Jump to content

problema mare la romani


Guest requin

Recommended Posts

Guest requin

Sa incepem cu inceputul... de cate ori intrebi pe cineva cum sa scoti mai multa putere la masina toti spun : BAGA UN MOTOR MAI MARE!

Gasesc asta revoltator, dc se tem toti de un tuning adevarat la motor? ce e asa complicat sa faci una alta al un motor? toti se dau pasionati de motoare si masinile lor da nu ar face cel mai mic efort sa stoarca motoarele de cativa cai in plus, mai bine baga sub caroserie motoare imense decat sa aduca cateva imbunatatiri motorului pe care deja il au. Inteleg sa schimbi motoru cand ai un junior de 1.6 da cand ai un 2L ce-ti tre sa pui 2.5? fa-l frate sa scoata cai, nu-l schimba daca te dai cu adevarat pasionat. Si eu am schimbat motorul pentru ca aveam un pitic de 1.6 la 100 cai si ala chiar nu putea sa scoata din el mult mai mult dar la un 2L cu 6 cyl poti scoate frate la greu cai.

Si ca tot e vorba de motoare mai mari... pana la urma ajung sa-mi bag un 6L de pe seria 7 ca ala e babanu in BMW, si daca nici ala nu ma satisface? ce fac? pun unu de tir? sau poate o turbina de la un jumbo-jet?

Deci dati si voi cu subsemnatu` si exprimati-va parerea va rog poate ma lamuresc si eu cum de dispare brusc pasiunea cand evorba de putina munca sau poate nu e pasiune... e doar... o mica gramajoara de vorbe...

Link to comment
Share on other sites

Guest requin
teoretic e mai scump sa "tunnezi" un motor decat sal schimbi cu unul mai mare si cred ca si practic

97501[/snapback]

asta nu-i scuza, pasiunea nu are limite, mai ales financiare

Link to comment
Share on other sites

teoretic e mai scump sa "tunnezi" un motor decat sal schimbi cu unul mai mare si cred ca si practic

97501[/snapback]

are dreptate.Daca il tunezi il fortezi deci va scade din viata,uzura mare.Nu zic sa il tunezi cu 40-50 CP ca nu cred ca are ceva dar altii vor sa il faca cu sute de cai mai puternic.Asa mai bine merita alt motor

Link to comment
Share on other sites

crede-ma ca daca ai pasiune vrei motorul "maxim" :D si abia dupa aia te apuci sa-l tunezi asa o sa fii sigur ca ai stors tot ce se poate face :) ,inca o data daca ai pasiunea asa de mare si te gandesti in final ca efortul supraomenesc a meritat. :blink:

De exemplu pe alt forum de bmw exista un baiat care si-a tunat 325 in asa fel incat a ajuns la 410cai.:) Nu exagerez,gandeste-te ca de la 192 la 410 e mai mult decat dublu,asta inseamna pasiune fara limite :)

Link to comment
Share on other sites

De exemplu pe alt forum de bmw exista un baiat care si-a tunat 325 in asa fel incat a ajuns la 410cai.:) Nu exagerez,gandeste-te ca de la 192 la 410 e mai mult decat dublu,asta inseamna pasiune fara limite :)

97506[/snapback]

 

Pasiune ,nimic de zis.Cu banii aia iti permiti un E46 M3.Nu e rea masina :blink:

Link to comment
Share on other sites

dar daca cu un rechin tunat faci un M3.....oare merita pasiunea?????

97510[/snapback]

 

 

Dupa mine nu merita.Depinde ce iti doresti.Un BMW vechi ,cu 400 de cai,sau unul nou cu doar...300. :blink:

 

O masina nu inseamna numai cai putere.Sunt buni,dar nu reprezinta factorul decisiv .Cel putin nu pentru mine.

Link to comment
Share on other sites

pai ca sa scoti ceva putere ca lumea dintr-un motor, fie el de 1,6 sau de 2 litri trebuie pe langa pasiune si ceva BANI. pe diferite forumuri ai sa vezi cum isi pune unu un filtru SPORT si castiga 15 cai....vax albina. de fapt pierde pentru ca e dus cu capu si pune filtru langa galeria de evacuare si trage aer cald ..pt ca nu a avut bani (sau nu a vrut sa dea) pe o tubulatura sa traga aer de unde trebuie. adevarat ca in exemplul meu mai iantervine si alt factor decisiv.....educatia si cunostintele.

am vazut la un moment dat pe un forum (nu-i spun numele ca il stim cu totii) cum anunta cineva fericit ca si-a luat o masina pueternica (parca un lambo sau mustang ceva de genu nu mai retin) si intervina un mare tuner de 15 ani si zice "pai da ma si acum nu-l tunezi si tu cu un filtru o toba ceva, pui un turbo?" din pacate nu era nimeni langa copilu ala sa il dea cu capul de birou.

