Jump to content

Stiri intersezon 2009-2010 in F1


ionatan

Recommended Posts

Mercedes a cumparat echipa Brawn GP

 

De ceva vreme, informatia conform careia Mercedes ar intentiona sa participe in F1 cu propria echipa era tot mai vehiculata. Acum a sosit si confirmarea, data de chiar presedintele Daimler si Mercedes-Benz Cars, Dieter Zetsche. Constructorul german a achizitionat, impreuna cu fondul Aabar Investments din Emiratele Arabe, care detine 10% din Daimler, 75% din echipa Brawn GP, campioana mondiala en titre in Marele Circ.

 

Fabrica Brawn GP de la Brackley va fi folosita drept cartier general al noii echipe. Ross Brawn va ramane in pozitia de team principal, secondat de Nick Fry si ceilalti apropiati ai sai. Motorul cade in sarcina celor de la Mercedes Benz High Performance Engines, iar echipa va fi coordonata de Mercedes-Benz Motorsport, in frunte cu Norbert Haug.

 

Asadar, Mercedes isi atinge obiectivul de a participa sub nume propriu in cea mai importanta si mediatizata competitie auto din lume. "Sagetile argintii" vor reveni la cel mai inalt nivel, prin rebotezarea Brawn GP in Mercedes Grand Prix, incepand cu sezonul viitor. Manevra celor de la Mercedes da peste cap relatia acestora cu McLaren, team cu care colaborau din 1995. Mercedes le multumeste calduros celor de la McLaren, carora le va furniza in continuare motoare, pana in 2015. De asemenea, cele 40% din McLaren, detinute de Mercedes, vor fi rascumparate pana la finele anului 2011.

 

Mai ramane de aflat pe cine se va baza noua echipa Mercedes GP. Deocamdata nu s-a spus nimic oficial, insa exista informatii ca Nico Rosberg va veni la Mercedes. In ceea ce-l priveste pe Jenson Button, plecarea acestuia la McLaren este data ca sigura.

 

 

Sursa: Daimler

 

 

 

Jenson Button, aproape de McLaren

 

nformatia a fost confirmata de reporterul cotidianului englez, Alan Henry, care are legaturi stranse cu McLaren. Acesta a declarat ca Button ar putea castiga 6 milioane de lire sterline pe sezon, insa formatia cu sediul in Woking nu a confirmat, dar nici nu a infirmat aceasta stire.

 

Astfel, campionul mondial en-titre ar putea fi coleg cu Lewis Hamilton, pilotul care a castigat titlul mondial in 2008. Totodata, salariul lui Button s-ar dubla, intrucat Ross Brawn, cel care preluase team-ul Honda si l-a transformat in Brawn GP nu a putut asigura un salariu de top pentru pilotul britanic.

 

"Am discutat cu Jenson pe tema salariului si cred ca el primeste destul in acest moment, iar sansele ca cifrele sa se schimbe sunt destul de mici. Mi-as dori ca Jenson sa ramana la Brawn si in sezonul urmator, intrucat am lucrat impreuna de cativa ani si am reusit, in final, sa castigam un titlu de campion mondial impreuna. Avem un buget limitat si daca acesta este cheltuit intr-o sectie, nu poate fi la fel de mare si in alta", a declarat Nick Fry, directorul executiv al lui Brawn GP.

 

Jenson Button a cucerit primul titlu de campion mondial in acest sezon al Formulei 1, dupa ce a dominat prima jumatate a sezonului. Button a reusit alaturi de Brawn 6 victorii, marcand 95 de puncte in clasamentul pilotilor.

 

 

 

Alonso, la primul contact cu Ferrari

 

Pilotul spaniol Fernando Alonso a vizitat pentru prima oarĂŁ fabrica Ferrari de la Maranello, de la semnarea contractului pe 3 ani cu scuderia italianĂŁ de Formula 1.

 

Alonso, la primul contact cu Ferrari Alonso, care este sub contract cu Renault pânã la sfârºitul anului, a sosit vineri dimineaÞã la Maranello, unde a stat de vorbã cu preºedintele Luca di Montezemolo ºi tehnicienii.

 

Dublul campion mondial din 2005 ºi 2006 a efectuat apoi câteva tururi pe circuitul Fiorano la volanul unei maºini de sport Ferrari 458.

 

 

 

Google, obligat sa-i plateasca 500.000 dolari lui Barrichello

 

Gigantul internet Google a fost condamnat de cĂŁtre un tribunal din Sao Paulo sĂŁ-i plĂŁteascĂŁ 500.000 de dolari pilotului brazilian de Formula 1 Rubens Barrichello pentru cĂŁ a prezentat false profiluri ale brazilianului prin intermediul reĂželei sale sociale Orkut.

 

Google, obligat sa-i plateasca 500.000 dolari lui Barrichello Decizia judiciarã a fost publicatã luni de jurnalul oficial de stat brazilian, În timp ce suma finalã s-ar putea ridica la 700.000 de dolari Întrucât afacerea dateazã din iulie 2006 ºi Google riscã o amendã de 590 de dolari pe zi pentru faptele incriminate.

 

Conform presei braziliene, peste 300 de false profiluri cu numele lui Rubens Barrichello au apãrut pe Orkut, o reÞea socialã care aparÞine Google ºi care Înregistreazã un mare succes În Brazilia, chiar dacã se aflã la concurenÞã cu versiunea portughezã farcebook.

 

Barrichello, care a concurat pentru Brawn GP ĂŽn acest sezon, a ĂŽncheiat pe locul trei ĂŽn Campionatul Mondial 2009, dupĂŁ britancul Jensaon Button Âşi germanul Sebastian Vettel. Din 2010, el se va alĂŁtura echipei Williams.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Consiliul Mondial FIA s-a reunit la finele aceste saptamani, pentru a valida o serie de noutati prevazute pentru sezonul 2010 in Formula 1. Ce mai importanta noutate vizeaza nou barem de punctare in curse. Vor fi rasplatiti cu puncte primii 10 clasati in fiecare cursa, primii 4 vor fi departajati de cate 5 puncte, iar invingatorul va primi 25. Iata cum arata baremul de puncte in Formula 1, incepand din 2010:

locul 1: 25puncte

locul 2: 20 puncte

locul 3: 15 puncte

locul 4: 10 puncte

locul 5: 8 puncte

locul 6: 6 puncte

locul 7: 5 puncte

locul 8: 3 puncte

locul 9: 2 puncte

locul 10: 1punct

 

O alta prevedere noua vizeaza cei trei stewarzi care sunt "judecatori de cursa". In incercarea de a limita polemicile provocate de deciziile acestora, ei vor fi asistati la fiecare cursa de un fost pilot de Formula 1. La fiecare cursa, cei 4 vor alege un presedinte. Deciziile se vor putea baza pe probe video si radio. Va exista si functia de Ambasador FIA, care va fi desemnat la fiecare cursa din randul membrilor Consiliului Mondial. El va fi responzabil cu relatia intre echipe, FIA, FOM si VIP-uri.

 

Iata si calendarul definitiv al sezonului 2010 in Formula 1:

14 martie - Bahrain

28 martie - Australia

4 aprilie - Malaysia

18 aprilie - China

9 mai - Spania

16 mai - Monaco

30 mai - Turcia

13 iunie - Canada

27 iunie - Europa (Valencia)

11 iulie - Marea Britanie

25 iulie - Germania

1 august - Ungaria

29 august - Belgia

12 septembrie - Italia

26 septembrie - Singapore

10 octombrie - Japonia

24 octombrie - Coreea de Sud

7 noiembrie - Brazilia

14 noiembrie - Abu Dhabi

Link to comment
Share on other sites

F1: Mercedes si Henkel, in conflict

 

Luni, 14 Decembrie 2009, ora 13:34, de Sorin Arotaritei

 

Daimler-Mercedes, noul proprietar al echipei de Formula 1 Brawn GP, se aflĂŁ ĂŽn conflict cu grupul Henkel ĂŽn cadrul unei afaceri de escrocherie legatĂŁ de un contract de sponsorizare, a anunĂžat luni publicaĂžia Handelsblatt.

 

F1: Mercedes si Henkel, in conflict Fostul director al activitãÞilor de sponsorizare de la Henkel, multinaÞionala germanã specializatã pe produse chimice ºi cosmetice, a semnat cu Brawn În aceastã varã un contract care prevede investirea a 90 de milioane de euro În urmãtorii trei ani, Începând din martie 2010, conform jurnalului, Însã conducerea Henkel susÞine cã nu a ºtiut despre acest lucru.

 

Persoana În vârstã de 43 de ani, care face obiectul unei anchete a justiÞiei pentru escrocherie ºi fals În Înscrisuri, se afla de mai bine de un an În centrul unei escrocherii cu false facturi ºi scrisori cu antetul Henkel. Alãturi de doi complici, el ar fi vândut angajamente ale grupului pentru aproximativ 45 de milioane euro, dintre care 11 milioane ar fi fost devalizaÞi.

 

 

 

 

F1: Ferrari nu se va opune trecerii lui Schumacher la Mercedes

 

 

Marti, 15 Decembrie 2009, ora 11:33, de Sorin Arotaritei

 

Echipa Ferrari nu va sta ĂŽn calea lui Michael Schumacher dacĂŁ septuplul campion mondial de Formula 1 va decide sĂŁ-Âşi reia cariera de pilot Âşi va accepta oferta rivalei Mercedes, informeazĂŁ agenĂžia Reuters.

 

F1: Ferrari nu se va opune trecerii lui Schumacher la Mercedes AnunĂžul a fost fĂŁcut de preÂşedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, care a precizat cĂŁ va rezilia, fĂŁrĂŁ nicio problemĂŁ, contactul de consultant semnat de Schumacher cu gruparea cĂŁluĂžului cabrat.

 

"Este clar cã, dacã va alege alt drum, ÎnÞelegerea dintre noi nu va mai fi valabilã, derorece nu poÞi lucra cu cineva care piloteazã pentru concurenÞã", a declarat boss-ul Ferrari.

 

Michael Schumacher, care va Împlini 41 de ani pe 3 ianuarie, Îndeplineºte În prezent funcÞia de consilier pentru bolizii de oraº ai cunoscutului constructorul italian de automobile. Potrivit presei germane, el a ar fi ajuns la un acord cu Mercedes În privinÞa revenirii pe pistã, din viitoarea ediÞie a "Marelui Circ". Campionul german a mai fost la un pas de revenirea pe pistã, În luna august, când ar fi trebuit sã-l Înlocuiascã pe brazilianul Felipe Massa la Ferrari, Însã totul s-a blocat din cauza problemelor medicale cu care se confrunta Schumacher În acel moment.

