Jump to content

consum foarte mare e 36


Recommended Posts

cumpara ceva de firma pentru masina ta, dupa VIN. intreaba clar la magzin, sa nu fie universala chiar daca e mai ieftina, in 2 luni iei alta.. cumpara bosch, NGK sau originala, desi aia e scumpa bine de tot..
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Corect. E un consumabil.

E drept ca e putin cam scumpa, dar face toti banii.

Eu aveam niste probleme cu masina mea de ma durea capul :) . Facea niste figuri de am crezut ca e varza toata si eram gata gata sa ii dau foc. De fiecare data cand ploua afara, nu mai mergea bine masina. In fiecare zi avea reprize in care imi dadea in nas.

M-am luat dupa toti maestrii mecanici, si am schimbat toate filtrele, bujii (si inca am pus cele mai scumpe: NGK Irridium), senzori. Deja ma gandeam la debitmetru nou, care la E36 e 1000 euro.

De cand am schimbat sonda lambda, masina merge ca una noua.

un debitmetru nou pt e 36 costa 1200 lei nu chiar 1000 de euro

ps sonda lambda noua hella costa 450 de lei si cum spun baietii chiar face toti banii din lume

Edited by baubau
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu neaparat. aceeleasi simptome ca a ta le-a avut si a mea..tot 1.8 din 1994....am schimbat bujii, sonda lambda, furtunul dintre debitmetru si admisie si a scazut consumul...nu stiu exact de la ce era dar astea le-am schimbat si e ok. Ajunsesem sa imi consumde 15% iar pe tester nu`mi dadea nici o eroare. Ai catalizatorul dat jos ? filtru de aer sport ?
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu neaparat. aceeleasi simptome ca a ta le-a avut si a mea..tot 1.8 din 1994....am schimbat bujii, sonda lambda, furtunul dintre debitmetru si admisie si a scazut consumul...nu stiu exact de la ce era dar astea le-am schimbat si e ok. Ajunsesem sa imi consumde 15% iar pe tester nu`mi dadea nici o eroare. Ai catalizatorul dat jos ? filtru de aer sport ?

Filtrul de aer e normal, schimbate toate filtrele, bujii NGK, etc. Sonda lambda cred ca e originala, nu cred ca a schimbat-o nimeni, iar de catalizator - nu stiu daca mai e ceva inauntru...

Link to comment
Share on other sites

la relanti oscilant, in ordinea frecventei defectiunilor e cam asa :

-vacuum, trasee admisie cu gauri(verificat cu atentie cap coada tot de inseamna furtun pe la admisie, tot ce e furtun de vacuum, de mici fisuri, crapaturi, etansari pe la imbinari) oricum e bine daca descoperiti furtune furtunase imbatrnite, e bine sa le schimbati, costa 2 lei..si va pot scuti de multe viitoare probleme si batai de cap.

-bujii si bobine, fise daca e cazul.

-valva ICV, pe romaneste regulator de relanti, de regula e pe admisie, in zona corpului clapetei de acceleratie, mai mult mai putin accesibila, depinde de motor.. se poate curata, dar sunt niste limite, la unmoemnt data ajungi sa o curati la cateva luni si mai degraba o inlocuiesti)

-debitmetru

Sonda lambda nu da oscilatii la relanti, la nici cald nici la rece, ECU o ignora complet la relanti.

L.E.. bear, pompa de benzina se verifica foarte usor, mergi la un mecanic, dar oricum nu cred ca e cazul la tine. LA M50 cum ai tu (motorul asta il am si eu), e un sistem foarte simplu, ai o singura pompa in rezervor, scoate in jur de 3.5 bari si mai pe undeva si un regulator de presiune, inainte de intrarea in rampa. Foarte rar sunt probleme, pompa nu se leneveste in timp, pur si simplu moare deoadata si ramai cu masina in camp, pica fara nici un fel de avertisment.

Nu se intampla des, dar daca e suficient de veche masina o vei pati cu siguranta la un moment dat.

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@DOMI : multumesc tare mult!

Azi am verificat furtunele. Totul ok. A inceput sa oscileze din ce in ce mai des la ralanti... iar in sarcina da in nas din cand in cand. Am dat cu niste spray pe debitmetru, si apoi, a inceput sa nu mai oscileze, si trage mai bine un pic motorul. Dupa curatare se opreste motorul daca scot mufa debitmetrului. Inseamna ca oscilatiile erau de la el. Dar nu stiu daca nu ar fi obosita si sonda lambda, fiindca pur si simplu arunca benzina pe esapament, consuma de rupe! Ma dispera! Si mai cred ca nici macar nu mai am becul de la martorul check engine in bord. Nu se aprinde cand pun contactul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

scaote mufa de la debitmetru de tot si mergi asa o zi.. daca merge mai bine si nu iti da in nas, debitmetru e dus.

