Jump to content

kit dumpvave pentru 320 d?


Costash

Recommended Posts

Dump valves are fitted to the engines of (usually older) turbo charged cars and sit between the turbo outlet and the throttle body. When transitioning from a boosted state to a closed throttle state (as in between shifts), due to inertia, the turbo continues to pressurize air, but the closed throttle prevents the compressed air from entering the engine. In this case the pressure exceeds the preset spring pressure in the dump valve and the excess pressure is bled off to atmosphere.

 

Even with a dump valve the compressed air acts as a brake on the turbo (slowing it down), because the pressure on the backside of the turbo is at a higher pressure than on the front side (and the air actually wants to flow through the turbo backwards).

 

A blowoff valve is a more elegant solution to this problem by allowing the turbo to "freewheel" when the throttle is closed (equalizing the pressure on both sides of the turbo). Unlike a dump valve a blow off valve can be used at multiple boost settings without reconfiguration.

 

Blow off valves (which may cause offence) are sometimes incorrectly called dump valves because they serve a similar function, however they are very different solutions to the same problem.

 

Retrieved from "http://en.wikipedia.org/wiki/Dump_valve"

Link to comment
Share on other sites

Si eu care n-am sunet la calculatoorr.... :blink:  si-am lipsit de la engleza...

Mai multe date? Are vreo influenta benefica pt motor?

126342[/snapback]

 

Adica...

 

Tu daca ai turbo diesel shi iei piciorul de pe acceleratie ca sa incetinesti, clapeta din corpul de acceleratie (tot nu stiu cum se cheama throttle body-ul) inchide canalul respectiv, dar turbina tot mai sufla spre ea. Astfel presiunea intre turbina si clapeta creste. Presiunea respectiva forteaza turbina. Ce face valva aia e sa lase aer afara cand presiunea creste prea tare ne mai fortzand turbina... FSS-FSS-ul e de la aerul care iese prin valva.

 

No.

Link to comment
Share on other sites

"Tu daca ai turbo diesel shi iei piciorul de pe acceleratie ca sa incetinesti, clapeta din corpul de acceleratie (tot nu stiu cum se cheama throttle body-ul) inchide canalul respectiv, dar turbina tot mai sufla spre ea. Astfel presiunea intre turbina si clapeta creste. Presiunea respectiva forteaza turbina. Ce face valva aia e sa lase aer afara cand presiunea creste prea tare ne mai fortzand turbina... FSS-FSS-ul e de la aerul care iese prin valva."

 

Cred ca ma apuc sa-ti :) ...

 

Pentru ca banuiesc ca mi-ai raspuns la o chestie care ma...framanta...de exemplu, la o accelerare puternica, daca iau piciorul de pe acceleratie brusc, turometrul "ramane" in zona 3000, 3500 cateva secunde si nu vrea sa scada la turatie mai mica decat daca mai "pisc" putin acceleratia. Eu am banuit ca asa ar trebui sa faca cutia (steptronic) insa, vazand raspunsul tau, trag concluzia ca presiunea respectiva imi tine motorul turat.... :)

In concluzie, ar fi bine-indicat sa-mi cumpar si eu o chestie de asta care face FSSS? (un 3000 diesel)

Si de ce constructorul nu s-a gandit s-o puna din fabrica? :blink:

 

Oricum, topicul mi se pare interesant.

Link to comment
Share on other sites

Dump valve nu este nevoie sa fie montat pe masini cu turbo stock. Este insa absolut necesar la masini care merg cu boost mare (peste 1 bar). La diesel care nu prea trece de 0,6 bar nu este nevoie, turbina poate sa-i faca fata cu brio. La motoarele cu ECU este programat motorul sa revina mai incet din ture pentru a putea face tranzitia intre trepte de viteza.

Ca protectie motoarele stock cu turbo au toate un wastegate care controleaza volumul de gaze arse din motor (similar cu Dump valve, dar per total foarte diferit).

Dump valve sunt vechi si prea putin folosite. BOV-urile sunt la moda, ele nu elimina presiunea in atmosfera ci o recirculeaza in turbina. Sper ca se intelege...

Link to comment
Share on other sites

Mario daca stii asa de multe zi si mie unde gasesc si eu bov urile astea care nu diferara asa mult de dump valve!! Stiu care e diferenta intre blow off si dump valve si intre alea care se folosesc pe motoarele turbo benzina si alea turbo diesel!! Problema mea e ca nu spune nimeni exact de unde sa cumpar asa ceva!! Kitu asta contine mai multe chestii pe langa valva propriuzisa. Asa ca astept in continuare!!
Link to comment
Share on other sites

"Tu daca ai turbo diesel shi iei piciorul de pe acceleratie ca sa incetinesti, clapeta din corpul de acceleratie (tot nu stiu cum se cheama throttle body-ul) inchide canalul respectiv, dar turbina tot mai sufla spre ea. Astfel presiunea intre turbina si clapeta creste. Presiunea respectiva forteaza turbina. Ce face valva aia e sa lase aer afara cand presiunea creste prea tare ne mai fortzand turbina... FSS-FSS-ul e de la aerul care iese prin valva."

 

Cred ca ma apuc sa-ti  :) ...

 

Pentru ca banuiesc ca mi-ai raspuns la o chestie care ma...framanta...de exemplu, la o accelerare puternica, daca iau piciorul de pe acceleratie brusc, turometrul "ramane" in zona 3000, 3500 cateva secunde si nu vrea sa scada la turatie mai mica decat daca mai "pisc" putin acceleratia. Eu am banuit ca asa ar trebui sa faca cutia (steptronic) insa, vazand raspunsul tau, trag concluzia ca presiunea respectiva imi tine motorul turat.... :)

In concluzie, ar fi bine-indicat sa-mi cumpar si eu o chestie de asta care face FSSS? (un 3000 diesel)

Si de ce constructorul nu s-a gandit s-o puna din fabrica? :blink:

 

Oricum, topicul mi se pare interesant.

126439[/snapback]

 

Ma bucur ca ti-am putut fi de ajutor! :)

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu sigur un loc anume de unde sa iei un BOV, dar cred ca orice tuning shop poate sa aduca pe comanda asa ceva.

Asta e partea simpla. Sa vezi ce patesti pana il instalezi, ca nu e usor deloc. Trebuie taiat, gaurit si sudat la galeria de admisie, intre turbina si motor, operatii care nu le-ar face oricine pe masina lui.

Link to comment
Share on other sites

Mario daca stii asa de multe zi si mie unde gasesc si eu bov urile astea care nu diferara asa mult de dump valve!! Stiu care e diferenta intre blow off si dump valve si intre alea care se folosesc pe motoarele turbo benzina si alea turbo diesel!! Problema mea e ca nu spune nimeni exact de unde sa cumpar asa ceva!! Kitu asta contine mai multe chestii pe langa valva propriuzisa. Asa ca astept in continuare!!

126547[/snapback]

 

 

si eu sunt interesat... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.