Jump to content

Masini puse la vanzare in Romania


Bartolomeus

Recommended Posts

Auziti, cineva imi spune ca pot sa iau masina la pret fara TVA in Germania si sa o inscriu aici pe acea firma doar daca firma din Romania are ca activitate importul de masini.

Stiti ceva de genul? Eu nu am auzit de asa ceva pana acum si nici contabilul firmei. Din contra, el mi-a spus ca totul e ok.

 

Pt Google - Masina fara TVA, deducere TVA, cum sa cumperi masina cu TVA dedus, cum sa cumperi masina fara TVA

 

pe scurt:

sunt 2 variante oficiale:

* iei pe firma care are ca activitate importul de masini (firma ta, a prietenului, etc) - nu platesti TVA si il vei plati la revanzare

* iei pe orice firma - poti deduce 50% din TVA. In cazul asta e recomandat sa platesti TVA acolo si sa-l deduci in tara ca sa scapi mai ieftin (ei au doar 19% nu 24%). La revanzarea masinii pierzi 24% TVA din nou

 

Mai sunt 2 variante neoficiale:

* iei printr-o firma care va da faliment, te imputerniceste firma, platesti comision (300-1000E in functie de valoarea masinii), cumperi masina din germania fara tva pe firma aia, firma aia ti-o vinde tie

* vanzatorul din Germania iti emite 2 facturi: una pe o firma care va da faliment de la tine din tara, de care se va folosi vanzatorul din germania pentru taxare inversa de TVA, iar una pe persoana fizica, de care tu te vei folosi pentru a-ti inmatricula masina

 

P.S. nu stiu nimic in plus despre variantele neoficiale, nu are rost sa ma contactati pe PM :) Eu am cumparat cu varianta 50% TVA dedus.

 

Flo, da' ce laptop ai?

un cotet de macbook air pe post de suport de cafea :)

 

stiti cumva daca sambata pot lua numere de 15 zile in Germania?

sambata, cel putin in Frankfurt, dealerul de la care mi-am cumparat masina mi-a zis ca nu se pot lua numere. Din ce am auzit, peste tot sambata nu poti lua.

 

GTI chiar are un consum foarte decent. Al meu consuma 7-8 in afara si nu il iertam, iar in oras pana in 12. E o super jucarie.

Am un prieten cu GTI, roti 17 ALU, cauciucuri iarna, pana acum 2 luni de zile avea 10 afara si 15 oras. Dar e nebun :)

A scos si 8.1 cu 4 persoane in masina si 4 schiuri pe masina cand a trebuit sa nu depaseasca 120km/h ca zburau schiurile pe sibiu-straja-sibiu.

 

Da, masina o iau pe firma.

M-am trezit tarziu cu scosul banilor si ca sa plec in dimineata asta plateam 1100 lei biletul de avion dus + tren de la Dortmund la Koln.

Ai grija ca ai voie sa treci maxim cu 5000EUR vama, daca mergeti 2 faceti split la bani; Oricum si asa e problema, posibil sa ia amenda firma (2000-4000RON) pe care cumperi ca ai facut achizitie cash mai mare de 5000EUR.

Poti face transfer bancar daca vrei de pe firma pe firma. Costa ~50EUR. Daca vrei sa ajunga in aceeasi zi, ~25EUR extra, pana in ora 12 in Germania trebuie sa faci transferul, dureaza 15min-2ore.

 

Mi-as fi dorit in plus sunt bluetooth, tempomat si senzor de ploaie si comutator de lumini cu functia Auto. Dar poate le voi pune dupa.

Masina are banana din aia in bord pentru telefon...oare are si ceva modul bluetooth?

Daca te referi la suport, nu are legatura.

Vezi ca din ce am citit, se poate face retrofit usor la BT/Voice comands la CCC. Usor dpdv al banilor zic, e putina bataie de cap. Eu zic ca se merita.

