Jump to content

Sfat achizitie E36 coupe


Adi86

Recommended Posts

Salutare tuturor,

 

Doresc sa-mi cumpar un E36 coupe.

 

Principalul motiv este design-ul "old-school" si faptul ca este relativ ieftina la momentul de fata. Intotdeauna mi-am dorit acest coupe si acum profit de faptul ca am ceva bani pusi deoparte pentru o a 2-a masina. Masina e ca un "lego" si imi place ca se pot adauga foarte usor optionale si de asemenea look-ul se poate imbunatati in permanenta (asta va fi un fel de hobby pt. mine)

 

Avand deja o masina de zi cu zi relativ noua, doresc sa-mi cumpar un E36 pentru weekend, etc.

In primul rand sunt indecis daca ar trebui sa iau 320 sau 325 (benzina)? Am citit foarte multe topicuri si la prima impresie un 325 ar castiga la capitolul performante si cuplu, taxele nefiind foarte mari in comparatie cu cele pentru 320. Consumul nu este o problema atata timp cat nu sunt diferente prea mari intre cele 2 motorizari.

 

Dupa ce voi reusi sa decid ce motor vreau (sper sa ma ajutati :twoup: ) voi trece mai departe prin celelalte criterii:

 

1. Numarul de km - nu conteaza prea mult, avand in vedere ca o cumpar ca pe o a 2-a masina. Tutusi, voi verifica starea generala tehnica/estetica - cred ca are cea mai mare importanta daca s-a avut intr-adevar grija de masina indiferent de nr. de km.

2. Anul - normal sunt fabricate intre 92-98. Exista unii ani care trebuie evitati? care ar fi cel mai bun an sau ce imi recomandati?

3. Optiuni - in primul rand vreau neaaparat AC (manual, auto, nu conteaza) iar apoi astept sugestiile voastre.

 

In functie de topicurile citite aici si de anunturile peste care ma tot uit de cativa ani, in mare stiu ce sa caut, dar mi-ar fi de foarte mare folos sa ma ajutati cu orice sfat/parere/sugestie.

De asemenea daca stiti la ce ar trebui sa ma uit in detaliu la acest model as fi foarte recunoscator.

 

Momentan locuiesc in Elvetia asa ca pot ajunge foarte usor in Germania, Franta si Italia. Piata din RO ma intereseaza de asemenea (am avantajul de a gasi masini inmatriculate). Daca aleg o masina din orice alta tara (din cele enumerate mai sus) o pot inscrie temporar in Elvetia pana reusesc sa dau o fuga in tara s-o inmatriculez definitiv pe RO.

 

Bugetul meu e de 3000 de Euro (atata mi-am propus, daca gasesc ceva intr-adevar extraordinar sunt dispus sa cheltui mai mult).

 

Astept sfaturile voastre! :)

 

 

P.S.: rog un moderator sa corecteze in titlu cuvantul "trebui".

Multumesc!

Edited by Adi86
Link to comment
Share on other sites

alege 325 , este mult mai bun ca un 320 la performante, la consum e tot pe acolo, impozitul si asigurarea sunt ceva mai mari. daca il iei din afara ia ceva dupa 93 si cu vanos, ca sa iti iasa euro 2 la inmatriculare. si ai grija(cred ca sti) daca vrei sa cumperi o masina din elvetia si apoi doresti sa o inmatriculezi in romania trebuie sa ii platesti vama deoarece elvetia nu e in UE, care e destul de mult...

 

nu ne-ai spus cu ce scop iti iei masina. vrei sa te plimbi/cerculere/drift in weekend?

Link to comment
Share on other sites

Depinde ce vrei si cati bani esti dispus sa dai pe taxe, cu cat este mai mare cilindreea cu atat va fi mai mare impozitul pe langa toate taxele de inmatriculare s.a.m.d. Si eu iti recomand un motor cu vanos 2.5 M50b25tu (fabricat pana in 95), 2.0 M52 (dupa 95 cred), sau 2.8 M52 (a aparut ca si inlocuitor pentru 2.5); toate sunt cu vanos. La 2.8 au fost cateva cu probleme din cauza blocului din nikasil in combinatie cu carburanti prosti. Daca vei cauta 2.8 sa nu scoata fum albastru, sa aibe compresie, pe langa toate celelalte care trebuie sa fie in regula; pe langa asta are 40nm in + fata de 2.5 din cate stiu. In schimb 2.5 are blocul din fonta si poti ca sa ii dai pana behaie ca nu crapa nimic daca este in mintile lui. Eu daca as fi in locul tau nu m-as uita la 2.0 din simplu motiv ca ajungi cu consumu la fel ca si un 2.5 iar cei 42 de cai in + se simt bine de tot, iar daca ar fi sa iei un 2.8 bun sa fi dispus sa platesti taxe mai mari, consum putin mai mare dar si cuplu mai bun si din turatii mai joase 3900 cred fata de 4200 la 2.5. Pe langa toate acestea iti mai trebuie bani sa mai schimbi consumabilele si tot ce mai cade pe la ele pentru ca sunt masini vechi, dar daca ai grija de ele cu siguranta te vor rasplati, mai ales la motorizarile acestea.
Link to comment
Share on other sites

