Jump to content

BMW 540i E34


Anatolie

Recommended Posts

nu castigi foarte mult, am auzit ca maxim ar fi 19 cai si vreo 33NM cuplu. Nu e foarte mult la un motor de dimensiunea asta. Au incercat multi sa tuneze M60 dar nu e un motor foarte pretabil la asta. Admisia e brici, nu e limitat de cat aer intra ca la m52 sa zicem.

limitarea vine din camera de ardere a cilindrului in principal. In afara de Turbo ceva semnificativ nu ii poti face.

Chipul este ieftin, dar il schimbi cu totul de pe placa ECU, nu poate fi reprogramat prin OBD...E o operatie simpla, chipul cred ca il poti comanda si pe ebay, vine cu instructiuni de montare.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

nu castigi foarte mult, am auzit ca maxim ar fi 19 cai si vreo 33NM cuplu. Nu e foarte mult la un motor de dimensiunea asta. Au incercat multi sa tuneze M60 dar nu e un motor foarte pretabil la asta. Admisia e brici, nu e limitat de cat aer intra ca la m52 sa zicem.

limitarea vine din camera de ardere a cilindrului in principal. In afara de Turbo ceva semnificativ nu ii poti face.

Chipul este ieftin, dar il schimbi cu totul de pe placa ECU, nu poate fi reprogramat prin OBD...E o operatie simpla, chipul cred ca il poti comanda si pe ebay, vine cu instructiuni de montare.

Mersi pt info...

m-am linistit... nu se merita operatiunea

 

e clara si treaba asta de transmisie multam...

sa va traiaska tot ce aveti mai scump :twoup:)))))))

si daca tot am inceput-o cu E34 540i

am sa incerc sa disec toate neclaritatile pe care le am pe marginea subiectului respectiv

ce i-mi recomandati sa fac cu suspentiile si frinele pentru un Handling mai usor si mai ferm?

Link to comment
Share on other sites

cel mai bun kit de suspensie sport pentru e34 e compus din arcuri H&R si amortizoare bilstein B12. Se pare ca nu are rival pe modelul asta. MAsina coboara vreo 3-4 cm si zici ca mergi pe sine. ... cauciucuri sa ai.,,Bate undeva la 800-1000 de euro. Este foarte dur, dar daca nu e masina de zi cu zi..

Eu am mers pe o solutie mai moderata, arcuri eibach pro, care coboara mai putin masina si bilstein B6, si ele au setarile la valve mai moderate.Eu folosesc masina zilnic , fac naveta la servici, trebuia sa fac un compromis. Este alta masina. Ceva mai inconfortabila, dar extrem de stabila la viteze mari si in curbe zici ca e pe sine. NU i-am atins inca limita ca mi-e frica pe drumuri publice, nu am fost inca la track day cu ea, nici nu e masina de asa ceva, a mea e doar un 525i. Dar nu exista grad ce comparatie cu suspensia stock, care era si uzata oricum (era aia originala de 17 ani pe masina. ) .

NU vreau sa ma gandesc cum e cu kitul mai dur.

Daca aveti drumuri ma proaste pe acolo, o sa inceapa sa iti scartie toate plasticele. .. asa am patit cand am venit prin Romania. Eu am vrut sa pot merge in siguranta la viteze mari, masina se cam balanganea la peste 180 km/h..

pe langa astea mai poti pune niste sway bar. bucse power flex la barile stabilizatoare, dar la e34 pot crea probleme cu geometria, devine un cosmar sa o faci.

http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/Swaybars.htm

Cand comanzi suspensia sa comanzi si tot setul de flanse de amortizor, ca daca nu sunt praf inca, se vor face praf imediat si le mai desfaci odata de aiurea..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

cel mai bun kit de suspensie sport pentru e34 e compus din arcuri H&R si amortizoare bilstein B12. Se pare ca nu are rival pe modelul asta. MAsina coboara vreo 3-4 cm si zici ca mergi pe sine. ... cauciucuri sa ai.,,Bate undeva la 800-1000 de euro. Este foarte dur, dar daca nu e masina de zi cu zi..