 

 

legat de DPF: mie cand o sa imi moara decat sa dau 8000RON, in functie de cum stau cu banii o sa imi iau unul SH, sau probabil ca schimb evacuarea, dezactivez DPF, fac soft, si in 8000RON o sa am si vreo 50caluti in plus.

Edited by flo_sb
Link to comment
Share on other sites

 

Ai grija ca ai voie sa treci maxim cu 5000EUR vama, daca mergeti 2 faceti split la bani; Oricum si asa e problema, posibil sa ia amenda firma (2000-4000RON) pe care cumperi ca ai facut achizitie cash mai mare de 5000EUR.

Poti face transfer bancar daca vrei de pe firma pe firma. Costa ~50EUR. Daca vrei sa ajunga in aceeasi zi, ~25EUR extra, pana in ora 12 in Germania trebuie sa faci transferul, dureaza 15min-2ore.

 

 

La vama la intrarea in RO e 10.000 euro de persoana, nu asa ar trebui in toata Europa?

 

http://www.customs.ro/ro/calatori/introducerea_si_scoaterea_din_romania_a_sumelor_in_lei_si_valuta.aspx

Link to comment
Share on other sites

pt colegul care se uita dupa un seria 1 ..

 

Eu am avut 118...am fost foarte foarte multumit ...din toate punctele de vedere.....nu aveam pe ea xenon, piele, navigatie si trapa in rest..cam tot ce se putea pe un seria 1 din 2005 ....

 

Am fost foarte multumit, l-am vandut la 210000 km ..si mergea fara probleme ....

 

Acum sunt si eu in cautare....un 320 d sau i de prin min. 2007. ...cu "mai de toate pe el" ....oscilez intre d sau i ca fac pe an aproximativ 40000 km ...si nu sunt sigur dpdv al costurilor care e mai avantajoasa...tre sa mai fac unele calcule...

 

daca vrei ceva detalii cu privire la ea ca si masina..te pot ajuta cu cea mai mare placere..

 

Sa auzim numai de bine...

Link to comment
Share on other sites

pt colegul care se uita dupa un seria 1 ..

Eu am avut 118...am fost foarte foarte multumit ...din toate punctele de vedere.....nu aveam pe ea xenon, piele, navigatie si trapa in rest..cam tot ce se putea pe un seria 1 din 2005 ....

Am fost foarte multumit, l-am vandut la 210000 km ..si mergea fara probleme ....

L-au speriat astia pe aici....ba cu DPF....ba cu lantul :)

Esti singurul care l-a incurajat in afara de mine.

Pe topicul asta , cam orice ai vrea sa cumperi si sa ceri o parere , atragi numai critici.

Link to comment
Share on other sites

pe scurt:

sunt 2 variante oficiale:

* iei pe firma care are ca activitate importul de masini (firma ta, a prietenului, etc) - nu platesti TVA si il vei plati la revanzare

* iei pe orice firma - poti deduce 50% din TVA. In cazul asta e recomandat sa platesti TVA acolo si sa-l deduci in tara ca sa scapi mai ieftin (ei au doar 19% nu 24%). La revanzarea masinii pierzi 24% TVA din nou

 

Mai sunt 2 variante neoficiale:

* iei printr-o firma care va da faliment, te imputerniceste firma, platesti comision (300-1000E in functie de valoarea masinii), cumperi masina din germania fara tva pe firma aia, firma aia ti-o vinde tie

* vanzatorul din Germania iti emite 2 facturi: una pe o firma care va da faliment de la tine din tara, de care se va folosi vanzatorul din germania pentru taxare inversa de TVA, iar una pe persoana fizica, de care tu te vei folosi pentru a-ti inmatricula masina

 

P.S. nu stiu nimic in plus despre variantele neoficiale, nu are rost sa ma contactati pe PM :) Eu am cumparat cu varianta 50% TVA dedus.

 

Ciudat...

Neamtul mi-a spus ca imi fac factura Netto, insa imi cer suplimentar si un depozit de valoarea TVA-lui pe care mi-l returneaza dupa ce le dau dovada inscrierii masinii pe firma.