 

Mercedes a cumpãrat recent echipa de Formula 1 Brawn GP, care va fi condusã În continuare de Ross Brawn, fostul director tehnic al echipelor Ferrari ºi Benneton, care l-a ajutat pe Schumacher sã câºtige mai multe dintre titlurile sale mondiale.

 

 

F1: Massa la un nou test cu F2007

 

 

Miercuri, 16 Decembrie 2009, ora 13:07, de Alin Neacsu

 

Brazilianul Felipe Massa si-a primit cadoul de Craciun: ieri si astazi este la Mugello pentru un nou test cu un monopostul Ferrari F2007 - masina care a castigat cele doua titluri mondiale acum doi ani.

 

F1: Massa la un nou test cu F2007 Refacut, Felipe Massa n-a reusit sa alerge ieri decat dupa-amiaza din cauza conditiilor meteo: "Sunt fericit ca am putut urca in aceasta masina si e mereu o placere sa pilotez pe un circuit ca Mugello. Totul a decurs bine: e pacat ca n-am reusit sa ies in pista decat dupa-amiaza. Sa speram ca maine va fi mai bine!"

 

Regulamentul actual nu permite teste, insa Massa foloseste un monopost de acum doua sezoane si pneuri special concepute pentru demonstratii. Brazilianul a mai urcat in cockpit-ul F2007-ului in luna octombrie a acestui an, atunci cand a alergat pentru prima oara dupa accidentul suferit in Ungaria.

 

Oficial: Renault raman in F1

 

Miercuri, 16 Decembrie 2009, ora 13:38, de Alin Neacsu

 

Renault au confirmat ca vor ramane in Formula 1 in 2010 si dupa ca urmare a vanzarii unei 'bune parti' din echipa companiei Genii Capital - condusa de Gerard Lopez.

 

Oficial: Renault raman in F1 In 2010 echipa va continua sub acelasi nume si cu aceeasi identitate, utilizand in continuare motoarele francezilor furnizate de compania sora din Viry, companie care anunta de asemenea si un nou contract de furnizor pentru Red Bull Racing in 2010.

 

Bernard Rey, Presedinte Renault F1: "Sunt incantat sa le urez bun venit celor de la Genii Capital in functia de partener strategic si sunt sigur ca entuziasmul lor si experinta in afaceri vor duce la o noua dinamica pentru echipa, staff si parteneri. Asteptam cu nerabdare sa concuram la cel mai inalt nivel in Formula 1. Anuntul de astazi confirma angajamentul si increderea Renault in conducerea sportului de a imbunatati Formula 1."

 

Robert Kubica a fost semnat de Renault pentru sezonul urmator si acum mai ramane de vazut cine i se va alatura polonezului.

 

F1 video: Rosberg despre 2010 si Michael

 

Miercuri, 16 Decembrie 2009, ora 13:49, de Alin Neacsu

 

Nico Rosberg, deocamdata singurul pilot anuntat oficial de Mercedes Grand Prix, admite in primul interviu de la numirea sa ca titlul este obiectivul noului sau team.

 

F1 video: Rosberg despre 2010 si Michael

 

De asemenea, Rosberg intretine speculatiile cu privire la revenirea septuplului Campion Mondial Michael Schumacher; Michael si sefii Mercedes se afla in discutii pentru o revenire in 2010, o mutare asupra careia a comentat chiar si prededintele Ferrari Luca di Montezemolo, acesta declarand ca n-ar avea nicio problema in eliberarea neamtului din contractul cu Scuderia.

 

Nico Rosberg: "In acest moment eu pilotez ambele masini, pot alege din cele doua. Cat de curand sper sa se lamureasca situatia coechipierului meu si acum zvonurile cu Michael Schumacher sunt foarte intense. N-am idee daca e adevarat sau nu, dar bineinteles, daca ni se va alatura ar fi ceva absolut fantastic."

 

In ceea ce priveste tintele pe care si le propun cei de la Mercedes Grand Prix pentru 2010, Nico Rosberg a declarat: "Ei bine, suntem Campionii Mondiali, orice altceva mai jos de castigarea titlului este un pas inapoi. Acesta trebuie sa fie obiectivul: sa castigam curse si sa castigam Campionatul."

 

http://www.sport365.ro/F1_video__Rosberg_d...el-n112374.html

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Oare ce mai fac pilotii in intersezon:

 

Pilotii Scuderiei Ferrari si cei ai Ducati au fost prezenti la Madonna di Campiglio inca de la inceputul saptamanii, iar evenimentul nu se putea incheia fara cateva competitii motorizate. Vineri s-au organizat doua curse; prima a fost animata de Fiat-uri Panda si victoria i-a revenit brazilianului Felipe Massa, in fata celor doi piloti ai Ducati, Casey Stoner si Nicky Hayden; au urmat Giancarlo Fisichella, Fernando Alonso si fratele lui Felipe, Dudu Massa.

 

A doua cursa, in care grila de start a fost stabilita de clasamentul final al primei, a fost castigata de Nicky Hayden, acesta surclasandu-i, in ordine, pe Massa, Stoner si Fisichella. Din pacate Fernando Alonso si Dudu Massa n-au terminat cursa, ambii lovind barierele de protectie in ultimul tur.

 

Cursa de kart-uri:

 

 

 

Interviuri luate catorva oameni din Formula 1 pe scena Festivalului Autosport International 2010:

 

 

RedBull Racing prezinta o cursa inedita:

,
- mi-a placut enorm clipul, se vede ca marketing-ul a ridicat compania RedBull acolo unde este, fac ce stiu mai bine si in F1 :lol:

 

 

Primele date despre grila de start a sezonului 2010:

 

 

Odata cu anuntarea lui Pedro de la Rosso la Sauber si Jaime Alguersuari la Toro Rosso, au mai ramas doar patru volane libere pentru sezonul 2010; lansarile nu sunt nici ele departe, iar maine vom vedea pentru prima data culorile Mercedes Grand Prix.

 

McLaren vor avea Campionul Mondial in exercitiu si, prin urmare, numerele masinilor lor vor fi '1' si '2' - doi Campioni Mondiali vor alerga in 2010 pentru Vodafone McLaren Mercedes, ambii britanici. Michael Schumacher si Nico Rosberg sunt pilotii noii echipe Mercedes Grand Prix, iar Michael a reusit sa castige prima 'lupta' cu celalalt neamt, aceea pentru numarul de concurs '3' - doi piloti noi pentru fosta echipa Brawn.

 

Alaturi de Force India si Scuderia Toro Rosso, Red Bull Racing sunt singurii care pastreaza aceiasi piloti in 2010 - un line-up puternic format din Vettel si Webber, doi piloti care si-au dovedit valoarea imediat ce materialul de concurs le-a permis sa lupte pentru pole-uri si victorii in sezonul trecut. La Ferrari gasim cel de-al patrulea Campion Mondial de pe grila lui 2010 - Fernando Alonso -, iar Williams vor avea doi piloti noi: Barrichello si Hulkenberg.

 

La Renault a ramas vacant un post pentru care lupta Vitaly Petrov, Nakajima sau Sato; Nick Heidfeld s-ar parea ca s-a multumit cu rolul de pilot de teste si de rezerva pentru Mercedes GP.

 

Nr Pilot Echipa

1 Jenson Button - Vodafone McLaren Mercedes

2 Lewis Hamilton - Vodafone McLaren Mercedes

3 Michael Schumacher - Mercedes Grand Prix

4 Nico Rosberg - Mercedes Grand Prix

5 Sebastian Vettel - Red Bull Racing

6 Mark Webber - Red Bull Racing

7 Felipe Massa - Scuderia Ferrari Marlboro

8 Fernando Alonso - Scuderia Ferrari Marlboro

9 Rubens Barrichello - AT&T Williams

10 Nico Hulkenberg - AT&T Williams

11 Robert Kubica - Renault F1 Team

12 -

14 Adrian Sutil - Force India F1 Team

15 Tonio Liuzzi - Force India F1 Team

16 Sebastien Buemi - Scuderia Toro Rosso

17 Jaime Alguersuari - Scuderia Toro Rosso

18 Jarno Trulli - Lotus F1 Racing

19 Heikki Kovalainen - Lotus F1 Racing

20 Bruno Senna - Campos Meta - aschia nu sare departe de trunchi! Sa vedem :)

21 -

22 - US F1 Team

23 -

24 Timo Glock - Virgin Racing

25 Lucas di Grassi - Virgin Racing

26 Pedro de la Rosa - Sauber BMW - merita observat ca BMW e trecut al 2-lea nume dar e acolo.

 

 

In ceea ce priveste lansarile monoposturilor de specificatie 2010, ziua de 25 ianuarie va insemna premiera culorilor Mercedes; echipa va vopsi monopostul BGP001 in, cel mai probabil, argintiu, si va organiza la Muzeul Mercedes-Benz din Stuttgart o lansare pentru prezentarea schemei de culori; noul monopost va fi aratat odata cu prima zi a testelor oficiale, 1 februarie.

 

Practic, Ferrari vor fi primii care vor lansa noul monopost - joi, 28 ianuarie, la Maranello si live pe site-ul oficial, Ferrari.com. Vor urma rivalii de la McLaren la o zi dupa, prezentarea acestora putand fi de asemenea urmarita live pe Internet.

 

In ultima zi a lunii ianuarie vom vedea masinile celor de la Renault si Sauber, iar Virgin Racing si Lotus isi vor lansa monoposturile pe 4, respectiv 12 februarie.

 

Date lansari monoposturi:

 

Mercedes GP - 25 ian./1 feb.

Ferrari - 28 ianuarie

McLaren - 29 ianuarie

Renault - 31 ianuarie

Sauber - 31 ianuarie

Virgin - 4 februarie

Lotus - 12 februarie

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Din pacate, noul regulament valabil in 2010 nu face decat sa scada spectaculozitatea curselor.

Cea mai aiurea regula este ca nu vor mai avea voie sa realimenteze in timpul curselor.

Nu s-au lecuit cu prostia aia cand interzisera schimbarea anvelopelor.