Sonda lambda poate fi diagnosticata de cineva priceput dar probabil nu a fost schimbata niciodata.

LA ambele efectul e ca, vorba ta, consuma de rupe.

Din pacate si debitmetrul si sonda costa ceva.

Debitmetru nou e vreo 200+ de euro, sonda cam 120.

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lasa in pace debitmetru ca nu are nimica ,tipul asta de debitmetre nu se strica asa usor ca sa nu zic niciodata.Cel mai probabil la tine e sonda lambda care oricum e bine sa o schimbi ca probabil nu a fost schimbata niciodata. Si nu te sgarci cu sonda nu pune universala .Cu fructuatii ale relantiului ma confrunt si eu si sunt o gramada de cauze de la care poate pleca problema.Multe din ele au fost spuse aici , mai poti verifica senzorii de temperatura de pe motor si regulatorul de presiune din rampa de injectoare .
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Lasa in pace debitmetru ca nu are nimica ,tipul asta de debitmetre nu se strica asa usor ca sa nu zic niciodata.Cel mai probabil la tine e sonda lambda care oricum e bine sa o schimbi ca probabil nu a fost schimbata niciodata. Si nu te sgarci cu sonda nu pune universala .Cu fructuatii ale relantiului ma confrunt si eu si sunt o gramada de cauze de la care poate pleca problema.Multe din ele au fost spuse aici , mai poti verifica senzorii de temperatura de pe motor si regulatorul de presiune din rampa de injectoare .

 

 

Rog un cunoscator sa imi recomande si mie aici sau pe PM exact ce sonda ar trebui(eventual si de unde) sa cumpar pt e36 316i '96. Mersi!

Link to comment
Share on other sites

Lasa in pace debitmetru ca nu are nimica ,tipul asta de debitmetre nu se strica asa usor ca sa nu zic niciodata.Cel mai probabil la tine e sonda lambda care oricum e bine sa o schimbi ca probabil nu a fost schimbata niciodata. Si nu te sgarci cu sonda nu pune universala .Cu fructuatii ale relantiului ma confrunt si eu si sunt o gramada de cauze de la care poate pleca problema.Multe din ele au fost spuse aici , mai poti verifica senzorii de temperatura de pe motor si regulatorul de presiune din rampa de injectoare .

Azi dimineata am schimbat sonda, cu una Beru made in USA. E mai scumpa de trei ori decat una universala, dar cred ca merita. Nu am mers extraordinar de mult cu ea dupa aceea, dar, sper sa nu o laud degeaba, mersul motorului s-a schimbat in bine, nu a mai oscilat nici ralantiul, si am impresia ca nu mai miroase asa puternic a benzina pe esapament. Sper sa o tina tot asa! Apoi voi vedea si cu consumul cum stau... Mentionez ca am probat inainte de a schimba sonda, doua debitmetre de la dezmembrari, dar nu se ameliora nimic din toate simptomele mele, si nu cred sa fi fost ambele duse... Poate ca nu o avea nimic debitmetrul meu... si sper din tot sufletul asta! Unul nou e 2200 lei!!! (original).

Link to comment
Share on other sites

Nu neaparat. aceeleasi simptome ca a ta le-a avut si a mea..tot 1.8 din 1994....am schimbat bujii, sonda lambda, furtunul dintre debitmetru si admisie si a scazut consumul...nu stiu exact de la ce era dar astea le-am schimbat si e ok. Ajunsesem sa imi consumde 15% iar pe tester nu`mi dadea nici o eroare. Ai catalizatorul dat jos ? filtru de aer sport ?

 

si eu am trecut prin schimbarile astea

 

 

Sonda lambda nu da oscilatii la relanti, la nici cald nici la rece, ECU o ignora complet la relanti.

 

Da-mi te rog voie sa te contrazic aici. Am avut si eu probleme cu sonda. Dupa o zona de cativa zeci de km de "jar" pe E85, intr-o localitate am fost nevoit sa intru printr-o balta destul de lunga. Ideea e ca sonda a cedat din cauza racirii rapide ( masina e joasa, balta lunga si destul de adanca). Sonda nu era noua dar o schimbasem <1 an. Schimbarea s-a produs aproape instant dupa cativa metri, relantiul scadea pana aproape de oprire si urca pana in zona a 1300 de ture. Nevoit fiind am mai umblat ceva vreme cu defectiunea pe masina. Pe carsoft imi apareau erori atat de amestec bogat cat si sarac. Eram in ceata. Am ajuns sa o schimb cu a unui prieten si am vazut ca totul a revenit la normal. Am mers cu sonda si mi-au schimbat-o in garantie (NTK) si de atunci nu mai am probleme.