Pana la urma cum e? La finante ma pun sa platesc?

Edited by kirkusss
Link to comment
Share on other sites

muzica9, tot ce iti pot spune e ca manuala cu dotarile alea si pachet M nu gasesti pe germania. (si pielea aia crem superba)

Automate sunt mult mai multe, poate ca ai ocazia sa gasesti pe DE si sa iesi in aceeasi bani, insa pe la un 120.000km. Eu unul mi-as lua de pe DE chiar daca are km dubli.

Masina arata ok insa vad ca nu scrie unic proprietar. Mai cere niste poze cu scaunele sa vezi cat de forjata e pielea.

 

 

kirkusss, e nou ce imi spui tu, o fi vreo varianta de-a lor de protectie. Mie neamtul a vrut sa imi faca direct factura netto si gata, eu l-am rugat sa-mi faca brutto. Nu stiu metoda prin care vrei tu sa cumperi masina, ala m-a pus sa vin cu actele firmei, stampila, imputernicire. Se pare ca se poate si altfel :)

 

Cosmin22, inseamna ca m-a informat gresit contabila. In orice caz, faza cu factura platita cash pe firma mai mare de 5000EUR sau ceva de genul = amenda, ramane :)

Link to comment
Share on other sites

Eu vreau sa o cumpar netto si sa o inscriu pe firma cumparatoare.

Stiam ca nu se plateste TVA decat in momentul in care se vinde masina, in functie de cat s-a amortizat.

Gresesc oare? Nu ar fi prea placut sa ma puna sa platesc TVA la momentul inscrierii.

Cat despre plata cash, sunt interzise plati mai mari de 5000 lei parca

Edited by kirkusss
Link to comment
Share on other sites

muzica9, tot ce iti pot spune e ca manuala cu dotarile alea si pachet M nu gasesti pe germania. (si pielea aia crem superba)

Automate sunt mult mai multe, poate ca ai ocazia sa gasesti pe DE si sa iesi in aceeasi bani, insa pe la un 120.000km. Eu unul mi-as lua de pe DE chiar daca are km dubli.

Masina arata ok insa vad ca nu scrie unic proprietar. Mai cere niste poze cu scaunele sa vezi cat de forjata e pielea.

 

 

kirkusss, e nou ce imi spui tu, o fi vreo varianta de-a lor de protectie. Mie neamtul a vrut sa imi faca direct factura netto si gata, eu l-am rugat sa-mi faca brutto. Nu stiu metoda prin care vrei tu sa cumperi masina, ala m-a pus sa vin cu actele firmei, stampila, imputernicire. Se pare ca se poate si altfel :)

 

Cosmin22, inseamna ca m-a informat gresit contabila. In orice caz, faza cu factura platita cash pe firma mai mare de 5000EUR sau ceva de genul = amenda, ramane :)

 

am si vazut masina. nu este singurul propietar. zice ca ar fi al doilea.

 

exterior nota 8.

 

interior nota 8. pielea pe scaune arata foarte bine. are julitura tipica pe aripioara stinga de la scaunul soferului. asta cam toate o au.

 

mai are cojit plasticul care incajoara blocul de lumini(ambipur), si trimul de pe usa de la sofer. dar per total, am vazut masini care aratau mult mai rau si erau mai noi.

 

ca minusuri: nu are faruri dinamice. nu are trapa. nu are roata rezerva si nici anvelope runflat. si am uitat sa ma uit daca are logic7

 

 

ps: cum ai achitat in DE? cash sau banca?

