Jump to content

Cumparare si Inmatriculare care intampina Probleme


bones

Recommended Posts

Am cautat ceva despre activitatile care trebuie sa le intreprind incepand cu data de 1 noiembrie 2010 dar cum fiecare situatie este diferita, la fel este si cu situatia complicata in care ma aflu eu !

 

Va rog frumos sa aveti rabdare sa cititi o problema cu care ma confrunt si daca puteti sa raspundeti la intrebarile mele.

Astept doar pe cei cunoscatori sa raspunda si sa fie seriosi in problema pe care o intampin.

 

Vreau sa achizitionez un BMW 318i (full option) , de la ADI(sa-i spunem asa) din SUCEAVA care dupa ce a mers cu mine si la mecanic si test-drive am negociat si am ajuns la un pret care ma multumeste. TOTUL BINE !!!

 

Acum cand l-am intrebat de acte mi-a spus in felul urmator. El nu a fost in GERMANIA, ci un prieten de-al lui, (sa-i spunem) CRISTI din BOTOSANI care a luat-o pe numele lui in contractul de vanzare-cumparare si ce acte se mai fac intre vanzator (neamtul) si cumparatorul (roman).

 

Masina are numere de GERMANIA si tot ce ii trebuie valabil sa circule pana la sfarsitul lui 2010 la noi. Acum stiu ca este o reglementare noua prin care mie la dosar ca sa pot sa o inmatriculez in RO imi trebuie fisa(certificatul) fiscal a proprietarilor din RO care au mai avut masina.

 

Acum eu trebuie sa merg cu el, cel din SV la prietenul lui din BT sa fac dupa cum ar trebuie un contract de vanzare-cumparare si sa imi dea o fisa fiscala ca sa pot face o eventuala inmatriculare pe RO.

 

Ce nelamurire am: Cel din SV are un contract de vanzare-cumparare intre el si cel din BT si spune ca pot sa fac un contract de vanzare cumparare intre mine si proprietarul de pe acte, fara sa il mai implic si pe el pt ca el nu a inregistrat masina la PRIMARIE si nici nu vroia sa o inregistreze pt ca are datorii pe numele lui.

 

Intrebarile mele sunt:

1.Va rog sa imi enumerati actele din germania care trebuie sa le am la masina de la vanzator si daca pe langa acestea trebuie si certificatul fiscal al ultimului proprietar din GERMANIA(asa am auzit daca nu e adevarat sa imi spuneti) sau doar certificatul fiscal la cel din RO ?

 

2. Pot sa fac contractul de V-C intre mine si cel din BT (care apare pe actele masinii) fara sa mai aiba vreo treaba intermediarul (dupa cum zice chiar el) si sa fie totul legal ? contractul intermediarului dupa spusele lui fiind valabil ca sa arate pe la lucratorii din POLITIE care l-ar opri in trafic, spunandu-mi ca iau contractul si il rup ca sa nu mai aiba vreo valoare actul respectiv.

 

3. Spuneti-mi daca este vreo problema, daca fac eu cu proprietarul din BT contractul, ma voi trezi ulterior ca trebuie sa scot si certificatul fiscal al celui din SV ?

 

4. Apare contractul celui din SV prin vreo evidenta ca proprietar al masinii respective ?

 

5. Stiu ca contractul se face in 3 exemplare !?! unul la vanzator unul la cumparator. Al treilea unde ?

 

6. In certificatul fiscal trebuie mentionata masina pe care vreau sa o cumpar pentru care proprietarul din BT nu are nici o datorie ?

 

7. Daca cel din SV a facut un contract de V-C cu cel din BT apare pe undeva printr-o evidenta, sau doar e o hartie la mana pana te apuci sa o inmatriculezi ca e a ta!

 

Face sens ce am zis ? adik nu prea ma pricep la pasii astia si vroiam de la voi un sfat, ca e oleak frecus dar chiar e buna si merita efortul. As vrea sa stiu daca e ceva ce am omis si e important ca sa imi dati raspunsurile.

 

Va multumesc !

Link to comment
Share on other sites

Iti trebuie certificatul fiscal de la ULTIMUL PROPRIETAR pe numele caruia a fost declarata la fisc masina.

Poti sa faci cate acte de V-C vrei si sa alegi unul dintre ele cu care sa te duci sa iti inmatriculezi masina.

