul in care ti s-a specificat, poti inlocui piesa sau poti da motorasul jos si fie il rotesti cu 180 de grade fie inlocuiesti o rotita dintata de plastic, gasesti tutoriale pe net. Daca ai probleme trimite-mi un pm.

Link to comment
Share on other sites

Vad ca suntem mai multi cu probleme la filtrul de particule.

V-as ruga frumos daca imi puteti descrie in cateva cuvinte cum se comporta masina in momentul cand aveati problema cu filtrul de particule. Mie mi s-a spus din service ca am presiunea mare in filtrul de particule(am facut eu o smecherie cu swirl flaps si de atunci au inceput belelele) si mi-au recomandat la fel sa merg 30 de minute cu 120 km/h. Problema este ca de atunci masina mea a ramas cu urmatoarea problema, cand accelerez mai brusc, sau cand urc in turatii foarte mari(3000-4500) simt ca pentru o fractiune de secunda masina gafaie, si chestia asta se repeta de mai multe ori, dar niciodata la turatie mica, mers normal, este tot timpul cand masina este in sarcina. Am sesizat acelasi fenomen si la relanti, dupa ce am pornit motorul am stat si l-am ascultat si efectiv s-a gatuit pentru o fractiune de secunda, dar cel mai rau se simt in mers. Efectiv as putea spune ca trepideaza de cateva ori la turatii mai mari pentru intervale de fractiuni de secunda. Simt asta ca si cum propulsarea este intrerupta dupa care se reia(reprizele astea de intreruperi dureaza foarte putin). De cand mi-am rezolvat problema cu swirl flaps(adica am pus o galerie de admisie noua) nu am mai avut eroarea de DDE(digital diesel error) insa masina desi face aceste trepidatii mai rar si de mai mica intensitate am ramas totusi cu ele.

Sunt curios daca si la voi se manifesta la fel problema. As putea spune ca si consumul mi-a crescut un pic.

Referitor la curatat filtru de particule sunt si eu interesat cum s-ar putea face, un cunoscut de-al meu mi-a explicat ca filtrul se va curata la drumuri mai lungi pentru ca atunci creste temperatura in filtru si depunerile se ard dar banuiesc ca exista si varianta sa il dai jos.

 

Edit: Un tip de la service BMW din Bruxelles mi-a sugerat sa gaurim pe centru ca sa nu cumpar unul nou.

Edited by inteleptu
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
am facut si eu regenerarea la un x1...dar setata din laptop. apoi am mers cu 60 km/h in treapta 3, timp de 25-30 min pe banda de urgenta, iar presiunea a scazut la relanti de la 22mn la 7mb..insa nu reusesc sa dau de capat consumului..tot 13 imi papa prin oras..ceva sugestii ar fi bine venite...
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

am facut si eu regenerarea la un x1...dar setata din laptop. apoi am mers cu 60 km/h in treapta 3, timp de 25-30 min pe banda de urgenta, iar presiunea a scazut la relanti de la 22mn la 7mb..insa nu reusesc sa dau de capat consumului..tot 13 imi papa prin oras..ceva sugestii ar fi bine venite...

 

Ia un DS5 hibrid si mergi cu 4% in oras :D

Si a mea mananca intre 10-11% in oras, mai ales ca nu folosesc panarama de Eco Pro sa imi belesc bateria si electromotorul.

Daca la exterior iti mananca 6%, e ok masina...lasa orasul, consumul in oras este extrem de variabil functie de conditiile din fiecare oras...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Si o intrebare pentru "sfatuitorii" cu x mii turatii pentru regenerare:

Am de peste 4 ani masini diesel cu AT...al dracu, nici una nu a inceput sa tureze de tampita la 3000 ture...si au facut mii de km...

X1 de acum a ajuns la 100k km, mult mers in oras, o data pe luna mers cate 20-30 km in afara dupa cum am treaba...a stat tot timpul sub 2000 rpm, nu am vazut sa o faca avion ca sa curete filtrul...

La tester filtrul iese cu "uzura" 16-18%...

Si atunci...de unde frate mitul asta cu curatatul la supraturatii? ca daca nu iti nimereste in cei 3-400 km dupa care isi face regenerare, ai mai si mers ca prostul cateva sute de km cu turatia prin podul casei...

Si pana acum nu am vazut filtre de particule picate la astea AT mai mult decat la cele MT...o fi magie?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.