Jump to content

bmw 520i probleme k kilometraju si indicatoru benzina


gsasebastian

Recommended Posts

buna!! sunt si eu nou pe aici :) mi-am luat de curand un bmw 520i benzina din 2000

si am niste probleme daca ma poate lumina si pe mine cineva,nu-mi functioneaza

deloc indicatorul de kilometraj si adica nu pot vedea cu ce viteza merg desi turometrul merge :)

si a 2 a problema indicatorul de benzina la fel nu indica nimic decat becul rosu

cum ca n-ar fi benzina ..atat :twoup: va multumesc ptr orice

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

salut!

Povestea este veche si enervanta. Apare cel mai des la seria 5 e39 si in special la modulul abs Bosch 5.7. Cand se aprind becurile de abs si asc, indicatoarele de viteza si consum instantaneu nu mai functioneaza, cel mai simplu pentru buzunar este sa fie un senzor abs (murdar sau stricat). La tester va aparea senzor defect spate-stanga. Necazul este ca, de cele mai multe ori, nu senzorul este problema. Nemernicul de calculator abs parta toata vina. Pentru multi este destul de scump (aprox 1500 euro - nou), second il gasiti la 3-400 euro (dar nimeni nu garanteaza ca o sa pateasca la fel...ba din contra). Ar mai exista varianta in care sa il trimiteti unor tipi care repara asa ceva cu aproximativ 150 euro.

Cu parere de rau pentru buzunarul lor, dar din dorinta de a va scapa pe voi de cheltuieli aberante si de o problema (poate cea mai enervanta de la e39), am hotarat sa va povestesc cum se face.

Problema in cauza m-a chinuit timp de doi ani, la doua module puse pe masina mea. Cum aia care se pricep nu vor sa spuna (cata rautate domne), am zis sa le iau painea de la gura si sa macelaresc unul din cele doua stricate pana identific necazul. Si cum, prostii, betivii si nebunii au Dumnezeul lor, iata rezultatul:

 

Daca aveti tupeu, scula de lipit (o sa vedeti de ce) sau un prieten electronist si nu va tremura mana, treaba sta cam asa:

1. Calculatorul abs : este negru, este fixat in 6 puncte pe pompa de abs si se desface f usor. Scoateti mai intai mufa si apoi suruburile (torx)

2. Calculatorul este capsulat! Nu va evervati! Cu finete si o panza, taiati capacul asa cum ati face circumcizie unui prieten care nu are altceva mai bun de facut decat sa se taie imprejur. Ceva mizerie va intra in carcasa dar se curata cu atentie si rabdare.

3. In interior veti avea surpriza neplacuta sa descoperiti o nemernica de placa plina de circuite bolnave. Toate acestea sunt acoperite cu un gel care daca nu va scarbeste, o sa va umple de nervi. Necazul nu este la piesele de pe placa ci la firisoare. Al dracului de multe si de doua feluri : de cupru (foarte fine dar flexibile) si cele argintii din aluminiu (rigide si nemernice). De fapt, acestea din urma sunt si problema. Din cauza caldurii (pozitionare idioata din fabrica, deasupra serpisorilor de evacuare) dar si a socurilor, cel putin unul dintre aceate firisoare de rupe pur si simplu de pe placa.

4. Cum depistati care este? Im primul rand sa nu va manance in fund sa trageti de cele mici de cupru. In al doilea rand, cautati pe la coana-mare o penseta. Daca va tremura mana, lasati-o naibii de bautura si incercati a doua zi. Cu penseta, prindeti fiecare firisor argintiu, fara sa indepartati gelul (moale ca mucul proaspat) si miscati maxim un mm stanga-dreapta. Se va observa instant daca este sau nu rupt. Daca din greseala mai rupeti alte cateva decat aveati in plan, nu e o nenorocite. Oricum ideal este sa le inlocuti pe toate.

5. Pasul asta este de fapt cel mai greu. Lipirea! De aceea va spuneam ca aveti nevoie de mana sigura, o scula buna de lipit si cositor litza. Aici tre' sa recunosc ca am chemat un prieten electronist cu scule si rabdare.

6. Ca sa nu pierdeti timpul aiurea, daca stiti sa numarati pana la 8, puteti observa ca nu toate firele au aceasta problema. Necazul este la cele 8 apropiate, in partea din dreapta-jos a placii.

7. Dupa ce se termina operatiunea de lipire a firelor, nu va grabiti sa lipti capacul pe care l-ati taiat cu o barbarie greu de imaginat. Faceti mai intai proba pe masina. E posibil ca un nenorocit de fir sa nu fi fost lipit bine. La mine a functionat din prima.

8. Daca ratati operatiunea,oricum modulul era stricat asa ca nu aveti de ce sa plangeti.

9. Nu uitati ca dupa instalare sa va stergeti erorile. Eu am tester. L-am cumparat ca d'aia muncesc...ca sa am. Daca nu le stergeti, oricum va functiona.

10. Stiu ca e munca de om nebun, dar nu ma injurati. Macar am incercat sa va ajut.

11. Acum ca am terminat, sa nu-mi spuneti ca vreti si poze. La cat am muncit imi e lene sa mai postez.

12. Hai ca m-am razgandit. Uite poze:

 

poze

 

In prima poza, firele cu probleme sunt cele din stanga-sus

post-4034-0-73098700-1298463099_thumb.jpg

post-4034-0-56445300-1298463118_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 8 months later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.