Jump to content

Recommended Posts

Cum se face corect aerisirea circuitului de racire ?

am cautat pe google si am gasit urmatoatrea metoda:

 

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

2. Slabiti surubul de aerisire de pe vasul de expansiune din radiator.

3. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul (NU PORNITI MOTORUL)

4. Adaugati incet lichid de racire pana cand incepe sa curga prin gaura surubului de aerisire. Cand lichidul de racire curge prin gaura surubului de aerisire fara sa mai apara bule de aer (curgerea e cursiva), strangeti surubul.

5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

 

Eu stiam sa fac tot asa doar ca porneam motorul cand aeriseam.

 

Poate cineva sa explice necesitatea pasului 3 ? temperatura la maxim si contactul pus? dece?

 

 

Nu imi explic cum ar putea iesi lichid de racire pe la aerisitor care este la acelasi nivel de inaltime cu busonul pe unde complectezi cu lichid ....si asta fara ca motorul sa fie pornit si deci fara ca pompa de apa sa functioneze.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu iese doar daca aerisesti cu motorul pornit .Cu motorul oprit mi se pare cam imposibil sa iasa lichid pe acolo.

Deci punctul 4 din metoda prezentata de mine mi se pare imposibil cu motorul oprit.

 

Oricum vreau sa aflu metoda corecta de aerisire

Link to comment
Share on other sites

pai si daca nu e cald ....si nu ai presiune ....cum sa curga vreodata lichid pe la aerisitor care e la acelasi nivel cu busonul pe unde adaugi lichid ...si implicit mai sus decat nivelul KALT/COLD

 

am schitat putin cum sta situatia ....linia rosie = nivel aerisitor. linia albastra = nivel Kalt/Cold

daca pui lichid pana la linia albastra ...cum sa iasa lichid pe la nivelul liniei rosii ? asta fara a avea presiune deci cu motorul rece si oprit

 

 

post-32967-1274283181_thumb.jpg

 

daca ma insel, imi pare rau ...da` sa`mi explice si mie cineva cum functioneaza.

Link to comment
Share on other sites

Asa se face, insa nu tine cont de nivelul din vas.

Cu alte cuvinte, tu trebuie sa torni in vas in continuu, pana apa ajunge sus, abia atunci va iesi apa pe surubul de aerisire, ma rog, aer, apoi apa cu aer, apoi apa.

Daca nivelul din vas e tinut la jumate, in timpul turnarii apei, niciodata nu va ajunge apa sa curga pe sus, e fizica aici.. :twoup:

Si eu pornesc motorul, pompa invarte si orice bule de aer de pe traseu, le impinge spre surubul de aerisire.

Link to comment
Share on other sites

pai si daca nu e cald ....si nu ai presiune ....cum sa curga vreodata lichid pe la aerisitor care e la acelasi nivel cu busonul pe unde adaugi lichid ...si implicit mai sus decat nivelul KALT/COLD

 

am schitat putin cum sta situatia ....linia rosie = nivel aerisitor. linia albastra = nivel Kalt/Cold

daca pui lichid pana la linia albastra ...cum sa iasa lichid pe la nivelul liniei rosii ? asta fara a avea presiune deci cu motorul rece si oprit

 

 

daca ma insel, imi pare rau ...da` sa`mi explice si mie cineva cum functioneaza.

 

Tu ai avea dreptate in cazul in care ar fi un singur vas. In realitate sunt 2: radiatorul si vasul de expansiune. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

pct 4 este o prostie

surubul de aerisire nu se deschide cu mot oprit caci iti va intra aer in instalatie (scade nivelul in rad si creste in vas)

aerisirea se face cu mot pornit si rece

si f important nivelul in vas nu treb sa fie peste COLD cand se inchide capacul vasului (dupa aerisire) caci va creste excesiv presiunea in instalatie cand se va incalzi

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Deci, sa rescriem intreaga procedura in forma corecta ca sa stie toata lumea cum se face o aerisire corespunzatoare.

 

1. Cu motorul rece, adaugati lichid de racire pana cand ajunge la nivelul COLD (KALT) marcat pe vas.

 

2. Setati controalele temperaturii in habitaclu pe temperatura maxima si puneti contactul.

 

3. Adaugati incet lichid de racire pana ajunge la nivelul COLD (KALT)

 

4. Lasati busonul de la vasul de expansiune desfacut si porniti motorul, (cu motorul pornit) slabiti surubul de aerisire pana cand iese tot aerul din instalatie si va curge lichid. Dupa ce a iesit tot aerul din instalatie, strangeti surubul de aerisire, opriti motorul, strangeti la loc busonul vasului de expansiune.

 

5. Porniti motorul si lasati-l sa functioneze pana cand atinge temperatura de lucru (indicatorul de temperatura din bord este la mijlocul scalei). Dupa ce se raceste motorul, reverificati nivelul lichidului de racire si completati-l daca este necesar (pana la semnul COLD/KALT).

 

Corectati-ma unde credeti ca am gresit.

Edited by Ecos
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.