 

Cursele devin din ce in ce mai anoste, in numele unei competitivati crescute, cica. Nu lipseste decat sa bage semafoare pe pista si sa interzica depasirile.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate, noul regulament valabil in 2010 nu face decat sa scada spectaculozitatea curselor.

Cea mai aiurea regula este ca nu vor mai avea voie sa realimenteze in timpul curselor.

Nu s-au lecuit cu prostia aia cand interzisera schimbarea anvelopelor.

 

Cursele devin din ce in ce mai anoste, in numele unei competitivati crescute, cica. Nu lipseste decat sa bage semafoare pe pista si sa interzica depasirile.

 

Ai gasit astfel de prevedere? Pai in conditiile astea o cursa ar fi mult mai scurta, practic ar trebui sa dubleze dimensiunea rezervoarelor, nu stiu ce sa zic dar pare aiurea reglementarea asta.

 

Esti sigur ca e adevarat?

Link to comment
Share on other sites

Iti dai seama ca nu m-am apucat sa inventez eu reguli noi pentru Formula 1 :).

 

http://www.formula1.com/inside_f1/rules_an...s/8714/fia.html

 

 

Ai dreptate....am citit acum.

 

http://www.formula1.com/inside_f1/rules_an...gulations/8692/ - noutatile din regulamentul 2010

 

Refuelling

The biggest change for the 2010 season is the banning of refuelling during races for the first time since 1993. Pit stops will not become a thing of the past, however, as drivers still have to use both dry-weather tyre compounds during a Grand Prix. Of course, those stops will now be much quicker, quite possibly under four seconds.

 

The change requires cars to possess a much larger fuel tank - up from around 80 litres to something nearer 250 - and has a major effect on race strategy, with drivers having to pay more attention to tyre and brake conservation. To accommodate the bigger tank, the cars are likely to feature wider rear bodywork and a longer wheelbase. As a result, the weight distribution will be quite different to that of a 2009 car.

Link to comment
Share on other sites

Prima zi de test din 2010 - Valencia

 

Circuitul Ricardo Tormo a fost astazi martorul a nu mai putin de trei premiere pentru monoposturi de specificatie 2010, dar, mai important, aici a demarat primul test din 2010 - sapte monoposturi noi au parcurs primii kilometri.

 

Toro Rosso, Williams si Mercedes GP si-au prezentat monoposturile la primele ore ale diminetii, doar pentru ca apoi sa trimita masinile direct in pista pentru prima zi de teste din 2010.

 

Scuderia Toro Rosso a lansat astazi sasiul STR5, prima incercare a italienilor de a construi 'de la zero' un monopost F1, ei nemaiputand folosi, conform regulamentului, aceeasi platforma ca si fratii mai mari de la Red Bull. Echipa a debutat in acest sport in anul 2006 din nevoia celor de la Red Bull de a oferi volane tinerilor piloti promitatori, iar acum echipa din Faenza a fost nevoita sa se detaseze de compania mama. Pentru al patrulea sezon consecutiv monopostul Toro Rosso va fi propulsat de motoare Ferrari.

 

Cu un personal redus care a crescut doar recent la circa 200 de personane, Scuderia Toro Rosso spera sa termine in primele opt echipe la general si admit ca STR5-ul este mai degraba o evolutie decat o revolutie - avand in vedere pachetul RB5 de la care s-a plecat, multe echipe si-ar fi dorit sa poata spune asta pentru 2010.

 

Dupa ce autosport.com au prezentat o fotografie spion care arata, in toata splendoarea, monopostul FW32, Williams au ales sa continue promovarea noului monopost cu un viral pe youtube.com, iar astazi masina de specificatie 2010 a fost aratata intr-adevar lumii. Rubens Barrichello a foat cel care i-a facut botezul, iar brazilianul s-a declarat foarte incantat: "A fost ca prima zi de scoala! Nu poti face pronosticuri in urma timpilor de astazi." Avand in vedere faptul ca cei de la Williams au pe acest monopost un motor Cosworth cu totul nou fata de ce-au folosit in 2009, o prima zi de test in care fiabilitatea n-a fost o problema poate fi caracterizata drept un success - Rubens Barrichello a parcurs 75 de tururi si singura inconveninta a fost una software in controlul acceleratiei.

 

Capul de afis l-au tinut insa, fara dar si poate, cei de la Mercedes GP; nemtii au prezentat prima Sageata Argintie a timpurilor noastre, iar cum unul dintre pilotii care au 'indrumat-o' pe circuitul spaniol a fost Michael Schumacher, interesul presei a fost garantat; monopostul in sine arata extraordinar in culorile Mercedes GP, dar faptul ca Schumacher a revenit pe pista intr-o masina de generatie actuala nu putea trece neobservat - iar cand a inceput sa ruleze mai rapid decat Rosberg (el fusese primul in pista cu noul MGP W01), twitter-ul a innebunit cu stiri de la fata locului; septuplul Campion Mondial arata ca nu si-a pierdut agerimea pe durata 'pit stop-ului' de trei sezoane.

 

Cum s-a simtit Michael? Ca la debutul din 1991: "Sincer, a fost ca in 1991. Cand am ajuns in F1 am fost socat in primul tur si extrem de agitat in urmatoarele. Si exact la fel s-a intamplat si astazi. Parca as fi un baietel care are o jucarie in maini si se simte extraordinar."

 

La finalul zilei Felipe Massa a stabilit cel mai rapid tur cu monopostul Ferrari F10, brazilianul aflandu-se si el practic la o premiera, nu doar monopostul - avand in vedere perioada de pauza de dupa accidentul din Ungaria 2009. Pedro de la Rosa a fost al doilea pentru BMW Sauber... Ferrari, iar Michael Schumacher a terminat cu cel de-al treilea cel mai rapid tur, in fata coechipierul si conationalului sau Nico Rosberg. Ca o paranteza, Rubens Barrichello, fostul coechipier al lui Michael din perioada Ferrari, a fost astazi intrebat ce-l sfatuieste pe Rosberg; brazilianul a raspus sec: 'Sa plece cat mai repede de-acolo!' Asadar, iata clasamentul primei zile de teste din 2010 (una dintre putinele de altfel).

 

Valencia, prima zi - 01.02.2010

1. Felipe Massa - Ferrari F10 - 1:12.574 - 102 tururi

2. Pedro de la Rosa - BMW Sauber C29- 1:12.784 - 74 tururi

3. Michael Schumacher - Mercedes GP MGP W01 - 1:12.947 - 40 tururi

4. Nico Rosberg - Mercedes GP MGP W01 - 1:13.543 - 39 tururi

5. Gary Paffett - McLaren MP4-25 - 1:13.846 - 86 tururi

6. Rubens Barrichello - Williams FW32 - 1:14.449 75 - tururi

7. Sebastien Buemi - Toro Rosso STR 5 - 1:14.762 18 - tururi

8. Robert Kubica - Renault R30 - 1:15.000 69 - tururi

 

P.S. Nu stiu de ce tot "tag unii cu BMW Sauber - masina asta are motor de Ferrari iar la sasiu nu cred ca e macar o saiba BMW desi as fi vrut :)

Link to comment
Share on other sites

A doua zi a testului; Massa ramane in frunte

 

 

Dupa o noua zi frenetica la Valencia in care media a continuat sa-l vaneze pe Michael Schumacher in ciuda faptului ca n-a fost ziua sa de teste, Felipe Massa a ramas cel mai rapid pilot.

 

F1: A doua zi a testului; Massa ramane in frunte. Daca ieri totul s-a redus la a iesi in pista si la a vedea daca sistemele noilor monoposturi functioneaza in parametri normali, ziua a doua a testului de pe Ricardo Tromo a fost caracterizata de stint-urile lungi si de analizarea comportamentului bolizilor in, practic, regim de cursa. Massa si Kobayashi au stabilit cele mai rapide tururi in prima parte a zilei, pentru ca apoi sa treaca la adevarata munca pe care cineva trebuie s-o faca in presezon pentru ca apoi, incepand cu luna martie, masinile sa treaca cu bine linia de sosire.

 

Ca si ieri, Felipe Massa a fost asadar cel mai rapid pilot la finalul zilei, dar si al testului in ceea ce-l priveste; brazilianul a continuat munca de dezvoltare a noului monopost, concentrandu-se in deosebi asupra gasirii celui mai bun set-up in diferite conditii (ceea ce se poate traduce prin: cu diferite cantitati de combustbil) si analiza comportamentului pneurilor. Maine Fernando Alonso va prelua stafeta - debutul sau oficial la volanul unui monopost Ferrari.

 

Surpriza placuta, daca poate fi vorba totusi despre asa ceva atat de devreme, a venit din nou din partea BMW Sauber; a fost randul lui Kobayashi sa iasa in pista cu noul C29, iar japonezul a terminat al doilea, la fel ca Pedro de la Rosa in prima zi a testului. "In mod cert a fost o zi buna. N-am avut nicio problema si masina a parcurs o distanta considerabila. A fost o iarna dificila pentru toata lumea [echipa], dar e clar ca au facut o treaba buna; vreau sa le multumesc pentru asta " a spus Kobayashi la sfarsitul zilei si dupa 385 km parcursi. Pedro de la Rosa va continua maine pentru BMW Sauber Ferrari in ultima zi a acestui prim test.

 

La debutul sau in noul MP4-25 Lewis Hamilton a terminat cu al treilea timp si s-a declarat a fi foarte multumit de comportamentului masinii, spunand ca e o diferenta ca de la cer la pamant intre felul in care se simte acum si cel in care s-a simtit la primul test cu monopostul MP4-24.

 

Dupa ce ieri toata lumea a considerat de cuviinta sa catalogheze Renault ca fiind deja codasii plutonului, Robert Kubica a progresat in clasament si a terminat al patrulea, scuzandu-se practic la finalul zilei: "Dupa ce am verificat ieri sistemele masinii, astazi am incercat sa intelegem mai bine masina, in special sa vedem cum se modifica balansul la diferite modificari de set-up. Am facut un stint foarte lung, care a decurs destul de bine, si n-au fost probleme, semn bun in ceea ce priveste fiabilitatea noastra." Vitaly Petrov va pilota maine pentru prima data un monopost F1.

