Jump to content

probleme termostat


Recommended Posts

Daca temperatura ajunge la 105 grade termostatul functioneaza bine si nu exista nici o legatura intre termostat si faptul ca pe o parte sufla rece, pe alta parte sufla cald. Problema este in bord: clapete blocate (cele care dirijeaza aerul cald sau rece in anumite directii) sau radiatorul de caldura partial infundat. In legatura cu clapetele poti verifica daca pornesti aerul conditionat si pui pe rece, sa sufle rece in toate directiile la fel. Fiind frig afara sa faci testul acesta cand este cald in masina, altfel nu o sa-ti dai seama...
Link to comment
Share on other sites

Daca scade la 80 si apoi urca si sta la 105 e ok. Iar inauntru cu o parte rece si o parte cald probabil ceva infundat sau piesa cu tepi dar aia mai mult eu stiu ca fluctueaza turatia aerotermei care baga caldura cand e dusa..

 

daca merg toata ziua numai in oras apa sta numai la 105g si furtunu gros care iese din termostat este rece. De ce deschide termostatul numai cand merg cu viteza mai mare adica cand ai dau 4000-5000 de turatii si o tin constant asa pe autostrada , nu e normal sa-l deschida si cand merg prin oras ?

Link to comment
Share on other sites

daca merg toata ziua numai in oras apa sta numai la 105g si furtunu gros care iese din termostat este rece. De ce deschide termostatul numai cand merg cu viteza mai mare adica cand ai dau 4000-5000 de turatii si o tin constant asa pe autostrada , nu e normal sa-l deschida si cand merg prin oras ?

 

Nu deschide pt ca si temperatura de afara e scazuta iar in mers isi face racirea suficient..normal daca mergi mai turat si temp de lucru din motor creste si odata cu asta nu e de ajuns doar aerul rece care intra in radiator si deschide termostatul pt un circuit mai amplu in motor al lichidului de racire.

Link to comment
Share on other sites

Nu deschide pt ca si temperatura de afara e scazuta iar in mers isi face racirea suficient..normal daca mergi mai turat si temp de lucru din motor creste si odata cu asta nu e de ajuns doar aerul rece care intra in radiator si deschide termostatul pt un circuit mai amplu in motor al lichidului de racire.

multumesc de explicatie. vreau sa-ti mai spun ca , acum 1 luna mi-a sarit furtunul de sus care iese din radiator si intra in _chiulasa_ langa racitorul de ulei (s-a rupt marginea de la plasticul in care intra furtunul si mi-a aruncat tot antigelul pe acolo) ai idee cauza ? cineva m-a speriat ca e posibil sa fie garnitura de _chiulasa_.

Link to comment
Share on other sites

multumesc de explicatie. vreau sa-ti mai spun ca , acum 1 luna mi-a sarit furtunul de sus care iese din radiator si intra in _chiulasa_ langa racitorul de ulei (s-a rupt marginea de la plasticul in care intra furtunul si mi-a aruncat tot antigelul pe acolo) ai idee cauza ? cineva m-a speriat ca e posibil sa fie garnitura de _chiulasa_.

Posibil sa nu fi fost facuta aerisirea calumea si de aceea s-a acumulat presiune prea mare in circuitul de racire. Iar de aici din nou,termostat blocat pe inchis,busonul de pe vasul de expansiune deschide normal cand presiunea depaseste 2 bari,poate nu a deschis si aia a fost..oricum plasticurile si cauciucurile se slabesc in timp mai ales cele care au legatura cu temp ridicate...sunt consumabile.

Link to comment
Share on other sites

salutare, am si eu aceeasi problema cu apa, am schimbat termostatul mare, dar tot asa merge, deci si al meu a fost bun.Acum astept sa il schimb si pe cel de la egr.Problema mare care o am, este ca am filtrul de particule aprins, asta dupa ce l-am dat jos si curatat la odorheiu secuiesc.Este adevarat ca daca nu merge termostatul de la egr, nu porneste regenerarea filtrului ? sau sa fie alt ceva problema ?
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

exista vreo metoda prin care pot verifica daca unul din termostate este blocat pe deschis la un 320d nfl? De cand cu temperaturile foarte scazute nu mai ajunge temperatura la 90 ci se opreste undeva pe la aproximativ 70 de grade oricat as merge si se incalzeste foarte greu(cam in 15km ajunge la 70).

Schimba termostatul...

Link to comment
Share on other sites

Poti sa desfaci termosttul de la egr de sus si sufli in el , daca trece aerul e blocat pe deschis , testul nu e relevant , la mine am suflat nu trece aer dar tot nu-si facea treaba bine . Pt 65 ron cat costa , merita schimbat daca tot l-ai defacut
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.