 

Cat despre partea cu ignoratul am citit si m-am convins si singur ca ECU ignora citirile lambda doar la WOT si cand motorul este rece. Am urmarit cu o diagnoza gutman parametrii live lambda la mai multe marci si intradevar momentul de WOT (wide open throttle) este ignorat. La relanti am simulat tragere de aer fals, si timpii de injectie se modifica, deci lambda este "pe faza".

 

@DOMI : multumesc tare mult!

Azi am verificat furtunele. Totul ok. A inceput sa oscileze din ce in ce mai des la ralanti... iar in sarcina da in nas din cand in cand. Am dat cu niste spray pe debitmetru, si apoi, a inceput sa nu mai oscileze, si trage mai bine un pic motorul. Dupa curatare se opreste motorul daca scot mufa debitmetrului. Inseamna ca oscilatiile erau de la el. Dar nu stiu daca nu ar fi obosita si sonda lambda, fiindca pur si simplu arunca benzina pe esapament, consuma de rupe! Ma dispera! Si mai cred ca nici macar nu mai am becul de la martorul check engine in bord. Nu se aprinde cand pun contactul.

 

 

Lasa in pace debitmetru ca nu are nimica ,tipul asta de debitmetre nu se strica asa usor ca sa nu zic niciodata.Cel mai probabil la tine e sonda lambda care oricum e bine sa o schimbi ca probabil nu a fost schimbata niciodata. Si nu te sgarci cu sonda nu pune universala .Cu fructuatii ale relantiului ma confrunt si eu si sunt o gramada de cauze de la care poate pleca problema.Multe din ele au fost spuse aici , mai poti verifica senzorii de temperatura de pe motor si regulatorul de presiune din rampa de injectoare .

 

Deacord cu debidmetrele la E36 motoarele in 4 cil: sunt doar niste ecluze pe axul unui potentiometru. Debidmetru cu fir fierbinte s-a introdus doar pe motorul M44 din 95 incolo... si binenteles, pe cele in 6.

Edited by kinez
Link to comment
Share on other sites

La mine cu motorul rece mergea perfect, pentru ca atunci merge cu mai multa benzina. Problema aparea cand se incalzea, iar atunci tindea sa mearga inecat. Eu am debitmetru cu 6 pini, iar motorul e in 6 cilindri. O fi tipul de debitmetru cu probleme sau nu?!
Link to comment
Share on other sites

Eu vorbeam de debitmetrele de pe m43 si m42b18 care sunt nemuritoare la restu nu imi dau cu parerea.Greseala mea pentru ca am citit titlul topicului dar nu m-am mai uitat la tine ce fel de motor ai.Dar simtomele descrise de tine sunt de sonda lambda :relanti fructuant la cald ,da sa se opreasca.Debitmetru defect da in nas la accelerare.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Revin cu vesti bune! Am mers destul de mult cu masina dupa ce am schimbat sonda, in diferite regimuri de mers... Merge super acum, si au disparut toate simptomele: consum mare, miros de benzina nearsa pe evacuare, ralanti oscilant, nu mai da in nas, motorul trage perfect si uniform, nu mai smuceste ca inainte cand accelerez... Merge mult mai bine, incomparabil... Nici nu ma gandeam sa fie atatea probleme numai dintr-o singura cauza!
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

SALUTARE. Am si eu un bmw 318i an 1997 , m43 hidramat si m-a sparge cu consumul. Am schimbat bujiile, filtru aer, am puso pe tester.

Pe tester singura eroare a fost sonda, dar mai am o problema poate fi din cauza catalizatorului care a fost desfacut scos tot din el si apoi sudat din nou.? De 2 luni i-am pus GPL secvential si nu imi ies noxele nici pe gaz nici pe benzina. Consuma 18% pe gaz si 17% pe benzina. Aveti vreo ideie ce ar putea fi?

Link to comment
Share on other sites

Daca nu ai schimbat sonda, si iti mai da si eroare la tester, atunci poti fi sigur ca aia e! Schimb-o si nu vei regreta! Se poate sa nu iti iasa noxele daca nu mai ai catalizatorul, dar sonda e un consumabil si o poti schimba pentru ca se uzeaza in timp! Edited by Bear
Link to comment
Share on other sites

Schimba sonda prima data. Daca ai cutie automata din start consuma cam 1 litru mai mult fata de o manuala. Faptul ca nu ai catalizator mai amplifica si el oleaca consumul.Ce jante ai si ce cauciucuri??Mai conteaza si felul in care mergi.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.