 

Al cincilea a terminat Nico Rosberg pentru Mercedes GP; neamtul a completat 119 tururi si in ciuda distantei mari pe care a acoperit-o a spus ca nu este inca pe deplin multumit de pozitia pe care o are in masina: "Am coborat cu 1,5 cm in cockpit pe durata intregii zile, lucru care explica problemele de vizibilitate spre final" a spus Rosberg. Michael Schumacher va prelua MPG W01-ul si maine noul monopost va fi al sau pentru intreaga zi. De altfel, ultima zi a testului din Valencia va vedea trei Campioni Mondiali in circuit: Button, Alonso si Schumacher.

 

Valencia, ziua a doua - 02.02.2010*

1. Felipe Massa Ferrari F10 1:11.722 - 124 tururi

2. Kamui Kobayashi BMW Sauber C29 1:12.056 - 96 tururi -iar BMW....

3. Lewis Hamilton McLaren MP4-25 1:12.256 - 108 tururi

4. Robert Kubica Renault R30 1:12.426 - 119 tururi

5. Nico Rosberg Mercedes MGP W01 1:12.899 - 119 tururi

6. Rubens Barrichello Williams FW32 1:13.377 - 102 tururi

7. Sebastien Buemi Toro Rosso STR5 1:13.823 - 107 tururi

*Sursa clasamentului: Mercedes GP

Link to comment
Share on other sites

Secvente video din Valencia cu noile monoposturi in testele de iarna.

 

FORMULA1 WINTER TESTING 2010 - VALENCIA DAY 1

 

 

FORMULA1 WINTER TESTING 2010 - VALENCIA DAY 3 PT2

 

Interesant Kubica sta la povesti cu un fost coleg de la BMW Sauber.

 

FORMULA1 WINTER TESTING 2010 - VALENCIA DAY 3 PT3

 

Link to comment
Share on other sites

Interviu Fernando Alonso

 

 

 

Dupa ziua in care debutat oficial in pista ca pilot Ferrari, zi in care s-a consemnat blocarea traficului pe soselele din jurul circuitului Ricardo Tormo, Fernando Alonso a oferit site-ului Ferrari si fanilor Scuderiei raspunsuri directe si sincere intr-un interviu fluviu.

 

Sa incepem cu inceputul: cand ai pilotat prima data?

Fernando Alonso: La doi ani. Intr-un mic kart construit de tatal meu cu un motor al unei masini de tuns iarba.

 

Prima ta cursa?

FA: Tot intr-un kart, la trei ani.

 

Evident ai castigat.

FA: Am fost ultimul si depasit cu un tur. Dar tot am primit un premiu.

 

Cand ai mers cel mai repede?

FA: O data la Monza. 372 km/h.

 

Ti-a fost frica?

FA: Am avut respect, pentru ca viteza trebuie respectata. Frica, niciodata.

 

Nici macar atunci cand, cu o luna in urma, ai avut un accident aviatic impreuna cu Briatore in Kenya?

FA: Dar n-a fost un accident. Am lovit o cladire cu una dintre aripi. Am auzit un zgomot, dar ca avionul a cazut si a izbucnit in flacari, e o inventie a ziarelor.

 

Crezi in Dumnezeu?

FA: Nu.

 

Superstitios?

FA: Da

 

Porti mereu aceleasi sosete sau ceva de genul asta?

FA: Nu, ma joc cu numerele. Cum ar fi numarul castii sau cel al camerei de hotel, impartit la numarul de masini de pe grila de start. Este important ca rezultatul sa fie 14.

 

De ce?

FA: Pentru ca am castigat primul Campionat Modial in karting cu numarul 14.

 

Cel mai importat atu al unui pilot?

FA: Sa faca fata presiunii, nu: presiunilor.

 

Care presiune?

FA: In primul rand celei media.

 

In al doilea rand?

FA: Echipa. Pentru ca esti doar un dinte al unei roti imense formate din sute de oameni, cand urci in masina si luminile sunt verzi, apesi acceleratia.

 

In procente, cat de mult conteaza masina si cat pilotul?

FA: Sa spunem ca 70% e masina si pilotul 30%? Dar daca masinile sunt la fel atunci e invers.

 

De ce atrage masele un pilot F1?

FA: Pentru ca este un sportiv, risca continuu. Ca un toreador.

 

Este adevarat ca esti un foarte bun jucator de poker?

FA: Nu grozav. Dar imi place.

 

Cu cine joci?

FA: In Spania cu prietenii mei si cand sunt plecat pe internet.

 

Si in paddock?

FA: Cu Kubica si Fisichella.

 

Cine este al patrulea?

FA: Inca il cautam. Posibil un las.

 

Cine castiga cel mai des?

FA: Robert [Kubica].

 

Cine blufeaza cel mai mult?

FA: Tot Robert.

 

Deci castiga mereu!

FA: Nu, pentru ca si Fisico este foarte bun.

 

O alta pasiune a ta o reprezinta mimetismul. Este adevarat ca-l poti imita pe Aznar?

FA: Destul de bine. Dar de fapt imit pe oricine.

 

Urmatorul?

FA: Tu, dupa interviu.

 

Il imiti de asemenea si pe Montezemolo?

FA: Inca il studiez.

 

Vreau sa-ti dau cateva nume si tu sa-mi oferi o definitie. Regele Juan Carlos?

FA: Fanatic.

 

Fanatic?

FA: Pentru sport. Nu exista un alt fan al meu mai entuziast.

 

Zapatero?

FA: Ascutit.

 

Berlusconi?

FA: Poate fi placut.

 

Felipe Massa?

FA: Rapid.

 

Kimi Raikkonen?

FA: Talentat.

 

Bernie Ecclestone?

FA: Inteligent.

 

Michael Schumacher?

FA: Muncitor.

 

Briatore?

FA: Pentru mine, tatal meu in ceea ce priveste sportul.

 

Barack Obama?

FA: Trec la substantive - speranta.

 

Enzo Ferrari?

FA: Legenda.

 

Ei bine, si de ce Ferrari este o legenda?

FA: Pentru ca Ferrari a concurat dintotdeauna. Orice vrea sa piloteze un Ferrari. Si scuza-ma, dar cand erai mic nu te jucai un unul?

 

Uneori.

FA: Si ce culoare era?

 

Rosu.

FA: Vezi?

 

Ai locuit aproape oriunde in Europa: pe drumurile 'normale', cine sunt cei mai buni soferi?

FA: Elvetienii: foarte respectuosi.

 

Si cei mai rai?

FA: Spaniolii si italienii: indisciplinati.

 

Ultimul film pe care l-ai vazut?

FA: "Up in the air" cu George Clooney: frumos.

 

Ultima carte pe care ai citit-o.

FA: Nu citesc prea mult. Poate manualul cand am luat licenta de pilot.

 

Dar cele cinci carti publicate care te au ca subiect, patru in spaniola si una in franceza, pe care ne-o recomanzi?

 

FA: Niciuna dintre ele. Toate au fost scrise in graba pentru a face bani cand am devenit faimos. Nici eu nu le-am citit.

 

Cea mai frumoasa zi din viata ta?

FA: ... inca o astept, traiesc in viitor.

 

Si in trecut?

FA: Cred ca sentimentul cand despachetezi cadourile de Craciun, la sapte ani, nu va mai reveni niciodata. Nici macar atunci cand castigi Titlul Mondial.

 

De ce ti-ai anuntat casatoria cu Raquel del Rosario, cantareata, abia doua luni mai tarziu?

FA: Ei bine, trebuia sa emit un comunicat de presa? Am spus prietenilor si au fost cu totii acolo. Cand s-a aflat am spus, da, sunt casatorit. Dar viata mea privata ramane privata.

 

Ti-a placut sa pui voce in filmul Cars?

FA: Da, si din cauza ca am avut o singura propozitie de spus.

 

Ti-am placea sa faci un film?

FA: Imi place foarte mult sa fac filmari promotionale. Maine, cine stie.

 

Care porecla o preferi: Magic Alonso sau El Nano?

FA: El Nano. In Spania am fost mereu cel mai tanar si cel mai scund. Dar imi place si pentru ca e Fernando, Nando, Nano.

 

In italiana inseamna altceva?

FA: Ei bine acum sunt matur si frumos, dar nu prea inalt. Dar acum cel putin am un coechipier mai scund.

 

Unde te veze in 10 ani?

FA: Acasa, in fotoliu.

 

In ziua de astazi Schumacher nu este foarte popular printre Ferrari-isti?

FA: Este un mare Campion. A plecat de la Ferrari inainte ca eu sa vin aici. Si vreau sa mai spun o data, imi place sa vorbesc despre viitor.

 

Spune te rog ceva fanilor Ferrari.

FA: Nu pot garanta niciun rezultat. Stim cu totii ca voi da mereu totul. Nu va exista o zi in care sa nu ma gandesc la echipa.

 

Promiti?

FA: Promit.

 

Numarul de kilometri parcursi la Valencia

 

E o statistica irelevanta pentru performanta monoposturilor sau e echipelor dar e interesanta.

 

 

Piloti:

1 Felipe Massa 905

2 Robert Kubica 753

3 Rubens Barrichello 709

4 Nico Rosberg 633

5 Pedro de la Rosa 617

6 Fernando Alonso 509

7 Nico Hulkenberg 505

8 SĂŠbastien Buemi 501

9 Michael Schumacher 489

10 Lewis Hamilton 433

11 Jaime Alguersuari 388

12 Kamui Kobayashi 384

13 Gary Paffett 344

14 Jenson Button 328

15 Vitaly Petrov 300

 

Constructori:

1 Ferrari 1414

2 Williams 1214

3 Mercedes 1121

4 McLaren 1105

5 Renault 1053

6 Sauber 1001

7 Toro Rosso 889

 

Motoare:

1 Ferrari 3304

2 Mercedes 2227

3 Cosworth 1214

4 Renault 1053

Link to comment
Share on other sites

Jerez, prima zi a unui nou test; timpi si declaratii

 

Astazi a inceput cel de-al doilea test din presezon organizat pe circuitul Jerez de la Frontera; spre deosebire de testul saptamanii trecute, de la Valencia, acum avem trei noi monoposturi in plus - Red Bull RB6, Force India VJM03 si Virgin Racing VR-01.

 

Desi la prima ora a diminetii pista era uscata, temerile echipelor s-au adeverit si dupa doar 60 de minute ploaia s-a abatut asupra circuitului. In aceste conditii clasamentul din prima ora a zilei a ramas neschimbat pana la final, Nico Rosberg terminand cu cel mai rapid tur pentru Mercedes GP. Ziua nu s-a incheiat foarte bine pentru nemti, caci monopostul MGP W01 s-a oprit pe circuit cu 10 minute inainte de final.