Si eu am schimbat motorul pentru ca aveam un pitic de 1.6 la 100 cai si ala chiar nu putea sa scoata din el mult mai mult

daca nu ma insel din motorul tau BMW a scos cam 1500 de cai cu turbina si au alergat cu el pe la F1.

e mai simplu de schimbat un motor ca poate faci un nou suport la motor, mai strambi o teava de esapament si a intrat.

dar hai sa scoti putere din ala de 2 litri. eu zic cat imi aduc aminte la ora asta si pui tu preturile.

pistoane forjate, viblochen, biele forjate, turbo, tubulatura, garnitura _chiulasa_ metalica (care daca nu gasesti sa cumperi trebuie sa gasesti un meserias sa o faca custom), modificata admisia pt turbina, modificat sistemul de racire, intercooler, radiator de ulei, modificat sistemul de ungere, etc (probabil ca multe le-am uitat)

si la sfarsit trebuie sa si platesti pe cineva care sa iti dea garantie la lucrare sa nu te trezesti ca dupa primii 50 de km bubuie motorul si pierzi toata investitia.

pe de alta parte sunt multi care incearca sa faca lucruri frumoase dar nu ii tine minte nimeni ca aia sunt putini. Rabane a pus turbo fara sa modifice cam nimic, a bubuit un motor si....nu ne-a mai zis ce a facut. probabil cauta pistoane, etc. chiar mi-ar place sa aud ce a mai facut. mai am un prieten care si-a cumparat set de golf de 1,6 sa puna pe dacie, a usurat pistoanele la niste "meseriasi" ....a rezistat la doua accelerati in gol si au bubit toate 4. asta e ...incearca.

hai ca am debitat multe si unele poate nu au iesit asa cum vroiam eu. poate s-a inteles ceva.

apropo eu o sa tunez motorul cu un carburator de nisan de 2,4 ....arunc dreku solexu. din pacate nu am gasit 3 orizontale. asta e....incercam

Link to comment
Share on other sites

@requin: sa zicem ca ti-ar tuna cineva masina in romania asa cum vrei tu, unde ai alerga cu ea? la semafoare? sa arati la niste necunoscuti ce poate masina ta pana in urmatorul semafor? noaptea pe strada? sa dai peste vre-un om si sa-l nenorocesti pe viata? zi-mi si mie unde e cel mai apropiat circuit fata de locul in care locuiesti tu?

 

si in al doilea rand pasiunea pentru o masina nu se rezuma numai la cai putere. eu unul pana acum am bagat 3000 de euro in restaurarea masinii si nici nu m-am atins de motor, in sensul de tuning. ca sa poti sa faci un tuning foarte profitabil trebuie ori sa iei o masina noua ori una intr-o stare foarte buna.

 

daca pui un motor de 400 de cai pe o masina la care iesi cu picioarele prin podea, ai aripile prinse in 3 suruburi si e plina de rugina, cred ca o sa plece motorul si masina o sa ramana pe loc. acum vine si intrebarea: cati bani ai bagat in restaurarea sasiului inainte sa te apuci de tuningul la motor?

 

si ca o parere personala, pentru mine pasiune inseamna sa iei o cazatura de 15 ani si sa o aduci cat mai aproape de original. si daca mai sunt bani si de un tuning sa ii faci un tuning profesionist, nu sa te apuci sa trantesti sub capota tot felul de piese, care s-ar putea sa nu fie compatibile, doar de dragul de a scoate niste cai in plus, asta e incropeala, nu pasiune.

Link to comment
Share on other sites

in al doilea rand pasiunea pentru o masina nu se rezuma numai la cai putere. eu unul pana acum am bagat 3000 de euro in restaurarea masinii si nici nu m-am atins de motor, in sensul de tuning

corect....inainte de toate trebuie sa mearga tot pe ea si dupa aia sa te gandesti la tuning.

Link to comment
Share on other sites

Guest requin

da ma aduci un corb de 15 ani la stadiu de shoim si apoi tuning, am zis eu cumva sa bagi 1000 de cai in o vechitura care abea se mai tine in balamale? eu doar am intrebat dc toti se dau pasionati da cand vine vorba sa fumeze 2 luni tigari mai ieftine ca sa-si faca masina zic : bine ma.... yo-s dinala cu Marlboro rosu sau Kent, nu las eu tigara mea pt. bmw... sa fumeze alti pall-mall

pai frate nu zic ca eu fumez carpati DAR cand fac ceva cu pasiune daca e nevoie nici pita proaspata nu iau daca e cazu sa adun banii pt ce vreau, si atunci poti zice da ma! a mancat pita veche ca sa-si faca masina, no aia pasiune!