alege 325 , este mult mai bun ca un 320 la performante, la consum e tot pe acolo, impozitul si asigurarea sunt ceva mai mari. daca il iei din afara ia ceva dupa 93 si cu vanos, ca sa iti iasa euro 2 la inmatriculare. si ai grija(cred ca sti) daca vrei sa cumperi o masina din elvetia si apoi doresti sa o inmatriculezi in romania trebuie sa ii platesti vama deoarece elvetia nu e in UE, care e destul de mult...

 

nu ne-ai spus cu ce scop iti iei masina. vrei sa te plimbi/cerculere/drift in weekend?

 

Masina o iau pentru "fun" cum s-ar spune, pentru weekend, pentru iesiri scurte pe drumurile de munte cat timp este vreme frumoasa (sunt aici niste trasee in munti pe care nu le pot rata :twoup: ). Iar motivul principal este ca imi place exagerat de mult masina si sunt un mare fan al "imbunatatirilor" home-made, sunt genul care spala masina de 2 ori pe saptamana si imi place sa am ceva clasic si simplu de care sa am grija, sa fie impecabila (am garaj) si sa-mi dea satisfactii din cand in cand. Plus acele mici bucurii care apar atunci cand cumperi o evacuare performanta, schimbi suspensia cu ceva sport, pui niste jante frumoase si cu bun gust, etc.

 

Din Elvetia nu am de gand sa iau masina din 2 motive:

1. Nu prea au masini vechi in stare buna (sau daca au sunt piese de colectie) - oamenii au bani pe aici si isi permit masini mai noi.

2. Trebuie platita vama pt. import din non-EU si TVA-ul (chiar daca o parte se poate recupera). Pentru alte state membre EU exista multe alte alternative. De ex. daca esti cetatean francez si locuiesti aici pt. mai mult de 6 luni si cumperi o masina, poti s-o inmatriculezi apoi pe Franta la un minim de bani.

 

 

@ Slick - merci de recomadari :)

 

Banii pentru consumabile nu sunt o problema, chiar am de gand sa cheltui o parte din bani pe imbunatatiri si intretinere. Dupa cum am spus, o iau ca pe o a 2-a masina si aleg un E36 pentru ca imi place si pentru ca imi voi permite cu adevarat sa am grija de ea si sa nu ma zgarcesc cand mai trebuie reparat cate ceva.

 

Bun, in concluzie voi merge spre un 325. Pana in 95 spuneti?

Edited by Adi86
Link to comment
Share on other sites

Pana in 95 a fost fabricat tipul de motor 2.5 dar dupa 93 au aparut cele cu vanos, dupa 95 a aparut 2.8 ca si inlocuitor pentru 2.5. In schimb 2.5-ul pe platforma mai noua M52 a aparut ca si motoru de 2.3 cu cilindreea tot de 2494 dar 170 de cai (si multe altele care nu merita mentionate pentru ca nu despre 2.3 vorbim). Sa te uiti sub praguri sa nu aibe gauri/rugina, pe la aripi, in zonele joase pe la imbinari, sub roata de rezerva in portbagaj. Edited by Slick-
Link to comment
Share on other sites

Eu am un singur sfat. Nu te zgarci (imi inchipui ca nu ai de gand), dar cumpara cu cap.

Din moment ce in privinta motorizarii lucrurile sunt deja expuse, ia-o din start cat mai dotata.

 

 

De exemplu, daca o iei cu obc 11 butoane, vei putea trece la cel cu 18 relativ usor, dar daca o iei cu cel cu 7 butoane (care nu are firele de check trase) va fi mult de munca sa treci la 18.

 

Aerul conditionat e un "must". De la cel analogic se trece simplu la cel digital, dar de la deloc...putin mai greu (tot ce spun aici e din experienta mea).

 

Trapa, scaunele sport, cotiera, pielea, perdeluta absolut toate aceste lucruri se pot pune, dar de preferat sa le aiba. In felul asta vei porni de sus spre mai sus, in loc s-o iei cheala si sa te chinui sa pui totul pe ea. Nu totul e ieftin la aceasta masina.

 

Nu vreau sa intru in detaliile la care trebuie sa fii atent cand cumperi orice masina, asa ca ma voi axa putin pe particularitatile coupe-ului.