 

Nico Rosberg: "Masina a fost foarte in regula astazi. In comparatie cu Valencia, cand eram asezat prea jos si aveam vizibilitate scazuta iar set-up-ul nu era perfect, astazi chiar m-am simtit bine si am putut forta; a fost deci o zi placuta si un start bun de test pentru mine. Obiectivul nostru de aici este sa aflam cat mai multe cu putinta, sa facem multi kilometri cu masina si motorul pentru a verifica fiabilitatea si pentru a progresa in ceea ce priveste set-up-ul. A fost putin cam frustrant cu atata ploaie, dar masina este in regula pe pista si asta este cel mai important." Michael Schumacher va urca maine in cockpit-ul Mercedes-ului.

 

Al doilea a fost Sebastian Buemi pentru Toro Rosso, iar Nico Hulkenberg a terminat al treilea pentru Williams Cosworth intr-o zi in care echipa sa a realizat o premiera in randul team-urilor F1 - un live timing de la eveniment, aratandu-ne astfel ca lumea Formulei 1 s-a schimbat si comunicarea sau apropierea de fani este de-acum un aspect important in agenda fiecarei echipe. Hulkenberg este de departe cel mai muncitor pilot al zilei, el acumuland 118 tururi; tot Nico va continua si maine pentru Wiliams.

 

Fernando Alonso a reusit cel de-al patrulea timp, spaniolul totalizand 88 de tururi pe pista uda de la Jerez si fiind urmat de un alt pilot motorizat Ferrari - Kamui Kobayashi pentru Sauber.

 

Fernando Alonso se declara foarte multumit de felul in care s-a comportat F10-ul pe pista uda in aceasta prima zi: "Munca a fost influentata de vremea proasta, insa cu toate acestea am facut multi kilometri si aproape 90 de tururi. Am fost multumiti, caci am putut aduna multe date, aspect important din punct de vedere al fiabilitatii. Speram ca maine sa fie o vreme mai buna, caci e important sa pilotam pe pista uscata de asemenea. Masina s-a comportat foarte bine pe asfalt ud si se piloteaza usor. Sentimentul in cockpit este placut, la fel ca si pe pista uscata. Am avut ceva senzatii pozitive astazi."

 

Jenson Button, Campionul Mondial in exercitiu, a terminat al saselea pentru McLaren dupa 68 de tururi, iar clasamentul zilei a fost incheiat de Liuzzi, Petrov, Webber si Glock (doar cinci tururi din pacate pentru noul monopost Virgin Racing).

 

Pe langa steagul rosu provocat de Nico Rosberg, sesiunea a mai fost oprita o data din cauza lui Mark Webber; noul Red Bull RB6 a ramas in pista din cauza unor pierderi de ulei, iar echipa a anuntat ca a fost nevoit sa inlocuiasca motorul Renault.

 

 

Jerez, prima zi - 10.02.2010

1. Nico Rosberg - Mercedes GP - 1:20.927 - 57 tururi

2. Sebastien Buemi - Toro Rosso - 1:21.031 - 84 tururi

3. Nico Hulkenberg - Williams - 1:22.243 - 118 tururi

4. Fernando Alonso - Ferrari - 1:22.895 - 88 tururi

5. Kamui Kobayashi - BMW Sauber - 1:23.287 - 55 tururi

6. Jenson Button - McLaren - 1:24.947 - 68 tururi

7. Tonio Liuzzi - Force India - 1:24.968 - 71 tururi

8. Vitaly Petrov - Renault - 1:25.440 - 27 tururi

9. Mark Webber - Red Bull - 1:26.502 - 50 tururi

10. Timo Glock - Virgin Racing - 1:38.734 - 5 tururi

Sursa: Mercedes GP

 

Jerez, ziua a doua; timpi, declaratii si video

 

 

BMW Sauber cu cel mai rapid tur intr-o zi in care ploaia nu si-a mai facut aparitia; Michael Schumacher a revenit pe pista alaturi de Mercedes GP, iar Virgin Racing au parcurs din nou foate putini kilometri.

 

Echipele au tinut sa profite de vremea mult mai buna decat in prima zi a testului si nu putini au fost pilotii care au completat peste 100 de tururi; unul dintre acestia este japonezul Kamui Kobayashi, pilotul BMW Sauber reusind de asemenea, in ultimul tur, si cel mai bun timp al zilei - 1'19''950. Sauber considera ziua una foarte productiva dupa ce in prima parte Kobayasi a facut cateva teste aero, dupa-amiaza concentrandu-se asupra reglajelor si evaluarii pneurilor. Maine, cand echipa se asteapta la conditii meteo nefavorabile, Pedro de la Rosa va prelua stafeta BWM Sauber Ferrari.

 

Sebastien Buemi a condus inca de dimineata in lista timpilor, insa efortul lui Kobayashi l-a 'retrogradat' pe pilotul Toro Rosso in pozitia a doua dupa cele 121 de tururi parcurse; si el va fi inlocuit maine de Alguersuari.

 

Campionul Mondial Jenson Button a fost al treilea in ultima sa zi la volan din acest test, iar britanicul a incheiat prin declaratii foarte optimiste cu privire la testul sau: "Ziua mea a fost buna. Am muncit mult ieri pentru a ne asigura ca sunt 100% confortabil in masina si ca noua mea casa este 'primitoare'. Acum ma simt grozav in cockpit. Ieri a fost o zi buna, am incercat multe modificari de set-up pentru pista uda si am incercat sa intelegem cele doua tipuri de pneuri."

 

"Pentru mine aceasta a doua zi a fost mai buna, caci am putut pilota pe pista uscata si e prima oara cand m-am simtit bine in masina, suficient de bine pentru a face chiar munca de reglaje si a gasi balansul potrivit si a lucra de asemenea cu diferite noi componente. A fost o zi buna."

 

Cat despre steagul rosu provocat astazi de McLaren-ul sau, Jenson a spus: "Nimic grav. S-a aprins un martor de atentionare, asa ca am oprit masina. Dar nu s-a stricat absolut nimic."

 

Nico Hulkenberg a fost al patrulea pentru Wiliams, un rezultat foarte bun daca am putea trage vreo concluzie dupa un test in acest moment; in tabara Williams s-au raportat si doua mici probleme tehnice; prima de natura hidraulica ce a necesitat mult timp pentru reparatie, iar a doua cu o planetara. FW32-ul motorizat Cosworth va fi preluat maine de Rubens Barrichello pana la finalul testului.

 

Vitantinio Liuzzi a fost al cincilea pentru Force India; italianul anticipeaza o lupta foarte stransa in Bahrain, prima etapa a sezonului 2010: "Trebuie sa spun ca nu vad multe masini care sa ma impresioneze in mod deosebit. Nu vreau sa spun ca masina noastra este una care poate se castige, dar anul trecut a fost clar inca de la inceput ca monopostul Brawn este cu un pas inainte. Acum cred ca va fi o lupta mult mai stransa in Bahrain."

 

 

 

A doua zi a testului a insemnat si revenirea lui Michael Schumacher in pista; septuplul Campion Mondial a atras din nou multimea prezenta, insa a si despus suficient efort pe pista; in cele 124 de tururi pacurse, neamtul a evaluat cele doua tipuri de pneuri si a cautat reglaje, iar dupa-amiaza a completat o simulare de cursa. Iata ce a declarat Michael la finalul zilei: "Sunt foarte multumit desi n-am putut duce chiar la capat programul din cauza steagurilor rosii. Totusi, am reusit sa completez multe tururi, ceea ce conteaza foarte mult pentru mine. O noua masina, o noua echipa si noi conditii, astfel ca primul nostru obiectiv este sa asiguram fiabilitatea masinii. Zile precum cea de azi ajuta enorm in aceasta privinta, mai ales ca prognoza meteo pentru urmatoarele doua nu este prea buna. M-am simtit foarte bine pilotand masina."

 

Fernando Alonso, prezent pentru ultima zi pe circuit cu ocazia acestui test, a atras tot atat de multa atentie precum Michael si a depus la fel de mult efort; Ferrari i-au pregatit in prima parte a zilei un stint de aproape 50 de tururi, pentru ca dupa-amiaza echipa sa se canalizeze asupra gasirii celor mai bune reglaje. Ferrari raporteaza la finalul acestei zile aproape 2.400 km parcursi cu acelasi motor.

 

 

 

"Suntem foarte multumiti de ceea ce am facut in aceste doua zile. Am facut multi kilometri fara nicio problema tehnica, lucru care ma bucura foarte mult. Am solicitat multe componente in aceste cinzi zile si n-am avut nici cea mai mica problema. In plus, masina este usor de pilotat indiferent de conditiile in care se prezinta pista" a spus Fernando Alonso.

 

Vitaly Petrov fusese programat pentru aceasta a doua zi a testului, insa Renault l-au 'convocat' tot pe Kubica pentru a profita la maximum de conditiile meteo favorabile (se zvoneste ca rusul n-a reusit sa intregeasca bugetul echipei, asa cum a promis, si ca Renault cauta deja un alt pilot); francezii il anunta pe Vitaly Petrov ca pilot pentru ziua de maine.

 

 

 

Ultimele doua locuri au fost ocupate de Mark Webber pentru Red Bull Racing si Timo Glock pentru Virgin Racing; a fost prima zi in care noile monoposturi ale celor doua team-uri au rulat pe pista uscata. Webber i-a acordat clar o nota de trecede noului RB6, clasandu-l dupa cele 99 de tururi in lupta pentru titlu: "Mai avem destul de multe teste de facut pana la Bahrain, insa am avut un start destul de bun si avem o baza grozava pe care putem construi. E bine - vom fi undeva in lupta."

 

Virgin Racing au incheiat prematur din pacate si aceasta a doua zi dupa ce aripa fata li s-a desprins pe circuit; daca ieri decideau ca riscul unei piste ude este prea mare pentru a rula, astazi au fost nevoiti sa opreasca testul in asteptarea unor noi componente care sa rezolve problema fixarii aripii fata.