Eu am mers pe o solutie mai moderata, arcuri eibach pro, care coboara mai putin masina si bilstein B6, si ele au setarile la valve mai moderate.Eu folosesc masina zilnic , fac naveta la servici, trebuia sa fac un compromis. Este alta masina. Ceva mai inconfortabila, dar extrem de stabila la viteze mari si in curbe zici ca e pe sine. NU i-am atins inca limita ca mi-e frica pe drumuri publice, nu am fost inca la track day cu ea, nici nu e masina de asa ceva, a mea e doar un 525i. Dar nu exista grad ce comparatie cu suspensia stock, care era si uzata oricum (era aia originala de 17 ani pe masina. ) .

NU vreau sa ma gandesc cum e cu kitul mai dur.

Daca aveti drumuri ma proaste pe acolo, o sa inceapa sa iti scartie toate plasticele. .. asa am patit cand am venit prin Romania. Eu am vrut sa pot merge in siguranta la viteze mari, masina se cam balanganea la peste 180 km/h..

pe langa astea mai poti pune niste sway bar. bucse power flex la barile stabilizatoare, dar la e34 pot crea probleme cu geometria, devine un cosmar sa o faci.

http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/Swaybars.htm

Cand comanzi suspensia sa comanzi si tot setul de flanse de amortizor, ca daca nu sunt praf inca, se vor face praf imediat si le mai desfaci odata de aiurea..

Problema majora la noi e ca nu avem drumuri... drumurile din Romania e oxigen comparativ cu cele din Moldova. Iarna trecuta am facut o incursiune in inima romaniei, de la Albita - pina la Bucuresti dupa care am mers pe A1 spre pitesti si am continuat spre Curtea de Arges pina la Brasov, au fost citeva portiuni mai neregulate insa nu le pot compara cu cele de la noi, per total am parcurs cca 1100 km am ajuns la destinatie absolut normal fara nici un fel de probleme si in ciuda faptului ca ningea si pe alocuri era lapovitsa am ajuns cu medie de viteza 73 km/h.

La noi asha ceva nu este posibil sub nici o forma dupa 300km cu medie maxim 54 km/h pur si simplu mori.

De aici si apare dilema ca nici macar in weekend nu voi avea ce face cu BMW-ul meu.

Va trebui sa ma documentez destul de bine inainte sa modific ceva la suspensii, cert e faptul ca este absolut necesar sa fac ceva ca dupa cum spuneai de la 180 in sus nu poti merge relaxat si respectiv distantele lungi devin adevarate cosmaruri.

Link to comment
Share on other sites

kitul ala cel mai dur devine in scurt timp insuportabil . Depinde cat folosesti masina zi de zi. . Poti opta pentru kitul mediu, cum am facut eu. E si mai ieftin, vreo 650 de euro. Daca mergi cu grija pe drumuri mai proaste e suportabil oarecum. Plasticele oricum o sa scartaie. Greu sa ai si comfort si tinuta de drum. NU imposibil, dar vorbim de alte masini deja.

Daca ai posibilitatea sa faci un drive test cu una cu suspensie sport iti dai seama mai usor dar sunt rare, nu stiu daca ai posibilitatea.

Link to comment
Share on other sites

http://bmwdriver.org/e34/bmw-e34-differentials/

 

Conform tabelului de aici, DOMI are dreptate... pe 540i s-au pus doar diff-uri 2.93. Daca nu a fost schimbat de un fost proprietar, atunci 2.93 ai.

 

Poti sa calculezi ca sa verifici:

http://www.endtuning.com/gearratios.html

 

Introduci acolo datele si verifici daca la 2,93 ti se potriveste ca la turatia X in treapta Y ai viteza Z (in mile pe ora).

In caz ca nu stii rapoartele la cutia de viteze, conform unei brosuri din '95 pe 540i cutie automata rapoartele sunt urmatoarele:

3.55/2.24/1.54/1.00/0.79

 

Aceeasi brosura spune ca diferentialul pe automata e 2.81, de asta zic sa calculezi si singur.