 

Chederele (absolut toate) sa fie in stare buna. Sunt scumpe de schimbat, si la sh nu prea gasesti in stare buna. Probeaz-o la o spalatorie, si fii atent sa nu intre apa pe undeva.

 

Geamurile sa functioneze bine, sa se deschida si inchida corect (lucrurile sunt mai sensibile aici) multi oameni au avut probleme cu intrerupatoarele si macaralele. Lucruri greu de reparat sau reglat.

 

Ai toate sansele sa gasesti una cu faruri cu lupe. Foarte importante, vei putea pune xenon in ele fara probleme, spre deosebire de farurile fara lupa. Proiectoarele de preferat sa existe.

 

Farurile sunt sensibile pe e36, important sa nu fie prea ciobite (impecabile nu cred ca vei gasi), si sa le functioneze toate reglajele (electric din habitaclu) si manual din ele.

 

Caseta de directie sa nu zemuiasca, deasemenea cutia inspre cardan sau pe la simeringul de palier.

 

Aerul conditionat sa mearga impecabil (trebuie sa-ti inghete mainile). Unii vanzatori mai spun "a, mai trebuie completat freon" daca instalatia nu baga cum trebuie. Aici e cazul sa strambi din nas, si daca masina merita in rest, mergi la o verificare. Daca e de vina altceva, potential va fi mult de munca si scump sa remediezi problema. Sunt totusi masini vechi, cu uzura in spate.

 

Nu vreau sa fiu carcotas, dar e36-le e o masina frumoasa, si chiar vreau sa iei una de care sa te bucuri, nu s-o injuri (cum mai sunt unii pe aici, care si-au inchipuit ca exista masina buna la 1500 de euro).

 

Bafta, si mai scriu daca imi mai aduc aminte ceva,

Link to comment
Share on other sites

@ kruger - merci de sfaturi

 

Iti stiu masina de pe celalalt forum, felicitari pt. jurnalul de bord acolo. Am vazut cat a fost de munca cu montarea aerului conditionat.

Aerul conditionat e un must-have. Abia apoi ma voi uita la celelalte optiuni. Bugetul meu e de 3000 de euro (strict pt. masina) - taxele, drumurile, etc. nu fac parte din acest buget. Sper ca la banii astia sa pot gasi ceva ok.

 

La motor ce trebuie verificat? daca sta la relanti si nu scoate fum ar fi suficient?

De asemenea am vazut ca foarte multi pun jante si anvelope mult mai mari decat dimensiunile de pe stalp. Ar putea acest lucru sa afecteze caseta, si alte elemente? ar trebui oare sa evit masinile cu jante supradimensionate?

Edited by Adi86
Link to comment
Share on other sites

Eu unul zic sa alegi 325 cu vanos.... Nu de mult am fost intr-o situatie asemanatoare cu a ta.Eu asta am ales...

Insa va fi destul de dificil.Sint masini bune insa au o virsta si sint destul de greu de gasit.Ma refer la masini bune, pe care sa te poti baza...masini sint , masini bune mai putine si la preturi mici nu ai sa gasesti ceva bun. Calitatea costa. Ar mai fi ceva, masina impecabila tehnic e aproape imposibil sa gasesti , asa ca trebuie sa fie in stare buna chestiunile importante dupa care o poti aduce in starea in care iti doresti...

Oricum , multa bafta iti doresc.

Link to comment
Share on other sites

Scuze ca raspund abia acum... E greu de raspuns la o astfel de intrebare... Da . decit un 325 in stare proasta clar ca e de ales mai bine un 318is intretinut si in forma buna...

Mie personal mi-a placut foarte mult is-ul consider ca e alegerea cea mai buna avind in vedere toate considerentele...Performante, consum, costuri...Eu am simtit nevoia de ceva mai puternic si am ales 325...diferenta e destul de mare in ceea ce priveste performanta si sunetul, senzatiile oferite insa si costurile sint pe masura...

Link to comment
Share on other sites

Eugen, multzam fain! :)

 

M-am tot uitat zilele astea pe o gramada de site-uri si am dat cateva telefoane. Foarte multi neseriosi. Multi proprietari nici macar nu stiu daca au motor vanos sau nu.

Concluzia mea este ca daca tipul motorului este M50B20 nu are vanos, iar daca este M50TUB20 in mod cert are vanos (ma refer la 320).

Si acum vorbind de vanos...e o diferenta sesizabila intre motoarele fara vanos si cele cu vanos? chiar se simte diferenta de cuplu in turatii joase si medii?

 

Problema este ca am gasit un 320 foarte frumos dar se pare ca nu are vanos si sunt putin indecis din cauza asta.

 

Multumesc tuturor pt. raspunsuri. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Acelasi sfat l-as da si eu, dar am zis sa nu imi pun lumea in cap, sau poate omul deja e chitit pe o motorizare, din principiu asa.