 

 

 

 

 

Ziua 2/4 (11.02.2010)

Circuit: Jerez de la Frontera 4,428 km

Vreme: Uscat intreaga zi. Temperatura medie: 14°C

 

 

1 K Kobayashi BMW Sauber 1:19.950 103

2 S Buemi Toro Rosso 1:20.026 121

3 J Button McLaren 1:20.618 83

4 N Hulkenberg Williams 1:20.629 67

5 V Liuzzi Force India 1:20.754 80

6 M Schumacher Mercedes GP 1:21.083 124

7 F Alonso Ferrari 1:21.424 129

8 R Kubica Renault 1:22.033 103

9 M Webber Red Bull Racing 1:22.043 99

10 T Glock Virgin 1:29.964 11

Sursa: WilliamsF1

 

Pilotii de maine sunt:

Red Bull – Vettel

Renault – Petrov

Mercedes – Rosberg

McLaren – Hamilton

Force India – Sutil

Williams – Barrichello

Ferrari – Massa

Toro Rosso – Alguersuari

Sauber – De la Rosa

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

O noua sesiune de teste:

 

Sebastian Vettel a pus Red Bull in topul clasamentului de la finalul primei zile a celei de-a treia sesiuni de teste din 2010; norii de deasupra circuitului s-au scuturat cu intreruperi intreaga zi, insa cei 12 piloti prezenti pe pista au incercat sa profite la maximum de ocazia de aduna kilometri cu noile monoposturi.

 

Dupa 99 de tururi completate, Vettel a reusit cel mai bun timp al zilei - pentru prima oara de la lansarea de saptamana trecuta cand monopostul RB6 se dovedeste a fi cel mai rapid la finalul unei zile. Neamtul a profitat de o pauza cu soare imediat dupa pranz pentru a scoate acel timp, iar pana la final a ramas cu un 'avantaj' de aproape o jumatate de secunda in raport cu ocupantul locului secund.

 

Acesta a fost Lewis Hamilton pentru McLaren Mercedes, britanicul reusind sa-l trimita pe Massa pe pozitia a treia dupa un tur rapid dinspre finalul sesiunii; atat Hamilton cat si Massa au contribuit la totalul celor cinci steaguri rosii oprindu-se pe pista cu probleme tehnice. In tabara McLaren se raporteaza timpi incurajatori cu mult combustibil in rezervor si un progres bun in ceea ce priveste balansul si set-up masinii. Rivalii de la Ferrari l-au avut in pista pe Felipe Massa, brazilianul avand din nou de-a face cu o problema 'comuna care apare destul de des in teste'; italienii considera ca cele 72 de tururi sunt putine avand in vedere ritmul pe care l-au avut in testul de saptamana trecuta si pun acest aspect pe seama greutatii cu care au putut fi evaluate modificarile de set-up si noile componente folosite.

 

"N-a fost cea mai buna zi pentru a face teste. Conditiile in care s-a prezentat pista s-au schimbat continuu si apoi cred c-am pierdut cel mai bun moment in prima parte a dupa-amiezii. A trebuit sa ne adaptam situatiei, sa incercam sa profitam la maximum. Prognoza pentru maine nu e deloc incurajatoare" a spus Felipe Massa la finalul zilei.

 

Sebastien Buemi a continuat sa tina sus in lista numele Toro Rosso cu cel de-al patrulea timp, iar Pedro de la Rosa a fost al cincilea pentru BMW Sauber Ferrari. Michael Schumacher a terminat ziua pe pozitia a sasea dupa ce a completat cele mai multe tururi din pluton si a declarat: "Luand in considerare tururile facute am confirmat inca o data fiabilitatea masinii, iar dupa impresiile si datele adunate, putem spune ca ritmul si performantele avute sunt foarte bune. Avem o baza puternica pe care putem s-o dezvoltam in aceasta saptamana la Jerez si in urmatoarea in ultimul test de la Barcelona."

 

Pe locurile urmatoare au terminat pilotii Force India - Paul di Resta si Adrian Sutil impartind neegal monopostul -, iar Petrov a fost al noualea pentru Renault. Williams au raportat o zi plina cu mici probleme tehnice, insa in ciuda acestui aspect Rubens Barrichello a reusit sa adune 109 tururi pana la final.

 

Cei de la Lotus au debutat astazi intr-o sesiune oficiala, iar dupa cele 76 de tururi facute de pilotul lor de teste cu noul T127, echipa se declara mai mult decat multumita. "A fost o zi excelenta pentru intreaga echipa. In primul rand vreau sa-i multumesc lui Fairuz [Fauzy] care a facut o treaba excelenta in aceasta prima zi de teste. Cu masina n-am avut probleme majore - mici probleme de supraincalzire care au fost repede rezolvate si masina a mers destul de ireprosabil. Problema avuta cu servodirectia va fi rezolvata la timp pentru maine si per total putem spune ca am avut o zi foarte buna" s spus Mike Gascoyne, directorul tehnic al echipei.

 

Din pacate cei de la Virgin Racing n-au profitat nici astazi de ocazia de a aduna kilometri, iar Timo Glock a parcurs doar 10 tururi.

 

Ziua 1 din 4 - 17.02.2010

 

Circuit : Jerez de la Frontera, 4.428 km

Vremea: Ploaie cu pauze intreaga zi; temperatura medie: 13°C

 

Pilot - Echipa - Timp - Tururi

1 S Vettel - Red Bull - 1:22.593 -99

2 L Hamilton - McLaren -1:23.017 - 72

3 F Massa - Ferrari -1:23.204 -72

4 S Buemi - Toro Rosso - 1:23.322- 79

5 P de la Rosa - BMW Sauber - 1:23.367 -76

6 M Schumacher - Mercedes GP - 1:23.803 - 111

7 A Sutil - Force India -1:24.272- 28

8 P di Resta - Force India - 1:25.088 - 74

9 V Petrov - Renault - 1:26.237 -55

10 R Barrichello - Williams - 1:27.320 -109

11 F Fauzy - Lotus - 1:31.848 - 76

12 T Glock - Virgin GP - 1:32.417 - 10

Link to comment
Share on other sites

F1 Circuito of Jerez Test Day 2010

 

 

Teste F1: Jerez, a doua zi

 

Rubens Barrichello a fost cel mai rapid in cea de-a doua zi a testului din aceasta saptamana de la Jerez; conditiile meteo au ingreunat si de aceasta data munca echipelor si s-ar parea ca nici maine prognoza nu este cu mult mai buna.

 

Sesiunea de astazi a inceput pe o pista complet uda, iar ploaia cazuta cu intermitente n-a lasat deloc asfaltul sa se usuce intr-adevar; ca si ieri, cei mai buni timpi s-au inregistrat la jumatatea zilei, iar atunci Rubens Barrichello si Vitaly Petrov au reusit cele mai rapide tururi; ambii piloti vor fi inlocuiti maine de catre respectivii lor coechipieri si din pacate nu prea pot sa spuna ca, dupa doua zile, au avut parte de pista uscata sub roti. Barrichello este de asemenea si pilotul cu cele mai multe tururi adunate de-a lungul zilei, brazilianul exersand de asemenea si mai multe pit stop-uri impreuna cu mecanicii Williams.

 

Dupa ce ieri a impus ritmul, Sebastian Vettel a continuat si astazi la fel de bine, insa in cele din urma a trebuit sa se multumeasca cu pozitia a treia dupa cele 70 de tururi completate. Nico Rosberg a fost al patrulea pentru Mercedes GP; neamtul a declarat: "Ca aspect pozitiv, am facut multi kilometri in ciuda conditiilor si am verificat multe dintre sistemele masinii. Mi-a prins bine sa exersez opririle la boxe si sa intru in rutina curselor."

 

Si cei de la Ferrari raporteaza acelasi exercitiu de pit stop-uri - echipele au fost nevoite sa schimbe programul prestabilit si sa faca o munca care nu poate fi foarte mult influentata de conditiile meteo. Felipe Massa, care maine va fi inlocuit de Fernando Alonso, a reusit cel mai rapid tur in prima parte a zilei, turul respectiv situandu-l doar pe pozitia a cincea la final. "Aceste doua zile n-au fost atat de bune precum cele de saptamana trecuta" a spus un Massa dezamagit; brazilianul a facut la finalul zilei si o mica declaratie cu privire la rivalii de pe grila: "As spune ca Red Bull au o masina buna, dar asta nu e o surpriza avand in vedere felul in care au incheiat sezonul trecut. Ma astept la o lupta cu ei, McLaren si Mercedes, dar e inca prea devreme pentru a spune ceva concret. Pentru moment ne concentram asupra a ceea ce avem noi de facut."

 

Cei de la Virgin Racing s-au desprins in sfarsit de ultimele pozitii si au reusit de asemenea sa parcurga o distanta 'normala', iar Timo Glock a fost al optulea, cu 72 de tururi completate. Noul team spune ca problemele de fiabilitate avute pana acum de la debutul pe circuit au fost rezolvate. Intrebat despre numarul mare de tururi pe care le-a parcurs astazi VR-01-ul, Nick Wirth, directorul tehnic al Virgin Racing a spus clar: "Aveam nevoie." Tot el a continuat: "Gasim si rezolvam probleme, nu stam in garaj din cauza ploii. Astazi am avut inca o noua problema si cam toate problemele pe care le-am intampinat fac parte din categoria celor 'fericite', adica nu fundamentale, dar sunt probleme noi pe care nu le-am inteles cand am inceput acest proiect. Este vorba de rezolvarea defectelor si suntem cu totii in aceeasi barca."

 

Dintre toate team-urile, chiar si mai in aceeasi barca cu Virgin sunt cei de la Lotus; Kovalainen a fost astazi pilotul care a scos in pista noul T127, iar finlandezul a terminat pe ultima pozitie si a completat doar 30 de tururi - dupa o iesire in decor care s-a soldat cu ruperea aripii fata, o componenta unica in garajul echipei pentru aceasta zi. Primele impresii despre monopost ale finlandezului: "Cred ca exista potential. Impresia initiala avuta de dimineata a fost buna. In virajele de mica viteza masina se comporta chiar bine. Ii lipseste aderenta, n-are suficienta aderenta. Si in virajele rapide cred ca pierdem destul de mult timp, in parte din cauza problemelor de set-up de asemenea. Masina este putin cam grea si trebuie s-o facem mai usoara pentru a putea muta balastul acolo unde trebuie si asa mai departe."