Link to comment
Share on other sites

Anatolie, m-am mai interesat putin la tine cu suspensia. Poti pune pe fata arcuri de m5 cu amortizoare standard. Pe spate poti opta pentru un kit ca al meu, masina se lasa f putin de spate si e o idee mai dura. Arcurile de m5 fata merg pe orice e34 fara modificari si sunt progresive, ar trebuii sa simti o imbunatatire. Impreuna cu niste amortizoare noi, de calitate, iti recomand bilstein B4 sau HD(heavy duty .. cu deadicatie pentru drumurile de pe la voi) , sunt cele mai bune pe e34, ar trebuii sa te apropii de ce vrei tu, adica o tinuta de drum mai buna fara sa iti zornaie creierii in cap...

Chiar si daca pui totul stoc, dar noi, ar fi o diferenta mare de tot.

Arcurile obosesc rau dupa atatia ani. LA mine pe fata erau asa de lasate alea originale, incat atunci cand am pus noile arcuri/amortizoare cu coborare de 3 cm nici nu s-a cunoscut, arata identic cu alea vechi... :twoup:

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

La BMW am vazut 25% si 40%. Pe la M-uri erau cu 25, adica o pierdere mai mica.

LSD-ul asa functioneaza, nu blocheaza 100% cele 2 roti motoare. Cele care blocheaza 100% si care functioneaza pe acelasi principiu al auto-sesizarii invartirii unei roti motoare sunt autoblocante. In mod frecvent se foloseste termenul de blocant, chiar daca nu e corect insa lumea intelege despre ce vorba. LSD, autoblocant, blocante manuale/electrice/vacuumatice fiecare are aria lui de folosire. La BMW o sa auzi doar de LSD sau in cel mai rau caz, la masinile de drift blocant (sudat diferentialul).

Link to comment
Share on other sites

25% este un raport... vreau sa stiu si eu care sunt termenii respectivului raport

 

nu ai sa gasesti LSD de serie mai mare de 25%. ia-l asa, e ft bun.

prin ce este bun acel 25%...

Colegii de la BMW Club Moldova mi-au sugerat sa-mi caut 50% insa nici eu nu au argumentat de ce...

nu te supara... dar incerc sa inteleg ce e una si ce e alta anume pentru ca vreau sa aleg ceea ce mi se potriveste cel mai bine... multumesc

Edited by Anatolie
Link to comment
Share on other sites

Eu am vazut la vanzare de serie pt E36 cu raport 3.91 cu 40%.

Acel procent inseamna ca roata care se incepe sa invarta in gol intr-o curba trimite un procent din cuplu catre cealalta roata, limitand astfel patinarea ei. Am vazut ca mai sus am scris gresit, la M-uri cred ca intalnesti cu procent mai mare. E normal de altfel, insa cred ca cu cat e mai mare procentul masina are tendinta de a supravira. Am vazut pe un site de tuning chiar 75% pt M3 E92.

Deci prietenii tai au dreptate, ca sa pui puterea jos iti trebuie un LSD cu procent mare. Cat, nu stiu... Cu cat gasesti. Vezi ce LSD-uri ajung pe la noi, Quaife, OBX, poate ARB (nu stiu daca fac si LSD).

VTM=raliu de viteza pe traseu montan.

Link to comment
Share on other sites

Cand intri intr-o curba rotile din interiorul curbei vor avea o viteza mai mare decat cele de pe exterior... Un diferential open transmite in mod egal cuplul la ambele roti, insa tu ai nevoie de mai mult cuplu la roata de pe exteriorul curbei. Un diferential LSD va da mai mult cuplu rotii cu mai multa tractiune. Deoarece roata din interiorul curbei se invarte mai repede si masina face transfer de greutate catre roata de pe exteriorul curbei, roata de pe interior se va invarti mai mult, dar va avea mai putina tractiune deoarece nu are greutate care s-o apese pe sosea. LSD-ul va interpreta acest lucru ca o pierdere de aderenta si va trimite cuplu la cealalta roata. 25% inseamna ca poate trimite 25% din cuplu de la roata de pe interior la cealalta. Astfel ca in loc de 50-50 vei avea 37.5-62.5. Evident, un procent mai mare inseamna ca poate trimite mai mult cuplu la cealalta roata.