Pana si 2.0 sufera de lipsa de cuplu in turatii joase, daramite un motor mai mic. Personal, nu imi voi mai cumpara nimic mai mic de 2.5 in viitor. Ca sa nu mai zic de consum. 2.0, 2.5 si 2.8 consuma aproape la fel. Am mers cu toate indelung, si stiu ce vorbesc.

 

In schimb, daca e sa aducem in ecuatie si taxele, asigurarea, etc, 2.0 ramane cea mai buna alegere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Acelasi sfat l-as da si eu, dar am zis sa nu imi pun lumea in cap, sau poate omul deja e chitit pe o motorizare, din principiu asa.

Pana si 2.0 sufera de lipsa de cuplu in turatii joase, daramite un motor mai mic. Personal, nu imi voi mai cumpara nimic mai mic de 2.5 in viitor. Ca sa nu mai zic de consum. 2.0, 2.5 si 2.8 consuma aproape la fel. Am mers cu toate indelung, si stiu ce vorbesc.

 

In schimb, daca e sa aducem in ecuatie si taxele, asigurarea, etc, 2.0 ramane cea mai buna alegere.

 

Din experienta, imi poate spune cineva cat este taxa pt. 325 respectiv 320 cu euro 2? Din 4 calculatoare de taxa, toate dau rezultate diferite :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Ai inteles bine, o pot inmatricula definitiv doar pe RO.

So, daca a imatriculat cineva recent un 320/325 euro 2, imi poate spune cat a platit exact? Pana si pe pagina RAR calculatorul ala da niste rezultate diferite fata de alte site-uri...

Link to comment
Share on other sites

salutare la toti colegii,referitor la taxa d prima inmatriculare iti pot da 2 ex:la un motor de 2000cm din 97 fiind masina un amic a platit 1250 euro iar pe calc de taxa pe net i-a iesit 1270 euro sau dai statul in judecata stai in jur de 5-6 luni pana iti fixeaza termenul d judecata si nu platesti nimic,dar pt asta trebuie vb cu un avocat,inca o chestie d stiut,cand te duci sa cumperi o masina cand te uiti la tablita de la motor cu date tehnice,serie,etc uita-te sa scrie "e1",ei este la inceputul seriei am sa iti fac poza la mine sa vezi despre ce este vb,dak nu este asta inÂşeamna o taya in plus la rar
Link to comment
Share on other sites

salutare la toti colegii,referitor la taxa d prima inmatriculare iti pot da 2 ex:la un motor de 2000cm din 97 fiind masina un amic a platit 1250 euro iar pe calc de taxa pe net i-a iesit 1270 euro sau dai statul in judecata stai in jur de 5-6 luni pana iti fixeaza termenul d judecata si nu platesti nimic,dar pt asta trebuie vb cu un avocat,inca o chestie d stiut,cand te duci sa cumperi o masina cand te uiti la tablita de la motor cu date tehnice,serie,etc uita-te sa scrie "e1",ei este la inceputul seriei am sa iti fac poza la mine sa vezi despre ce este vb,dak nu este asta inÂşeamna o taya in plus la rar

 

Salut, merci de raspuns, totusi ce reprezinta acest "e1"?

Link to comment
Share on other sites

salutare la toti colegii,referitor la taxa d prima inmatriculare iti pot da 2 ex:la un motor de 2000cm din 97 fiind masina un amic a platit 1250 euro iar pe calc de taxa pe net i-a iesit 1270 euro sau dai statul in judecata stai in jur de 5-6 luni pana iti fixeaza termenul d judecata si nu platesti nimic,dar pt asta trebuie vb cu un avocat,inca o chestie d stiut,cand te duci sa cumperi o masina cand te uiti la tablita de la motor cu date tehnice,serie,etc uita-te sa scrie "e1",ei este la inceputul seriei am sa iti fac poza la mine sa vezi despre ce este vb,dak nu este asta inÂşeamna o taya in plus la rar

 

Salut, merci de raspuns, totusi ce reprezinta acest "e1"?

 

e1 inseamna ca e euro 1, ce inseamna si taxe m mai mari.

Trebuie neaparat sa fie in serie cifra de e2, ca sa fie euro 2.

Link to comment
Share on other sites

o chestie d stiut,cand te duci sa cumperi o masina cand te uiti la tablita de la motor cu date tehnice,serie,etc uita-te sa scrie "e1",ei este la inceputul seriei am sa iti fac poza la mine sa vezi despre ce este vb,dak nu este asta inÂşeamna o taya in plus la rar

 

Unde se afla mai exact placuta de la motor? in ce parte/pozitie? Banuiesc ca ar fi in acelasi loc asezata indiferent daca e 2.0 sau 2.5...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.