Nu toti cacanarii se dau mai iubitori si pasionati pana peste cap da in loc sa lase Corona in discoteca sa-si faca tabla pe masina mai bine umbla cu ea scorojita, da el e pasionat! si bea si Corona! deci... el e baza!

Mah pt astia care se dau si nu-s eu am un CALDUROS : (si mai departe cine asculta parazitii stie un calduros ce!)

Link to comment
Share on other sites

Guest requin
@requin: sa zicem ca ti-ar tuna cineva masina in romania asa cum vrei tu, unde ai alerga cu ea? la semafoare? sa arati la niste necunoscuti ce poate masina ta pana in urmatorul semafor? noaptea pe strada? sa dai peste vre-un om si sa-l nenorocesti pe viata? zi-mi si mie unde e cel mai apropiat circuit fata de locul in care locuiesti tu?

nu frate eu nu fac ce fac pe masina sa dovedesc la ceva prost ce pot eu, o fac ca-mi place ca ma pasioneaza ca asta ma bucura, ca masina mea veche de 16 ani imi pune zambetul pe buze in fiecare dimineatza cand plec la lucru

Aia fac cu ea, imi bucur zilele, imi satisfac placerile si imi implinesc pasiunile.

Unde m-as da? la curse legale de ex. in Cluj pe aeroport ca tot timpul sunt curse.

Link to comment
Share on other sites

Guest requin
corect....inainte de toate trebuie sa mearga tot pe ea si dupa aia sa te gandesti la tuning.

97588[/snapback]

si eu nu am intrebat de ce pun motor in loc sa faca masina buna inainte, eu am intrebat dc se trag pe c_r la bani si prefera sa bage niste tancuri de motoare sub masina, cat despre chestia cu bagi cai si piese in masina de dragul cailor ... las mai bine bag motor de 3 tone nu? ca ala e ok... ce conteaza ca nu-i rezista puntea? mai bine crapa puntea decat sa bag piese pt cai...!

Link to comment
Share on other sites

Guest requin
raspunsul e foarte simplu...ca nu se pricep.

iar schimbatul unui motor mai mic cu unul mai mare nici macar nu se numeste tuning ci pur si simplu swap.

97690[/snapback]

pai cine nu se pricepe sa nu se dea priceput si sa ma ia cu pasiunea lui, cand esti pasionat sti si ce culoare are rahatu ce-ti curge din toba noaptea la 2 dupa ce ai condus 6 ore , la 26 grade celsius pe ploaie la drum intins, cu viteza medie de 89 Kmh, cu benzina de 95 si ulei castrol, atunci sa ma ia pe mine cu pasiune si povesti, pana atunci ciocu mic si joc de glezna si sa nu mi se dea tare ca pun mana pe topor si-i crap capu` si-l spintec ca pe porc!

VAI CE DRACI AM! :blink: :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

Guest requin
dar daca cu un rechin tunat faci un M3.....oare merita pasiunea?????

97510[/snapback]

corect, daca ai un harb de rechin si-l scoti M3 atunci poti declara ca esti pasionat

ai pus ai scos ai platit ai lucrat ai modificat si ai scos o masina demna de asfalt

si sa-ti iei direct un M3 e pasiune dar nu e la acelasi nivel ca atunci cand dai banii de un M3 pe un harb ca sa-l faci M3

Link to comment
Share on other sites

sincer, cred ca putem sa vorbim despre pasiune pana ne vine rau. fiecare intelege pasiunea in felul lui si nu cred ca asta este locul unde sa gasim o definitie a pasiunii.

 

asa ca .... sa ne intarcem la topic si sa-i raspundem omului la intrebari

 

dc se tem toti de un tuning adevarat la motor? ce e asa complicat sa faci una alta al un motor?

97500[/snapback]

 

in romania nu sunt specialisti in domeniul asta. foarte multe tuninguri, chiar si la firme specializate se fac dupa ureche si la preturi exorbitant de mari.

 

cat despre facut ceva la un motor, este foarte greu pentru ca masina a fost facuta sa functioneze dupa anumiti parametrii, pe care daca vine oricine si ii modifica dupa cum il taie capul, masina s-ar putea sa fie chiar mai proasta decat la inceput.

 

noi romanii inca traim cu sindromul dacia: marim galeriile cu bormasina, punem filtru sport, punem o toba facuta dintr-un sifon si mama, mama ce ne-am tunat masina, si daca nu mai merge ceva mai miscam capacul de delcou, mai strangem un jigleor, pe cand la o masina mai complicata nu mai merge chiar asa.