De la proprietarul masinii din Germania iti trebuie actele de provenienta ale masinii (BRIEF-ul masinii si eventual Certificatul de Conformitate BMW) care ti le va opri Militia cand o inscrii. :twoup:

Din cate stiu nu se tine o evidenta la contractele de V-C. Succes.

Link to comment
Share on other sites

Are dreptate cel din SV, nu trebuie sa-l treci si pe el in acte. Doar sa te poti intelege cu cel din BT. Altfel, iti trebuia un certif. fiscal si fisa de inmatriculare de la fiecare: BT->SV->tu.

Brief mare + brief mic, act de Cv intre neamt si BT, apoi CV si fisa de inmatriculare + certif. fiscal intre tine si BT. Al 3-lea exemplar al CV ramane la admin. financiara.

Cu recomandarea sa mergi impreuna cu SV la RAR, sa-i faceti omologare+autentificare. Platesti tu tot iar daca e in regula ii dai banii pe masina. Asta dupa ce ai vorbit personal cu cel din BT si-ti trimite certif. fiscal si fisa de inmatriculare. au mai fost surprize... Spor!

 

PS: mai exista varianta dama cu camelii: faci act de CV intre tine si neamt si cu actele de Germania mergi la inmatriculat. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Si eu am fost intro situatie asemanatoare.

1- Contract V-C, Brief mare+mic;

2- Da;

3- Nu;

4- Nu ( decat daca au fost scoase nr rosii - aici iti cere prima oara contract, dar nu e cazul tau);

5- Da, in principiu sa nu aiba datorii la fisc: impozite, amenzi, etc. El va plati o amenda de 40-50ron ptr ca nu a declarat masina la financiar in 30zile de la achizitie.

6- nu apare.

 

Eu am apelat la o firma de inmatriculari, ei au facut tot inclusiv RAR, omolngare, etc, eu am fost doar sa iau talonul. M-a costat 200 ron, dar situatia a fost mai complicata ca la tine, imi lipsea un talon cu nr provizorii de Germania.

Teoretic, cel mai simplu e sa faci un contract V-C, intre neamt si tine, cum

spunea cineva mai sus, dar nu se merita sa ai emotii aiurea.

Link to comment
Share on other sites

Cam complicata problema. :twoup:

 

Sfatul meu este sa nu te legi la cap daca nu te doare!

 

In primul rand, contractul de v/c dintre cei 2 s-a incheiat in 2 exemplare, cate unul la fiecare dintre cele doua parti contractante. Mai exact, un contract trebuie sa fie la cel din Botosani, iar unul la cel din Suceava. Din ceea ce spui tu, inteleg ca cei 2 nu au incheiat contractul la un notariat sau la vreo firma specializata, dar asta nu inseamna ca acel contract nu are valabilitate sau nu produce efecte juridice atat timp cat au fost indeplinite conditiile generale de valabilitate ale contractului. In aceasta situatie, acel contract are valabilitate unui inscris sub semnatura privata.

 

Masina, apartine de drept in momentul de fata, celui din Suceava, in baza acelui contract de v/c plus cartea de identitate a masinii pe care a primit-o la incheierea contractului, chiar daca nu si-a luat-o in evdenta la fisc si nu a inmatriculat-o pe numele lui. Simplul fapt ca rupe contractul de v/c, nu te scapa pe tine de riscul ca cei doi sa fie, cum se spune, mana-n mana si sa nu te trezesti ca, de fapt, ei au facut mai multe exemplare ale contractului, tocmai pentru a tepui pe cineva.

 

Cel de la Botosani nu mai are niciun temei legal sa iti mai vanda tie masina, pentru ca masina nu-i mai apartine de drept, iar conform legii nu poti vinde ceea ce nu ai. Este prea riscant sa faci ce ti-a propus cel de la Suceava.

 

Sper sa nu faci greseala, mai ales daca nu ai incredere si nu cunosti persoanele respective, pentru ca asta-vara un var a patit la fel si a ajuns in instanta si mai sa moara de inima rea, tocmai pentru ca a fost de buna-credinta si a avut incredere.