 

 

1 R Barrichello Williams 1:27.145 98

2 V Petrov Renault 1:27.828 56

3 S Vettel Red Bull 1:28.162 70

4 N Rosberg Mercedes GP 1:28.515 71

5 F Massa Ferrari 1:28.879 92

6 P de la Rosa BMW Sauber 1:29.691 8

7 P di Resta Force India 1:30.344 33

8 T Glock Virgin GP 1:30.476 72

9 V Liuzzi Force India 1:30.666 24

10 L Hamilton McLaren 1:30.979 57

11 S Buemi Toro Rosso 1:32.678 57

12 H Kovalainen Lotus 1:33.554 30

Link to comment
Share on other sites

A treia zi la Jerez

 

Mark Webber a stralucit sub soarele care in sfarsit si-a facut aparitia deasupra circuitului Jerez de la Frontera; Jenson Button vede Ferrari-ul F10 ca fiind cel mai in forma monopost al momentului.

 

Mark Webber (Red Bull), locul I: "In mod cert aratam o forma buna in ceea ce priveste fiabilitatea, dar trebuie sa lucram continuu la capitolul performante; niciodata nu stii ce fac restul echipelor pe circuit. Suntem intr-o pozitie buna de a construi pentru prima cursa - este o lupta stransa, dar mai e de asemenea mult pana la prima lupta, caci celelalte echipe au cu siguranta pregatite update-uri pentru Bahrain. Facem ceea ce trebuie pentru a intelege mai bine masina."

 

Fernando Alonso (Ferrari), locul 2: "Sunt multumit de ziua aceasta caci am putut face multi kilometri pe asfalt uscat. Rezultatele sunt pozitive deoarece am reusit sa intelegem mai bine masina. De asemenea, locul meu in cadrul echipei se imbunatateste de la o zi la alta, asa cum se intampla si cu felul in care cunosc F10-ul. Putem confirma ca, pas cu pas, ajungem la acel procentaj de 100%."

 

Jenson Button (McLaren), locul 3: "Cred ca Ferrari-ul este o masina foarte puternica. Daca analizezi stint-urile lor de astazi, sunt foarte consistenti. Cred ca in acest moment reusesc cei mai consistenti timpi din intregul pluton. Este foarte interesant sa observi ceea ce pun la cale. Cred ca ritmul nostru este bun, dar exista inca sectoare la care mai trebuie sa lucram pentru ca eu sa fiu multumit de masina."

 

"Am urmarit cativa piloti astazi, Fernando, Michael. E interesant sa vezi ce se intampla. Nu stii cat combustibil au in rezervoare, dar poti vedea balansul pe care-l au masinile lor. Mi se pare ca Mercedes-ul este putin nervos de spate, iar pe franari a parut ca blocheaza rotile spate, dar daca au 150 kg [de combustibil] e de inteles. Ferrari au aratat bine in pista, consistenta buna."

 

Michael Schumacher (Mercedes GP), locul 5: "A fost o zi de incheiere a testului foarte frumoasa pentru mine si a fost grozav ca in sfarsit am putut rula continuu pe o pista uscata. Suntem la zi cu programul stabilit dar in acelasi timp, stim bine ca mai avem mult de lucru. Ultimul test de la Barcelona de saptamana viitoare va fi unul important si ne va oferi informatii pretioase cu privire la performantele masinii."

 

Robert Kubica (Renault), locul 6: "De dimineata pista a fost uda si am facut doar turul de instalare pentru a vedea daca totul functioneaza si am asteptat ca pista sa se usuce. Vantul a suflat destul de puternic, aspect care influenteaza mult masina, dar am reusit sa testam chiar multe lucruri, astfel ca sunt destul de multumit de aceasta zi."

 

Kamui Kobayashi (BMW Sauber), locul 8: "Evident nu a fost o zi perfecta, dar prefer sa am acum o problema tehnica decat in prima cursa. Desi n-am putut completa decat putine tururi, am invatat cateva lucruri noi care ne vor fi de folos maine." [probleme la sistemul de alimentare cu combustibil]

 

Heikki Kovalainen (Lotus), locul 11: "Prima parte a zilei a fost cu mici probleme, rezolvarea problemei avuta la ambreiaj a necesitat ceva timp. Aceasta a fost prima zi de pista uscata si mi-a placut sa pilotez din nou in asemenea conditii. Mai avem ceva de lucru, dar suntem in joc!"

 

Ziua 3/4 (19.02.2010)

 

Circuit: Jerez de la Frontera, 4,428 km

 

Pilot- Echipa -Timp -Tururi

1 - M Webber- Red Bull -1:19.299 - 115

2 - F Alonso -Ferrari -1:22.115 -132

3 -J Button -McLaren - 1:20.394- 101

4 - N Hulkenberg - Williams -1:21.432 - 138

5 - M Schumacher - Mercedes GP - 1:21.437 -79

6 - R Kubica - Renault - 1:21.916 - 100

7 - A Sutil - Force India - 1:21.939 -69

8 - K Kobayashi -BMW Sauber - 1:22.228 --28

9 -J Alguersuari -Toro Rosso - 1:22.564 - 120

10- L di Grassi -Virgin -1:23.504- 34

11 - H Kovalainen - Lotus -1:23.521 - 68

Link to comment
Share on other sites

Test Barcelona- prima zi

 

 

Ultimul test de pregatire din presezon este gazduit de Circuit de Catalunya, iar prima zi a fost dominata de Red Bull Racing - Mark Webber a fost cel mai rapid pilot al zilei sub privirile a 15.000 de spectatori. Este notabila performanta Red Bull de astazi pe un circuit care arata cu degetul slabiciunile unui monopost - aproape o secunda in fata celui de-al doilea clasat.

 

Profitand de vremea buna din Spania, cele 11 echipe si-au urmat programul de pregatire; cel mai rapid monopost s-a dovedit a fi RB6-ul pilotat de Mark Webber dupa ce australianul a incercat in prima parte a zilei cateva stint-uri cu putin combustibil. "Am avut o zi buna de teste. Am facut cateva simulari si am urmarit performanta pura de dimineata, iar dupa-amiaza a simulat o cursa completa. Am facut un pit stop de siguranta in mijlocul simularii de cursa din cauza unei alarme cu privire la uleiul cutiei de viteze, dar baietii au remediat problema destul de repede si am terminat sesiunea, asa ca n-a fost prea rau" a spus Webber la finalul acestei prime zile; maine va fi inlocuit de Vettel.

 

Tot intr-un stint scurt si-au aratat 'muschii' si cei de la Williams, Nico Hulkenberg terminand al doilea la general si devansandu-l pe celalalt Nico din F1 - Rosberg a fost al treilea pentru Mercedes GP dupa ce pentru cea mai mare parte a zilei neamtul s-a concentrat pe regimul de cursa. "Folosim la maximum timpul de test si ma simt bine in masina. Masina se va modifica mult din punct de vedere aerodinamic pentru cursa din Bahrain, asa ca nu ne concentram asupra detaliilor, ci pe set-up-ul general si pe analizarea comportamentului masinii in regim de cursa" a declarat Rosberg care maine va face schimb cu Michael - Schumacher in pista, Rosberg urmarindu-l de la boxe.

 

Pedro de la Rossa a tinut in continuare Sauber cat mai aproape de primele pozitii, in timp ce Jenson Button a fost al cincilea pentru McLaren Mercedes; in ciuda faptului ca n-au 'stralucit' in ierarhia de astazi, McLaren s-au declarat multumiti de prima zi din Barcelona, spunand ca au aflat mai multe despre comportamentul pneurilor Bridgestone in stint-urile lungi; Campionul Mondial in exercitiu s-a concentrat asupra set-up-ului mecanic si aerodinamic; tot el va continua si maine.

 

De serviciu pe noul F10 a fost Fernando Alonso in aceasta prima zi, iar Ferrari au avut pe lista testele aerodinamice; in ciuda timpului de circuit pierdut din cauza unor probleme electronice, spaniolul s-a declarat multumit: "N-a fost o zi perfecta, dar una din care am invatat multe cu toate acestea. Am avut mai multe noi componente pe masina si am adunat ceva date pentru a vedea cum functioneaza. Acum trebuie sa intelegem cum sa le folosim la intregul potential. Pista n-a fost grozava astazi. Putin cam murdara si a suflat vantul. E interesant sa testezi pe un circuit unde se va organiza si un Mare Premiu, caci incepi sa observi anumite aspecte cu care vei avea de-a face mai tarziu. Per total as spune ca a fost o zi buna."

 

Barcelona, prima zi - 25.02.2010

 

Pilot Constructor Tururi Timp Dif.

1 Mark Webber Red Bull Racing Renault 109 1:21.487

2 Nico HĂźlkenberg Williams Cosworth 82 1:22.407 +0.920

3 Nico Rosberg Brawn Mercedes Benz 107 1:22.514 +1.027

4 Pedro de la Rosa Sauber Ferrari 73 1:23.144 +1.657

5 Jenson Button McLaren Mercedes 101 1:23.452 +1.965

6 Vitantonio Liuzzi Force India Mercedes 65 1:24.064 +2.577

7 Fernando Alonso Ferrari 74 1:24.170 +2.683

8 Vitaly Petrov Renault 74 1:24.173 +2.686

9 Jaume Alguersuari STR Ferrari 111 1:24.869 +3.382

10 Lucas di Grassi Virgin Cosworth 31 1:27.057 +5.570

11 Fairuz Fauzy Lotus Cosworth 76 1:28.002 +6.615

 

P.S. Din denumirea Bmw Sauber - echipa s-a transformat in Sauber Ferrari.

Link to comment
Share on other sites

Barcelona - ziua a doua de teste

 

Nico Hulkenberg a reusit cel mai rapid tur in ziua a doua a testului de pe Circuit de Catalunya, pilotul Williams trimitandu-l astfel pe eroul local Fernando Alonso in pozitia secunda; 21.200 de spectatori au venit sa vada cele 11 team-uri la lucru.

 

Cu o temperatura medie de 16 grade Celsius si pe un circuit care pune in valoare eficienta aerodinamica a unui monopost, Fernando Alonso s-a impus repede afisand cel mai bun ritm, insa pana la finalul zilei spaniolul de la Ferrari a fost invins de Nico Hulkenberg intr-un Williams Cosworth. "Locul intai este placut, insa nu inseamna nimic sincer sa fiu. Inca nu suntem in Bahrain! Totusi, este un aspect pozitiv, pentru echipa si pentru mine, sa stim de ce este capabila masina. Am lucrat mult la set-up si am gasit ceva lucruri interesante asa ca acum ma simt pregatit si increzator cu privire la Bahrain" a spus Nico Hulkenberg la finalul ultimei sale zile de test din acest presezon.