Link to comment
Share on other sites

Guest requin
sincer, cred ca putem sa vorbim despre pasiune pana ne vine rau. fiecare intelege pasiunea in felul lui si nu cred ca asta este locul unde sa gasim o definitie a pasiunii.

 

asa ca .... sa ne intarcem la topic si sa-i raspundem omului la intrebari

in romania nu sunt specialisti in domeniul asta. foarte multe tuninguri, chiar si la firme specializate se fac dupa ureche si la preturi exorbitant de mari.

 

cat despre facut ceva la un motor, este foarte greu pentru ca masina a fost facuta sa functioneze dupa anumiti parametrii, pe care daca vine oricine si ii modifica dupa cum il taie capul, masina s-ar putea sa fie chiar mai proasta decat la inceput.

 

noi romanii inca traim cu sindromul dacia: marim galeriile cu bormasina, punem filtru sport, punem o toba facuta dintr-un sifon si mama, mama ce ne-am tunat masina, si daca nu mai merge ceva mai miscam capacul de delcou, mai strangem un jigleor, pe cand la o masina mai complicata nu mai merge chiar asa.

97707[/snapback]

te contrazic, exista specialisti care chiar stiu ce fac, nu ma apuc de reclama si nici nu spun mai mult dar priceputi sunt si-n cluj si-n buc si-n toata tara, trebuie doar cautati

ci ca tot veni vorba cati cai crezi ca-ti da galeria aia marita? cati cai CREDETI ca da? sunt curios ce parere are fiecare

Link to comment
Share on other sites

iti spun eu

daca nu e calculata nu iti da de loc

poate chiar sa iti si pape pentru ca scade viteza aerului

iar la chestii de genul evacuari si admisii exista o stiinta fixa care se ocupa cu ea....si am auzit eu ca iti trebuie si ceva scoala sa te pricepi :blink: se numeste dinamica gazelor.

este adevarat ca iti poate iesi ceva dar daca nu te pricepi se numeste ...plezneala.

unora le iese. altora nu si dupa aia se mira de ce consuma mai mult si nu le fuge masina.

cred ca putem naste discutii interminabile pe tema tunat in spatele blocului si daca gasim tuneri adevarati in romania sau nu. eu zic ca sunt si totodata zic ca si ei o dau de gard cateodata. cad ele nave spatiale dar sa belesti un motor. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest requin

da rateuri si dumnezo daca e pana acolo, dar oricum mai putine ca altii si tot asa in jos pe lantzul trofic ajungem la tuneri tuneri care da fac greseli dar rar,

cat despre faza cu tuning in spatele blocului care ar fi problema daca ar fi un topic si despre asta? ce site-u asta este doar despre chestii serioase luate de la automobile bavaria? nu frate, e un forum pe care zic eu ca se poate discuta despre orice legat de bmw, inclusiv tuning dupa blocuri, macar asa aflam ce e bine de facut si ce nu...

eu zic ca cine vrea sa continue sa posteze aici ori la subiect (adica pasiune) ori despre tunign la coltz de bloc ca nu dauneaza un amarat de topic

Si consider ca daca se va inchide topicul moderatorii sau moderatorul care decide asta este comunist si impotriva liberei exprimari.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

nu vreti niste serpisori pt motor de 2000 cmc m 20.tunati va masina castigati putere si cuplu la numai 250 euro:P

 

 

daca ai bani poti sa scoti din motor ce vrei .dar la noi nu prea exista asa ceva .la noi tuning inseamna schimba motoru pune praguri si eleroane de avion bari mai mari cu juma d emetru decat masina si uite a aparut un tuner.

un motor facut ca lumea duce si la 20 000 de euro .deocamdata tara asta nu permite celor pasionati asa ceva .sau sunt putini care sunt pasionati si au bani si cunosc ce tre sa faca cu ei .cei mai multi cu bani nu i mai intereseaza asa ceva.si cei mai saraci printre care si eu viseaza la pistoane usoare la turbine la ambreaj sport la tobe remus la admisie de crom la arcuri kw la axa cu came sport si alte nebunii .cum am zis pt mine si multi doar vise

Link to comment
Share on other sites

Apropo d pasiun am intalnit p cineva kre a bagat o gramada d bani intr'un urs...intradevar a iesit frumos...dar l'am intrebat...dc ai bagat bani astai (era o suma fabuloasa)...shi el mi'a spus...din pasiune...dupa kre imi spune k tre sa'i vina masina d la ploiesti...k aqolo ii monteaza evacuarea shi alte kkturi....ei bine asta mie nu mi'se pare pasiune...adik bagi zeci d mii d euro in masina k sa itzi fak altu masina.... :blink:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.