Link to comment
Share on other sites

@kirkusss, iti repet ce am scris mai sus:

 

Sunt 2 variante oficiale:

* iei pe firma care are ca activitate importul de masini (firma ta, a prietenului, etc) - nu platesti TVA si il vei plati la revanzare

* iei pe orice firma - poti deduce 50% din TVA. In cazul asta e recomandat sa platesti TVA acolo si sa-l deduci in tara ca sa scapi mai ieftin (ei au doar 19% nu 24%). La revanzarea masinii pierzi 24% TVA din nou

Daca_cumperi pe a 2a varianta cum mi-am luat si eu, ai 2 variante cu plata TVA-ului:

*iei netto si iti face dealeru taxare inversa de TVA in tara, practic il platesti in tara la noi

*iei brutto si iti deduci in tara 50% din el

Eu am ales a 2a varianta la sfatul lui WLF, deoarece la nemti e doar 19% TVA-ul si imi deduc 50% din el, in loc sa platesti 24% si sa deduci 50%.

 

@muzica9, am luat prin transfer bancar, luand pe firma si nevrand sa am probleme cu amenzi ulterior. Daca iei pe persoana fizica si accepta dealerul si nu ai probleme la vama (e si asta un risc minor minor), poti lua cash.

Si eu am ceva puncte pe trimul metalic de la sofer plus aripioara clasica de care ziceai.

Din poza cu zoom, nu sclipeste tweeteru, nu cred sa aiba logic7.

 

mie nu imi place ideea cu 2 proprietari la o masina pana in 100k km. VIN-ul l-ai verificat, Bavaria ce zice legat de KM ?

Link to comment
Share on other sites

inca nu. bavaria nu da date decit daca vii cu talonul.

 

eu stiam ca are logic7, daca are macar boxe spate.

 

alta chestie comuna la bmw. se cojeste capacul cu trim-ul M al volanului. am vazut chestia asta la multe seria 3.

Edited by muzica9
Link to comment
Share on other sites

Ciudat...

Neamtul mi-a spus ca imi fac factura Netto, insa imi cer suplimentar si un depozit de valoarea TVA-lui pe care mi-l returneaza dupa ce le dau dovada inscrierii masinii pe firma.

Pana la urma cum e? La finante ma pun sa platesc?

 

Am vazut faza asta si pe autorola.de, cica dupa ce o inmatriculezi in tara primesti banii inapoi, daca o iei personal (cam nasol daca o iei sa o vinzi fara sa o inmatriculezi), sau daca o aduci cu platforma in tara le trimiti CMR-ul stampilat de primire.

 

http://i39.tinypic.com/4ui8hw.jpg

Edited by WLF
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

WLF dar si acum cativa ani parca era tot asa. Eu cel putin am auzit de la diversi bisnitari care luau masini pe firma de acolo si dupa aia le trimiteau alora actele facute in tara ca sa-si deduca TVA-ul aici.

Deci , teoretic e acelasi lucru , nu?

Informatie utila (screenshot-ul tau).

Link to comment
Share on other sites

inca nu. bavaria nu da date decit daca vii cu talonul.

eu stiam ca are logic7, daca are macar boxe spate.

alta chestie comuna la bmw. se cojeste capacul cu trim-ul M al volanului. am vazut chestia asta la multe seria 3.

mai chinuie-te, ai incercat la Sibiu ?

referitor la logic7 - m-am uitat azi la mine. As putea sa-ti zic aproape sigur ca nu are Logic7. La L7 si la tweeterele din fata daca te uiti ar trebui sa le vezi foarte usor.

L7 e a 3a varianta de sonorizare ( Standard - Hi-Fi - Logic 7 - Individual ).

 

Cel putin la E60 treaba sta in felul urmator:

Standard: Suburi 6.5", boxe fata spate, toate amplificate de CCC - semnal analog; suna mai prost decat o dacie

Hi-Fi: Suburi tot 6.5" daca tin bine minte, apar tweeterele in usi, suburile sunt amplificate de o statie in spate - semnal analog

Logic7: Suburi 8", mai multa amplificare in partea din spate - semnal digital

Individual: nu stiu dar nici nu mai conteaza, cica e foarte scumpa optiunea deci ar trebui sa sune foarte bine - semnal digital

 

E92 am vazut multe cu boxe in spate si fara L7.

Edited by flo_sb
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.