 

Ferrari au incercat multe componente aero noi si au cautat cele mai bune reglaje, Fernando Alonso completand de asemenea o noua simulare de cursa. Alonso a fost intrebat la finalul zilei daca se astepta sa aiba la dispozitie o masina atat de rapida si fiabila: "Speram. Cand te alaturi Ferrari si nu te astepti la o masina rapida inseamna ca ceva nu este in regula. Aveam sperante si e foarte placut ca am putut confirma faptul ca masina functioneaza bine" a declarat spaniolul care a reiterat faptul ca monopostul F10 este cel mai rapid in care a urcat vreodata: "Este cea mai buna masina pe care am pilotat-o, dar asta nu inseamna ca este cea mai buna de pe grila; e imposibil de spus care este cea mai buna masina pana dupa primele curse, dar sunt linistit si foarte multumit de felul in care a decurs luna februarie." Si pentru Alonso aceasta a fost ultima zi de test inainte de startul sezonului - se poate spune ca a profitat la maximum avand in vedere ca este pilotul cu cel mai mare numar de tururi completate astazi.

 

Michael Schumacher a fost al saptelea pentru Mecedes GP; septuplul Campion Mondial s-a concentrat pe regimul de cursa si isi asigura fanii ca nu trebuie sa se ingrijoreze pentru ritmul aratat de echipa sa: "Muncim mult si chiar daca programul n-a decurs atat de lin precum ne-am fi dorit [cu multe steaguri rosii], echipa mai are multe de aratat, atat aici cat si in Bahrain. Lucram foarte bine impreuna si avem o atmosfera placuta in cadrul echipei."

 

Nici Lewis Hamilton nu se poate lauda cu o pozitie prea buna la finalul zilei, britanicul terminand imediat in spatele lui Michael si la o secunda jumatate fata de primul clasat. La o distanta mult mai mare au incheiat ziua cei de la Renault, Lotus si Virgin Racing.

 

Barcelona, ziua a doua - 25.02.2010

 

Pilot Constructor Tururi Timp Gap

1 Nico HĂźlkenberg Williams 99 1:20.614

2 Fernando Alonso Ferrari 134 1:20.637 +0.023

3 Pedro de la Rosa Sauber 114 1:20.973 +0.359

4 Vitantonio Liuzzi Force India 90 1:21.056 +0.442

5 Sebastian Vettel Red Bull 125 1:21.258 +0.644

6 Jaume Alguersuari Toro Rosso 104 1:21.571 +0.957

7 Michael Schumacher Mercedes GP 85 1:21.689 +1.075

8 Lewis Hamilton McLaren 93 1:22.152 +1.538

9 Robert Kubica Renault 53 1:24.912 +4.298

10 Jarno Trulli Lotus 70 1:25.524 +4.910

11 Timo Glock Virgin 52 1:25.942 +5.328

 

Medii timipi Barcelona:

 

 

- 25 februarie

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/aleator/mediiTestBCN25-big.jpg

 

 

- 26 februarie

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/aleator/mediiTestBCN26-big.jpg

 

 

- 27 februarie

 

http://i751.photobucket.com/albums/xx153/livelyf1foto/aleator/mediiTestBCN27-big.jpg

 

 

Prima etapa a Campionatului Mondial de Formula 1 2010 este programata in weekend-ul 12-14 martie, iar astazi echipele au avut ultima ocazie de a se pregati pe circuit inainte de cursa din Bahrain. McLaren au terminat pe prima pozitie urmati de Red Bull si Ferrari. Michael Schumacher a fost al saselea pentru Mercedes GP.

 

Lewis Hamilton a fost cel mai rapid pilot al zilei pe Circuit de Catalunya, iar vestile bune pentru fanii sai si ai McLaren nu se termina doar aici: britanicul a completat de asemenea cel mai mare numar de tururi si a reusit cel mai rapid tur din intreaga sesiune de teste 25-28 februarie. Ca multi alti piloti, Hamilton a facut o simulare de cursa si a reusit timpi foarte consistenti; McLaren s-au concentrat in prima parte a zilei asupra regimului de calificari, iar timpul care l-a facut pe Hamilton sa termine pe prima pozitie a fost obtinut atunci; de remarcat insa ca si rivalii prezenti la Barcelona au avut simulari de calificari, iar plutonul pare sa fie unul foarte strans in ceea ce priveste nivelul de competitivitate.

 

Webber si Vettel au facut cu schimbul in cockpit-ul RB6-ului astazi, iar australianul a fost al doilea, la doar 0.024 secunde de Hamilton; Felipe Massa a terminat al treilea pentru Scuderia - din nou la sub o zecime de secunda fata de primul clasat.

 

Barcelona, ultima zi - 28.02.2010

 

Pilot Constructor Timp Tururi

1. Lewis Hamilton McLaren 1:20.472 134

2. Mark Webber Red Bull 1:20.496 61

3. Felipe Massa Ferrari 1:20.539 114

4. Adrian Sutil Force India 1:20.611 100

5. Sebastian Vettel Red Bull 1:20.667 76

6. Michael Schumacher Mercedes GP 1:20.745 123

7. Rubens Barrichello Williams 1:20.870 84

8. Kamui Kobayashi BMW Sauber 1:20.911 67

9. Sebastien Buemi Toro Rosso 1:22.135 88

10. Robert Kubica Renault 1:23.175 107

11. Heikki Kovalainen Lotus 1:25.251 65

12. Lucas Di Grassi Virgin 1:26.160 49

 

 

 

Declaratii Barcelona

 

Michael Schumacher a comentat la finalul ultimei zile de test rezultatul foarte bun obtinut de Lewis Hamilton si McLaren.

 

Lewis Hamilton a reusit cel mai rapid tur in ultima zi a testului de la Barcelona, ultimul inainte de startul Campionatului din Bahrain, iar forma aratata de McLaren n-a trecut neobservata de rivalul imbracat in culorile Mercedes GP.

 

"Au parut a fi foarte puternici astazi, fara indoiala. Dar mai depinde si de ce va aduce fiecare echipa in Bahrain" a spus septuplul Campion Mondial reporterilor de pe Circuit de Catalunya, atrangand in acest fel atentia ca Mercedes nu si-au jucat ultima carte chiar daca testele au luat sfarsit. "Avem cateva imbunatatiri pentru Bahrain, dar este suficient in raport cu ce vor aduce sau nu ceilalti? Este un puzzle dificil de dezlegat" a continuat Mchael.

 

In dupa-amiaza testului de astazi atat Schumacher cat si Lewis Hamilton, cel care a regretat mereu faptul ca n-a putut participa intr-un Campionat in care sa-l aiba drept rival pe septuplul Campion Mondial, au dus la capat o simulare de cursa; astfel, la un moment dat ambii rulau pe pista in propria cursa. Michael a comentat la finalul zilei acel episod: "A fost distractiv. Era interesant de vazut daca se pot face depasiri. N-am putut sa aflam asta caci eram in momente diferite ale stint-ului si pneurile nu erau la fel. La un moment dat m-am gandit ca n-are rost [sa continue 'lupta'] deoarece imi stricam programul prestabilit. Pur si simplu l-am lasat sa treaca si sa faca ceea ce vrea pentru ca si eu sa-mi pot urma programul."

 

 

Felipe Massa neaga faptul ca monopostul Ferrari de specificatie 2010 ar avea un plus concret in fata rivalilor si nu se asteapta ca echipa sa castige cu usurinta in Bahrain.

 

Parerea generala a media dupa pregatirile din presezon este aceea ca Scuderia a produs un monopost extrem de competitiv care se anunta deja un candidat clar la lupta pentru cele doua titluri. Chiar daca se declara extrem de multumit de felul in care au decurs testele inainte de startul din Bahrain, Felipe Massa nu vrea sa admita ca F10-ul este de neinvis.

 

"Sunt multumit de cum au decurs toate testele, nu doar cel din Barcelona. Valencia si Jerez de asemenea - am facut ceea ce ne-am propus, dar s-ar parea ca ne asteapta un Campionat foarte dificil si competitiv" a spus brazilianul.

 

"Nu ne-am asteptat niciodata sa avem un avantaj si sa castigam prima cursa cu usurinta, cu siguranta nu. Ne asteptam sa avem o masina competitiva si cred ca am reusit asta. Masina este fiabila, dar si consistenta de asemenea, si vrem sa incepem sezonul in acest fel. Nu suntem aici pentru a deveni campionii presezonului. Suntem aici pentru a munci la masina, pentru a incerca sa avem un Campionat bun in care sa luptam pentru titlu" a incheiat Massa la finalul ultimei zile de test.

 

Brailianul este multumit si de felul in care decurge relatia sa cu noul coechipieri, dublul Campion Mondial Fernando Alonso: "Relatiile mele sunt bune cu toata lumea. N-am avut niciodata o problema cu unul dintre coechipieri. Sunt 100% convins ca nu voi avea vreodata vreo problema cu Fernando. Lucram bine impreuna si asta este important. Este inteligent si stie ce este important pentru echipa, anume sa avem o masina grozava. Si eu stiu asta, asa ca lucram foarte bine intr-o directie potrivita."

 

Statistica dupa ultimul test

 

Ferrari, Sauber, Mercedes este ierarhia care reiese din calculul turului mediu reusit de cele 11 echipe prezente la Barcelona intre 2528 februarie. Surprize? Poate ca ne-am fi asteptat ca McLaren sa fie putin mai sus, de asemenea Red Bull, insa observati diferentele totusi infime avand in vedere ca este vorba de o medie care ia in calcul tururile din patru zile.

 

Sauber este sus in lista, insa la ei au fost mai putine tururi care s-au incadrat intr-un minut si 30 de secunde, asa ca ramane un semn de intrebare in ceea ce-i priveste [de parca 'BMW Sauber Ferrari' nu era suficient de 'intrebator':)]. Ceea ce rezulta insa foarte clar este ritmul foarte bun pe care-l are F10-ul - Ferrari sunt echipa cu cele mai multe tururi intrate in medie, deci cu cel mai aproape de adevar rezultat, si cu toate acestea au iesit pe prima pozitie; McLaren si Mercedes, WATCH OUT!

 

Nici Red Bull nu sunt de trecut cu vederea in Bahrain, iar despre Force India, ei bine 2010 se anunta un an bun - nici finalul lui 2009 n-a fost rau, asa ca...

 

 

http://1.bp.blogspot.com/_QVX4RurH4Y0/S4wO...toatezilele.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.