 

Pentru drumuri publice e mai mult decat suficient 25% ca sa prinzi mai multa aderenta in curbe. Trebuie sa fii foarte curajos sa ajungi la limitele masinii ca sa ai nevoie de acel plus de aderenta. Un LSD cu procent mai mare e util in competitiile de drifturi deoarece cu cat diferentialul e mai "flexibil", adica poate trimita mai mult cuplu la o roata, cu atat masina are o tendinta supraviratoare, adica ii fuge fundul. :twoup: Un diferential blocat (sudat) inseamna ca ambele roti se rotesc tot timpul sincron. Ceea ce inseamna ca atunci cand iei o curba, cauciucul de pe roata din interiorul curbei va avea de suferit. :)

 

Eu cel putin asa am inteles ca functioneaza LSD-urile. Rog colegii cu mai multe cunostinte in domeniu sa ma corecteze daca gresesc.

Link to comment
Share on other sites

Cand intri intr-o curba rotile din interiorul curbei vor avea o viteza mai mare decat cele de pe exterior... Un diferential open transmite in mod egal cuplul la ambele roti, insa tu ai nevoie de mai mult cuplu la roata de pe exteriorul curbei. Un diferential LSD va da mai mult cuplu rotii cu mai multa tractiune. Deoarece roata din interiorul curbei se invarte mai repede si masina face transfer de greutate catre roata de pe exteriorul curbei, roata de pe interior se va invarti mai mult, dar va avea mai putina tractiune deoarece nu are greutate care s-o apese pe sosea. LSD-ul va interpreta acest lucru ca o pierdere de aderenta si va trimite cuplu la cealalta roata. 25% inseamna ca poate trimite 25% din cuplu de la roata de pe interior la cealalta. Astfel ca in loc de 50-50 vei avea 37.5-62.5. Evident, un procent mai mare inseamna ca poate trimite mai mult cuplu la cealalta roata.

 

Pentru drumuri publice e mai mult decat suficient 25% ca sa prinzi mai multa aderenta in curbe. Trebuie sa fii foarte curajos sa ajungi la limitele masinii ca sa ai nevoie de acel plus de aderenta. Un LSD cu procent mai mare e util in competitiile de drifturi deoarece cu cat diferentialul e mai "flexibil", adica poate trimita mai mult cuplu la o roata, cu atat masina are o tendinta supraviratoare, adica ii fuge fundul. :twoup: Un diferential blocat (sudat) inseamna ca ambele roti se rotesc tot timpul sincron. Ceea ce inseamna ca atunci cand iei o curba, cauciucul de pe roata din interiorul curbei va avea de suferit. :)

 

Eu cel putin asa am inteles ca functioneaza LSD-urile. Rog colegii cu mai multe cunostinte in domeniu sa ma corecteze daca gresesc.

din cite stiu roata din interiorul curbei se invirte mai incet din simplu motiv ca face o cursa mai scurta...

si initial credeam ca LSD tinde sa transmita in mod egal numar de rotatii si cuplu la ambele roti ale axului din spate, motiv pentru care creste forta perpendiculara razei curbei, respectiv si tendinta mai pronuntata de supravirare

Edited by Anatolie
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Stimati colegi,

tin sa va anunt ca in sfirsit am omorit motorul de pe masina, nu pot sa zic ca era in cea mai buna stare cind am luat-o dar cu aportu nostru am reusit sa-l omorim, primele simptome au fost ca incepuse sa consume ulei cam 100gr./1000km parcusi, la o inspectie mai adinca a motorului sa constatat ca in cilindru Nr.1 si Nr.8 avea compresie 13 restu era 11.

In fine am ajuns la ceea ce vreeam sa ajung defapt, baietii de la service mi-au recomandat sa facem un mic upgrade, si anume, sa schimbam camasa cilindrilor stock era alusil, acuma vreu sa pun HKS, sa schimb arborele cotit pe unul de M62B44 si respectiv pistoane M62B44, astfel sa obtinem un o combinatie 92x83 si un volum de 4,4 litri cu toate modificarile in management...

cine a mai avut experiente de acest gen rog ceva indrumari, sfaturi la tema respectiva

multumesc anticipat

Edited by Anatolie
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.