Edited by Bobo1987
Link to comment
Share on other sites

pe principiul asta poti face 'n' contracte antedatate, atata timp cat ele nu sunt inregistrate/legalizate la notar iar tu iti cumperi masina si este totul in regula la RAR, nu e declarata furata, eu zic ca poti sa o iei linistit, asta din SV e doar un intermediar. Asa oricine dupa ce isi vinde masina face un contract din ala de 2 lei antedatat si revendica altul masina, unde am ajunge atunci...In evidenta fiscala la primarie, din cate stiu eu, te ia doar daca scoti numere rosii, altfel nu au cum sau daca te duci tu si o delcari, dar nu stiu cine face asta pana nu o inmatriculeaza.
Link to comment
Share on other sites

mik15, ce vrei sa spui? Ca acel contract de v/c incheiat intre cel de la SV si cel de la BT, nu are valoare? Te inseli amarnic. Atat timp cat a fost facut cu respectarea conditiilor generale de valabilitate ale oricarui contract, este perfect valabil, indiferent ca nu a fost facut, asa cum spui tu, la notariat, in forma autentica. Are valoare de inscris sub semnatura privata.

 

Contractul de v/c, in pricipiu, este un contract consensual, putand fi incheiat solo consensu, adica prin simplul acord de vointa al partilor, fara sa fie necesara indeplinirea vreunei formalitati.

 

Acum nu stiu care este situatia juridica exacta a masinii respective, insa nu ai de unde sa stii ca cei doi, intermediarul si cel de la care a luat-o intermediarul, nu sunt, de fapt, mana-n mana. Ce faci pe urma? Te trezesti ca, de fapt, aia au rupt in fata ta niste copii ale contractului, iar tu ai cumparat o masina de la un individ care vanduse anterior respectiva masina altuia, in conditiile legii. :twoup:

 

Pe urma, sa vezi bataie de cap: :twoup: da-l in judecata, dovedeste ca ai fost cumparator de buna credinta, dovedeste autenticitatea contractului dintre tine si el, cheama martori, eventual dovedeste ca ti-a fost viciat consimtamantul si cere anularea respectivului contract si inapoierea pretului platit sau cere despagubiri materiale si morale... Daca se mai constata ca fapta vanzatorului indeplineste elementele constitutive ale unei infractiuni, atunci autoritatile sunt sesizate de instanta ori se autosesizeaza... Penalul tine in loc civilul, deci speta se va solutiona mai intai pe penal... Pfff!!! Nici nu vreau sa ma gandesc! :)

 

Daca mergi direct in penal si ii faci aluia o plangere penala pentru inselaciune, fals, uz de fals, iar tu te constitui parte civila, este si mai mare durerea de cap. Cum spuneam, penalul tine in loc civilul, iar mai intai trebuie dovedite faptele de natura penala ale inculpatului si abia apoi sa mai ai speranta sa vezi si tu despagubirile materiale, morale...

 

Vorbim aici de o perioada de timp fooooarte indelungata si atunci, vin si intreb, de ce sa risti? De ce sa te legi la cap daca nu te doare? S-au terminat BMW-urile? :twoup:

 

Asta-vara, un var a patit o situatie similara, a fost suficient de fraier incat sa aiba incredere si s-a trezit nevoit sa ajunga in instanta. Acum este in proces... :twoup:

Edited by Bobo1987
Link to comment
Share on other sites

si eu daca iti vand tie masina si apoi fac un contract din asta si il antedatez si te trezesti ca vine unul si vrea masina? ce faci atunci? Eu inteleg ce vrei tu sa zici, sunt jurist de profesie, insa atata timp cat masina aia trece RAR-ul si el o inmatriculeaza pe numele lui nu au ce probleme sa existe din cauza acelui contract, ca in teorie multe se pot intampla, asta e cu totul altceva, teoretic ar trebui sa avem pentru orice lucru cumparata o chitanta ca sa dovedim ca si suntem proprietari nu doar detinatori, teoretic dreptul la petitionare este garantat insa asta nu inseamna ca si are dreptate cel ce introduce actiunea...samd, dar asta e practica comuna a celor ce aduc masini asa ca eu nu vad chiar nicio problema...sincer eu nu am auzit de cazuri din astea cum zici ca a patit prietenul tau, in niciun caz din cauza unui contract din asta...
Link to comment
Share on other sites

Ma rog, este treaba fiecaruia, insa eu, in niciun caz, nu m-as complica cu asa ceva. De ce sa risc? De ce sa risc sa stau prin salile de judecata, in loc sa ma bucur de masina pentru care, in fond si pana la urma, am muncit?

 

Masina aceea a fost vanduta de cel de la BT, deci nu ii mai apartine si nu mai are niciun temei legal pentru a o vinde din nou si altuia.

Singura situatie legala prin care ar putea-o vinde, ar fi daca cel din SV l-ar mandata in acest sens...si nu are rost sa detaliez ce inseamna contractul de mandat, pentru ca, daca spui ca esti de profesie jurist, ai idee ce reprezinta si care sunt caracterele juridice si efectele unui astfel de contract.

 

Mie mi se pare foarte...nu stiu...deplasat si riscant sa merg sa cumpar o masina de la X, cu ala sa merg sa fac actele de v/c cu Y, dar sa platesc pretul lui X, ca, de fapt, masina apartine legal lui X si nu lu' Y cu care inchei eu contractul de v/c, X si Y sa rupa, chipurile, contractul de v/c incheiat intre ei, in fata mea, etc. :) Mergem putin pe langa lege, iar asta inseamna un risc foarte mare.

 

Contractul de v/c este un contract sinalagmatic sau bilateral, deci da nastere la obligatii in sarcina ambelor parti. Obiectul obligatiei care ii incumba cumparatorului, este pretul, iar cel al obligatiei care ii incumba vanzatorului, este lucrul vandut, in speta automobilul respectiv, da? Printre conditiile legale pe care trebuie sa le indeplineasca lucrul vandut, este specificat si ca vanzatorul sa fie titularul dreptului de proprietate asupra bunului, mai pe scurt: vanzatorul sa fie proprietarul lucrului vandut individual determinat. In caz contrar, el nu poate transmite dreptul care face obiectul contractului, adica dreptul de proprietate asupra masinii, conform principiului nemo dat quod non habet.

 

Intelegi ce vreau eu sa spun? Cel de la BT nu mai este proprietarul legal al masinii si ca atare, nu mai poate vinde acea masina si altuia. Ca rup ei contractul de v/c dintre ei in fata mea, ca eu inchei un contract de v/c cu primul proprietar, dar platesc pretul cerut celui de-al doilea proprietar, ca iau certificat fiscal de la primul proprietar, dar actele masinii, in special cartea de identitate a masinii, le iau de la al doilea proprietar, aici deja depasim cadrul legal, iar riscul nu poate fi decat, in primul rand, al cumparatorului. :twoup:

Edited by Bobo1987
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma m-am interesat mai mult si este in felul urmator:

Traseul masinii a fost in felul urmator:

Proprietar neamt -> Roman BT(2 inmatriculari provizorii) -> Roman BT(1 inmatriculare provizorie) + acte germania cu nr de germania valabil pana la 27 decembrie 2010.

 

Ce acte a trebuit sa am pt inmatriculare SV unde sunt ciufuti si te intoarce pt o virgula pusa gresit:

 

1. Brief mic + brief mare + kaufen kontrakt (intre neamt si primul roman)

2. Contract V-C intre primul roman si al doilea din BT + certificatul fiscal + copie xerox dupa C.I.

3. Contract V-C al doilea din BT si MINE din SV + certificatul lui fiscal + copie xerox dupa C.I. + fisa de inmatriculare

 

Asta ca sa termin cu fostii proprietari temporari si sa am toate actele pana la punctul in care pot eu sa fac ce acte mai imi trebuie.

 

Am luat cele 3 contracte ale intermediarului din SV si le-am rupt + am antedatat contractul meu din momentul in care facuse cel din SV contractul cu riscul calcutat ca imi e vecin, ca nu cumva in cele 3 saptamani de cand avea el contractul sa o fi luat in proprietate la Primarie ca voi avea nevoie dupaia si de certificatul lui fiscal si sa nu fi avut vreo amenda la rutier.

 

Spuneti-mi daca e bine pana acum si daca lipseste ceva ?

Link to comment
Share on other sites

Ai ales varianta cea mai complicata dar corecta dpdv legal. Nu trebuie sa te complici cu antedatarile la contract. Doar pe al tau cu ultimul proprietar ar trebui sa aiba sub 30zile pt a nu lua 25RON/24h amenda pt nedeclararea in termen a masinii la administratia fiscala.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.